Muita, jotka ei vaan tajua Game of Thronesia?
Oon yrittänyt monet kerrat sitä katsoa, mutta aina vaan huomaan, etten keskity siihen yhtään. En vaan osaa kiinnostua sarjasta, vaikka yritän järkeillä miten sen täytyy olla hyvä. Mikä siinä on niin hyvää? Miksen mä vaan opi innostumaan?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksa ollenkaan seurata mm hehkutettuja Breaking Bad, Sopranos, Oz, The Wire... mikään rikos/mafia/poliisi/huumesarja ei kiinnosta ollenkaan, tylsiä minun mielestäni. Eri ihmisiä kiinnostaa erilaiset asiat ja tv-sarjagenret, onneksi melkein jokaiselle löytyy jotain :)
Sopranosia pidetään ihan yleisesti parhaiten käsikirjoitettuna sarjana jota jenkeissä on koskaan tehty.
Mutta tietenkin jos koko aihepiiri ei kiinnosta niin sille nyt ei voi mitään.
Minuakaan ei kiinnosta, nuo keskiaikalarppaukset eivät ole juttuni sitten yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksa ollenkaan seurata mm hehkutettuja Breaking Bad, Sopranos, Oz, The Wire... mikään rikos/mafia/poliisi/huumesarja ei kiinnosta ollenkaan, tylsiä minun mielestäni. Eri ihmisiä kiinnostaa erilaiset asiat ja tv-sarjagenret, onneksi melkein jokaiselle löytyy jotain :)
Amerikkalaisista sarjoista onnistuit juuri luettelemaan jotkin niistä kaikkein parhaista.
Noiden lisäksi esim. Mad Men on todella hyvä, joku House of Cards menettelee "viihteenä".
Mutta Game of Thronesia en vain tajua, mutta en pidä kyllä koko fantasia-genrestä muutenkaan lainkaan. Yritin katsoa sinnillä 1. tuotantokautta mutta katsominen tuntui ihan työnteolta. Tuntuu että GoT on erityisesti nuorten naisten suosiossa?
Amerikkalaisten sarjojen lisäksi tykkään erityisesti pohjoismaisesta realistisesta tv-draamasta.
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en tykkää siitä. Hirveästi hiljaisia kohtia, joutuu odotteleen että tulis taas joku kiinnostava kohtaus. Ne lohikäärmeet ja mammutit on noloja! Jänniä juonenkäänteitä sarjassa kyllä on, mutta noi fantasiaelenentit pilaa kaiken.
Joo, mulla sama. Ilman fantasiaelementtejä varmaan katsoisin sarjaa mutta kaikki fantasiajutut pilaa minun silmissäni koko jutun ihan täysin.
Saippuaoopperaa massoille. Ei itse ajattelevat ihmiset moista fantasiaromaaneissa katso.
Niin naurettavat jostain IKEA-matoista tehnyt vaatteet. Ja keskiajalla täydelliset meikit ja silitetty vaatteet ja naurettavat korut naisilla. Ei voi ottaa vakavasti ainakaan aikuinen ihminen.
Montako tällaista aloitusta pitää vielä tehdä? :D
Hipstereiden circlejerk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en tykkää siitä. Hirveästi hiljaisia kohtia, joutuu odotteleen että tulis taas joku kiinnostava kohtaus. Ne lohikäärmeet ja mammutit on noloja! Jänniä juonenkäänteitä sarjassa kyllä on, mutta noi fantasiaelenentit pilaa kaiken.
Joo, mulla sama. Ilman fantasiaelementtejä varmaan katsoisin sarjaa mutta kaikki fantasiajutut pilaa minun silmissäni koko jutun ihan täysin.
Ja piti vielä lisätä että scifi-jutuista saatan kyllä pitää, mutta tuo fantasiaosasto jotenkin tökkii.
Ymmärrän ton tunteen, ap. Kun ei itse pidä jostain, mistä "kaikki" tykkää. Siis on joku hehkutettu asia muttei itse tajua sitä, tulee sellainen olo että mikävän oivalluskyky minusta puuttuu, kun en tajua tätä asiaa mikä kaikkiin muihin tuntuu iskevän.
Mulle sama tunne tulee vaikka jostain Stranger Thingsistä, True Detectivestä, Better Caul Saulista tai Kummisetä-elokuvasta.
Kun katsoin aluksi jakson Breaking Badia, jota oli siis hehkutettu, pidin sitä tavattoman tylsänä ja mitättömänä, mutta kuukausien päästä jatkoin katsomista ja aloin tykätä siitä. Tiedä voisko noille yllä mainituille käydä sama...
En tiedä miten GoTin "selittäisi" sellaiselle, joka siitä ei pidä. Mua ainakin jo alusta kiehtoi, että se oli erilainen kuin monet muut sarjat, rohkeampi, julkeampi. Voisko olla että se että sarjaa on hehkutettu, nosti sun odotuksia sitä kohtaan? Sillon ku mä aloin kattoo tota sarjaa, en ollut vielä törmännyt hehkutteluun, vaan innostuin siitä ihan itse nähtyäni muutaman pätkän tv:stä. Sitten aloin katsoa sarjaa koneella siitä ekasta jaksosta lähtien. Jos odottaa suuria, on koko ajan sellainen odotus, että milloinkas tässä tapahtuu jotain hienoa.
No varmaan tv-sarjoissakin on aina kyse myös subjektiivisesta kokemuksesta niin kuin vaikkapa musiikissa. Joku juttu puhuttelee toista ihmistä, joku toinen toista ihmistä. Iän myötä maku usein myös muuttuu johonkin suuntaan, näin ainakin itselleni on tapahtunut selvästi ikävälillä 20v - 40v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisista sarjoista onnistuit juuri luettelemaan jotkin niistä kaikkein parhaista.
Noiden lisäksi esim. Mad Men on todella hyvä, joku House of Cards menettelee "viihteenä".
Mutta Game of Thronesia en vain tajua, mutta en pidä kyllä koko fantasia-genrestä muutenkaan lainkaan. Yritin katsoa sinnillä 1. tuotantokautta mutta katsominen tuntui ihan työnteolta. Tuntuu että GoT on erityisesti nuorten naisten suosiossa?
Amerikkalaisten sarjojen lisäksi tykkään erityisesti pohjoismaisesta realistisesta tv-draamasta.
Minulta oli jäänyt Mad Men katsomatta, mutta tiesin että se oli kehuttu ja palkittu sarja. Kun lopulta katsoin sen, petyin todella pahasti. Epäilen että sarjan suosio on perustunut aikoinaan taitavaan ajankuvaukseen, puvustukseen ja muihin life style -henkisiin ansioihin. Juoni ja käsikirjoitus eivät vakuuttaneet ainakaan minua.
En myöskään alkuun innostunut. Pätkät mitä näin olivat niin väkivaltaisia enkä pidä kurjuudella mässäilystä. Ensimmäinen taisi olla jakso, jossa Jaime ratsastaa nukkuen hevosen päällä vankina, katkaistu kätensä kaulassaan roikkuen ja putoaa sitten täysin surkeana mutaan. Totesin etten halua katsella tällaistä, miksi kukaan haluaisin. Jätin sikseen.
Sitten joskus myöhemmin päätin antaa uuden mahdollisuuden, tavallaan ihan yleissivistyksenkin kannalta, kun niin moni siitä puhui, ja aloitin sarjan ihan alusta, yrittäen olla avoin ja keskittyen. Jäinkin tällä kertaa suhteellisen pian koukkuun. Muistan ne alun hämmennyksen hetket siitä, että mitä, tässä voi kuolla kuka vaan, päähenkilötkin, eikä hyvä tosiaankaan välttämättä saa palkkaansa vaan mitä tahansa voi tapahtua. Se oli kummallisen virkistävää ja niin yllättävääkin, ettei yhtään tiennyt mitä tapahtuu. Väkivaltakin muuttui jotenkin hyväksyttävämmäksi, kun se toi juoneen niin yllättäviä elementtejä.
Pidin sarjasta aluksi siksi, että siinä ei ollut perinteistä hyvä vastaan paha asetelmaa. Kaikista hahmoista alkoi löytymään negatiivisia piirteitä ja kukaan ei ollut turvassa. Onhan siinä muutama "hyvis" mutta ei samalla tavalla, kuin esim. Taru sormusten herrasta trilogiassa. Uusimmat kaudet kyllä Gotissa ovat olleet pettymyksiä.
Ei kaikki tykkää fantasiasta. Ystävistäni vain muutama pitää LOTR:sta, monet inhoavat. Itse en pidä suurimmasta osasta sarjoja. En jaksa katsoa mitään etsivä-, kuolemansyytutkia-, tms sarjoja. Ne ovat mielestäni kaikki ihan samanlaisia. Monet tykkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Niin naurettavat jostain IKEA-matoista tehnyt vaatteet. Ja keskiajalla täydelliset meikit ja silitetty vaatteet ja naurettavat korut naisilla. Ei voi ottaa vakavasti ainakaan aikuinen ihminen.
GoT ei ole sijoitu Euroopan keskiajalle, vaan on puhtaasti fantasiaa. Pahempi tässä suhteessa on Vikings-sarja, joka yrittää olla historiallinen ja rahaakin on sarjaan käytetty, mutta silti lavastus/puvustus on ihan mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta oli jäänyt Mad Men katsomatta, mutta tiesin että se oli kehuttu ja palkittu sarja. Kun lopulta katsoin sen, petyin todella pahasti. Epäilen että sarjan suosio on perustunut aikoinaan taitavaan ajankuvaukseen, puvustukseen ja muihin life style -henkisiin ansioihin. Juoni ja käsikirjoitus eivät vakuuttaneet ainakaan minua.
Mad Men ei ehkä sisällä runsaasti vauhdikkaita juonenkäänteitä, mutta on se erittäin hyvin kirjoitettu sarja silti. Siinä kuvataan hyvin amerikkalaista mainosmaailmaa ja myös yhteiskunnallisia asioita ekä tietysti omaa aikaansa. On amerikkalaiseksi sarjaksi aika realistinen tyyliltään, amerikkalaiset tuppaavat usein mielellään lisäämään viihdyttävyyttä realismin kustannuksella mutta Mad Menissa ei näin ole tehty.
Voisikin kokeilla seuraavaksi tuota Mad menia, kun Game of thronesin takia ostin taas HBO:n. Kiitos vinkistä! :D
En tykkää fantasiasta, mutta GoT:ia rakastan fantasiaelementeistä huolimatta. Myös romanssit sarjassa tökkii, mutta kaikesta muusta pidän.
Karismaattisia näyttelijöitä, hyvin kirjoitettuja, moniulotteisia hahmoja (pahoissakin on hyvää ja hyvissä pahaa, kasvua tapahtuu). Parasta on juonen ennalta-arvaamattomuus ja yllätyksellisyys. Pidän siitä tunteesta kun tapahtuu jotain surullista, kamalaa tai katkeransuloista, mikä sotii omaa oikeudentajua vastaan. Ihanan ravistelevaa ja aivoja nyrjäyttävää. Sitä on nyt viime kausina ollut vähemmän kuin ennen, valitettavasti. Lisäksi pidän sarjan kauniista musiikista ja onhan se visuaalisestikin kaunis.
Katsoin pari kautta miehen kanssa kun hän niin tykkää. En muista mikä kausi oli kyseessä kun lopetin, mutta näin ne häät missä kaikki listittiin. En vaan jaksa kiinnostua fantasiasta ja minusta sarja oli pitkäveteinen. Onhan se sarja hyvin tehty ja näyttelijät on hyviä, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Oma kaikkien aikojen suosikkisarjani oli Breaking bad, mutta moni ystäväni ei tykännyt. Hassua, että he kaikki kyllä seuraa Game of Thronesia... niin me ollaan erilaisia!
Luulin että ihmiset ovat löytäneet av:n vapaa-aikansa sisällöksi kuten minä eikä tv-sarjoja enää tarvita