Nykyajan tavarat kuraa. Mistä kestävät tuotteet? Ilmianna löytösi!
Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.
Kommentit (353)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruskovillan hirssiakanatyyny! En ole mikään ekohippi :D eli suositukseni ei perustu siihen. Mulla on ollut tuollainen jo vuosia, jännityspäänsäryt ovat vähentyneet selvästi ja muutenkin tuo on niin paras tyyny nukkua. Ei varmasti miellytä kaikkia mutta mä tykkään. Ei hiosta, muotoutuu sopivaksi.
Mies on aina nauranut mun tyynylle. Viime viikolla olin reissussa ja se oli sitten unissaan kaapannut mun tyynyn päänsä alle. Nyt se haluaa oman samanlaisen.
Miten tyyny pestään ?Kestääkö ihan normi konepesun?
Alkoi minuakin kiinnostamaan tuo tyyny ja miten tosiaan pesun laita?
Whirlpoolin AWE 2156 -pyykkikone. Pyörittänyt pyykit jo vuodesta 2004 ja ei koskaan mitään ongelmaa. Pyykkikoneiden kanssa tuskailevien ongelma on usein se, että kaikki pyykit lingotaan noin miljoonalla kierroksella per minuutti, kun oikeasti se 500 per/min on aivan riittävä.
Mummulta perityt lakanat! Nyt olleet käytössä jo 20v ja aina vain kestää. Aina jos näen kirpputoreillakin vanhoja lakanoita, varmasti ostan. Tosin ne kaikki on valkoisia ja joissain niin kauniit kirjailut tai pitsit, että olen niistä tehnytkin verhoja ja mekkoja.
Ohis, mutta mikä tämä tyynynpäällinen on? Tiedän tietysti sisustustyynyjen päälliset, mutta mitä nämä sängyn tyynyjen päälliset ovat? Kiinnostaisi minua, koska nykyisin käytän kahta tyynyliinaa. Etsin netistä, löysin vain koristetyynyjen päällisiä. Kiitos etukäteen.
Joku tuolla aiemmin liputti converse-tennareiden kestävyyden puolesta ja pitkään olin itse samaa mieltä. Vanhemmat tennarit (5-6v ollut) kestäneet hyvin reissut ja pesut mutta uusissa sisäosa kantapäistä jo hajoaa puolessa vuodessa. Liekö laatu heikentynyt vai käyttäjässä vika :D
Vierailija kirjoitti:
Kånken-reppu on kestävä ja siinä on takuu, moccamaster ollut mulla 8 vuotta
Uusissa Kånkeneissa kangas tuntuu huonolaatuiselta, pari vuotta (siistin aikuisen) käytössä ja näyttää tosi kulahtaneelta. Onneksi säästin vanhan, ekaluokan koulureppuni vuodelta -85, palvelee edelleen :)
Nilfiskin imuri. Ostettu kaksikymmentäseitsemän vuotta sitten, vielä toimii hyvin.
Tyyny pestään niin että kaadetaan akanat pois, tyynyssä vetoketjullinen aukko josta ne saa. Sitten vaan päällinen pesukoneeseen ja akanat takaisin. Ovat sähköisiä, varoitan. :D Tulee vähän sellainen styroksipallo-efekti. Itse akanoita ei tarvi vaihtaa usein, ne eivät ime kosteutta joten eivät tavallaan likaannu.
Tyynyt pysyy hyvinä kun laitaa pesuainetta vain 1/3 ja esukoneeseen mukaan tyhji pesupalloja. Koneeseen kannattaa laittaa vain 2 tyynyä kerrallaan.
Sukkahousuvinkki. Pidä varpaan ja sormien kynnet lakattuina, sukkahousut pysyy ehjänä pidempään. Itse käytän sukkahousuja vain juhlissa.
Ostan harkiten ja laatua. Ja ostan harvoin, vain kuin meidän perheessä tarvitaan jotain. Vaatteiden materiaalia katson tarkasti. Ja usein hinta korreloi laatua. Ei tule mieleen mitään esinettä/tavaraa/vaatetta, joka olisi meillä mennyt huonoksi tai rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kånken-reppu on kestävä ja siinä on takuu, moccamaster ollut mulla 8 vuotta
Ai että känkkeni niin kestävä reppu? Pitänee sellainen hankkia sitten. Sait mut vakuuttumaan että et puhu pötyä, kun kerroit tuon mokkamasterin kestävyydestä samassa viestissäsi. Meillä sellainen on kestänyt kovassa käytössä jo 22 vuotta ja edellee uutta vastaavassa kunnossa ulkonäöllisestikin milloin puhdistan.
Nyt on pakko kysyä, että millainen käsitys ihmisillä on muiden kuin moccamasterin kestävyydestä? Kahvinkeitin on kuitenkin hyvin yksinkertainen laite, ja jos ei itse särje lasikannua, ei ne käytännössä mene koskaan rikki. Myöskään ne parinkympin keittimet. Eikä se moccamaster myöskään mitenkään likaa hylji, ihan samalla lailla ne halpikset puhdistuvat :D. Kahvin laadusta, käyttömukavuudesta jne voi toki olla montaa mieltä (henk. koht. en koskaan ole saanut niin pahaa kahvia, kuin usealla moccamasterilla...), mutta KESTÄVYYDEN suhteen ei 8 tai edes 22 vuotta ole kahvinkeittimelle ikä eikä mikään.
Ei pelkästään käsitystä vaan kokemusta muista keittimistä. Ei taho saada kuumaa kahvia monellakaan keittimellä. Ennen moccamasteria oli sellainen musta muovihärpäke joku Braun merkkinen. Nyt vakikäytössä moccamaster ja tyytyväinen niin toimintaan, kuin myös helppokäyttöisyyteen kun on se suodatinsuppilon kannattimella varustettu Clubline-versio, niin ei tarvi koota / purkaa koko helahoitoa ennen kahvin saamista.
Mökille ostin kevättalvella sellaisen electroluxin termoskeittimen kun ajattelin, että saa aamukahvin kanssa keittää myös päiväkahvin. Ei sillä tee mitään.
Synkänmusta vesisäiliö että pitää taskulamppu hampaissa kaataa sinne vettä että näkee missä kohtaa pinta milloinkin on, Suodatinsuppilo lukitaan jollakin ämpärin sankaa muistuttavalla paikalleen, eli ajatus oltava keskitettynä koko ajan siihen touhuun, termospannu pestävä erittäin varovasti, ettei vaan mene vettä termospannun sinne tilaan, mikä normaalitermoskannuissa on tyhjö tai jotain. Eka kerran erehdyin käyttämään kraanan alla niin jo hölskyi vesi pannussa vaikka pannu itsessään tyhjä. Kehuina voin mainita, että oikeassa asennossa pannua ravistelemalla se vesi sieltä noin kymmenen ravistelun jälkeen pisaroina lenteli ympäriinsä ja hölskyminen loppui.
Lisäksi kahvin kaataminen tuosta termoskannusta on lähes mahdotonta siten ettei sitä siitä lirahda pöydälle tai lattialle.
Kyllä moccamasterin käyttö ja puhdistusominaisuudet ovat aivan omaa luokkaansa, samoin kuin myös mahdollisten varaosienkin ostaminen. ( esim muovikannet jotka saattavat kopelokouralta pudota ja siitä johtuen vaurioitua.)
Haglöfsin reppu on kestänyt melko säälimätöntä käyttöä kymmenen vuotta. Aiemminkin jonkun kehumat Varustelekan oman merkin maiharit tuntuvat kestävän. Viidettä vuotta käytössä. Pitää ehkä jossain vaiheessa vaihdattaa pohjat.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta mikä tämä tyynynpäällinen on? Tiedän tietysti sisustustyynyjen päälliset, mutta mitä nämä sängyn tyynyjen päälliset ovat? Kiinnostaisi minua, koska nykyisin käytän kahta tyynyliinaa. Etsin netistä, löysin vain koristetyynyjen päällisiä. Kiitos etukäteen.
Tyynynsuojus. Ajatuksena että se suojaisi tyynyä hieman paremmin kuin pelkkä tyynyliina, ja tyynyä ei tarvitsi pestä niin usein kun pesee sen sijasta tyynynsuojuksen. Meillä on ikeasta hankitut http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categories/departments/bedroom/24824/ . Meillä saisi muuten ihan yhtenään pestä tyynyjä, jos ei olisi tuollaista suojusta joka nappaa itseensä enimmät kosteudet. Sama kans tuossa patjansuojuksessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varusteleka! Erityisesti jos tykkää retkeilystä, mutta siellä on myös todella kestäviä villakerrastoja, pipoja jne. Ja hinnat on halvat ja kaikki Suomessa tehtyä.
Lekan "hamekansan farkut" on huippuhyvät ja kestävät. Mitoitus on loistava ja kokoja löytyy runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mehän sitä valinnoillamme päätetään, mitä on tarjolla. Jos suostumme ostamaan huonolaatuisia tavaroita, jotka eivät muuten ole enää mitään halpojakaan, niin niitähän meille tarjotaan.
Minä tein päätöksen, että mitään roskaa en enää kotiin kanna. Ei vaatteita, ei kenkiä, ei huonekaluja, sisustustarvikkeita. Ostan vain laatua, teen itse ja ostan kirpparilta. Kyllä, olen vanhoilla päivilläni alkanut hipiksi.
Näin juuri! Ja nyt kun vielä oppii tietämään mitkä on niitä oikeasti laadukkaita. Korkea hinta nyt ei välttämättä korreloi sen kanssa että tuote on kestävä. Tässä on pakko mainita Hehkulamppuhuijaus -dokkari, joka liittyy aiheeseen. Tavarat tuotetaan niin että ne hajoavat aiemmin. Ja kun tätä on jatkunut jo vuosikymmeniä, niin sille oikein sokeutuu että kauanko tuotteen pitäisi oikeasti kestää ja millainen on laadukas tuote. Kun vertaa mummojen lakanoita nykyajan lakanoihin niin ero on merkittävä. Itsekin olen vasta nyt aikuisena oppinut tämän eron, kun olen koko ikäni kasvanut siihen että lakanat on mitä on.
Ap
Converset eivät kestä kuin yhden kesän, ainakaan nykylaadun mukaiset. Ehkä jotkut vanhat mallit ovat kestävämpiä, mutta itse en pysty ostamaan käytettyjä kenkiä. Halpistennarit kestävät ihan yhtä hyvin elleivät paremmin.
Lidlistä saa todella kestäviä leggingsejä ja alushousuja.
Olen tullut siihen lopputulokseen, että varmin tapa saada laatua edes jotenkuten kohtuulliseen hintaan on ostaa hyvät materiaalit ja tehdä itse (jos suinkin pystyy). Ompelen nykyään vaatteeni ja kodintekstiilit itse, osaan myös tehdä puutöitä.
Ei pelkästään tavaran, vaan myös ruoan laatu on laskenut. Kun kaikkea pitää saada nopeasti, paljon ja mahdollisimman halvalla, niin laatu, ympäristöarvot ja ihmisoikeudet jää jalkoihin.
Primadonnan alusvaatteet. Tässä merkissä rahalla saa laatua.
SINI-tuotteen tavarat on kestäviä ja Suomessa tehtyjä.
Siivoustarvikkeet kestävät vuodesta toiseen ja niillä on tosi hyviä innovaatioita esim. kylppärin saumojen puhdistukseen, rättipidikettä, kylppärin kaivonsuodatinta jne.
En osta enää mitään halpissiivoustarviketta vaan aina SINIä.
Sini tekee myös auton lumiharjoja ja jääskrapoja ja muita tuotteita mutta toisella tuotemerkillä, taisi olla Kungs? Nekin kestää ja niissä on sellainen vaihdettava "teräosa" jonka vaan ostaa uusiksi joka talvi ja aina on hyvä terä skrapata jäärä. Aiemmissa oli aina se ongelma kun se terä tylsyy niin saa kiukulla raapia jäätä pakkasessa.
Hyvinsuunnittellut ja laadukkaista materiaalista tehdyt tuotteet, jotka ovat olleet myynnissä pitkään. Hyvänä esimerkkinä Artekin kalusteet. De Buyerin pannut. Valurautapadat yleisesti. Ja se on totta, että köyhän ei kannata ostaa huonoa. Panostamalla kerralla laatutuotteeseen, tuote kestää ja sillä on jälleenmyyntiarvoakin, jos siitä haluaa luopua.
Nyt on pakko kysyä, että millainen käsitys ihmisillä on muiden kuin moccamasterin kestävyydestä? Kahvinkeitin on kuitenkin hyvin yksinkertainen laite, ja jos ei itse särje lasikannua, ei ne käytännössä mene koskaan rikki. Myöskään ne parinkympin keittimet. Eikä se moccamaster myöskään mitenkään likaa hylji, ihan samalla lailla ne halpikset puhdistuvat :D. Kahvin laadusta, käyttömukavuudesta jne voi toki olla montaa mieltä (henk. koht. en koskaan ole saanut niin pahaa kahvia, kuin usealla moccamasterilla...), mutta KESTÄVYYDEN suhteen ei 8 tai edes 22 vuotta ole kahvinkeittimelle ikä eikä mikään.