Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lentokoneessa sitä penkkiä ei muka saisi laskea lainkaan?

Vierailija
02.08.2017 |

Kun siis se on oikeasti sallittua poislukien nousut, laskeutumiset ja ruokailut/kahvitauot. Ainakin mannerten välisillä lennoilla suurin osa matkustajista laskee penkit alas, varsinkin yölennoilla, mutta muutenkin, jos haluavat nukkua. Lyhyillä pyrähdyksillä Euroopan sisällä sen sijaan se on harvinaisempaa. Eli siis mikä onkaan oikein?

Kommentit (221)

Vierailija
61/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mannertenvalinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin ketuttaa ne, jotka laskee penkkejä.

1. tulee tosi ahdasta

2. pitkillä lennoilla ollessa katson yleensä niitä elokuvia (en osaa siellä nukkua), niin vaikea katsoa, jos joku kallistaa penkkiä. TV tulee liian lähelle, ja on ihan kallellaan.

3. Mulla on yleensä jotain siinä tarjottimella, myös silloin kun ei ole ruokatarjoilu aika. Yleensä juon juomia hitaasti, ja ne voi olla siinä kauankin. Kiva jos ei vaivauduta kysymään, onko tarjotin alhaalla, vaan lasketaan penkki, ja juomat, napostelut, ja mahdollinen tabletti on sitten kaikki sylissä.

Mun mielestä niitä penkkejä ei saisi laskea, jos joku ylipäätään istuu siinä takana / tai ei ole nukkumassa. Koska jos kaikki "jonossa" olijat laskevat penkkiä, niin sitten ketään ei haittaa.

Se, ettet sina osaa nukkua koneessa yoaikaan ei ole edessa istuvan vika. Katso vain elokuvia, jos on hankalaa, ei sekaan ole edessa istuvan vika. Mikaan poydalla oleva ei kaadu, kun penkki lasketaan, saattaa sinulla olla ahdasta pitaa poytaa esilla, muttei sekaan ole edessa istuvan vika.

Itse matkustan saannollisesti tyomatkoja mannerten valilla ja tietenkin yritan nukkua yolla, seuraavana paivana on tyopaiva.

Ruokatarjoilun aikana penkit pidetaan pystyasennossa, lentoemannat pitavat siita huolen. Jos kaytat poytaa muuhun kuin ruokailuun, se on oma asiasi, ei edessa istuvan huolen aihe.

Onko sinun oikeutesi laskea penkki suurempi kuin takana istuvan oikeus esimerkiksi päästä käymään wc:ssä? Vastaus: ei ole. Vaikka kuinka matkustelisit mannerten ja vaikka galaksien välillä.

En kyllä tajua, miten joku ei pääse kallistetun penkin takaa vessaan. Ellei sitten ole huomattavan ylipainoinen ihminen, mutta he eivät ole yleensä ensimmäisenä vaatimassa muita elämään mittojensa mukaan.

Alle 150 cm ihmisillä se onnistuu kätevimmin niin, että he kipuavat seisomaan omalle penkilleen, astelevat käsinojia pitkin käytävän puolelle ja hyppäävät käytävälle.  Pidemmän ihmisen pitää ottaa tukea omasta penkistään ja edessä olevasta penkistä, koska painopiste jää kenossa olevan penkin takia myös taakse.  kun. Lisäksi käytävänpuolimmainen kädensija ei nouse pystyasentoon ja kun penkit ovat muutenkin lähekkäin, jalan ujuttaminen penkin ja kädensijan välistä on missinmittaisellekin vaikeaa. 

Vierailija
62/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lentoyhtiö voisi vaan tehdä säännöt lentonsa penkinkallistupolitiikkaan? Puolesta ja vastaan löytyy varmasti yhtä paljon ja yhtä hyviä perusteluja. Jos saa kallistaa niin säännöt siihen - jos ei saa niin koko kallistusvipu irti. Siinä saa sitten matkustaja päättää, minkä yhtiön koneella lentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain 179 pitkä, mutta jalat eivät meinaa silti mahtua kunnolla, vaan polvet osuvat edessä olevaan penkkiin. Idiootti saa olla, jos noissa ahtaimmissa koneissa alkaa penkkiään kallistelemaan.

Oon 183 ja jalat mahtuu helposti, koska en kuitenkaan ole idiootti vaan osaan laittaa jalkani niin ettei polvet osu edessä istuvan selkänojaan.

Jalkojen mahtuminen ei riipu pelkästään matkustajan pituudesta. Olen itse 178cm pitkä nainen, mutta jalat ovat suhteettoman pitkät. Esim. ennen kuin oli myytävänä unisex-mallisia farkkuja, sain kulkea 10cm liian lyhyissä housuissa. Me ihmiset ollaan niin erilaisia.

T. Mummo pitkäsääri

Aivan. Olen reilusti sinua lyhyempi, mutta myös minulla on pitkät jalat ja lyhyt selkä. 

t. Pääjalkainen 

Vierailija
64/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevintä tietysti olisi, jos kaikki kallistaisivat niitä penkkejään jonkin verran, niin kaikki istuisivat mukavammin eikä asiasta tarvisi polttaa päreitään.

Ei ole järkevintä eikä mukavintakaan. Esimerkiksi minulle on mukavinta istua selkänoja täysin pystyssä enkä ole ainoa.

Mulle taas se ihan pysty on huono asento. Laitan aina selkänojaa ihan pikkusen takakenoon. En tokikaan rymäytä sitä muiden syliin, eikä hiuksenikaan ole kenenkään naamalla.

En pysty istumaan neljää tuntia täysin pystyllä selkänojalla.

Vierailija
65/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin istuimissa on kallistusmahdollisuus, ei kukaan sen käyttöä voi kieltää, jollei lentoyhtiöt sitä kiellä. Aivan turhaa urputusta.

Toki nousut, laskut ja ruokailut hoidetaan penkki pystyasennossa.

Siitä vaan kitisijät tekemään kansalaisadressia ahdistuksestanne.

Vierailija
66/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä yölennoilla kallistus on ok, mutta muistan tapauksen kun olimme lennolla helsinki-kreikka päivälento 4 tuntia. Takana istui lapsiperhe 4 henkilöä ja 3 penkkiä, taapero sitten varmaan sen alle 2 vuotta kun ei ollut omaa paikkaa niin edessä oleva nelikymppinen mies täräytti penkkinsä äidin ja lapsen päälle. Siinä sitten käytiin kiivasta keskustelua ekana keskenään ja lopuksi lentoemännän kanssa, ei millään meinannut ymmärtää että ei voi laskea kun tilaa ei ole. Lentoemäntä siirsi miehen johonkin toiseen paikkaan onneksi oli jossain tilaa. Ei aina voi olla että minä itse vaan.

Vierailija
67/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ja muut kenestä on ok, kysymättä, entä jos takana istuva pyytää voitko nostaa penkkisi kun hän haluaa käyttää tarjotinta tai muuten on epämukavaa?

Jos on yö ja haluan nukkua, on ihan sama mitä takana istuva piipittää.

Jos haluat nukkua eikä uni tule silmään istuin pystyssä, sinulla on selkeästi unensaantiongelmia ja tarvitset ammattiapua.

Siis... istuma-asennossa nukkuminen käy ainakin omaan selkääni, ja päätä ei saa mukavaan asentoon. Valahdan aina veltoksi kun nukahdan ja alan valua vieressä istuvaa päin.

Vierailija
68/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on mukavampi istua kun kaikki kallistavat selkänojansa. Ainoastaan takimmaisessa penkkirivissä tämä voi olla ongelma, mutta ne paikat myydäänkin viimeisenä eli ovat usein tyhjänä.

Viime viikolla lentäneenä voin kertoa, että tarjotin ei kallistu vaikka edessä olevan penkkiä kallistetaan, eikä myöskään jalkatila pienene oleellisesti. Penkin kallistus on asteissa minimaalinen, mutta mukavuusvaikutus suuri. Toki kohteliasta on kuitata takana istuvan suuntaan, että aikoo laskea penkkinsä. Kenenkään lupaa siihen ei kuitenkaan tarvitse kysyä. Ne, joille penkin laskeminen on katastrofi, varmaankin ottavat asian huomioon varatessaan lippuja, ainahan voi varmistaa matkustusmukavuutensa rahalla. Penkinkallistusmahdollisuus kuitenkin kuuluu jo halpisluokkaan yhtä lailla kuin wc:n käyttö.

Kirjoitin jo kerran tähän keskusteluun, että ainakin minun on selvästi mukavampi istua, kun selkänoja on suorassa. En ole ainoa, joka on tätä mieltä. Joten olet väärässä tuossa, että "kaikilla on mukavampi istua kun kaikki kallistavat selkänojansa." Jos sinä olet tätä mieltä, se ei tee asiasta universaalia totuutta. Olet myös väärässä tuossa, ettei jalkatila pienene olennaisesti. Mikä sinä olet sanomaan mikä on olennaista kellekin? Takana istuvan täytyy mahtua liikuttelemaan jalkojaan, nousta ylös, käydä vessassa, istua omalla paikallaan mahdollisimman mukavasti jne. Katse ylös siitä omasta navasta, kiitos.

Hassua, että käsket muita nostamaan katseen omasta navasta, mutta et näe minne omasi osoittaa.

Kysymykseen, kummanlaisessa penkissä ihmiset keskimäärin tykkäävät istua, ns. kirkonpenkissä vai vähän rennommin, saat vastauksen, kun katsot ympärillesi. Miksi nojatuolit, sohvat jne. tehdään rennosti istuttaviksi? Siksi, että ne myyvät. Miksi ne myyvät? Yllätys yllätys, koska ihmiset keskimäärin viihtyvät kallistetulla selkänojalla paremmin kuin pystysuoralla.

Toiseksi, nykykoneiden ahtaus ja edellä olevan(kin) penkin kallistusominaisuus on tiedossa ennen lentoa myös kaikkein isoimmilla kavereilla, joiden jalat jämähtävät välittömästi paikalleen, kun edessä olevan penkkiä kallistetaan muutama aste taaksepäin. Näin isot ihmiset ovat marginaalia ja niitä erityisominaisuuksien tarvitsijoita, ja heidän - mikäli haluavat varmistaa mukavuutensa - kannattaa varata tilavampi istuinpaikka joko uloskäyntien luona tai sitten maksamalla paikasta ekstraa. Ei muutaman ihmisen erityisominaisuudet voi rajoittaa keskimääräisen ihmisen oikeutta kallistaa penkkiä. Ethän voi vaatia muita olemaan hiljaa tai laittamaan valoja pois päältä silloin, kun haluat itse nukkua, vaan täytyy varautua korvatulpilla, silmälapuilla yms. 

Aihe vapaata lukiessa huomaa, että jotkut käyttävät ylipäätään valtavasti energiaa "etkö tajua että minua häiritsee sinussa tämä ja tuo ja se" -ajatteluun. Toivoisi pikkuisen korkeampaa sietokynnystä jos hakeutuu tiloihin, joita käyttävät muutkin ihmiset. 

Vierailija
69/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama idioottikeskustelu on käyty av:lla varmaan jo 100 kertaa.

Tässä VIRALLISTA tietoa aiheesta:

"Pidemmillä lennoilla asiakkaat haluavat mielellään kallistaa istuimen selkänojaa lepäämisen ajaksi, koska tällöin on helpompi saada nukuttua ja ojentaa jalkoja." toteaa

-Finnairin tiedottaja Inka Ikonen, Iltasanomat http://www.is.fi/matkat/art-2000000488687.html?nomobile=4

Mutta tämä on jostain syystä aihe, josta on kiva jänkätä ja innostuneimpia ovat ne, joilla ei ole edes varaa lentolippuun.....

Vierailija
70/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ja muut kenestä on ok, kysymättä, entä jos takana istuva pyytää voitko nostaa penkkisi kun hän haluaa käyttää tarjotinta tai muuten on epämukavaa?

Jos on yö ja haluan nukkua, on ihan sama mitä takana istuva piipittää.

Jos haluat nukkua eikä uni tule silmään istuin pystyssä, sinulla on selkeästi unensaantiongelmia ja tarvitset ammattiapua.

Siis... istuma-asennossa nukkuminen käy ainakin omaan selkääni, ja päätä ei saa mukavaan asentoon. Valahdan aina veltoksi kun nukahdan ja alan valua vieressä istuvaa päin.

Pieni tyyny ristiselän kohdalle ja toinen niskaan hoitaa homman.

Vierailija
71/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mannertenvalinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin ketuttaa ne, jotka laskee penkkejä.

1. tulee tosi ahdasta

2. pitkillä lennoilla ollessa katson yleensä niitä elokuvia (en osaa siellä nukkua), niin vaikea katsoa, jos joku kallistaa penkkiä. TV tulee liian lähelle, ja on ihan kallellaan.

3. Mulla on yleensä jotain siinä tarjottimella, myös silloin kun ei ole ruokatarjoilu aika. Yleensä juon juomia hitaasti, ja ne voi olla siinä kauankin. Kiva jos ei vaivauduta kysymään, onko tarjotin alhaalla, vaan lasketaan penkki, ja juomat, napostelut, ja mahdollinen tabletti on sitten kaikki sylissä.

Mun mielestä niitä penkkejä ei saisi laskea, jos joku ylipäätään istuu siinä takana / tai ei ole nukkumassa. Koska jos kaikki "jonossa" olijat laskevat penkkiä, niin sitten ketään ei haittaa.

Se, ettet sina osaa nukkua koneessa yoaikaan ei ole edessa istuvan vika. Katso vain elokuvia, jos on hankalaa, ei sekaan ole edessa istuvan vika. Mikaan poydalla oleva ei kaadu, kun penkki lasketaan, saattaa sinulla olla ahdasta pitaa poytaa esilla, muttei sekaan ole edessa istuvan vika.

Itse matkustan saannollisesti tyomatkoja mannerten valilla ja tietenkin yritan nukkua yolla, seuraavana paivana on tyopaiva.

Ruokatarjoilun aikana penkit pidetaan pystyasennossa, lentoemannat pitavat siita huolen. Jos kaytat poytaa muuhun kuin ruokailuun, se on oma asiasi, ei edessa istuvan huolen aihe.

Sun huoli on ainakin se, että mä oion jalkojani ja ramppaan vessassa. Se sun sitten sun ongelma, jos et saa nukuttua. 

Samat sanat. Olen saanut useamman veritulpan, joten riski saada uusi on suuri. En vaaranna terveyttäni edessä istuvan, epäkohteliaan juntin takia.

Varmaan useamman veritulpan saaneena ostat tilavamman paikan? Et voi vaatia koko koneellista ottamaan huomioon tautihistoriaasi.

Vierailija
72/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yölennoilla on ihan perusteltua laskea ne alas, kun lähes kaikki nukkuvat muutenkin, päiväaikaan lyhyillä lennoilla ihan turhaa, aiheuttaa vain harmia ihmisille, joskus on käynyt niin että vielä lisäksi takana istuva mukula potkii selkään.

Vierailija
73/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se tarjotin tokikaan kallistu samalla kun penkkiä kallistetaan. Oikeastiko luulette että takana olevan juomat valahtaa syliin jos edessä oleva sattuu kallistamaan penkkiään?

Itse en tietenkään laskisi penkkiä, jos jollain on kahvitauko/ruokatauko kesken tai tarjotin käytössä. Mutta en tajua tuota ihmisten raivoa muuten asiasta. Jos joku laskee penkin, niin itse laitan jalat suoraksi/hieman eri asentoon.

Ei jalkoja saa suoraksi, koska matkatavarat on edesdä olevan penkin alla.

Vierailija
74/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on mukavampi istua kun kaikki kallistavat selkänojansa. Ainoastaan takimmaisessa penkkirivissä tämä voi olla ongelma, mutta ne paikat myydäänkin viimeisenä eli ovat usein tyhjänä.

Viime viikolla lentäneenä voin kertoa, että tarjotin ei kallistu vaikka edessä olevan penkkiä kallistetaan, eikä myöskään jalkatila pienene oleellisesti. Penkin kallistus on asteissa minimaalinen, mutta mukavuusvaikutus suuri. Toki kohteliasta on kuitata takana istuvan suuntaan, että aikoo laskea penkkinsä. Kenenkään lupaa siihen ei kuitenkaan tarvitse kysyä. Ne, joille penkin laskeminen on katastrofi, varmaankin ottavat asian huomioon varatessaan lippuja, ainahan voi varmistaa matkustusmukavuutensa rahalla. Penkinkallistusmahdollisuus kuitenkin kuuluu jo halpisluokkaan yhtä lailla kuin wc:n käyttö.

Kirjoitin jo kerran tähän keskusteluun, että ainakin minun on selvästi mukavampi istua, kun selkänoja on suorassa. En ole ainoa, joka on tätä mieltä. Joten olet väärässä tuossa, että "kaikilla on mukavampi istua kun kaikki kallistavat selkänojansa." Jos sinä olet tätä mieltä, se ei tee asiasta universaalia totuutta. Olet myös väärässä tuossa, ettei jalkatila pienene olennaisesti. Mikä sinä olet sanomaan mikä on olennaista kellekin? Takana istuvan täytyy mahtua liikuttelemaan jalkojaan, nousta ylös, käydä vessassa, istua omalla paikallaan mahdollisimman mukavasti jne. Katse ylös siitä omasta navasta, kiitos.

Hassua, että käsket muita nostamaan katseen omasta navasta, mutta et näe minne omasi osoittaa.

Kysymykseen, kummanlaisessa penkissä ihmiset keskimäärin tykkäävät istua, ns. kirkonpenkissä vai vähän rennommin, saat vastauksen, kun katsot ympärillesi. Miksi nojatuolit, sohvat jne. tehdään rennosti istuttaviksi? Siksi, että ne myyvät. Miksi ne myyvät? Yllätys yllätys, koska ihmiset keskimäärin viihtyvät kallistetulla selkänojalla paremmin kuin pystysuoralla.

Toiseksi, nykykoneiden ahtaus ja edellä olevan(kin) penkin kallistusominaisuus on tiedossa ennen lentoa myös kaikkein isoimmilla kavereilla, joiden jalat jämähtävät välittömästi paikalleen, kun edessä olevan penkkiä kallistetaan muutama aste taaksepäin. Näin isot ihmiset ovat marginaalia ja niitä erityisominaisuuksien tarvitsijoita, ja heidän - mikäli haluavat varmistaa mukavuutensa - kannattaa varata tilavampi istuinpaikka joko uloskäyntien luona tai sitten maksamalla paikasta ekstraa. Ei muutaman ihmisen erityisominaisuudet voi rajoittaa keskimääräisen ihmisen oikeutta kallistaa penkkiä. Ethän voi vaatia muita olemaan hiljaa tai laittamaan valoja pois päältä silloin, kun haluat itse nukkua, vaan täytyy varautua korvatulpilla, silmälapuilla yms. 

Aihe vapaata lukiessa huomaa, että jotkut käyttävät ylipäätään valtavasti energiaa "etkö tajua että minua häiritsee sinussa tämä ja tuo ja se" -ajatteluun. Toivoisi pikkuisen korkeampaa sietokynnystä jos hakeutuu tiloihin, joita käyttävät muutkin ihmiset. 

Koneissa on aivan varmasti enemmän niitä, joita edessä olevan penkin laskeminen alas häiritsee kuin niitä, jotka uniongelmien tai muiden sairauksien takia vaativat makuupaikan koneeseen. Erikoistilavia paikkoja on koneessa vain muutama ja ne on aina varattuja, kun paikkakarttaa katsoo.  Niinpä järkevä ratkaisu olisi selkävaivaisten osasto, jossa on puoli tusinaa rötkötyspenkkejä, erikoishintaan tietenkin.

Vierailija
75/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, miksi ne penkit sitten ovat kallistettavia..? Voisiko niistä vain poistaa sen koko kallistusominaisuuden jos sitä ei kerta edes saa käyttää (kuten joissain koneissa sitä ei enää olekaan). Tai jos se ominaisuus on niin voisiko vaan yksinkertaisesti laittaa selkeät säännöt sen käyttöön.

Yleinen käyttäytymissääntö "kysy lupa takanasi istuvalta" riittää tähän ihan loistavasti. 

Vierailija
76/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niin, että jos yksi kallistaa, niin kaikkien pitää kallistaa. 

Vierailija
77/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se tarjotin tokikaan kallistu samalla kun penkkiä kallistetaan. Oikeastiko luulette että takana olevan juomat valahtaa syliin jos edessä oleva sattuu kallistamaan penkkiään?

Itse en tietenkään laskisi penkkiä, jos jollain on kahvitauko/ruokatauko kesken tai tarjotin käytössä. Mutta en tajua tuota ihmisten raivoa muuten asiasta. Jos joku laskee penkin, niin itse laitan jalat suoraksi/hieman eri asentoon.

Miksi? Kuinka monta kasimatkatavaraa raahaat koneeseen? Taas juntit vauhdissa... pelkastaan Suomessa kuultua ininaa..

Vierailija
78/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että itseä inhottaa, kun joku kippaa penkin. Olen pitkä, ja koska matkustan lapsen kanssa, ei minulle myydä paikkaa hätäuloskäynnin kohdalta. Bisnekseen ei ole varaa. Monesti jalat ovat oikeasti jumissa jo pelkästä penkistä normiasennossa, saati laskettuna. En ala tästä riitelemään, nielen kiukkuni ja jos mahdollista, vaihdan paikkaa lapsen kanssa, mikäli hänen edessään on paremmin tilaa. Mielelläni maksaisin lipusta vähän enemmän, jos sillä saisi edes vähän tilavamman paikan. Jotenkin tuntuu, että vuosi vuodelta tilaa on vähemmän.

No itse asiaan. Mielestäni päivälennoilla penkin kallistamisen tulisi olla kielletty. Yölennoilla kun kone on pimennetty, voisi sitten olla sallittua.

Vierailija
79/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Kuinka monta kasimatkatavaraa raahaat koneeseen? Taas juntit vauhdissa... pelkastaan Suomessa kuultua ininaa..

Minulla on yleensä reppu ja koska ihmiset ottavat niitä aivan yli-isoja matkalaukkuja koneeseen, reput yleensä lentoemännät käskevät täydessä koneessa penkin alle. Jos et sattumalta ole huomannut.

Vierailija
80/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yleensä reppu ja koska ihmiset ottavat niitä aivan yli-isoja matkalaukkuja koneeseen, reput yleensä lentoemännät käskevät täydessä koneessa penkin alle. Jos et sattumalta ole huomannut.

Jep. Itse olen ostanut tasan useimpien lentoyhtiöiden ohjeistuksen mukaisen laukun mitoiltaan ja se on oikeasti pieni. En tajua miten yli kaksinkertaiset kooltaan päästetään koneeseen. Tähän toivoisi tiukemman kontrollin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän