Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan tavarat kuraa. Mistä kestävät tuotteet? Ilmianna löytösi!

Vierailija
04.08.2017 |

Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.

Kommentit (353)

Vierailija
81/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tefal paistinpannut kestävät paremmin kuin suomalaiset tai ikean

Jos haluat kestävän ja edullisen paistinpannun, osta esim. kirpparilta vanha valurautapannu. Pesee nämä kurjat teflonpannut mennentullen myös muilla ominaisuuksillaan.

Meillä yksi ja sama ollut käytössä nyt 11 vuotta, lienee ikuinen kampe?

Ja mulla on ollut teflonpannu käytössä 20 vuotta, ihan uutta vastaava vieläkin. Ja voi pestä koneessa, ei tarvitse pelleillä käsinpesun ja jonkun siansilavan kanssa. Joskus oli valurautainenkin, mutta jäi käyttämättä kun oli niin työläs.

Vierailija
82/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellavalakanat, paranee vain vanhetessaan. Itse olen ostanyt halvimpia mahdollisia, tuplapussilakana + 2 tyynyliinaa maksoi n. 120 euroa. Hintahaitari näissä on todella suuri, kannattaa vertailla huolella. 

Finlaysonin lakanat ovat ainakin tähän saakka kestäneet hyvin haalistumatta ja rispaantumatta. 

R-collectionin anorakki kestää, kestää ja kestää!

Fiskarsin sakset

Arabian ja Iittalan astiat (viimeisimmät ostettu n. 10v sitten). Aion jatkossa ostaa näitä vain käytettyinä. Myös vanhempaa mallia olevat uunivuoat pelittää loistavasti. 

Finlaysonin 80 euroa maksanut pellavalakana kesti meillä neljä kuukautta. Lakana oli tuon ajan enimmäkseen käytössä ja pestiin kymmenisen kertaa. En enää ikinä osta kyseisen merkin tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä ostin joskus 10 vuotta sitten muutaman tyynyn jossa sisällä sellaista vaahtomuovi tms silppua.Nämä on vieläkin käytössä.Jyskin saman hintaluokan (n.10e)saman tyylisestä luovuin, ei ollut vaan yhtä mukava.Nyt siellä käydessä huomasin jotain silpputyynyjä memoryfoamilla, mutta hintaa päälle 30e.Jos jollain näitä kokemusta niin kiinnostaisi pari lisätyynyä.(Mut Lidlin versioista en luovu!)

Jansportin repun ostin alesta 5 eurolla noin 5 vuotta sitten.On ollut lähes päivittäisessä käytössä ja kestää.Tällä repulla oli muuten 25vuoden takuu, joten kannattava ostos, tässähän on vielä 20vuotta käyttöä edessä😂

Tyynyt suositellaan vaihdettavaksi parin kolmen vuoden välein.

Vierailija
84/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mym kirjoitti:

TYYNYT - untuvatyynyt ovat ainoat joita ei saa muhkuraisiksi mutta muotoutuvat silti mukaviksi nukkuessa

VALURAUTAPANNU - en tiedä kuinka vanha omani on, taisin löytää kirppikseltä. mut kulkenut mukanani varmaan 16vuotta ja edelleen kuin uusi.

Vierailija
85/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlaysonin lakanat on olleet paskimpia ikinä. Sähköisiä kuin mitkä eli keräävät kaiken pölyn ja karvan, ja värit levähti muutamassa pesussa. Oli pakko heittää roskiin, kun en jaksanut alkaa tarrarullaamaan joka pesun jälkeen.

Vierailija
86/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostanut aikuisiälläni tasan kaksi lompakkoa, jotka olivat/ovat molemmat aitoa nahkaa. Uuttakaan en olisi ostanut, ellei vanha olisi kadonnut. Nykyinen lompakko kestänyt käyttöä jo 10 vuotta, eikä kulumisen merkkejä missään. Kannattaa investoida kunnon lompakkoon (sitä paitsi 100% nahkalompakkoja taitaa saada ihan kolmellakympillä, että ei ole edes kallis) eikä ostaa mitään H&M ym. paskaa markettikrääsää, menevät rikki alta aikayksikön.

No tuossakin on vähän, että kenellä ne on käytössä. Olen ostanut miehelle aitonahkaisia lompakkoja lahjaksi, mutta se saa aina ne kulutettua puhki parissa vuodessa. Nahka on kyllä ollut melko ohutta, että vaikuttaa varmasti asiaan. Taas pitäisi uusi lompakko hankkia, ja taidan passittaa miehen ihan kunnon nahkaliikkeeseen ostamaan jostain järeästä nahasta tehtyä, jotta varmasti kestäisi käyttöä.

Tai löytyisikö nahalle jotain eettisempää kestävää vaihtoehtoa? Tekonahkaan en luota, kengät ja laukut ei kestä käyttöä vaan pinta kuoriutuu pois.

Ap

Vierailija
87/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saisin sellaisen ikuisen valurautapannun? Meillä on kaksi Ikean valurautapannua, mutta ne eivät todellakaan ole ikuisia. Toisessa on puinen kahva, ja se on kestänyt pari vuotta konepesua mutta tuskin kestää enää ainakaan paria vuotta pitempään. Toisessa on ulkopinnoilla somaa valkeaa pinnoitetta. Edellisessä pannussa tämä pinnoite lohkeili ja alta löytyi ruostetta. Ikeasta sai kyllä samaan hintaan tilalle uuden samanlaisen. Mutta olisi kiva ostaa seuraavaksi sellainen ikuinen yksilö. 🙃

Vierailija
88/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finlaysonin lakanat on olleet paskimpia ikinä. Sähköisiä kuin mitkä eli keräävät kaiken pölyn ja karvan, ja värit levähti muutamassa pesussa. Oli pakko heittää roskiin, kun en jaksanut alkaa tarrarullaamaan joka pesun jälkeen.

Saman olen todennut, Voi kunpa saisi vielä sitä jokamiehen lakanakngasta, josta tehtyjä lakanopita perin äidiltäni, ovat 50-luvulta asti kestäneet.

Nykään ei ole yrityksillä muuta tarkoitusta kuin voiton maksimointi sen aikaa, kun ihmiset viitsivät sontaa ostaa ja sitten konkurssi, kun kunnolisen tavaran tekeminen olisi ollut kalliimpaa ja tuottanut pari euro vähemmän yrityksen osakkaille.

Vierailija
89/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SINI-tuotteen tavarat on kestäviä ja Suomessa tehtyjä.

Siivoustarvikkeet kestävät vuodesta toiseen ja niillä on tosi hyviä innovaatioita esim. kylppärin saumojen puhdistukseen, rättipidikettä, kylppärin kaivonsuodatinta jne.

En osta enää mitään halpissiivoustarviketta vaan aina SINIä.

Sini tekee myös auton lumiharjoja ja jääskrapoja ja muita tuotteita mutta toisella tuotemerkillä, taisi olla Kungs? Nekin kestää ja niissä on sellainen vaihdettava "teräosa" jonka vaan ostaa uusiksi joka talvi ja aina on hyvä terä skrapata jäärä. Aiemmissa oli aina se ongelma kun se terä tylsyy niin saa kiukulla raapia jäätä pakkasessa.

Itse onnistuin rikkomaan lyhyessä ajassa kolme sinin lattiamoppia. Niistä kaikista murtui se "lavan" muoviosa kahteen kappaleeseen. Meillä on hiottu, siis todella sileä betonilattia, ja sinin moppi otti jotenkin liian tiukasti kiinni siihen, paitsi todella valuvan märkänä. Liikaa kitkaa siis. Mies osti sitten jonkun toisen merkin mopin, en nyt muista mikä se on.

Isälläni on menossa kolmas Sinin monitoimimoppi viiden vuoden sisään. Olen ihan varma siitä, että isäni ei edes kovin usein tartu moppiin, joten aika vähäisellä käytöllä mopit ovat hajonneet.

En myöskään ole kuullut, että vaikkapa pyttyharja hajoaisi käytössä (nyt joku tietysti keksii tehdä sellaisen). Pyttyharjat ja monet muut siivoustarvikkeet ovat kuitenkin usein uusittavia, joten mieluummin ostan vaikkapa edullisia mikrokuituliinoja kuin kalliita Sinin liinoja.

Vierailija
90/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä saisin sellaisen ikuisen valurautapannun? Meillä on kaksi Ikean valurautapannua, mutta ne eivät todellakaan ole ikuisia. Toisessa on puinen kahva, ja se on kestänyt pari vuotta konepesua mutta tuskin kestää enää ainakaan paria vuotta pitempään. Toisessa on ulkopinnoilla somaa valkeaa pinnoitetta. Edellisessä pannussa tämä pinnoite lohkeili ja alta löytyi ruostetta. Ikeasta sai kyllä samaan hintaan tilalle uuden samanlaisen. Mutta olisi kiva ostaa seuraavaksi sellainen ikuinen yksilö. 🙃

EI PUUTA EIKÄ VALURUTAA SAA PANNA TISKIKONEESEEN!!!!

Luepa koneen sekä pannun käyttöohjeet. HUOH.

Vierailija
91/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Philipsin taulutv ollut nyt 12 vuotta ja toimii moiteettomasti. Monilla tuttavilla on vaihtunut telkkarit noin 5 vuoden välein.

Ihan huippu on kuitenkin kananmunankeitin, joka on ollut mulla lähes päivittäisessä käytössä 26 vuotta ja toimii edelleen. Pinta on niin kulunut, että en näe enää minkä merkkinen on. En itse asiassa tiedä, myydäänkö edes tuollaisia munankeittimiä enää ollenkaan. En ole koskaan oppinut keittämään munia kattilassa (en siis muista keittoaikoja ja laitetaanko kylmään vai kiehuvaan veteen), kun mulla on aina ollut tuo munankeitin. Oli siis mun ensimmäinen kodinkone, kun muutin ensimmäiseen omaan asuntooni :)

Vierailija
92/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkiksista tuli mieleen: itse tajusin lentosukkia ostaessani että sukkiksistakin on "hoitosukka"'. Tekee kompression samalla lailla kun lentosukat, ovat kestävää materiaalia ja hintakin on vähän kovempi. Mutta eipähän tarvitse vahtia koko aikaa reikiä, ja plussana parempi pintaverenkierto. Guuglettamalla varmasti löytyy useammasta merkistä paras.

Vierailija
93/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskovillan hirssiakanatyyny! En ole mikään ekohippi :D eli suositukseni ei perustu siihen. Mulla on ollut tuollainen jo vuosia, jännityspäänsäryt ovat vähentyneet selvästi ja muutenkin tuo on niin paras tyyny nukkua. Ei varmasti miellytä kaikkia mutta mä tykkään. Ei hiosta, muotoutuu sopivaksi.

Mies on aina nauranut mun tyynylle. Viime viikolla olin reissussa ja se oli sitten unissaan kaapannut mun tyynyn päänsä alle. Nyt se haluaa oman samanlaisen.

Justiinsa tuli eilen ruskovillan esitelehtinen (vauvalle olen silkkimyssyn joskus sieltä ostanut ja oli hyvä, kelpaa vielä seuraavallekin) ja katselin siitä tuota tyynyä ja mietin pitäisikö ostaa. Vanhat tyynyt on taas lässähtäneet ja menneet muhkuraisiksi. Memory foam tyynystä en tykkää. Täytyy tilata tuo hirssityyny kokeiluun, ja ehkä voisi kokeilla tuota toisen mainitsemaa untuvatyynyä. Ikeasta meillä on untuvapeitto ja se on ollut tosi hyvä, lämmin muttei hiosta.

Vierailija
94/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louis Vuittonin monogram laukku

Vierailija
95/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummulta perityt lakanat! Nyt olleet käytössä jo 20v ja aina vain kestää. Aina jos näen kirpputoreillakin vanhoja lakanoita, varmasti ostan. Tosin ne kaikki on valkoisia ja joissain niin kauniit kirjailut tai pitsit, että olen niistä tehnytkin verhoja ja mekkoja.

Olen onnistuneesti värjännyt pesukoeessa Dylon-tekstiiliväreillä valkloisia lakanoita. Pari ekaa pesukertaa pesen erillään ja sen jälkeen ei ole väri lähtenyt.

Vierailija
96/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin astiat. Ei mitään käytön jälkiä vuosien tai edes vuosikymmenten jälkeen. Iittalan Teemat menneet hirveän kuluneiksi ja naarmuisiksi samassa ajassa.

Marimekon toilettilaukut. Kestävät kauniina, olen pessyt myös koneessa.

Prisman House-merkin trikootopit. Hinta 5-10 euroa, eikä mene miksikään pesussa ja saumatkin on kestäneet. House-aluslakanat olleet myös yllättävän kestäviä ja mukavan tuntuisia! Niitäkään ei ole hinnalla pilattu.

Islantilainen villapaita. Ostin 15 vuotta sitten Reykjavikista ja edelleen täydellisessä kunnossa. Käytän varmaan lopun elämäni, jos vaan mahtuu päälle.

Vierailija
97/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

iMac on ollut käytössä nyt 6 vuotta ja edelleen toimii kuin unelma. iPad on ollut lasten kovakouraisessa käytössä 3 vuotta eikä mitään vikaa siinäkään. iPhonea olen nyt käyttänyt vajaa vuoden ja olen tosi tyytyväinen. Applen tuotteista ollaan monta mieltä, mutta oman kokemuksen perusteella laatu on tosi hyvä.

Vierailija
98/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viledan moppi oli 16 vuotta, nyt uusi en heittänyt sitä vanhaakaan pois.  Näin kerrottiin ettei ne kauan kestä mielestäni tuo oli pitkä aika.

Vierailija
99/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksterasioista vielä: Orthex-rasiat ovat olleet hyviä ja siellä palvelu pelaa, jos jotain vahinkoa sattuu.

Ennen Orthexia oli Sarvis-muovit ja niitä rasioita minulla on vuodelta 71. Niistä on vain yksi mennyt rikki.

Olen siis pakastanut marjoja ja ruokia vuodesta 71 suuria määriä.

Vierailija
100/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostanut aikuisiälläni tasan kaksi lompakkoa, jotka olivat/ovat molemmat aitoa nahkaa. Uuttakaan en olisi ostanut, ellei vanha olisi kadonnut. Nykyinen lompakko kestänyt käyttöä jo 10 vuotta, eikä kulumisen merkkejä missään. Kannattaa investoida kunnon lompakkoon (sitä paitsi 100% nahkalompakkoja taitaa saada ihan kolmellakympillä, että ei ole edes kallis) eikä ostaa mitään H&M ym. paskaa markettikrääsää, menevät rikki alta aikayksikön.

No tuossakin on vähän, että kenellä ne on käytössä. Olen ostanut miehelle aitonahkaisia lompakkoja lahjaksi, mutta se saa aina ne kulutettua puhki parissa vuodessa. Nahka on kyllä ollut melko ohutta, että vaikuttaa varmasti asiaan. Taas pitäisi uusi lompakko hankkia, ja taidan passittaa miehen ihan kunnon nahkaliikkeeseen ostamaan jostain järeästä nahasta tehtyä, jotta varmasti kestäisi käyttöä.

Tai löytyisikö nahalle jotain eettisempää kestävää vaihtoehtoa? Tekonahkaan en luota, kengät ja laukut ei kestä käyttöä vaan pinta kuoriutuu pois.

Ap

Nippa Nappa on helsinkiläinen nahkapaja ja liike, josta olen ostanut aivan ihanan ja superkestävän laukun ja lompakon miehelleni. Paksua hyvää nahkaa, käytössä kuluu vain paremman näköiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi