Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ei vaan tajua Game of Thronesia?

Vierailija
02.08.2017 |

Oon yrittänyt monet kerrat sitä katsoa, mutta aina vaan huomaan, etten keskity siihen yhtään. En vaan osaa kiinnostua sarjasta, vaikka yritän järkeillä miten sen täytyy olla hyvä. Mikä siinä on niin hyvää? Miksen mä vaan opi innostumaan?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katoin tokan kauden puolelle asti, kyllä mä siitä jotenkin pidin, mutta en päässyt kunnolla sisään siihen maailmaan minäkään. Hahmoja oli liikaa, enkä pysynyt kärryillä että kuka kukin on, missä kukakin menee ja miksi joku tekee mitäkin.

Pitäis katsoa uudelleen alusta asti. Uskon että voisin tykästyä paremmin. Minäkin muuten rakastin Breaking Badia, mutta mm. siskoni joka taas on GOT -fani, ei innostunut siitä :D

Vierailija
42/47 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole edes yrittänyt katsoa Game of Thronesia, kun en kerran yhtään fantasiasta tykkää. Omia lempisarjojani kautta aikojen ovat True Detective (1. kausi), Dexter (1.–4. kausi), Pako (1 ja 2 kausi), Kylmä rinki ja Mad Men.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan itse innolla sarjaa mutta seuraaminen käy työstä, pitää muistaa ja tietää vuosien takaisten tapahtumien ja henkilöiden merkitys nykyhetken tapahtumille että hommasta saisi jotakin irti. Voin vain kuvitella, miten tylsää on katsoa sarjaa jos ei tiedä henkilöitä ja taustoja.

Vierailija
44/47 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakstan niin Game of Thronesia kuin Breaking Badiä, mutta minusta tuntuukin että olen harvinaisen kaikkiruokainen kun katselen melkein kaikkea muuta kuin pohjoismaisia sarjoja, ja nekin on lähinnä siksi että niitä ei vain tule etsittyä :'D Suomalaiset taas jää helposti katsomatta tietynlaisen harrastelijamaisuuden vuoksi (Mainittakoon että olen medianomi, joten häiriinnyn mm. huonoista valoistuksista ja muusta joka ei varmaan niin tavallista katsojaa häiritse). Saa heittää jotain netflix/HBO nordic sarjoja pohjoismaista joita kannattaa katsoa (en tiedä onko HBO nordicilla niitä).

Mutta aiheeseen. Minusta on ihan ok jos joku ei pidä fantsuelementeistä, vaikka itselle ajatus tuntuu niin kauhean oudolta kun suurinpiirtein hengitän ja elän fantasiasta.

Game of Thronesisissa minua kiehtovat mielenkiintoiset hahmot jotka avautuvat pikkuhiljaa ja kasvavat, esimerkiksi Sansa kasvaa rasittavasta teinitytöstä voimakkaaksi naishahmoksi. Lisäksi koko tarinahan on pääosin hyvin käsikirjoitettu (lukuunottamatta eräitä tarinan kannalta turhia seksuaalisia väkivaltakohtauksia ja varsinkin sarjan alkupäässä turhia seksikohtauksia)*, visuaalisesti kaunis. Hiljaisillakin kohtauksilla on yleensä pointtinsa, vaikka jos ei ole seurannut tarpeeksi tarkkaan niin voi jäädä väliin kaikkia älykkäitä vihjauksia ja muita.

*Minulla ei ole mitän väkivalta- ja seksikohtauksia vastaan, mutta ärsyttää päälleliimatut kohtaukset joilla ei ole edes tarinalle sen verran pointtia että joku keskeyttäisi seksin ja hahmo(t) jäisivät ärsyyntyneiksi.

Vierailija
45/47 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oz. Siinä sarjassa ei ikinä tiennyt, kuka päähenkilöistä kuolee seuraavaksi. Ei myöskään ollut jakoa "hyviksiin" ja "pahiksiin".

Vierailija
46/47 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oz. Siinä sarjassa ei ikinä tiennyt, kuka päähenkilöistä kuolee seuraavaksi. Ei myöskään ollut jakoa "hyviksiin" ja "pahiksiin".

GoT ei ole ainoa sarja, jossa siis on näin, vaikka sitä aina aiheesta hehkutetaankin.

Vierailija
47/47 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla niin onnellinen etten edes tiedä mikä Game of thrones on. Luulin että se on joku peli, mutta onkin tv-sarja? Katsooko ihmiset nykyään vielä tv:tä? Tunnen itseni kauhean vanhaksi. Olen 27v

Olen minäkin tynnyrissä kasvanut, mutta kuinka et voi olla tietämättä? Kai sulla nyt joku kaveri on, joka seuraa sarjoja tai selaat joskus nettihesarin etusivun? Tai törmäät netissä tai facebookissa tms meemeihin? Vähän sama kuin jos ei tietäisi, kuka on Robin. Enkä nyt itsekään tiedä siitä muuta kuin, että on nuori laulaja ja hittinä oli aikoinaan se Frontside ollie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi