Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan tavarat kuraa. Mistä kestävät tuotteet? Ilmianna löytösi!

Vierailija
04.08.2017 |

Listatkaa ihan kaikenlaisia hyviä tuotteita. Itsellä olisi nyt haussa hyvät tyynyt. Pestään niitä usein, ja ne menee äkkiä muhkuraisiksi ja ihan pilalle.
Erilaisia sukkahousuja kokeilin vaikka ja mitkä, kunnes löysin Norlynin city sukkikset, jotka on peräti kestänyt useamman käytön. Ei tule silmäpakoja pelkästään kun hengittää kohti tai haarat ratkea heti kun pukee päälle.

Kommentit (353)

Vierailija
21/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Familonin percale lakanat & pussilakanat, kestää pesusta toiseen aina yhtä hyvänä.

Loistava vinkki, kiitos! Tämänkin kanssa olen mutristellut, kun parin vuoden käytön jälkeen lakanat alkaa lahota päälle. Eli perkaalipuuvillaa etsimään!

Ap

Vierailija
22/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kestäviä tavaroita olen löytänyt kirpputoreilta. Tiedän, se nyt ei hirveästi tässä kohtaa auta, koska se on aina tuurista kiinni löytyykö jotain. Mutta kyllä samalla on tullut huomatuksi, että ennen kaikki oli paljon kestävämpää.

Uutena jos ostan, suosin esim. vaatteissa luonnonmateriaaleja ja jätän tekokuiturytkyt kauppaan. Ostan myös mieluusti suomalaista, vaatteissa esim. Uhana Design, koska luotan laatuun. Taito Shopista löytyy myös paljon kestäväksi ja laadukkaaksi koettua tavaraa.

On iso harmi, että nykyinen ostokulttuuri suosii kertakäyttöistä ja huonolaatuista tavaraa, niin vaatteissa kuin muissakin.

Itse ostan myös paljon vaatteita kirpparilta. :) Osaan ommella, joten löytöjä on helppo tuunata ja korjata. Ja kirppisvaatteista voi olettaa että jos ne on kirppikselle asti kestäneet, niin kestävät varmaan vielä hetken pidempään (jos siis niitä on useammat kerrat käytetty ja pesty, eikä lähes uutena laitettu myyntiin).

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen Fiskarsin sakset ja saksenteroitin. Ommellessa juuri parhaat, kun sakset saa taas uudenveroisiksi ja leikkaamaan kangasta kauniisti.

Ap

Vierailija
24/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuliikkeiden rytkyistä täytyy kehua Gina Tricotin basic-malliston pitkiä toppeja. Ostin 9 vuotta sitten niitä kolme odottaessani lasta. XS-kokoisia käytin (venytin...) loppuraskauteen asti. Imetysaikana pidin kotona, kun kaula-aukon kautta sai imetettyä. Talviaikaan aina alustoppina, kun pysyi hyvin housuissa. Nyt oon viisi vuotta käyttänyt työpuvun alla, jokainen toppi on pesty satoja kertoja ja jokainen on silti ihan ehjä. Tummansininen on vähän haalistunut ja valkoinen harmaantunut, mutta ehjiä yhä ja supermukavia päällä. 

Kangastossuissa liputan Converseja, kestävät konepesun ja mulla yks pari kestää monia vuosia, nytkin tummansiniset ovat haalistuneet jo harmaiksi mutta edelleen ihan ehjät!

Vierailija
25/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskovillan hirssiakanatyyny! En ole mikään ekohippi :D eli suositukseni ei perustu siihen. Mulla on ollut tuollainen jo vuosia, jännityspäänsäryt ovat vähentyneet selvästi ja muutenkin tuo on niin paras tyyny nukkua. Ei varmasti miellytä kaikkia mutta mä tykkään. Ei hiosta, muotoutuu sopivaksi.

Mies on aina nauranut mun tyynylle. Viime viikolla olin reissussa ja se oli sitten unissaan kaapannut mun tyynyn päänsä alle. Nyt se haluaa oman samanlaisen.

Vierailija
26/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirssiakanatyynyihminen jatkaa vielä sen verran että tuo tyyny ei lässähdä käytössä. :)

Vierailija
27/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskovillan hirssiakanatyyny! En ole mikään ekohippi :D eli suositukseni ei perustu siihen. Mulla on ollut tuollainen jo vuosia, jännityspäänsäryt ovat vähentyneet selvästi ja muutenkin tuo on niin paras tyyny nukkua. Ei varmasti miellytä kaikkia mutta mä tykkään. Ei hiosta, muotoutuu sopivaksi.

Mies on aina nauranut mun tyynylle. Viime viikolla olin reissussa ja se oli sitten unissaan kaapannut mun tyynyn päänsä alle. Nyt se haluaa oman samanlaisen.

Oli pakko vilkaista ja kylläpä on jätteelle (akanat) keksitty mojova hinta, jopa parempi kuin itse päätuotteen hinta. Sen sijaan että maksettaisiin jätteen hävittämisestä, kynitäänkin hipeiltä hirveet hillot. Erittäin luovaa ja kekseliästä markkinointia. Ei se ole tyhmä joka pyytää... Mutta jäi minulta ostos tekemättä.

Vierailija
28/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kånken-reppu on kestävä ja siinä on takuu, moccamaster ollut mulla 8 vuotta

Ai että känkkeni niin kestävä reppu?  Pitänee sellainen hankkia sitten. Sait mut vakuuttumaan että et puhu pötyä, kun kerroit tuon mokkamasterin kestävyydestä samassa viestissäsi. Meillä sellainen on kestänyt kovassa käytössä jo 22 vuotta ja edellee uutta vastaavassa kunnossa ulkonäöllisestikin milloin puhdistan.

Vierailija
29/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko vilkaista ja kylläpä on jätteelle (akanat) keksitty mojova hinta, jopa parempi kuin itse päätuotteen hinta. Sen sijaan että maksettaisiin jätteen hävittämisestä, kynitäänkin hipeiltä hirveet hillot. Erittäin luovaa ja kekseliästä markkinointia. Ei se ole tyhmä joka pyytää... Mutta jäi minulta ostos tekemättä.

Ymmärrän sun näkökulman mutta pakko todeta että mä olen saanut rahalleni vastinetta. Voisin ostaa uuden parinkympin tyynyn joka vuosi tai sitten tuollaisen kerran kymmenessä vuodessa. Ja mulle tuo on tosiaan tuonut avun niskakipuihin.

Toisen roska on toisen aarre. :D

PS. En ole hippi.

Vierailija
30/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokaupasta: Audi, MB tai Bmw. Rahalla saa hyvää ja köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Minä taas suosittelen Toyotaa tai Volvoa. Myös Citroeneissa hyviä yksilöitä :)

Vierailija
31/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkamestarit-valmistajien sukat. En muita sukkia enää kasvavalle lapselle osta. Löytyy yleensä mistä vaan yleiskaupasta.

Vierailija
32/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai 48 euroa hyvästä tyynystä ole liikaa? Joka yö kuitenkin käytössä. 

Vierailija
33/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks hyvää paistinpannua, ovat valurautaa, joten lienevät ikuisia. Toinen on  Ronneby ja toinen Ronab, molemmat ruotsalaisia. Suomessa ei varmaan enää tehdä valurautatuotteita. Pinnoitetuilla pannuillahan ei tee yhtään mitään. 

Pentikin astiat olen havainnut kestäviksi. Ennen myös Arabia oli laatutavaraa, vaan eipä ole enää, mutta nehän tehdäänkin nykyään Thaimaassa halpisversioina. Kuka oikeasti enää osta tuota ylihinnoiteltua roskaa? Tuskin ne japanilaiset turistitkaan ilahtuu kun huomaa, että kalliit Muumimukit onkin thaimaalaisia.

Mun polkypyörä on vuodelta 1987, merkiltään Helkama, ei  ole ollut koskaan rikki ja on muutamaa ruostepisaraa lukuunottamatta ruosteeton. Istuin on vaihdettu, kun meni rikki. Eli jos jostain löydätte tuollaisen aarteen, ostakaa!

Sieviläiset kengät on paitsi jalkaansopivia, myös kestäviä. Mulla kävelykengät, jotka täyttivät juuri 10 v ja edelleen käyttökelpoiset.

Nythän on suomalainen vaatteenvalmistus hienoisessa kasvussa, joten niitä kannattaa kokeilla. Mulla on jo jotain, mutta kestävyydestä ei tietenkään vielä osaa sanoa. Kauniita kankaitakin löytyy. Kaino, PaaPii, Second Change, Vanja Sea (en tiedä onko tuotemerkki, mutta kauppa oli joku tuon niminen Fiskarsissa). 

Mitä enemmän ostamme suomalaista, sitä enemmän sitä tietysti tehdään. 

Vierailija
34/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mym kirjoitti:

TYYNYT - untuvatyynyt ovat ainoat joita ei saa muhkuraisiksi mutta muotoutuvat silti mukaviksi nukkuessa

VALURAUTAPANNU - en tiedä kuinka vanha omani on, taisin löytää kirppikseltä. mut kulkenut mukanani varmaan 16vuotta ja edelleen kuin uusi.[/quote

Jep, ostin vuonna 71 valurautapannun, jossa punainen emali ulkopinnalla ja on edelleen priimakunnossa, pohjassa lukee Rosenlew. samoja tuotteita olen ostanut kirpparilta paari pataa ja maksoivat ihan muutaman euron.

Hienoja tuotteita, ostakaa, jos löydätte, ei enää ole valmistettu vuosikausiin(miksiköhän)

Vierailija
35/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta eikös se ole hyvä, että menee käyttöön eikä jätteeksi? Myös tuotteen laadukas tekeminen maksaa ja mitä pienemmät markkinat, sitä kalliimpi tuote pakkaa olemaan. Kyllä mä pidän vähän tyhmempinä niitä, jotka ostaa sitä halpaa roskaa, joka menee parin vuoden päästä taas vaihtoon. Mä en pysty nukkumaan keinokuituvuodevaatteissa, hiostaa ja varsinkin tyyny ihan kuumottaa päätä, eikä sitä saa aseteltua oikein mitenkään. Kuinkahan monen niska-hartiavaivat ja päänsäryt johtuu ainakin osaksi huonosta tyynystä? 

Mulla ei ole tuota akanatyynyä, mutta taidan seuraavaksi kokeilla, eihän tuo ole paha hinta tyynystä ollenkaan. Mulla on untuvatyyny ja maksoi muistaakseni jotain 70-80 e muutama vuosi sitten. 

Vierailija
36/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kestäviä ja nättejä nilkkasukkia olen löytänyt Tallinnan sataman isosta supermarketista. Suomesta ei saa kestäviä halvalla. Avainasia on, että nilkkasukissa pitää olla paljon nylonia. Sukat jossa pääosassa bambu, puuvilla tai akryyli tms ei kestä mitään.

Tuon aina usean parin kun käyn. Jo pari vuotta käytetyt vielä priimakunnossa.

Vierailija
37/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta eikös se ole hyvä, että menee käyttöön eikä jätteeksi? Myös tuotteen laadukas tekeminen maksaa ja mitä pienemmät markkinat, sitä kalliimpi tuote pakkaa olemaan. Kyllä mä pidän vähän tyhmempinä niitä, jotka ostaa sitä halpaa roskaa, joka menee parin vuoden päästä taas vaihtoon. Mä en pysty nukkumaan keinokuituvuodevaatteissa, hiostaa ja varsinkin tyyny ihan kuumottaa päätä, eikä sitä saa aseteltua oikein mitenkään. Kuinkahan monen niska-hartiavaivat ja päänsäryt johtuu ainakin osaksi huonosta tyynystä? 

Mulla ei ole tuota akanatyynyä, mutta taidan seuraavaksi kokeilla, eihän tuo ole paha hinta tyynystä ollenkaan. Mulla on untuvatyyny ja maksoi muistaakseni jotain 70-80 e muutama vuosi sitten. 

Tyynyn käyttäjältä täältä vielä vinkki jos innostut tyynyn ostamaan. Jos tykkäät korkeammasta tyynystä niin osta mukaan lisää akanoita, niitä lisäämällä saat paksumman tyynyn. Kannattaa käydä jälleenmyyjällä tutkimassa, saa vähän tuntumaa siihen millainen tuote on kyseessä ja varmistuksen siitä onko se "oman tuntuinen".

Vierailija
38/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän sitä valinnoillamme päätetään, mitä on tarjolla. Jos suostumme ostamaan huonolaatuisia tavaroita, jotka eivät muuten ole enää mitään halpojakaan, niin niitähän meille tarjotaan.

Minä tein päätöksen, että mitään roskaa en enää kotiin kanna. Ei vaatteita, ei kenkiä, ei huonekaluja, sisustustarvikkeita. Ostan vain laatua, teen itse ja ostan kirpparilta. Kyllä, olen vanhoilla päivilläni alkanut hipiksi. 

Vierailija
39/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tyyny pestään ?Kestääkö ihan normi konepesun?

Vierailija
40/353 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyynyn käyttäjältä täältä vielä vinkki jos innostut tyynyn ostamaan. Jos tykkäät korkeammasta tyynystä niin osta mukaan lisää akanoita, niitä lisäämällä saat paksumman tyynyn. Kannattaa käydä jälleenmyyjällä tutkimassa, saa vähän tuntumaa siihen millainen tuote on kyseessä ja varmistuksen siitä onko se "oman tuntuinen".

Kiitos vinkistä :). Miten tuo tyyny muuten puhdistetaan, voiko sen pestä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi