Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sampo Kaulasen rouva romautti kyselemättä lentokoneessa penkin selkänojan

Vierailija
01.08.2017 |

...takamatkustajan syliin - vieläpä kahvitarjoilun aikana - ja nönnöttää sitten oikein kuvan kera FB:ssä, miten lapsiperheitä kohdellaan väärin ja lentomatkustajat on sitten epäajattelevaisia.

Kommentit (261)

Vierailija
41/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi lappalaiskauppiaat on niin leuhkoja, velkarahalla elvistelevät.

Vierailija
42/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkkiä saa kallistaa koko lennon ajan niin halutessaan, poislukien nousu, lasku ja ruokailut.

Siinähän itkette.

Näinhän se menee. Tietysti on kohteliasta varoittaa jotenkin  takanaistujaa, ettei kaada kahvia tai riko läppäriä.

Jos kysyt kohteliaasti, että saanko laskea selkänojaa ja takanasi istuva sanoo, että ei niin mitäs sitten teet? Rymäytät penkkisi alas "kohteliaasti"? Miksi lentokone on täynnä "minä, minä" -ihmisiä? Ovatko nämä ihmiset niitä samoja, jotka pysäköivät "pysäköinti kielletty" -kyltin kohdalle tai polttavat tupakkaa "tupakointi kielletty" -kyltin edessä? Yhtä itsekkäitä, piittaamattomia kus'päitä ovat ainaskin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö!

se selkänoja nyt vaan on tehty sitä varten että sen VOI kallistaa. Ja tässä tapaukessa takana istuva ukko töni takaisin, ilman että hän olisi asiallisesti avannut suunsa ja kertonut huolensa. Että jos aina haukutaan lasten käytöstapoja, niin nyt pahasti petti takana olevan tilannetaju että käyttäytyminen.

Ai että mä olen lentoemäntänä niin kyllästynyt tähän aiheeseen, että kun joku nojaansa kallistaa, niin takana istuva ei kauniisti osaa itseään ilmaista. Päinvastoin alkaa ihme rähinä. Kohteliaalla käytöksellä pääsee ihmeen pitkälle.

Valitettavasti monessa tällaisessa tilanteessa olen ollut erotuomarina, ja sympatiat eivät todellakaan mene takana olevalle kiukuttelijalle.

Edelleen, se on tietty ikävää takana olevalle että se selkänoja taipuu, mutta se penkki on tehty niin että sen voi kallistaa, tykkäsi siitä mielensä pahoittajat tai ei.

Huvittavaa miten ihmiset monesti taantuu lentokoneessa. Näkisittepä kiukuttelijat itsenne!

Vierailija
44/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edessä istuvalla on oikeus laskea penkkinsä, niin minullakin on oikeus oikoa jalkojani, käydä wc.ssä.

Voi, voi, jos häiritsee. Elämä on täynnä valintoja.

Vierailija
45/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkkiä saa kallistaa koko lennon ajan niin halutessaan, poislukien nousu, lasku ja ruokailut.

Siinähän itkette.

Näinhän se menee. Tietysti on kohteliasta varoittaa jotenkin  takanaistujaa, ettei kaada kahvia tai riko läppäriä.

Jos kysyt kohteliaasti, että saanko laskea selkänojaa ja takanasi istuva sanoo, että ei niin mitäs sitten teet? Rymäytät penkkisi alas "kohteliaasti"? Miksi lentokone on täynnä "minä, minä" -ihmisiä? Ovatko nämä ihmiset niitä samoja, jotka pysäköivät "pysäköinti kielletty" -kyltin kohdalle tai polttavat tupakkaa "tupakointi kielletty" -kyltin edessä? Yhtä itsekkäitä, piittaamattomia kus'päitä ovat ainaskin!

En ymmärrä logiikkaa. Selkänojan laskeminen ei ole kyltein tai säännöin kielletty.

Vierailija
46/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin kaikkia joilla on puolisona oma Michele tai "siinähän itkette" tuolinkallistaja. Tämän takia kai on hyvä mennä pariskuntana kaukomatkalle ennenkuin kunnolla sitoudutaan. Ettei tule rengastettua täysmulkkua.

Vierailija
47/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vi ttu että täällä on juntteja. Ihmettelen että onko kukaan teistä oikeasti edes koskaan ollut lennolla. Ei todellakaan tarvii kysyä mitään lupaa laskea istuinta. Lennän vuodessa kymmeniä kertoja ja koskaan ei kukaan ole kysynyt. Eikä kahvit todellakaan lennä syliin jos kallistaa istuinta. Se pöytä ei ole sillälailla kiinni istuimessa.

Ja kun sen istuimen laskee niin se ei kyllä vähennä jalkatilaa kuin pari senttiä. Se istuin kun nyt liikkuu vain muutaman asteen taaksepäin. Itse olen 187 eikä sillä nyt ole mitään väliä onko se istuin laskettu tai ei. Epämukavaa on kuitenkin. Ihan pellejä nämä jotka väittävät etteivät pystyneet liikkumaan kun se oli laskettu.

Jos joku vielä on niin juntti että alkaa aukoa päätänsä tai potkia istuinta koska edessä oleva laskee sen niin toivottavasti tulee elinikäinen porttikielto lentokoneeseen.

Vierailija
48/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö!

se selkänoja nyt vaan on tehty sitä varten että sen VOI kallistaa. Ja tässä tapaukessa takana istuva ukko töni takaisin, ilman että hän olisi asiallisesti avannut suunsa ja kertonut huolensa. Että jos aina haukutaan lasten käytöstapoja, niin nyt pahasti petti takana olevan tilannetaju että käyttäytyminen.

Ai että mä olen lentoemäntänä niin kyllästynyt tähän aiheeseen, että kun joku nojaansa kallistaa, niin takana istuva ei kauniisti osaa itseään ilmaista. Päinvastoin alkaa ihme rähinä. Kohteliaalla käytöksellä pääsee ihmeen pitkälle.

Valitettavasti monessa tällaisessa tilanteessa olen ollut erotuomarina, ja sympatiat eivät todellakaan mene takana olevalle kiukuttelijalle.

Edelleen, se on tietty ikävää takana olevalle että se selkänoja taipuu, mutta se penkki on tehty niin että sen voi kallistaa, tykkäsi siitä mielensä pahoittajat tai ei.

Huvittavaa miten ihmiset monesti taantuu lentokoneessa. Näkisittepä kiukuttelijat itsenne!

Ikävää? Noinko sanot matkustajalle, jonka jalkoihin sattuu? Joka ei voi oikoa jalkojaan, vaihtaa asentoaan, käydä vessassa ilman, että edessä oleva prinsessa vänisee? Toivottavasti et ole oikea lentoemäntä.

Vierailija
49/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän itkette.

En ymmärrä logiikkaa. Selkänojan laskeminen ei ole kyltein tai säännöin kielletty.

Ai pitääkö kaikki kieltää säännöin ja kyltein? Etkö osaa muuten toimia oikein ja ajatella muitakin ihmisiä?

Vierailija
50/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kivaa kuulla töissä olevalta lentoemolta, miten ohje menee ja miten ongelmatilanteita on ratkaistu.

Kas tässä:

Moikka! Hei onko kaikilla matkustajilla oikeus kallistaa istuimen selkänoja taka-asentoon, kun lasku, nousu tai ruokailu ei ole käynnissä? Tästä on hirveät väittelyt ympäri nettiä. Osa väittää, että matkustamohenkilökunta voi MÄÄRÄTÄ kääntämään penkin yläasentoon, jos takana istuva valittaa asiasta. Itse en oikein usko, että se ihan noin menee...

VASTAUS:

Siis kaikilla on oikeus laittaa selkänoja ala-asentoon, paitsi tosiaan nousu, lasku ja ruokailut. Ensin tietysti pyritään riitatilanteissa siirtämään asiakas pois takaa, jos tilaa on, mutta voihan takana oleva asiakas myös siirtää selkänojaa taaksepäin. Näissä tilanteissa, jossa valittava asiakas istuu sillä tavoin, että selkänojaa ei saa alas, etummainen asiakas ei voi laittaa penkkiä ihan ala-asentoon. Näitä paikkoja on tosi vähän ja usein penkkiä saa kuitenkin joka paikalla laskettua hiukan taaksepäin. Voidaan määrätä vain nousussa, laskussa ja ruokailussa.

Siis miksi te alapeukutatte Finnairin lentoemännän vastausta?

Koska tuo on se virallinen ympäripyöreä vastaus ja riitatilanteissa asia voi olla eduksi kummalle vaan. Mä haluaisin myös kuulla anonyymin kertomana kokemuksen miten tilanteita ratkaistaan.

Vierailija
51/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä skyscannerin sivuilta tyhmille rautalangasta:

Isn’t that space in front of my seat mine?

Not really. Logic dictates passengers should be able to use their seat how it was designed. That applies for the person right behind you as well, so recline as much as you want. If you’re still having issues with this, we suggest upgrading your ticket to a premium economy or business class seat to get that extra legroom.

Vierailija
52/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän itkette.

Ai pitääkö kaikki kieltää säännöin ja kyltein? Etkö osaa muuten toimia oikein ja ajatella muitakin ihmisiä?

Osaan toki, mutta ennemmin ajattelen vaimoani ja lastani nukkumalla edes muutaman tunnin pitkällä lennolla. Se kun on hiukan vaarallista hypätä San Franciscossa vuokra-auton rattiin nolla tuntia nukkuneena.

Vierailija
53/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kivaa kuulla töissä olevalta lentoemolta, miten ohje menee ja miten ongelmatilanteita on ratkaistu.

Kas tässä:

Moikka! Hei onko kaikilla matkustajilla oikeus kallistaa istuimen selkänoja taka-asentoon, kun lasku, nousu tai ruokailu ei ole käynnissä? Tästä on hirveät väittelyt ympäri nettiä. Osa väittää, että matkustamohenkilökunta voi MÄÄRÄTÄ kääntämään penkin yläasentoon, jos takana istuva valittaa asiasta. Itse en oikein usko, että se ihan noin menee...

VASTAUS:

Siis kaikilla on oikeus laittaa selkänoja ala-asentoon, paitsi tosiaan nousu, lasku ja ruokailut. Ensin tietysti pyritään riitatilanteissa siirtämään asiakas pois takaa, jos tilaa on, mutta voihan takana oleva asiakas myös siirtää selkänojaa taaksepäin. Näissä tilanteissa, jossa valittava asiakas istuu sillä tavoin, että selkänojaa ei saa alas, etummainen asiakas ei voi laittaa penkkiä ihan ala-asentoon. Näitä paikkoja on tosi vähän ja usein penkkiä saa kuitenkin joka paikalla laskettua hiukan taaksepäin. Voidaan määrätä vain nousussa, laskussa ja ruokailussa.

Siis miksi te alapeukutatte Finnairin lentoemännän vastausta?

Koska tuo on se virallinen ympäripyöreä vastaus ja riitatilanteissa asia voi olla eduksi kummalle vaan. Mä haluaisin myös kuulla anonyymin kertomana kokemuksen miten tilanteita ratkaistaan.

Kun viimeksi lensin, niin asia ratkaistiin minun edukseni. Liikun muutenkin huonosti, joten jos edessö istuva matkustaja olisi kallistanut penkkiään, minun olisi ollut käytännössä mahdotonta liikkua. Tästä huolimatta ko. matkustaja jupisi kiukkuisesti omien oikeuksiensa polkemisesta...

Vierailija
54/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän itkette.

Osaan toki, mutta ennemmin ajattelen vaimoani ja lastani nukkumalla edes muutaman tunnin pitkällä lennolla. Se kun on hiukan vaarallista hypätä San Franciscossa vuokra-auton rattiin nolla tuntia nukkuneena.

Tekosyitä löytyy aina...

Vierailija
55/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain VOI tehdä,ei se tarkoita että siihen on OIKEUS kaikista muista asioista huolimatta.

Monen mielestä penkin laskeminen ei kallista takana istuvan tarjotinta. Ei välttämättä kallistakaan, mutta se tarjotin tulee niin lähelle pientäkin henkilöä,että se syöminen on hieman hankalaa.

Penkin kallistamisen mahdollisuus ei siis välttämättä oikeuta kallistamaan sitä. Ehkä sitä voikin kallistaa vain silloin, kun takana ei istu ketään?

Ei se pitkäjalkainenkaan voi istua käytäväpaikalla jalat käytävän puolella. Silloin ne ovat muiden ihmisten tiellä ja tarjoilukärryn kulkiessa jalkoja ei edes voi pitää käytävällä. Ja vain pitkä ihminen tajuaa tämän ongelman. Kun se edessäolevan penkki ei vaan pääse kallistumaan, kun ei se takana omija voi vetää niitä jalkojaan syliinsäkään.

Vierailija
56/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö!

Ikävää? Noinko sanot matkustajalle, jonka jalkoihin sattuu? Joka ei voi oikoa jalkojaan, vaihtaa asentoaan, käydä vessassa ilman, että edessä oleva prinsessa vänisee? Toivottavasti et ole oikea lentoemäntä.

No ikävä sulle, olen lentoemäntä. Ollut jo 10 vuotta. kuten jo sanoin. Kohteliaalla käytöksellä pääsee ihmeen pitkälle. Mutta jos takana oleva käy penkkiraivoajaksi, niin kyllä se peli on siinä vaiheessa menetetty.

Ikävä kyllä se penkki on tehty sitä varten että sen voi kallitaa, ei se toiminto siinä huvin vuoksi ole. Eikö toi nyt ole sanomattakin selvää että tilat on ahtaat, joten ei tule yllätyksenä, ja kone on viimeinen paikka missä pitäs käydä kiukuttelemaan, kun ahdasta on.

Jos penkin kallistaminen harmittaa, PYYDÄ KOHTELIAASTI että edessä istuva sen pystyyn nostaa, ihan hyvin voi kohteliaasti kertoa, et "hei. anteeks, mulla on aika tukala olla täällä, olisko mitenkään mahdollista jos se penkki olis yläasennossa",.  Mikä kohta tossa on niin vaikeaa? sen sijaan että käydään vääntämään ja potkimaan edessä olevaa penkkiä??  Onko sinua sinulle opetettu kohteliaita käytöstapoja.

Ja itse kyllä kallistan sen penkin, oli se sitten ID tai DH lento. Ja olen myös ollut tilanteessa jossa takana oleva kauniisti pyysi nostamaan penkin, ja sen myös nostin.

Vierailija
57/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Sampo Kaulanen?

Vierailija
58/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö!

No ikävä sulle, olen lentoemäntä. Ollut jo 10 vuotta. kuten jo sanoin. Kohteliaalla käytöksellä pääsee ihmeen pitkälle. Mutta jos takana oleva käy penkkiraivoajaksi, niin kyllä se peli on siinä vaiheessa menetetty.

Ikävä kyllä se penkki on tehty sitä varten että sen voi kallitaa, ei se toiminto siinä huvin vuoksi ole. Eikö toi nyt ole sanomattakin selvää että tilat on ahtaat, joten ei tule yllätyksenä, ja kone on viimeinen paikka missä pitäs käydä kiukuttelemaan, kun ahdasta on.

Jos penkin kallistaminen harmittaa, PYYDÄ KOHTELIAASTI että edessä istuva sen pystyyn nostaa, ihan hyvin voi kohteliaasti kertoa, et "hei. anteeks, mulla on aika tukala olla täällä, olisko mitenkään mahdollista jos se penkki olis yläasennossa",.  Mikä kohta tossa on niin vaikeaa? sen sijaan että käydään vääntämään ja potkimaan edessä olevaa penkkiä??  Onko sinua sinulle opetettu kohteliaita käytöstapoja.

Ja itse kyllä kallistan sen penkin, oli se sitten ID tai DH lento. Ja olen myös ollut tilanteessa jossa takana oleva kauniisti pyysi nostamaan penkin, ja sen myös nostin.

Kun reisiluut on pitkät, penkki ei yksinkertaisesti kallistu taaksepäin vaikka kuinka niin haluaisit. Ryskimisestä huolimatta.

Vierailija
59/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa jonkun nobody nobodyisen rouvan edesottamukset??? No, kai jotain apinaa jolla ei ole omaa elämää.

PS. ennen kuin apina viisastelee että "no luit säki tänne asti", niin valaistakoon että en lukenut. Avasin vain ketjun ja postasin kommenttini.

Vierailija
60/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain VOI tehdä,ei se tarkoita että siihen on OIKEUS kaikista muista asioista huolimatta.

Monen mielestä penkin laskeminen ei kallista takana istuvan tarjotinta. Ei välttämättä kallistakaan, mutta se tarjotin tulee niin lähelle pientäkin henkilöä,että se syöminen on hieman hankalaa.

Penkin kallistamisen mahdollisuus ei siis välttämättä oikeuta kallistamaan sitä. Ehkä sitä voikin kallistaa vain silloin, kun takana ei istu ketään?

Ei se pitkäjalkainenkaan voi istua käytäväpaikalla jalat käytävän puolella. Silloin ne ovat muiden ihmisten tiellä ja tarjoilukärryn kulkiessa jalkoja ei edes voi pitää käytävällä. Ja vain pitkä ihminen tajuaa tämän ongelman. Kun se edessäolevan penkki ei vaan pääse kallistumaan, kun ei se takana omija voi vetää niitä jalkojaan syliinsäkään.

Istuimen kallistaminen ei siirrä pöytää taaksepäin. Se pysyy aina samassa paikassa. Sen ja istuimen välissä on tarpeeksi tilaa kallistamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi