Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lentokoneessa sitä penkkiä ei muka saisi laskea lainkaan?

Vierailija
02.08.2017 |

Kun siis se on oikeasti sallittua poislukien nousut, laskeutumiset ja ruokailut/kahvitauot. Ainakin mannerten välisillä lennoilla suurin osa matkustajista laskee penkit alas, varsinkin yölennoilla, mutta muutenkin, jos haluavat nukkua. Lyhyillä pyrähdyksillä Euroopan sisällä sen sijaan se on harvinaisempaa. Eli siis mikä onkaan oikein?

Kommentit (221)

Vierailija
21/221 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tarjotin tokikaan kallistu samalla kun penkkiä kallistetaan. Oikeastiko luulette että takana olevan juomat valahtaa syliin jos edessä oleva sattuu kallistamaan penkkiään?

Vierailija
22/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käsittämätöntä tuollainen tahallinen penkin potkiminen, sillä se on suoranaista ilkeyttä. Sen sijaan penkin laskeminen ei ole (yleensähän ihmiset laskevat penkin nukkuakseen). Eivätkö ihmiset ole lentäneet esim. Kaakkois-Aasiaan tai USA:an yölennoilla. Kyllä vain niillä melkein kaikki laskevat penkin selkänojat. Ja matkustamosta sammutetaan valotkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se tarjotin tokikaan kallistu samalla kun penkkiä kallistetaan. Oikeastiko luulette että takana olevan juomat valahtaa syliin jos edessä oleva sattuu kallistamaan penkkiään?

Itse en tietenkään laskisi penkkiä, jos jollain on kahvitauko/ruokatauko kesken tai tarjotin käytössä. Mutta en tajua tuota ihmisten raivoa muuten asiasta. Jos joku laskee penkin, niin itse laitan jalat suoraksi/hieman eri asentoon.

Vierailija
24/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ja muut kenestä on ok, kysymättä, entä jos takana istuva pyytää voitko nostaa penkkisi kun hän haluaa käyttää tarjotinta tai muuten on epämukavaa?

Jos on yö ja haluan nukkua, on ihan sama mitä takana istuva piipittää.

Hahaa....niin varmaan. Kerran näin lentokoneessa, kun kaltaisesi ääliö oli laskenut penkkiään niin paljon, ettei hänen takanaan istuva, kahden kepin kanssa huonosti liikkuva ihminen päässyt lähtemään vessaan. Yritti ensin kohteliaasti pyytää nostamaan penkin ylös. Lentoemäntä ratkaisi asian. Ääliö hävisi.

Vierailija
25/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ja muut kenestä on ok, kysymättä, entä jos takana istuva pyytää voitko nostaa penkkisi kun hän haluaa käyttää tarjotinta tai muuten on epämukavaa?

Hahaa....niin varmaan. Kerran näin lentokoneessa, kun kaltaisesi ääliö oli laskenut penkkiään niin paljon, ettei hänen takanaan istuva, kahden kepin kanssa huonosti liikkuva ihminen päässyt lähtemään vessaan. Yritti ensin kohteliaasti pyytää nostamaan penkin ylös. Lentoemäntä ratkaisi asian. Ääliö hävisi.

Siis oikeasti? Etkö itse nuku yöllä, jos siihen on mahdollisuus ja olet esim. 8-9 tunnin lennolla? Ja jos odotettavissa on vielä senkin jälkeen esim. 4 tunnin jatkolento ja välissä 5 tuntia odottelua? Oma ennätykseni toistaiseksi on ollut 22 tuntia matkantekoa lentoineen (3 lentoa, välissä siirtymät ja odottelut).

Vierailija
26/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein on katsoa onko takana tarjottimella jotain, ja jos on jättää kallistamatta. Samoin jos takana on pitkä henkilö niin silloin on kohteliasta olla kallistamatta. Fiksut sanoo ennen kallistusta että aikoo kallistaa.

Jos minä maksan lentolipustani kovan hinnan, on ihan sama kuka on takana jos haluan laittaa selkänojan taakse. Pitkä ihminen ostaa sellaisen paikan jossa on enemmän jalkatilaa.

Kuinka tyhmä ihminen voikaan olla? Kyllä siitä penkin kallistamisesta kärsivät muutkin kuin pitkät ihmiset.

Vierailija
27/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin ketuttaa ne, jotka laskee penkkejä.

1. tulee tosi ahdasta

2. pitkillä lennoilla ollessa katson yleensä niitä elokuvia (en osaa siellä nukkua), niin vaikea katsoa, jos joku kallistaa penkkiä. TV tulee liian lähelle, ja on ihan kallellaan.

3. Mulla on yleensä jotain siinä tarjottimella, myös silloin kun ei ole ruokatarjoilu aika. Yleensä juon juomia hitaasti, ja ne voi olla siinä kauankin. Kiva jos ei vaivauduta kysymään, onko tarjotin alhaalla, vaan lasketaan penkki, ja juomat, napostelut, ja mahdollinen tabletti on sitten kaikki sylissä.

Mun mielestä niitä penkkejä ei saisi laskea, jos joku ylipäätään istuu siinä takana / tai ei ole nukkumassa. Koska jos kaikki "jonossa" olijat laskevat penkkiä, niin sitten ketään ei haittaa.

Vierailija
28/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. tulee tosi ahdasta

2. pitkillä lennoilla ollessa katson yleensä niitä elokuvia (en osaa siellä nukkua), niin vaikea katsoa, jos joku kallistaa penkkiä. TV tulee liian lähelle, ja on ihan kallellaan.

3. Mulla on yleensä jotain siinä tarjottimella, myös silloin kun ei ole ruokatarjoilu aika. Yleensä juon juomia hitaasti, ja ne voi olla siinä kauankin. Kiva jos ei vaivauduta kysymään, onko tarjotin alhaalla, vaan lasketaan penkki, ja juomat, napostelut, ja mahdollinen tabletti on sitten kaikki sylissä.

Mun mielestä niitä penkkejä ei saisi laskea, jos joku ylipäätään istuu siinä takana / tai ei ole nukkumassa. Koska jos kaikki "jonossa" olijat laskevat penkkiä, niin sitten ketään ei haittaa.

sinunlaisia varten on business-luokka.

Vierailija
29/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti? Etkö itse nuku yöllä, jos siihen on mahdollisuus ja olet esim. 8-9 tunnin lennolla? Ja jos odotettavissa on vielä senkin jälkeen esim. 4 tunnin jatkolento ja välissä 5 tuntia odottelua? Oma ennätykseni toistaiseksi on ollut 22 tuntia matkantekoa lentoineen (3 lentoa, välissä siirtymät ja odottelut).

Siis oikeasti? Etkö osaa lukea? A) Missä kohtaa puhuin itsestäni? B) Missä kohtaa puhuin mitään nukkumisesta? Ei tulisi mieleenkään hankaloittaa toisen liikkumista. Mutta minä en olekaan k***pää, joka brassailee keskustelupalstalla "lentokokemuksellaan".

Vierailija
30/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopanlennoilla penkkejä ei pidä laskea. Näillä lennoilla käytetään pieniä, tiukkaan ahdettuja koneita, joissa selkänojan laskijan hiukset on takanaistuvan nenässä. Selkänojien laskemismahdollisuus on näissä koneissäolemassa käytännössä vain siksi, että konevalmistajat käyttävät karkeasti samaa penkkityyppiä joka koneessa, niitä vaan asennetaan tiiviimmin tai väljemmin. Jos olisi rikas lentoyhtiö, voisi euroopankonekin olla väljästi istutettu, mutta ei niistä mikään ole. Pahimpia on nämä baltic airit ja norwegianit. Euroopanlennot ovat myös sen verran lyhyitä, että sen aikaa torkkuu pystyssäkin.

Mannertenvälisillä juttu on vähän toinen. Koneet ovat isompia ja niissä penkit on aseteltu sen verran väljemmin aseteltu, että ne mahtuvat  (juuri ja juuri) kallistumaan takana istuvaa haittaamatta.

Ja mitä niihin euroopanlentoihin tulee, olen itse ruumiinrakenteeltani tyypillinen suomalainen, joten mun ongelma ei ollenkaan ole se, mihin laitan jalkani. Mun ongelma on se, että kun sun hiukset tulee mun nenän alle, ne haisee pahalta ja saan suljetunpaikankammokohtauksen. Silloin mua alkaa oksettaa. Ja oikeasti, kun olet laskenut selkänojasi mun syliin, on olemassa vaara, että en pääse ajoissa pois ja oksennan sun päälle. Se on siis oikeasti sun etu, että et laske selkänojaasi. Huomautan, että muuten mulla ei ole suljetunpaikan kammoa ja että mun on työssäni pakko matkustaa - kummassakaan en ole poikkeuksellinen ihminen.

Vierailija
31/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sen voi kallistaa, jos haluaa istua mukavammin. Pitkät ihmiset nyt vaan on aina ajattelemassa itseään ennen muita.

Vierailija
32/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. tulee tosi ahdasta

Mikäs laki se tämän määrää? -ohis

Vierailija
33/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en katso taakse, onko siellä tilaa. Mä jätän inisemisen takanaistuvalle. Sanokoot, jos koittaa komennella koneessa muita, eli mua. Jos potkisi, valitan lentohenkilökunnalle.

Vierailija
34/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en mä itse laske sitä penkkiä tilan vuoksi, vaan nukkuakseni. Ja tosiaan, lähes kaikki laskevat penkkinsä tietyillä mannertenvälisillä yölennoilla, joilla sammutetaan valotkin.

Vierailija
35/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. tulee tosi ahdasta

Ne, jotka haluavat nukkua mukavasti koneessa, voivat mennä sinne business-luokkaan.

Vierailija
36/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä pienissä koneissa on mun mielestä vähän outoa alkaa laskemaan penkkiä kysymättä ensin takanaolevalta, sopiiko se. Jos joskus itse olen joutunut laskemaan niin aina olen kysynyt suostumuksen tähän ja ei ole haitannut. Sen sijaan penkin rymäyttäminen alas on törkeää, toisella voi olla vaikka tarjoitin alhaalla, jossa pelaa korttia, lukee kirjaa tai istuu kyynärpäät polvien päällä. Tilannetaju ennen kaikkea.

Vierailija
37/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneet on tehty pygmeille ja se on tässä se pääasiallinen ongelma. Olisi mielenkiintoista nähdä tilasto, kuinka suuri osa maailman aikuisista on yli 180 senttiä. Veikkaan jotain 0,1 prosenttia.

Vierailija
38/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintä tietysti olisi, jos kaikki kallistaisivat niitä penkkejään jonkin verran, niin kaikki istuisivat mukavammin eikä asiasta tarvisi polttaa päreitään.

Vierailija
39/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallistus on vähäinen lepääjälle, mutta vie tuntuvan tilan takanolijalta. Simple as that. Kaikki ovat maksaneet lentolipuistaan ison hinnan - joten samalla viivalla ollaan. Moni laskee penkin jo ennen ruokailua, miten siinä herätät edessäolijaa nostamaan sen hemmetin penkin, kun tyyppi nukkuu jo. Ja kyllä, se penkin kallistus vie tarjottimelta tilaa, kun on ruokaa ja vaikka pieni viini- tai skumppapullo.

Mieheni on 185cm pitkä ja erittäin pitkäjalkainen. Ostamme aina paikat, mutta exit-paikoille ei ole kiva mennä, koska siinä on vastuu ja kamat pitää nostaa ylös jaloista.

Btw, matkustan myös liikematkoja. Kukaan koneessa ei kallistele penkkejään. Oikeasti.

Vierailija
40/221 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskisi penkkiä ellei olisi huomattavan pitkä, yöllä tapahtuva lento ja ellei takana olevallani olisi myös mahdollisuutta laskea omaansa. Mua alkaa aivan tajuttomasti ahdistaa jos edessä oleva laskee penkkinsä ja siksi en halua tehdä sitä muille. Mielestäni penkissä istuvalla tulee myös olla oikeus käyttää sitä tarjotintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi