Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sampo Kaulasen rouva romautti kyselemättä lentokoneessa penkin selkänojan

Vierailija
01.08.2017 |

...takamatkustajan syliin - vieläpä kahvitarjoilun aikana - ja nönnöttää sitten oikein kuvan kera FB:ssä, miten lapsiperheitä kohdellaan väärin ja lentomatkustajat on sitten epäajattelevaisia.

Kommentit (261)

Vierailija
21/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut suunnilleen samanlaisessa tilanteessa ja potkinut/töninyt edessä istuvaa epätasaisin välein. Hän katsoi asiakseen huomauttaa siitä lentoemännälle ja minä puolestani muistutin, että koska hänen penkkinsä on käytännössä sylissäni, niin jokainen jalkojeni asennon vaihtaminen tietenkin tuntuu ikävältä. En silti aio istua siinä pienessä tilassa hipihiljaa hänen takiaan, vaan vaihdan asentoa, kun siltä tuntuu. Ja koska se tila on niin pieni, joudun ottamaan käsillä tukevan otteen penkistä ja välillä nostamaan siten itseäni. Lentoemäntä totesi, että liikkuminen on tärkeää! Edessä ei todellakaan nukuttu!

Vierailija
22/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkkiä saa kallistaa koko lennon ajan niin halutessaan, poislukien nousu, lasku ja ruokailut.

Siinähän itkette.

Siellä oltiin jakamassa kahveja. Olispa ollut nastaa saada kuumat tsufeet syliin tai läppärille. No, Kauppiaalta olis varmaan tullut upouusi läppäri veloituksetta tilalle. 

Jospa nyt kuitenkin lukisit sen jutun ensin ihan ajatuksen kanssa uudestaan. Ja lisäski , otinko kantaa kyseiseen tapaukseen? En.

Mitä kohtaa kahvitarjoilusta et ymmärrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkin saa kallista  , paitsi nousut, laskut & ruokailut . Eihän tuolissa moista toimintoa olisi jos se olisi kiellettyä.

Vierailija
24/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkkiä saa kallistaa koko lennon ajan niin halutessaan, poislukien nousu, lasku ja ruokailut.

Siinähän itkette.

Siellä oltiin jakamassa kahveja. Olispa ollut nastaa saada kuumat tsufeet syliin tai läppärille. No, Kauppiaalta olis varmaan tullut upouusi läppäri veloituksetta tilalle. 

Jospa nyt kuitenkin lukisit sen jutun ensin ihan ajatuksen kanssa uudestaan. Ja lisäski , otinko kantaa kyseiseen tapaukseen? En.

Mitä kohtaa kahvitarjoilusta et ymmärrä?

Mitä kohtaa kehoituksessani lukea juttu uudestaan ajatuksen kanssa et ymmärrä?

Vierailija
25/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin lomalennoilla (missä ollaan jo muutenkin kuin sillit purkissa) nämä itsekkäät "penkissä makaajat" ärsyttää. Penkki on melkein nenässä kiinni. Penkissä pitää maata myös ruokailun/tarjoilun ajan kunnes lentoemäntä tulee komentamaan ja sittenkin pitää vielä äpyyttää vastaan "mutkun kyllä mä saan ja haluun".

Vierailija
26/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä oikeesti ihmettelen: jos siellä takana tuntuu olevan este, eli toisen jalat, miksi vitussa sitä nojan rynkyttämistä pitää jatkaa?:D sama kun löisit jotakuta mahaan kerta toisensa jälkeen ja sitten ihmettelet et oikeestiko sattui?

Paitsi että tyylipuhdas mukavuusmatkustaja ei koskaan kysele toisen mukavuudesta, vaan pokkana heittäytyy nojaa vasten ja jatkaa kunnes on tyytyväinen. Jos hakkaamisen kohdetta ei näe, sitä ei ole olemassa. Polvissa on vielä se kiva puoli että vahinkoa saa ihan oikeasti aikaan.

Mua ei haittaa jos nojaa käännetään, mutta 175cm pituisellekin on ahdasta joillain lennoilla. Jos menen uuteen maahan uudella lebtoyhtiöllä, jalkatilan (polvitilan) määrä on välillä positiivinen yllätys, välillä negatiivinen.

Vierailija
27/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kivaa kuulla töissä olevalta lentoemolta, miten ohje menee ja miten ongelmatilanteita on ratkaistu.

Vierailija
28/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penkin saa kallista  , paitsi nousut, laskut & ruokailut . Eihän tuolissa moista toimintoa olisi jos se olisi kiellettyä.

Miksi tätä alapeukutetaan? 

Vierailija
29/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kivaa kuulla töissä olevalta lentoemolta, miten ohje menee ja miten ongelmatilanteita on ratkaistu.

Olen itse työskennellyt emona, ja penkkiä saa kallistaa. Poislukien nousut ja laskut ja ruokaillessa.

Yhden ainoan kerran matkustaja lennoillani siirrettiin, häirikkö joka potki penkkiä joutui pitkällä lennolla istumaan vessan vieressä loppumatkansa.

Vierailija
30/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon asioita joita saa ja voi tehdä mutta kaikille olisi parempi jos muutkin otettaisiin huomioon. Jos penkkiä on pakko kallistaa niin onko se pakko vetää sinne ääriasentoon niin että makaa melkein toisen sylissä?

Vierailija
31/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkäkoipinen voi vaihtaa asentoa jos polvet on ihan kiinni edessä istuvan penkissä???

Vaikka ei potki niin heiluuhan se selkänoja kun liikuttaa jalkoja!

Vierailija
32/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä alapeukutetaan? 

Varmaan siksi että nämä ääriasentoon kallistajat harvoin ajattelevat takanaistuvan mukavuutta tai nostavat nojaa ylemmäs jos sanotaan että polviin sattuu. Sovittelevaa käytöstä EI löydy. Etenkin tuo vika lause: "teen koska pystyn" on vaan kuvottava.

Mun jalat on kerran ruhjottu, edessäoleva sanoi naama peruslukemilla että ymmärtäisi jos mulla olisi joku oikea sairaus tai syy. Vastasin että sattuu ja tuntuu kova paine lumpiossa, ja täysin tuntematon vieruskaverinikin yritti puolustaa mua. Hän vain kohautti olkiaan ja sanoi että on pakko yrittää nukkua kun lapsetkin nukahti. Oma mukavuus ennen vieraan kipua?

Vierailija
33/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas tässä:

Moikka! Hei onko kaikilla matkustajilla oikeus kallistaa istuimen selkänoja taka-asentoon, kun lasku, nousu tai ruokailu ei ole käynnissä? Tästä on hirveät väittelyt ympäri nettiä. Osa väittää, että matkustamohenkilökunta voi MÄÄRÄTÄ kääntämään penkin yläasentoon, jos takana istuva valittaa asiasta. Itse en oikein usko, että se ihan noin menee...

VASTAUS:

Siis kaikilla on oikeus laittaa selkänoja ala-asentoon, paitsi tosiaan nousu, lasku ja ruokailut. Ensin tietysti pyritään riitatilanteissa siirtämään asiakas pois takaa, jos tilaa on, mutta voihan takana oleva asiakas myös siirtää selkänojaa taaksepäin. Näissä tilanteissa, jossa valittava asiakas istuu sillä tavoin, että selkänojaa ei saa alas, etummainen asiakas ei voi laittaa penkkiä ihan ala-asentoon. Näitä paikkoja on tosi vähän ja usein penkkiä saa kuitenkin joka paikalla laskettua hiukan taaksepäin. Voidaan määrätä vain nousussa, laskussa ja ruokailussa.

Vierailija
34/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työskennellyt emona, ja penkkiä saa kallistaa. Poislukien nousut ja laskut ja ruokaillessa.

Yhden ainoan kerran matkustaja lennoillani siirrettiin, häirikkö joka potki penkkiä joutui pitkällä lennolla istumaan vessan vieressä loppumatkansa.

Kuinka paljon "piti" potkia? Oliko aggressiivinen muulla tavalla? Mitä lentoemäntä tekee jos takanaistuva itkee kipuaan?

Vierailija
35/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkäkoipinen voi vaihtaa asentoa jos polvet on ihan kiinni edessä istuvan penkissä???

Vaikka ei potki niin heiluuhan se selkänoja kun liikuttaa jalkoja!

Osa tuntuu olevan niin typeriä, ettei yksinkertaisesti tajua, että niitä polvia ei tarvitse pitää siten, että polvikulma on 90 astetta, vaan jalat voi työntää suoriksi edessä istuvan penkin eteen. :D

VAIN VAUVALLA :D :D :D

Vierailija
36/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän itkette.

Jaa. No minä saan sitten potkia jne penkkiäsi. Siinähän itket.

Osta läski paikkasi bisneksestä, tai riveiltä joilla ei ole istuinta edessä.

Tosin läskit eivät pääse exit-paikoille, koska eivät ole kykeneviä toimimaan hätätilanteissa kuten normaalipainoiset.

Istuimen laskemista ei ole kielletty, toisten matkustajien häiritseminen on.

Heh, minä en ole läski enkä edes ylipainoinen. (Meinaatko muuten, että penkin saa laskea toisen matkustajan syliin, jos hän on ylipainoinen vai?) Sinähän se siinä lisätilaa rohmuat (koska et mahdu / koska egosi ei mahdu), joten kyseessä on sinun ongelmasi. Minä mahdun paikalleni enemmän kuin hyvin. Et saa viedä minun tilaani. Exit-paikoilla en ole istunut enkä edes halua istua, koska säästän ne pitkäjalkaisemmille matkustajille. Ajattelen muitakin toisin kuin sinä itsekäs m****u. 

Lennolla on tärkeää liikkua ja oikoa jalkojaan. Tätä oikeutta kukaan penkkiterroristi ei voi takana istuvalta matkustajalta viedä. Mitäs itse hankaloitat toisen liikkumista ja matkustamista? Kyllä penkin laskeminen alas on yhtälailla toisten matkustajien häiritsemistä.

Vierailija
37/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän itkette.

Jaa. No minä saan sitten potkia jne penkkiäsi. Siinähän itket.

Osta läski paikkasi bisneksestä, tai riveiltä joilla ei ole istuinta edessä.

Tosin läskit eivät pääse exit-paikoille, koska eivät ole kykeneviä toimimaan hätätilanteissa kuten normaalipainoiset.

Istuimen laskemista ei ole kielletty, toisten matkustajien häiritseminen on.

Heh, minä en ole läski enkä edes ylipainoinen. (Meinaatko muuten, että penkin saa laskea toisen matkustajan syliin, jos hän on ylipainoinen vai?) Sinähän se siinä lisätilaa rohmuat (koska et mahdu / koska egosi ei mahdu), joten kyseessä on sinun ongelmasi. Minä mahdun paikalleni enemmän kuin hyvin. Et saa viedä minun tilaani. Exit-paikoilla en ole istunut enkä edes halua istua, koska säästän ne pitkäjalkaisemmille matkustajille. Ajattelen muitakin toisin kuin sinä itsekäs m****u. 

Lennolla on tärkeää liikkua ja oikoa jalkojaan. Tätä oikeutta kukaan penkkiterroristi ei voi takana istuvalta matkustajalta viedä. Mitäs itse hankaloitat toisen liikkumista ja matkustamista? Kyllä penkin laskeminen alas on yhtälailla toisten matkustajien häiritsemistä.

Samaa mieltä! Olen todella kiltti ja rauhallinen, mutta tästä asiasta en anna tuumaakaan lentokoneessa periksi.

Vierailija
38/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän itkette.

Näinhän se menee. Tietysti on kohteliasta varoittaa jotenkin  takanaistujaa, ettei kaada kahvia tai riko läppäriä.

Vierailija
39/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rikas. Minun ei tarvitse kysellä lupia.

Vierailija
40/261 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas tässä:

Moikka! Hei onko kaikilla matkustajilla oikeus kallistaa istuimen selkänoja taka-asentoon, kun lasku, nousu tai ruokailu ei ole käynnissä? Tästä on hirveät väittelyt ympäri nettiä. Osa väittää, että matkustamohenkilökunta voi MÄÄRÄTÄ kääntämään penkin yläasentoon, jos takana istuva valittaa asiasta. Itse en oikein usko, että se ihan noin menee...

VASTAUS:

Siis kaikilla on oikeus laittaa selkänoja ala-asentoon, paitsi tosiaan nousu, lasku ja ruokailut. Ensin tietysti pyritään riitatilanteissa siirtämään asiakas pois takaa, jos tilaa on, mutta voihan takana oleva asiakas myös siirtää selkänojaa taaksepäin. Näissä tilanteissa, jossa valittava asiakas istuu sillä tavoin, että selkänojaa ei saa alas, etummainen asiakas ei voi laittaa penkkiä ihan ala-asentoon. Näitä paikkoja on tosi vähän ja usein penkkiä saa kuitenkin joka paikalla laskettua hiukan taaksepäin. Voidaan määrätä vain nousussa, laskussa ja ruokailussa.

Siis miksi te alapeukutatte Finnairin lentoemännän vastausta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi