Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lentokoneessa sitä penkkiä ei muka saisi laskea lainkaan?

Vierailija
02.08.2017 |

Kun siis se on oikeasti sallittua poislukien nousut, laskeutumiset ja ruokailut/kahvitauot. Ainakin mannerten välisillä lennoilla suurin osa matkustajista laskee penkit alas, varsinkin yölennoilla, mutta muutenkin, jos haluavat nukkua. Lyhyillä pyrähdyksillä Euroopan sisällä sen sijaan se on harvinaisempaa. Eli siis mikä onkaan oikein?

Kommentit (221)

Vierailija
81/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän paljon työn takia ja penkin kallistan aina. KOSKAAN asiasta ei ole ollut mitään epäselvää/riitaa/kitinää. Tätä täällä trollaavat ovat tuskin edes matkustaneet lentokoneella enempää kuin muutaman kerran elämässään. Palstan Parku-Petterit eivät ole kokeneita lentomatkustajia, joista KAIKKI tietävät lentämiseen liittyvän tiettyä epämukavuutta alkaen lentokentältä.

Sitten nämä muutama 2 metrinen koljatti... miten olisi business-luokka tai vaihtoehtoisesti yrittäkää saada paikka etupenkistä/hätäuloskäynnin vierestä? Myös koneessa voi vaihtaa nousun jälkeen lennon ajaksi paikkaa kunhan palaa omalleen laskeutumisen yhteydessä.

Lopputulemana on, että voitte huutaa, polkea jalkaa ja kitistä loputtomiin täällä netissä. Toistaiseksi lentokoneissa on kallistuvat penkit ja niitä saa matkustaja kallistaa ilman eri lupaa Sinulta. Vaikka miten itkisit ;)

Vierailija
82/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan jatkossa pitää polvisuojia lennoilla. Ykskään minäminä-jankkaaja ei ole arvokkaampi kuin mun liikuntakyky, ja riskejä en ota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se tarjotin tokikaan kallistu samalla kun penkkiä kallistetaan. Oikeastiko luulette että takana olevan juomat valahtaa syliin jos edessä oleva sattuu kallistamaan penkkiään?

Itse en tietenkään laskisi penkkiä, jos jollain on kahvitauko/ruokatauko kesken tai tarjotin käytössä. Mutta en tajua tuota ihmisten raivoa muuten asiasta. Jos joku laskee penkin, niin itse laitan jalat suoraksi/hieman eri asentoon.

Ei jalkoja saa suoraksi, koska matkatavarat on edesdä olevan penkin alla.

Miksi? Kuinka monta kasimatkatavaraa raahaat koneeseen? Taas juntit vauhdissa... pelkastaan Suomessa kuultua ininaa..

Hah. Suomalaiset ovat suhteellisen vähien käsimatkatavaroiden kanssa pääsääntöisesti liikkeellä. Reissaappa vähän maailmalla, niin tajuat kuinka hulluja virityksiä vaikka etelä-Euroopassa tuodaan koneeseen.

Vierailija
84/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan jatkossa pitää polvisuojia lennoilla. Ykskään minäminä-jankkaaja ei ole arvokkaampi kuin mun liikuntakyky, ja riskejä en ota.

Ota myös tuttisi rohkeasti mukaan. Lento sujuu helpommin.

Vierailija
85/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipäs nyt liioitella. Epämukavaa toki voi kallistettu penkki olla, mutta ei sitä mitenkään vauhdilla saa rojautettua päälle. Ellei ole rikki.

Vierailija
86/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kovaääninen aivastus tai limat irrottava yskiminen auttaa hoitamaan ongelman luonnollisesti ;)

Vierailija
87/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Platinium-taso vuodesta 2004 kirjoitti:

Sitten nämä muutama 2 metrinen koljatti... miten olisi business-luokka tai vaihtoehtoisesti yrittäkää saada paikka etupenkistä/hätäuloskäynnin vierestä? Myös koneessa voi vaihtaa nousun jälkeen lennon ajaksi paikkaa

Mä en ala maksamaan sun takia ekstraa, enkä kärkkymään kello kädessä varauksen alkamista kun on muukin elämä elettävänä. Ja nyt kun mainitsit, niin itse olen usein kiinnittänyt huomiota siihen että tilavammilla paikoilla istuu usein alle 180cm pituisia. Ok, ehkä heillä on joku terveyteen liittyvä peruste, ehkä ei, mutta veikkaan että kyse on pikemminkin siitä että minkä pituinen tahansa haluaa enemmän tilaa.

Vierailija
88/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän paljon työn takia ja penkin kallistan aina. KOSKAAN asiasta ei ole ollut mitään epäselvää/riitaa/kitinää. Tätä täällä trollaavat ovat tuskin edes matkustaneet lentokoneella enempää kuin muutaman kerran elämässään. Palstan Parku-Petterit eivät ole kokeneita lentomatkustajia, joista KAIKKI tietävät lentämiseen liittyvän tiettyä epämukavuutta alkaen lentokentältä.

Sitten nämä muutama 2 metrinen koljatti... miten olisi business-luokka tai vaihtoehtoisesti yrittäkää saada paikka etupenkistä/hätäuloskäynnin vierestä? Myös koneessa voi vaihtaa nousun jälkeen lennon ajaksi paikkaa kunhan palaa omalleen laskeutumisen yhteydessä.

Lopputulemana on, että voitte huutaa, polkea jalkaa ja kitistä loputtomiin täällä netissä. Toistaiseksi lentokoneissa on kallistuvat penkit ja niitä saa matkustaja kallistaa ilman eri lupaa Sinulta. Vaikka miten itkisit ;)

Nuo etupenkki ja hätäuloskäynti on aina varattu, vaikka kuinka aikaisin yrittäisi päästä paikkoja buukkaamaan. Kun kaikki ne haluavat, oli minkä mittainen tahansa. Kukapa ei ylimääräistä tilaa arvostaisi.

Bisnes taas on tolkuttomasti kalliimpi. Eikä siellä edes kaivata meitä lapsiperheitä :)

Vierailija
89/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en ottaisi suojia? Koska mä voin :) ja ne vievät pari senttiä lisää tuolin ja polven välistä joten voin kipua tuntematta seurata kuinka edessäistuva rynkyttää tuolia, samalla vaikka hörpin viiniä :)

Vierailija
90/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäkää vain sellaisilla koneilla joissa on kiinteät penkit jos noin kovasti ahdistaa.

Vierailija
91/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeviikolla tulin lennolta ja istuin poikaystäväni (195cm) ja isäni (198cm) välissä. Molemmat ovat aika rotevia ettei keskipenkillä ollut kauheasti tilaa. Edessä oleva n. 10v lapsi päätti kallistaa penkin. Kyllä vitutti mutta yhtälailla hänellä on siihen oikeus. Ajattelin kyllä myöskin että jos pää on minun sylissä niin kai saan syödä evääni kyseisen ihmisen naaman päältä.

Saa kallistaa. Mutta se on vittumaista.

Vierailija
92/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se tarjotin tokikaan kallistu samalla kun penkkiä kallistetaan. Oikeastiko luulette että takana olevan juomat valahtaa syliin jos edessä oleva sattuu kallistamaan penkkiään?

Itse en tietenkään laskisi penkkiä, jos jollain on kahvitauko/ruokatauko kesken tai tarjotin käytössä. Mutta en tajua tuota ihmisten raivoa muuten asiasta. Jos joku laskee penkin, niin itse laitan jalat suoraksi/hieman eri asentoon.

Miksi? Kuinka monta kasimatkatavaraa raahaat koneeseen? Taas juntit vauhdissa... pelkastaan Suomessa kuultua ininaa..

Minulla on yleensä reppu ja koska ihmiset ottavat niitä aivan yli-isoja matkalaukkuja koneeseen, reput yleensä lentoemännät käskevät täydessä koneessa penkin alle. Jos et sattumalta ole huomannut.

Jep. Itse olen ostanut tasan useimpien lentoyhtiöiden ohjeistuksen mukaisen laukun mitoiltaan ja se on oikeasti pieni. En tajua miten yli kaksinkertaiset kooltaan päästetään koneeseen. Tähän toivoisi tiukemman kontrollin.

Todellakin. Kiva itse pakata hillitysti, jättää osa pois jne kun toiset ryysivät koneeseen selkeästi ruumalaukun kokoisen hirvityksen kanssa. Jota sitten ängetään väkisin sinne ylälokeroon, pakkosiirretään muiden tavarat pois jne.

Kun pari kertaa toteaisivat tiskillä, että sorry, kaivappa kuvetta tai laukku jää tähän, karsiutuisivat ehkä pahimmat ylilyönnit.

Vierailija
93/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ihmisistä, jotka kallistavat penkkinsä. Toisen tukkatali haisteltavana on ällöttävää.

Vierailija
94/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yleensä reppu ja koska ihmiset ottavat niitä aivan yli-isoja matkalaukkuja koneeseen, reput yleensä lentoemännät käskevät täydessä koneessa penkin alle. Jos et sattumalta ole huomannut.

Jep. Itse olen ostanut tasan useimpien lentoyhtiöiden ohjeistuksen mukaisen laukun mitoiltaan ja se on oikeasti pieni. En tajua miten yli kaksinkertaiset kooltaan päästetään koneeseen. Tähän toivoisi tiukemman kontrollin.

Todellakin. Kiva itse pakata hillitysti, jättää osa pois jne kun toiset ryysivät koneeseen selkeästi ruumalaukun kokoisen hirvityksen kanssa. Jota sitten ängetään väkisin sinne ylälokeroon, pakkosiirretään muiden tavarat pois jne.

Kun pari kertaa toteaisivat tiskillä, että sorry, kaivappa kuvetta tai laukku jää tähän, karsiutuisivat ehkä pahimmat ylilyönnit.

Tai ne jotka on ostanut lentokentän tyhjäksi ka tulee sen lentolaullunsa ja 10 paperikasssin kanssa.

Vierailija
95/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en ottaisi suojia? Koska mä voin :) ja ne vievät pari senttiä lisää tuolin ja polven välistä joten voin kipua tuntematta seurata kuinka edessäistuva rynkyttää tuolia, samalla vaikka hörpin viiniä :)

Selkänojan liikettä ei matkustaja saa estää kuten ei muitakaan lentokoneen ominaisuuksia. Opit tämän kun joskus menet lentokoneeseen. Tästä on olemassa ihan virallinenkin lausunto mm. Blue 1:deltä.

Vierailija
96/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkustaminen nyt on muutenkin kurjuuden maksimointia. Alkaen v-mäisistä turvatarkastuksista ja jatkuen sinne kohdemaan tullimuodollisuuksiin ja jonoihin. Vielä ehkä 15 vuotta sitten lentäminenkin tuntui luksukselta, toki hinnat ovat huomattavasti tulleet siitä alas. Bisneksessä lennän työn puolesta, siellä sentään on vähän yritystä, mutta on senkin taso laskenut kuin lehmän häntä.

Että ihan sama, kärsin kunnes vihdoin olen ulkona kohdemaan lentokentältä. Siitä loma alkaa.

Vierailija
97/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo etupenkki ja hätäuloskäynti on aina varattu, vaikka kuinka aikaisin yrittäisi päästä paikkoja buukkaamaan. Kun kaikki ne haluavat, oli minkä mittainen tahansa. Kukapa ei ylimääräistä tilaa arvostaisi.

Bisnes taas on tolkuttomasti kalliimpi. Eikä siellä edes kaivata meitä lapsiperheitä :)

Tämä ei muuta sitä tosiasiaa mitenkään, että jokaisella matkustajalla on oikeus laskea selkänoja.

Vierailija
98/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

]

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei muuta sitä tosiasiaa mitenkään, että jokaisella matkustajalla on oikeus laskea selkänoja.

Niinno, kun niitä vaan esitettiin ratkaisuksi siihen, jos ei kestä kallistelijoita. 

Vierailija
99/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

]

Vierailija kirjoitti:

Niinno, kun niitä vaan esitettiin ratkaisuksi siihen, jos ei kestä kallistelijoita. 

Ne ovat ratkaisuja. Jokuhan ne paikat varaa eli ratkaisee ongelman.

Mihin muuten perustuu väitteesi ettei lapsia oteta business-luokkaan? Itse laitan AINA pisteitä nimenomaan siihen, että saamme lomille lentää lasten kanssa vähän mukavammin (ei sekään silti mikään taivas ole enää nykyään).

Vierailija
100/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkänojan liikettä ei matkustaja saa estää kuten ei muitakaan lentokoneen ominaisuuksia. Opit tämän kun joskus menet lentokoneeseen. Tästä on olemassa ihan virallinenkin lausunto mm. Blue 1:deltä.

Meinaatko että lentoemo kyselee lääkärintodistusta asiasta? Jos perustelen sen terveydentilallani ja olen asiallinen, en voi kuvitella että mut pakotettaisiin ottamaan ne pois, jos olen nätisti paikallani ja jalkani nyt vaan ovat pitkät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan