Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sampo Kaulasen rouva romautti kyselemättä lentokoneessa penkin selkänojan

Vierailija
01.08.2017 |

...takamatkustajan syliin - vieläpä kahvitarjoilun aikana - ja nönnöttää sitten oikein kuvan kera FB:ssä, miten lapsiperheitä kohdellaan väärin ja lentomatkustajat on sitten epäajattelevaisia.

Kommentit (261)

Vierailija
61/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain VOI tehdä,ei se tarkoita että siihen on OIKEUS kaikista muista asioista huolimatta.

Monen mielestä penkin laskeminen ei kallista takana istuvan tarjotinta. Ei välttämättä kallistakaan, mutta se tarjotin tulee niin lähelle pientäkin henkilöä,että se syöminen on hieman hankalaa.

Penkin kallistamisen mahdollisuus ei siis välttämättä oikeuta kallistamaan sitä. Ehkä sitä voikin kallistaa vain silloin, kun takana ei istu ketään?

Ei se pitkäjalkainenkaan voi istua käytäväpaikalla jalat käytävän puolella. Silloin ne ovat muiden ihmisten tiellä ja tarjoilukärryn kulkiessa jalkoja ei edes voi pitää käytävällä. Ja vain pitkä ihminen tajuaa tämän ongelman. Kun se edessäolevan penkki ei vaan pääse kallistumaan, kun ei se takana omija voi vetää niitä jalkojaan syliinsäkään.

Se pöytä ei tule lähemmäs. Vaan edessä istuvan selkänoja tulee lähemmäs. Pöydän paikka on vakio.

Vierailija
62/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkkiä saa kallistaa koko lennon ajan niin halutessaan, poislukien nousu, lasku ja ruokailut.

Siinähän itkette.

Näinhän se menee. Tietysti on kohteliasta varoittaa jotenkin  takanaistujaa, ettei kaada kahvia tai riko läppäriä.

Jos kysyt kohteliaasti, että saanko laskea selkänojaa ja takanasi istuva sanoo, että ei niin mitäs sitten teet? Rymäytät penkkisi alas "kohteliaasti"? Miksi lentokone on täynnä "minä, minä" -ihmisiä? Ovatko nämä ihmiset niitä samoja, jotka pysäköivät "pysäköinti kielletty" -kyltin kohdalle tai polttavat tupakkaa "tupakointi kielletty" -kyltin edessä? Yhtä itsekkäitä, piittaamattomia kus'päitä ovat ainaskin!

En ymmärrä logiikkaa. Selkänojan laskeminen ei ole kyltein tai säännöin kielletty.

No ei olekkaan kielletty. Mutta edellinen minä minä ihminen ei sitä tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
64/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä nää idiootit on jotka alapeukuttaa fakta-kommentteja??

Vierailija
65/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen reissuhommia ja asun ulkomailla. Penkin kallistaminen kysymättä on äärettömän moukkamaista.

Vierailija
66/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä nää idiootit on jotka alapeukuttaa fakta-kommentteja??

Saa laskea penkin, mutta jos takanaistujan jalat ottaa kiinni penkkiin tiukasti, miten lasket penkin? Alatko riehumaan ja ryskimään penkkiä vaikka se ei hievahdakaan?

Vierailija
67/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen just tälläinen pitkäkoipi, joka kyllä tuntee sen kallistuksen. Jos itse haluan lukea vaikka kirjaa niin se ei ole yks hailee missä asennossa olen ja mikä on tuskan määrä. Yritän kuitenkin aina parhaani mukaan ottaa kontaktin edessä istuvaan ja saada aikaan jonkun kompromissin jos oikeesti sattuu, en ala potkimaan.

Tätä mä oikeesti ihmettelen: jos siellä takana tuntuu olevan este, eli toisen jalat, miksi vitussa sitä nojan rynkyttämistä pitää jatkaa?:D sama kun löisit jotakuta mahaan kerta toisensa jälkeen ja sitten ihmettelet et oikeestiko sattui?

Ja tapauksen naisen moukkamaisuudesta näytti eniten kertovan se että keskustelu käytiin lentoemon kautta. Mä en ihmettele jos takanaistuva ei kunnioita.

Täällä toinen pitkäkoipi. Kerran on tullut polviin sellainen isku, että näin tähtiä. Aina ei voi sitä paikkaansa valita, mutta joillain yhtiöillä tilaa perussetissä (tavallisilla paikoilla) on enemmän kuin toisilla. Yllättäen Finskin koneet on jalkatilaltaan niitä pienimpiä.

Vierailija
68/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita takaisin kostamiseen penkkiään taakse nojaavalle:

1) ohjaa ilmastoinnin viratus täydet eteenpäin, hyvin tähdättynä se osuu iloisesti tuoli-idiootin niskaan. Hänellä ei ole oikeutta koskea sinun ilmastointiin.

2) töni penkkiä satunnaisen tasaisesti jolloin ei ainaan nuku tyyppi ja vtuttaa tärähdyksen, sinähän tarvitset tukea penkistä asentoasi muuttaaksesi. Myös tarjottimen voimakas lämäytys yläasentoon voi olla välillä hyvä keino.

3) ala leikkimään rumpalia edessä olevan niskatuen kanssa, naputtelu voi vituttaa

4) puhaltele edessäolrvan hiuksia ja pästä halutesasi räkää mukaan, varmasti ärsyttää toistaihan tosissaan. Itse toteat vaan että sun pitää hengittää syvään kun sua ahdistaa polvien kipu.

5) aina voi siitä takana höpistä esa tikkasen tyyliin että what kind of cocksucker leans back without asking. This asshole... sillee että kuulee, pää siihen niskatuen väliin ja kuiskit korvaan.

6) koneesta poislähtiessä tallot "vahingossa varpaille"

7) sikailua on jo ottaa mustekynä mukaan ja katkoa kirjoitupää irti ja tunkea se pois lähtiessä tyypin taskuun

Vierailija
69/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pysty ymmärtämään että mikä ongelma siinä selkänojan laskemisessa on. Nousu, lasku ja ruokailu tietenkin penkki pystyssä mutta muuten en näe mitään ongelmaa jos edessäoleva istuin on alhaalla.

En istu etukenossa, vaan selkä penkissä kiinni, näin ollen edessäoleva penkki ei vaikuta millään muotoa minun matkaani.

Reissaan työkseni 20-50 lentoa vuodessa, osan business-puolella mutta suuremman osan turistiluokassa. Kukaan ei ole vielä kertaakaan kysynyt saako penkin laskea enkä pidä kysymystä edes tarpeellisena.

Vierailija
70/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vi ttu että täällä on juntteja. Ihmettelen että onko kukaan teistä oikeasti edes koskaan ollut lennolla. Ei todellakaan tarvii kysyä mitään lupaa laskea istuinta. Lennän vuodessa kymmeniä kertoja ja koskaan ei kukaan ole kysynyt. Eikä kahvit todellakaan lennä syliin jos kallistaa istuinta. Se pöytä ei ole sillälailla kiinni istuimessa.

Ja kun sen istuimen laskee niin se ei kyllä vähennä jalkatilaa kuin pari senttiä. Se istuin kun nyt liikkuu vain muutaman asteen taaksepäin. Itse olen 187 eikä sillä nyt ole mitään väliä onko se istuin laskettu tai ei. Epämukavaa on kuitenkin. Ihan pellejä nämä jotka väittävät etteivät pystyneet liikkumaan kun se oli laskettu.

Jos joku vielä on niin juntti että alkaa aukoa päätänsä tai potkia istuinta koska edessä oleva laskee sen niin toivottavasti tulee elinikäinen porttikielto lentokoneeseen.

Vaikutat kyllä itse todella juntilta. Sivistyneillä ihmisillä on tapana ottaa muutkin huomioon. Tarjotin kallistuu penkin mukana siten että siinä ei esimerkiksi vesipullo mahdu olemaan. Lisäksi pitkäjalkaisella (sinulla ehkä pitkä selkä?) se penkin kallistaminen todellakin vaikuttaa myös jalkatilaan, kun jalkoja ei mahdu suoristamaan penkin alle, kuten lyhyempi voi tehdä.

Vierailija
71/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää Kaulanen postannu jonkun rasistisen kommentin joku aika sitten?

Vierailija
72/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se niiden lapsi näyttää jotenkin vammaiselta tuossa fb-kuvassa. Ja rouvalla on jäänyt salitreenit väliin, kaameat allit.

Rouva Kaulanen-Murphy on nyt huonokäytöksinen moukka, mutta ei ole mitään syytä sotkea lasta tähän. Hän ei ole tehnyt (tiettävästi) mitään väärää.

Vierailija
73/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edessä istuvalla on oikeus laskea penkkinsä, niin minullakin on oikeus oikoa jalkojani, käydä wc.ssä.

Voi, voi, jos häiritsee. Elämä on täynnä valintoja.

Ohiksena: Mulle on kerran valitettu liian tiheästä vessassa käymisestä. Häiritsi edessä istuvaa.

Mulla on ohutsuoliavanne. Se siis toimii koko ajan ja saattaa lentokoneessa "käyttäytyä" hyvinkin erikoisesti.'

Kukaan tuskin haluaa, että avannepussini "räjähtää" matkustamossa. En minä kiusallani siellä wc:ssä ravaa.

Vierailija
74/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkkiä saa kallistaa koko lennon ajan niin halutessaan, poislukien nousu, lasku ja ruokailut.

Siinähän itkette.

Näinhän se menee. Tietysti on kohteliasta varoittaa jotenkin  takanaistujaa, ettei kaada kahvia tai riko läppäriä.

Jos kysyt kohteliaasti, että saanko laskea selkänojaa ja takanasi istuva sanoo, että ei niin mitäs sitten teet? Rymäytät penkkisi alas "kohteliaasti"? Miksi lentokone on täynnä "minä, minä" -ihmisiä? Ovatko nämä ihmiset niitä samoja, jotka pysäköivät "pysäköinti kielletty" -kyltin kohdalle tai polttavat tupakkaa "tupakointi kielletty" -kyltin edessä? Yhtä itsekkäitä, piittaamattomia kus'päitä ovat ainaskin!

En ymmärrä logiikkaa. Selkänojan laskeminen ei ole kyltein tai säännöin kielletty.

Ai pitääkö kaikki kieltää säännöin ja kyltein? Etkö osaa muuten toimia oikein ja ajatella muitakin ihmisiä?

Osaan toki, mutta ennemmin ajattelen vaimoani ja lastani nukkumalla edes muutaman tunnin pitkällä lennolla. Se kun on hiukan vaarallista hypätä San Franciscossa vuokra-auton rattiin nolla tuntia nukkuneena.

Tekosyitä löytyy aina...

Eipä tuohon tarvitse mitään syytä kuin että nukuttaa ja haluaa nukkua.

Vierailija
75/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) ohjaa ilmastoinnin viratus täydet eteenpäin, hyvin tähdättynä se osuu iloisesti tuoli-idiootin niskaan. Hänellä ei ole oikeutta koskea sinun ilmastointiin.

2) töni penkkiä satunnaisen tasaisesti jolloin ei ainaan nuku tyyppi ja vtuttaa tärähdyksen, sinähän tarvitset tukea penkistä asentoasi muuttaaksesi. Myös tarjottimen voimakas lämäytys yläasentoon voi olla välillä hyvä keino.

3) ala leikkimään rumpalia edessä olevan niskatuen kanssa, naputtelu voi vituttaa

4) puhaltele edessäolrvan hiuksia ja pästä halutesasi räkää mukaan, varmasti ärsyttää toistaihan tosissaan. Itse toteat vaan että sun pitää hengittää syvään kun sua ahdistaa polvien kipu.

5) aina voi siitä takana höpistä esa tikkasen tyyliin että what kind of cocksucker leans back without asking. This asshole... sillee että kuulee, pää siihen niskatuen väliin ja kuiskit korvaan.

7) sikailua on jo ottaa mustekynä mukaan ja katkoa kirjoitupää irti ja tunkea se pois lähtiessä tyypin taskuun

Toisen päälle räkiminen on pahemman luokan häirintää. Siitä saattaa joutua loppulennon ajaksi siteisiin.

Vierailija
76/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen päälle räkiminen on pahemman luokan häirintää. Siitä saattaa joutua loppulennon ajaksi siteisiin.

Koneessa on kuiva ilma ja yskiessä saattaa irrota limaisiakin ysköksiä. Puhumattakaan yllättävästä matkapahoinvoinnista.

Vierailija
77/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vi ttu että täällä on juntteja. Ihmettelen että onko kukaan teistä oikeasti edes koskaan ollut lennolla. Ei todellakaan tarvii kysyä mitään lupaa laskea istuinta. Lennän vuodessa kymmeniä kertoja ja koskaan ei kukaan ole kysynyt. Eikä kahvit todellakaan lennä syliin jos kallistaa istuinta. Se pöytä ei ole sillälailla kiinni istuimessa.

Ja kun sen istuimen laskee niin se ei kyllä vähennä jalkatilaa kuin pari senttiä. Se istuin kun nyt liikkuu vain muutaman asteen taaksepäin. Itse olen 187 eikä sillä nyt ole mitään väliä onko se istuin laskettu tai ei. Epämukavaa on kuitenkin. Ihan pellejä nämä jotka väittävät etteivät pystyneet liikkumaan kun se oli laskettu.

Jos joku vielä on niin juntti että alkaa aukoa päätänsä tai potkia istuinta koska edessä oleva laskee sen niin toivottavasti tulee elinikäinen porttikielto lentokoneeseen.

Vai että vuodessa kymmeniä kertoja lennät,muttet kertaakaan Finnairin koneilla,kyllä se pöytä sillälailla on penkissä kiinni,kerropa missä koneissa ei ole penkissä kiinni,pidetäänkö sitä pöytää sylissä vai,häh

Vierailija
78/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö!

se selkänoja nyt vaan on tehty sitä varten että sen VOI kallistaa. Ja tässä tapaukessa takana istuva ukko töni takaisin, ilman että hän olisi asiallisesti avannut suunsa ja kertonut huolensa. Että jos aina haukutaan lasten käytöstapoja, niin nyt pahasti petti takana olevan tilannetaju että käyttäytyminen.

Ai että mä olen lentoemäntänä niin kyllästynyt tähän aiheeseen, että kun joku nojaansa kallistaa, niin takana istuva ei kauniisti osaa itseään ilmaista. Päinvastoin alkaa ihme rähinä. Kohteliaalla käytöksellä pääsee ihmeen pitkälle.

Valitettavasti monessa tällaisessa tilanteessa olen ollut erotuomarina, ja sympatiat eivät todellakaan mene takana olevalle kiukuttelijalle.

Edelleen, se on tietty ikävää takana olevalle että se selkänoja taipuu, mutta se penkki on tehty niin että sen voi kallistaa, tykkäsi siitä mielensä pahoittajat tai ei.

Huvittavaa miten ihmiset monesti taantuu lentokoneessa. Näkisittepä kiukuttelijat itsenne!

Ikävää? Noinko sanot matkustajalle, jonka jalkoihin sattuu? Joka ei voi oikoa jalkojaan, vaihtaa asentoaan, käydä vessassa ilman, että edessä oleva prinsessa vänisee? Toivottavasti et ole oikea lentoemäntä.

No ikävä sulle, olen lentoemäntä. Ollut jo 10 vuotta. kuten jo sanoin. Kohteliaalla käytöksellä pääsee ihmeen pitkälle. Mutta jos takana oleva käy penkkiraivoajaksi, niin kyllä se peli on siinä vaiheessa menetetty.

Ikävä kyllä se penkki on tehty sitä varten että sen voi kallitaa, ei se toiminto siinä huvin vuoksi ole. Eikö toi nyt ole sanomattakin selvää että tilat on ahtaat, joten ei tule yllätyksenä, ja kone on viimeinen paikka missä pitäs käydä kiukuttelemaan, kun ahdasta on.

Jos penkin kallistaminen harmittaa, PYYDÄ KOHTELIAASTI että edessä istuva sen pystyyn nostaa, ihan hyvin voi kohteliaasti kertoa, et "hei. anteeks, mulla on aika tukala olla täällä, olisko mitenkään mahdollista jos se penkki olis yläasennossa",.  Mikä kohta tossa on niin vaikeaa? sen sijaan että käydään vääntämään ja potkimaan edessä olevaa penkkiä??  Onko sinua sinulle opetettu kohteliaita käytöstapoja.

Ja itse kyllä kallistan sen penkin, oli se sitten ID tai DH lento. Ja olen myös ollut tilanteessa jossa takana oleva kauniisti pyysi nostamaan penkin, ja sen myös nostin.

En edelleenkään usko, että olet lentoemäntä. Jos kuitenkin jostain syystä olet, niin kirjoituksesi perusteella olet hyvin ammattitaidoton ja epäempaattinen lentoemäntä. En missään ole kirjoittanut raivoavani tai potkivani edessä istujan penkkiä. Minulla on näes käytöstapoja toisin kuin useimmilla penkin kallistelijoilla. Jälleen kerran myös vähättelet takana istuvan matkustajan kipuja, epämukavuutta jne. puhumalla harmituksesta. Et näköjään osaa asettua toisen ihmisen asemaan.

Vierailija
79/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persjalkaisilla suomalaistantoilla niin pitkät jalat , että penkin kallistaminen häiritsee?

Päivän paras vitsi. Penkeissä ei olisi kallista penkinkallistusmekanismia, jos sitä ei olisi tarkoituskaan saada käyttää.

Kuvottavin viesti ketjussa on tältä riemuidiootilta joka kehoittaa räkimään toisten päälle.

Palstan naisilta en tosin mitään järkevää koskaan ole odottanutkaan.

Vierailija
80/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö!

se selkänoja nyt vaan on tehty sitä varten että sen VOI kallistaa. Ja tässä tapaukessa takana istuva ukko töni takaisin, ilman että hän olisi asiallisesti avannut suunsa ja kertonut huolensa. Että jos aina haukutaan lasten käytöstapoja, niin nyt pahasti petti takana olevan tilannetaju että käyttäytyminen.

Ai että mä olen lentoemäntänä niin kyllästynyt tähän aiheeseen, että kun joku nojaansa kallistaa, niin takana istuva ei kauniisti osaa itseään ilmaista. Päinvastoin alkaa ihme rähinä. Kohteliaalla käytöksellä pääsee ihmeen pitkälle.

Valitettavasti monessa tällaisessa tilanteessa olen ollut erotuomarina, ja sympatiat eivät todellakaan mene takana olevalle kiukuttelijalle.

Edelleen, se on tietty ikävää takana olevalle että se selkänoja taipuu, mutta se penkki on tehty niin että sen voi kallistaa, tykkäsi siitä mielensä pahoittajat tai ei.

Huvittavaa miten ihmiset monesti taantuu lentokoneessa. Näkisittepä kiukuttelijat itsenne!

Ikävää? Noinko sanot matkustajalle, jonka jalkoihin sattuu? Joka ei voi oikoa jalkojaan, vaihtaa asentoaan, käydä vessassa ilman, että edessä oleva prinsessa vänisee? Toivottavasti et ole oikea lentoemäntä.

No ikävä sulle, olen lentoemäntä. Ollut jo 10 vuotta. kuten jo sanoin. Kohteliaalla käytöksellä pääsee ihmeen pitkälle. Mutta jos takana oleva käy penkkiraivoajaksi, niin kyllä se peli on siinä vaiheessa menetetty.

Ikävä kyllä se penkki on tehty sitä varten että sen voi kallitaa, ei se toiminto siinä huvin vuoksi ole. Eikö toi nyt ole sanomattakin selvää että tilat on ahtaat, joten ei tule yllätyksenä, ja kone on viimeinen paikka missä pitäs käydä kiukuttelemaan, kun ahdasta on.

Jos penkin kallistaminen harmittaa, PYYDÄ KOHTELIAASTI että edessä istuva sen pystyyn nostaa, ihan hyvin voi kohteliaasti kertoa, et "hei. anteeks, mulla on aika tukala olla täällä, olisko mitenkään mahdollista jos se penkki olis yläasennossa",.  Mikä kohta tossa on niin vaikeaa? sen sijaan että käydään vääntämään ja potkimaan edessä olevaa penkkiä??  Onko sinua sinulle opetettu kohteliaita käytöstapoja.

Ja itse kyllä kallistan sen penkin, oli se sitten ID tai DH lento. Ja olen myös ollut tilanteessa jossa takana oleva kauniisti pyysi nostamaan penkin, ja sen myös nostin.

En edelleenkään usko, että olet lentoemäntä. Jos kuitenkin jostain syystä olet, niin kirjoituksesi perusteella olet hyvin ammattitaidoton ja epäempaattinen lentoemäntä. En missään ole kirjoittanut raivoavani tai potkivani edessä istujan penkkiä. Minulla on näes käytöstapoja toisin kuin useimmilla penkin kallistelijoilla. Jälleen kerran myös vähättelet takana istuvan matkustajan kipuja, epämukavuutta jne. puhumalla harmituksesta. Et näköjään osaa asettua toisen ihmisen asemaan.

Sinä ja muut nillittäjät voitte maksaa muutaman kympin lisää, ja varata paikan koneen sellaisista osista , joissa ei ole istuinta edessäsi. Niin kauan kuin Finnairin johto ja matkustussäännöt eivät kiellä penkin kallistamista  , ei sitä sinunkaan voivottelujesi perusteella voida kieltää. -eri kirjoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän