Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmeellisiä vaatimuksia päiväkodissa

Vierailija
02.08.2017 |

Lapsi aloitti juuri päiväkodissa. Hyvin on mennyt, lapsi viihtyy ja on hyvällä tuulella kun haetaan kotiin. Nyt alkoi vaan tulla outoja vaatimuksia vanhemmille. Pitäisi askarrella jotain julisteita perhekuvista, ja viedä päiväkotiin, ja kirjoitella jotain lasten parhaita puolia ja rakkaudensanoja, niin että niitä voidaan lueskella lapsille. Siis häh? En tajua. Onko päiväkodeissa yleistäkin että vanhemmille annetaan "kotiläksyjä"? Ja vielä sellaisia, että niihin joutuu laittamaan omaa aikaa? Ei kyllä kiinnosta yhtään. Lapsi on päiväkodissa, koska tarvitsee turvallisen paikan missä olla sillä välin kun vanhemmat ovat töissä. Ei tässä haluttu millekään askartelukurssille.

Kommentit (380)

Vierailija
141/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. sinä laitat lapsen päiväkotiin säilöön. Pois silmistä. Harmi ettei sitä voi jättää sinne ja hakea silloin kun sattuu huvittamaan. 

Eihän herrajumala sun vastuullesi voi pistää osallistua OMAN lapsen kasvatukseen ja huolehtimiseen! Siitähän maksat että se on pois silmistä tuonkin ajan!

Pidättekö kotonakin kellarissa varastossa? Miksi ihmiset hankkii pentuja? 

Vierailija
142/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja.Onko muutaman valokuvan liimaaminen paperille näin vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

129 toistaa vielä: noita perhekuvatauluja ei ole pakko kenenkään tehdä, eikä niitä yleensä teekään kuin alle puolet perheistä (mun havaintojeni perusteella pääkaupunkiseudulla).  Kyseessä ei siis ole otsikon väittämä vaatimus.

Näin minäkin oon ymmärtänyt. Ettei iso osa halua. Siksi jaksan aina hämmästyä oman pienen päiväkotimme vamhempien aktiivisuutta. Olipa kyse sitten vanhempainilloista, äitien-/isänpäiväaamupaloista, jonkun tavaran etsimisestä, jotta lapsi sen voi tuoda, joulu-/kevättapahtumista, tai juhlista, yleensä kaikki osallistuvat, ainakin jollain kokoonpanolla. Samoin esim.lapsen kasvunkansioon tulevat yhteiset jutut, ovat lähes kaikki tehneet. Ja jos ei, niin ei siitä mikään syyttävä sormi osoita.

Vierailija
144/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä alku vanhemmille, joita ei pätkääkään kiinnosta. Mä tekisin tuon yhdessä lapsen kanssa, ja kun sillä joskus tulisi ikävä, näkisi sen yhdessä tehdyn seinällä ja muistaisi nuo sanat ja tunnelman.

Mulla onkin vaan neljä lasta, joten mistäpä minä mitään tiedän...

Hehe, onko kiva kiillottaa omaa kruunua? Voi tehdä, jos a) päiväkoti maksaa valokuvat ja muut materiaalit, sekä b) korvaa minulta kuluneen ajan (vakiotaksani on 50 e/alkava tunti + alv). Luuletko että suostuvat?

Nyt pää pois perseestä kyse on SINUN lapsesta.

Meinaatko jatkossa laskuttaa esim. Koulun Kevätjuhlaan osallistumisen.

Kovin on yksipuolinen näkemys lapsen kasvatuksesta/elämästä.

Älä koskaan vie mihinkään harrasteeseen, niihinkin menee omaa aikaasi vaikka vain lapsi harrastaa.

Ei niihin mokkapalojen leipomisiin ja muihin ole mikään pakko osallistua. Ne osallistuvat, jotka viitsivät.

Vierailija
145/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti pyrkii toteuttamaan toiveita. Jos moni vanhempi toivoo tuollaista läheisen päivää, usein se järjestetään. Ei sen vuoksi, että tahdottaisiin jollekin paha mieli. Ja erilaiset tilanteet ymmärretään, ei sen tarvitse olla juuri vanhempi, joka paikalle tulee.

No kuule ihan sen lapsen takia sinne se vanhempi menee. Meillä on isovanhemmatkin työelämässä, kumpiko tekee ylitöitä mummo vai vanhemmat päästäkseen? Lapsesta varmaan tuntuukin kivalle kun laitan sinne naapurin eläkeläismummon. Ei kyllä nämä "läheisten päivät" (joka muuten meidän tapauksessa on ihan suoraan vanhemmat päiväkotiin-päivä) helpota ruuhkavuosia ollenkaan. Ihan täyttä bullshittia. Ja kyllä, rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta, mutta meillä ei ole mitenkään mahdollista jäädä toisen vanhemman kotiinkaan joten päiväkotiin on vietävä. Ihan tarpeeksi stressiä siinäkin. Ja haluaisin ihan käyttää ne vähät vapaa-aikani perheen kanssa enkä sen päiväkodin.

Vierailija
146/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei päiväkodin tädit pitäneet siitä kuvakoosteesta, jossa oli kuvat perheen autoista, moottoripyöristä, otoksia lomamatkalta New Yorkiin ja Hongkongiin, kuvia kesähuvilasta ja äidin tohtoripromootiosta jne. Meille ne ovat arkea, mutta päiväkodissa olisi haluttu kuvia leipomisesta ja hiekkalaatikolta. Kun ei muillakaan lapsilla ole tuollaisia moottorivenekuvia. No voi voi jos ei ole, miksi ei saa olla aitoja kuvia arjesta, vaikka jonkun osa-aikaisen kassan Jenyti-Jessicalle tulee siitä paha mieli.

Se teidän taapero varmasti arvosti kovasti kuvia Hongkongista ja moottoripyöristä. Niitähän hänellä tulee hoitopäivän aikana ikävä.

Lapsen rakkain kuva on se, jossa hän istuu nallen kanssa moottoripyörän selässä, joten kyllä sitä moottoripyörääkin ikävöidään.

Sen verran olen aikoinaan ollut päiväkodissa töissä, että tiedän, ettei siellä ole aikaa lapsia lohdutella. Ryhmässä 7 lasta ja 2 aikuista, ei todellakaan sylitellä ja katsella kuvia. Se on aika ripeästi potalle ja pesulle ja välipalalle ja sitten ulos. Nuo taulut on lähinnä siksi, että hoitajat voi ruotia perheiden elämää.

Vierailija
147/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi aloitti juuri päiväkodissa. Hyvin on mennyt, lapsi viihtyy ja on hyvällä tuulella kun haetaan kotiin. Nyt alkoi vaan tulla outoja vaatimuksia vanhemmille. Pitäisi askarrella jotain julisteita perhekuvista, ja viedä päiväkotiin, ja kirjoitella jotain lasten parhaita puolia ja rakkaudensanoja, niin että niitä voidaan lueskella lapsille. Siis häh? En tajua. Onko päiväkodeissa yleistäkin että vanhemmille annetaan "kotiläksyjä"? Ja vielä sellaisia, että niihin joutuu laittamaan omaa aikaa? Ei kyllä kiinnosta yhtään. Lapsi on päiväkodissa, koska tarvitsee turvallisen paikan missä olla sillä välin kun vanhemmat ovat töissä. Ei tässä haluttu millekään askartelukurssille.

Se on tätä pakollista varhaiskasvatussuunitelmassa olevaa vanhempien osallistamista. Itse työntekijänä inhoan sitä. Tiedän että vanhemmilla on muutakin tekemistä kuin kirjoitella imellyksiä päiväkotia varten tai tehdä perhekuvakollaaseja. Voin kertoa että ei ole pakko, voit sanoa päiväkodissa että koet asian niin että sinulle riittää kun lapsella on hyvä ja turvallinen paikka työpäivän ajalle. Me kyllä ymmärrämme :)

Vierailija
148/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti pyrkii toteuttamaan toiveita. Jos moni vanhempi toivoo tuollaista läheisen päivää, usein se järjestetään. Ei sen vuoksi, että tahdottaisiin jollekin paha mieli. Ja erilaiset tilanteet ymmärretään, ei sen tarvitse olla juuri vanhempi, joka paikalle tulee.

No kuule ihan sen lapsen takia sinne se vanhempi menee. Meillä on isovanhemmatkin työelämässä, kumpiko tekee ylitöitä mummo vai vanhemmat päästäkseen? Lapsesta varmaan tuntuukin kivalle kun laitan sinne naapurin eläkeläismummon. Ei kyllä nämä "läheisten päivät" (joka muuten meidän tapauksessa on ihan suoraan vanhemmat päiväkotiin-päivä) helpota ruuhkavuosia ollenkaan. Ihan täyttä bullshittia. Ja kyllä, rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta, mutta meillä ei ole mitenkään mahdollista jäädä toisen vanhemman kotiinkaan joten päiväkotiin on vietävä. Ihan tarpeeksi stressiä siinäkin. Ja haluaisin ihan käyttää ne vähät vapaa-aikani perheen kanssa enkä sen päiväkodin.

Toivottavasti kerrot tämän myös siellä teidän vanhempainilloista, niin osaavat ottaa myös tuon puolen huomioon.

Se meillä päiväkodissa vähän on hankalaa monissa kun jutuissa, että ikinä mikään ei mene kaikkien mielen mukaan. Kun yhdelle kumartaa, toiselle pyllistää.

Ja se on kurjaa, mielellään sitä palvelisi kaikkia yhtä hyvin ja toteuttaisi jokaisen toiveet.

Vierailija
149/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tätä pakollista varhaiskasvatussuunitelmassa olevaa vanhempien osallistamista. Itse työntekijänä inhoan sitä. Tiedän että vanhemmilla on muutakin tekemistä kuin kirjoitella imellyksiä päiväkotia varten tai tehdä perhekuvakollaaseja. Voin kertoa että ei ole pakko, voit sanoa päiväkodissa että koet asian niin että sinulle riittää kun lapsella on hyvä ja turvallinen paikka työpäivän ajalle. Me kyllä ymmärrämme :)

Kannattaa miettiä kuinka se teillä toteutetaan. Ei sen tarvitse olla mitään sellaista, joka poikkeaa perheen arjesta.

Ei tuollainen leikkaa-liimaa-kirjoitajuttu ole ainut tapa.

Vierailija
150/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne perheen kuvat on sitä varten, että sillä lapsella olisi päiväunille mennessä ja sieltä herätessä turvallinen olo, kun rakkaat ovat lähellä edes kuvana. Ei ollut kyllä itsellä mitään ongelmia askartelujen kanssa, kun kerrottiin mitä varten. 

Kauheaa kun päiväkodit ovat muuttuneet noin turvattomiksi. 90-luvulla kun lapseni olivat päiväkodissa heillä oli siellä turvallista ilman perhejulisteitakin, hoitajat pitivät heistä huolta ja unilta herättyäkin oli henkilökuntaa paikalla hoitamassa.  Järkyttäviä paikkoja, joissa ei lapsi selviä yhtä päivää ilman että on mukana julistemuotoinen tarina aiheesta perheeni, joka rakastaa minua.

Vierailija
151/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä valitat? Älä tee taulua. On se kuitenkin VAPAAEHTOINEN. Mulla ei tulisi mieleen jättää turvataulua tekemättä. Mutta oma on lapsesi. Jos et välitä, sou, älä tee!

Turvataulu? Oikeasti?

Mä oletan, että siellä päiväkodissa on henkilökuntaa, jotka ovat lapselle turvallisia. Tarvittaessa pitävät sylissä ja lähellä lasta. Ei meillä kotonakaan ikävään tai itkuun anneta mitään kuvia tai turvataulua lapsille. 

Yhtään tuollaista en ole askarrellut. Kolmas ja nuorimmainen päiväkodissa nyt.

Vierailija
152/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne perheen kuvat on sitä varten, että sillä lapsella olisi päiväunille mennessä ja sieltä herätessä turvallinen olo, kun rakkaat ovat lähellä edes kuvana. Ei ollut kyllä itsellä mitään ongelmia askartelujen kanssa, kun kerrottiin mitä varten. 

Kauheaa kun päiväkodit ovat muuttuneet noin turvattomiksi. 90-luvulla kun lapseni olivat päiväkodissa heillä oli siellä turvallista ilman perhejulisteitakin, hoitajat pitivät heistä huolta ja unilta herättyäkin oli henkilökuntaa paikalla hoitamassa.  Järkyttäviä paikkoja, joissa ei lapsi selviä yhtä päivää ilman että on mukana julistemuotoinen tarina aiheesta perheeni, joka rakastaa minua.

Jep, silloin riitti hoitaminen.

Nykyään kuuluu antaa varhaiskasvatusta.

Vierailija
153/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo monta sivua sitten ilmaisin huoleni siitä, että vievätkö nämä julistehösäykset ja kahvitukset ja kevätjuhlat ja muut ekstrat päiväkodin henkilökunnalta sitä aikaa, jonka pitäisi mennä hyvään perushoitoon. Mennäänkö vajeella päiväsaikaan, kun järjestetään iltajuhlia? Kukaan ei vastannut.

Minä en halua äitienpäiväjuhlia, haluan aikaa lasteni kanssa. Hoitaisin lapseni itse, jos ei tarvitsisi käydä töissä. Pitäisin heitä sylissä ja hellisin. Ja toivoisin kovasti, että henkilökunta mieluummin tekisi niin kuin väsäisi julisteita. Itse voin kyllä sen saamarin julisteen väsätä, mutta tuntuu mielestäni aika karulta tavalta vastata lapsen tunteisiin.

Vierailija
154/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä kuinka se teillä toteutetaan. Ei sen tarvitse olla mitään sellaista, joka poikkeaa perheen arjesta.

Ei tuollainen leikkaa-liimaa-kirjoitajuttu ole ainut tapa.

Jep, on mietitty. Jäimme odottamaan vanhempien ideoita :D

Vierailija
155/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein eniten korpeaa, jos tähän "yhteisöllisyyteen" käytetty aika on pois lasten perustarpeiden täyttämisestä.

Tältä palstalta olen joskus lukenut, miten rankkaa päiväkotien henkilöstöllä on, kun pitää järjestää kaiken maailman äitienpäivähäppeningejä, isovanhempien kahvituksia ja ties mitä. Minunkaan arkeani nuo iltatapahtumat eivät tee yhtään helpommaksi, joten voitaisiin ihan suosiolla luopua niistä. Tai vanhempainyhdistys järjestäisi ne, ja henkilökunta tulisi omalla ajallaan, jos tulisi.

Joten hyvä perushoito etusijalle, henkilökunnan ei tarvitse näprätä seinille mitään teoksia meikäläisen perhekuvista eikä järjestää iltakekkereitä joiden vuoksi arkea pitää pyörittää vajauksella.

Lapsen turvallisuudentunteen tyydyttäminen/tukeminen on varmasti sinunkin mielestäsi aika perustavaa laatua oleva tarve? Siihen tällainen kai pyrkii. Tällainen tehtävä pitäisi olla jokaisessa päiväkodissa! Ei todella tarvi olla mikään Picasso että saa pari valokuvaa liimattua paperille omaa lasta varten.

Päiväkodin henkilökunnan tehtävänon tyydyttää lapsen turvallisuuden tarve sillä välin kun lapsi on hoidossa. Siitä heille maksetaan palkkaa.

Yksi merkittävimpiä tapoja vastata lapsen turvallisuuden tarpeeseen on palauttaa se elämänsä tärkein henkilö mieleen kesken pitkän päivän. Se henkilö, johon lapsi on aivan ainutlaatuisella kiintynyt. Se henkilö, johon lapsi liittää automaattisesti (toivottavasti) turvallisuudentunteen, läheisyydenkaipuun jne. 

Pienen lapsen kiintyminen omaan hoitajaan päiväkodissa voi viedä pahimmillaan koko toimintakauden. Tämän vuoksi on tärkeää muistuttaa pieniä lapsia kesken pitkän päivän (kyllä, 8h tuntuu esimerkiksi 2-vuotiaalle aivan eriltä 32-vuotiaalle, varsinkin kun kyseessä ei ole kodinomainen ympäristö ja läsnä on muitakin lapsia) heidän tärkeimpiensä ihmisten olemassaolosta. Ja nimenomaan olemassaolosta. Kovin pieni lapsi ei pysty muistamaan ilman aktiivista muistuttamista hänen vanhempaansa. Hänellä saattaa olla vain selittämätön hätä ja pelko, jota ei osaa sanoittaa. Tuohon hätään ja pelkoon se päiväkodin täti vastaa ottamalla syliin, mutta mahtavin tilanne on, että mennä sylissä pitäen sen lapsen kanssa muistelemaan sitä äitiä, joka tulee päiväunien jälkeen hakemaan. Tehokkain väline tuohon on valokuva. Tällaisten asioiden kautta se lapsi oppii luottamaan myös siihen päiväkodin tätiinkin ja hakemaan hänestä turvaa oma-aloitteisestikin.

Olisi varmaan hyvä, että näistä asioista puhuttaisiin enemmän vanhemmille päivähoidon alkaessa. Ja että niitä kuvia ei pyydettäisi minkään askarteluvaatimusten kanssa, itse en ole koskaan pyytänyt. Ja ainahan se on vain pyyntö, ei käsky.

Se lto

Äitiä?

Et taida olla oikea LTO, mutta ehkä päiväkodissa silti.

Vierailija
156/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo monta sivua sitten ilmaisin huoleni siitä, että vievätkö nämä julistehösäykset ja kahvitukset ja kevätjuhlat ja muut ekstrat päiväkodin henkilökunnalta sitä aikaa, jonka pitäisi mennä hyvään perushoitoon. Mennäänkö vajeella päiväsaikaan, kun järjestetään iltajuhlia? Kukaan ei vastannut.

Minä en halua äitienpäiväjuhlia, haluan aikaa lasteni kanssa. Hoitaisin lapseni itse, jos ei tarvitsisi käydä töissä. Pitäisin heitä sylissä ja hellisin. Ja toivoisin kovasti, että henkilökunta mieluummin tekisi niin kuin väsäisi julisteita. Itse voin kyllä sen saamarin julisteen väsätä, mutta tuntuu mielestäni aika karulta tavalta vastata lapsen tunteisiin.

kannattaa kysyä päiväkodistanne. Eri päiväkodeissa toimitaan eri tavoin. Ei niitä juhlia yms.järjestetä vanhempia varten vaan lapsia varten. Heillä on luonnollinen ilo esiintymisellään ja halu näyttää niitä omia tärkeitä juttujaan päiväkodista.

Ja tottakai on aina olemassa myös lapsia, jotka inhoavat esiintymistä.

Vierailija
157/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitpa näkemässä, miten joka taapero menee päiväunilta herättyään taulunsa luo keräämään voimaa ja rakkautta. Mä olen nähnyt. Kauheaa, ettet välitä lapsestasi. Se taulu on lapselle tosi tärkeä.

Ajattelin ensin että onpas nuijia vaatimuksia. Että askarrella!

Luettuani tämän kommentin aloin miettiä asiaa uudelleen. Poikaani, joka on nyt koululaisena kertonut että joskus 3-5- vuotiaana päiväunille mennessä vähän itketti kun oli ikävä äitiä. Joka, vaikka päiväkodissa viihtyikin, usei sanoin että "minä olisin kyllä mieluiten kotipoikana".

Taulu olisi varmaan tosiaan ollut tärkeä ja tuonut lapselle iloa ja voimaa päivään.

Ja joo, lasten ollessa tarhaikäisiä oli työelämän vaatumukset kaikkein rajuimmat ja päälle talonrakennus.

Sitten tässä kommentissa tuo "kauheaa ettet välitä lapsestasi" oli julmasti sanottu. On tärkeää että vanhemmille kerrotaan, miksi taulu pitää tehdä eikä vain pomoteta että "tehkääpäs taulu".

Vierailija
158/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen päiväkodissa on kerran kuussa sellainen "päiväkoti tutuksi"- aamupäivä, jolloin vanhempi saa tulla seuraamaan lapsen arkea päiväkodissa. Lapsen isä ei pysty töiltään tähän ja minä yritän saada etäpäivää täksi päiväksi, jotta pääsen aamuksi päiväkotiin ja sitten äkkiä kotiin tekemään töitä. Aina tämä ei onnistu ja joskus on jopa muistettu tämä kyseinen päivä vasta siinä päiväkotiin mentäessä. Herkkä lapsi vetää tästä melkoiset porot nokkaansa ja tuntuu, että kyseistä päivästä tulee aina vaan harmia. Vaikea on lapsen ymmärtää sitä, että äiti ei aina saa työasioita järjestettyä. "Kun Ellan ja Aaponkin ja jne. äiti tulee aina päiväkotiin..." Noo, yksi vuosi vielä päiväkotia jäljellä. Loppuu sitten kaikkien sukupuidenkin yms. mudien liimailu viime tinkaan iltamyöhäisellä.

Vierailija
159/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä alku vanhemmille, joita ei pätkääkään kiinnosta. Mä tekisin tuon yhdessä lapsen kanssa, ja kun sillä joskus tulisi ikävä, näkisi sen yhdessä tehdyn seinällä ja muistaisi nuo sanat ja tunnelman.

Mulla onkin vaan neljä lasta, joten mistäpä minä mitään tiedän...

Hehe, onko kiva kiillottaa omaa kruunua? Voi tehdä, jos a) päiväkoti maksaa valokuvat ja muut materiaalit, sekä b) korvaa minulta kuluneen ajan (vakiotaksani on 50 e/alkava tunti + alv). Luuletko että suostuvat?

Tämän kirjoituksen takana on väkisin joku itiksen sossupummi. Kukaan muu ei esitä rahavaadetta, jos kyseessä on oman lapsen päiväkotiin askarteleminen. Jos ei ole varaa materiaaleihin, niin kannattiko lapsia tehdä?

Ihmisä ne on nekin ja heilläkin ihmisarvo ja oikeus ilmaista mielipiteensä siinä missä jonkun varakkaammankin ja omasta mielestään toisia arvokkaamman ihmisen.

Ehkä tarkoitti että tuon vastaavan alennuksen päivähoitomaksuun, kerta joutuu sen toimintaa ideoimaan ja osallistumaan siihen omalla ajallaan.  Toisin päin kyllä maksujen riittävyydestä huolehditaan erittäinkin tarkasti.

Vierailija
160/380 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, silloin riitti hoitaminen.

Nykyään kuuluu antaa varhaiskasvatusta.

Kyllä minä varhaiskasvatuksen ymmärrän.  Mutta en tiennytkään sen kertominen, että tadaa - sinulla on rakastavat vanhemmat, on juuri varhaiskasvatusta.  Kun se käsittääkseni selviää lapselle jo siellä kotona.

Mutta näin sitä sivistyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi