Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sampo Kaulasen rouva romautti kyselemättä lentokoneessa penkin selkänojan

Vierailija
01.08.2017 |

...takamatkustajan syliin - vieläpä kahvitarjoilun aikana - ja nönnöttää sitten oikein kuvan kera FB:ssä, miten lapsiperheitä kohdellaan väärin ja lentomatkustajat on sitten epäajattelevaisia.

Kommentit (261)

Vierailija
241/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihmiset ovat lentokoneissa järjettömän itsekkäitä. Rätkäytettekö penkkinne alas myös, kun istutte keskimmäisellä paikalla? Vaikka takananne istuisi ihminen kahden ison ihmisen välissä? Mutta mitäs hänen ahdingostaan, mähän en voi edes päivälennolla paria tuntia istua suorassa ja tää on mun penkki, mun penkki, mun penkki!

Vierailija
242/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minun penkilleni ei muut istu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen reissuhommia ja asun ulkomailla. Penkin kallistaminen kysymättä on äärettömän moukkamaista.

Hah hah, matkustan paljon enkä ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa edessä istuva kysyy takana olevalta, että voiko penkin kallistaa. Siis oman penkin, jossa se oma peffa on. Idiootti tuollaista kysyy.  Takana istuvalla on oma tilansa. Syömisen ajaksi nostan luonnollisesti penkin kuten kuuluukin. Mutta muuten en kysy lupaa mitä omalle penkilleni saan tehdä.  

Ja ellet yhtään katso sinne taaksesi, mistä sinä tiedät, onko se toinen jo syönyt tai että hänellä ei ole juomia pöydällä? Eli tarkoitat, että kun sinä olet syönyt, rämäytät tuolisi alas piittaamatta siitä, miten toisen juomat ja ruuat lentelee.

En laske itse penkkiä ennen kuin tarjottimet on kerätty pois.

Ja mistä tiedät, että takana istuva ei ole jättänyt itselleen jotain ruuista? En tiedä näistä valmismatkojen tarjottimista juurikaan, ne matkat, joilla itse säännöllisesti käyn, ovat matkoja, joilla  juomat ja ruuat ostetaan oman maun mukaan. Eli pöydälläni saattaa olla vaikkapa kaksi punaviiniä ja yksi kuohuviini, kun sinä omahyväisesti taaksesi katsomatta ajattelet, että tarjottimeni on viety, romautanpa tuolini alas, kas saan tehdä penkille mitä haluan!

Motoriikkani ei ole simpanssin tasolla, joten osaan laskea kyllä istuimeni rauhallisesti. Useiden kymmenien mannertenvälisen lentojen kokemuksella kenenkään juomat/ruoat ei ole koskaan tippunut syliin, kun olen laskenut penkin. Yhden ainoan kerran takanani istunut pitkähkö tyttö älähti, kun olin laskemassa istuimeni selkänojaa. Kello oli muistaakseni jotain 01:30 yöllä ja valot oli sammutettu matkustamosta ajat sitten. Kehotin häntä laskemaan omaansa ja toivotin hyvää yötä. Hän avautui asiasta lentoemännälle (BA), joka sanoi suunnilleen että voi voi, yritä kestää ja laskepas sinäkin selkänojasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ihmiset ovat lentokoneissa järjettömän itsekkäitä. Rätkäytettekö penkkinne alas myös, kun istutte keskimmäisellä paikalla? Vaikka takananne istuisi ihminen kahden ison ihmisen välissä? Mutta mitäs hänen ahdingostaan, mähän en voi edes päivälennolla paria tuntia istua suorassa ja tää on mun penkki, mun penkki, mun penkki!

Riippuu onko yölento. Jos on, niin lasken sen ihan normaalisti niin kuin tekee 95 % muistakin yölennoilla nukkuvista. Miksi selkänoja pitäisi ylipäätään "rytkäyttää"? Eikö teillä ole toiminnoissanne minkäänlaista asetusta ääripäiden välillä? Teettekö kaiken aina täysillä? Selkänojan voi laskea myös rauhallisesti.

Vierailija
244/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkkiä saa kallistaa koko lennon ajan niin halutessaan, poislukien nousu, lasku ja ruokailut.

Siinähän itkette.

Jaa. No minä saan sitten potkia jne penkkiäsi. Siinähän itket.

Osta läski paikkasi bisneksestä, tai riveiltä joilla ei ole istuinta edessä.

Tosin läskit eivät pääse exit-paikoille, koska eivät ole kykeneviä toimimaan hätätilanteissa kuten normaalipainoiset.

Istuimen laskemista ei ole kielletty, toisten matkustajien häiritseminen on.

Heh, minä en ole läski enkä edes ylipainoinen. (Meinaatko muuten, että penkin saa laskea toisen matkustajan syliin, jos hän on ylipainoinen vai?) Sinähän se siinä lisätilaa rohmuat (koska et mahdu / koska egosi ei mahdu), joten kyseessä on sinun ongelmasi. Minä mahdun paikalleni enemmän kuin hyvin. Et saa viedä minun tilaani. Exit-paikoilla en ole istunut enkä edes halua istua, koska säästän ne pitkäjalkaisemmille matkustajille. Ajattelen muitakin toisin kuin sinä itsekäs m****u. 

Lennolla on tärkeää liikkua ja oikoa jalkojaan. Tätä oikeutta kukaan penkkiterroristi ei voi takana istuvalta matkustajalta viedä. Mitäs itse hankaloitat toisen liikkumista ja matkustamista? Kyllä penkin laskeminen alas on yhtälailla toisten matkustajien häiritsemistä.

Pelkastaan suomalaiset juntit luulevat etta penkin laskemiseen taytyy pyytaa lupa..muualla maailmassa en ole moiseen tormannyt

Vierailija
245/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penkkiä saa kallistaa koko lennon ajan niin halutessaan, poislukien nousu, lasku ja ruokailut.

Siinähän itkette.

Jos istut käytäväpaikalla saattaa lievä pieru livahtaa naamallesi kun verryttelen käytävällä kohdallasi. Hupsista. Siinähän niiskutat.

Vierailija
246/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motoriikkani ei ole simpanssin tasolla

Äly kylläkin taitaa olla.

Penkin selkänojan laskeminen ei pitkjalkaisen polvia juuri taaksepäin siirrä.

Ei sillä että tuo haittaisi, mannertenväliset lennän kalliimmilla penkeillä ja jos joku lyhyt eurooppahyppy tuleekin apinoitten seassa tehtyä painan selkänojasi takaisin samantien.

Vierailija
247/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeita takaisin kostamiseen penkkiään taakse nojaavalle:

1) ohjaa ilmastoinnin viratus täydet eteenpäin, hyvin tähdättynä se osuu iloisesti tuoli-idiootin niskaan. Hänellä ei ole oikeutta koskea sinun ilmastointiin.

2) töni penkkiä satunnaisen tasaisesti jolloin ei ainaan nuku tyyppi ja vtuttaa tärähdyksen, sinähän tarvitset tukea penkistä asentoasi muuttaaksesi. Myös tarjottimen voimakas lämäytys yläasentoon voi olla välillä hyvä keino.

3) ala leikkimään rumpalia edessä olevan niskatuen kanssa, naputtelu voi vituttaa

4) puhaltele edessäolrvan hiuksia ja pästä halutesasi räkää mukaan, varmasti ärsyttää toistaihan tosissaan. Itse toteat vaan että sun pitää hengittää syvään kun sua ahdistaa polvien kipu.

5) aina voi siitä takana höpistä esa tikkasen tyyliin että what kind of cocksucker leans back without asking. This asshole... sillee että kuulee, pää siihen niskatuen väliin ja kuiskit korvaan.

6) koneesta poislähtiessä tallot "vahingossa varpaille"

7) sikailua on jo ottaa mustekynä mukaan ja katkoa kirjoitupää irti ja tunkea se pois lähtiessä tyypin taskuun

Tää on ihan paras! Ei voi nauramatta lukee! Nää neuvot otan kyllä käyttöön. Ymmärrän, et pitkillä, yli 10h lennoilla sitä penkkiä kalistellaan, mut miks ihmeessä jo 2-7h lennoilla riippumatta mikä takana on tilanne? "Koska mä voin"?

Vierailija
248/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa joku hyvä kikka-kolmonen, millä saa jumitettua penkin kallistusmekanismin?

Vierailija
249/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa joku hyvä kikka-kolmonen, millä saa jumitettua penkin kallistusmekanismin?

On, mutta lentoyhtiöt ovat kieltäneet sellaiset muovista valmistetut "jumittajat".

Vierailija
250/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vi ttu että täällä on juntteja. Ihmettelen että onko kukaan teistä oikeasti edes koskaan ollut lennolla. Ei todellakaan tarvii kysyä mitään lupaa laskea istuinta. Lennän vuodessa kymmeniä kertoja ja koskaan ei kukaan ole kysynyt. Eikä kahvit todellakaan lennä syliin jos kallistaa istuinta. Se pöytä ei ole sillälailla kiinni istuimessa.

Ja kun sen istuimen laskee niin se ei kyllä vähennä jalkatilaa kuin pari senttiä. Se istuin kun nyt liikkuu vain muutaman asteen taaksepäin. Itse olen 187 eikä sillä nyt ole mitään väliä onko se istuin laskettu tai ei. Epämukavaa on kuitenkin. Ihan pellejä nämä jotka väittävät etteivät pystyneet liikkumaan kun se oli laskettu.

Jos joku vielä on niin juntti että alkaa aukoa päätänsä tai potkia istuinta koska edessä oleva laskee sen niin toivottavasti tulee elinikäinen porttikielto lentokoneeseen.

Tollaselle juntille, edessä istujalle hapettaminen on ainoa oikea ratkaisu. Tosin kukaan ei ole pystynyt laskemaan selkänojaansa alas mun syliin, koska olen pitänyt jalkani paikallaan, niin että se penkki mihinkään liikkuisi.

Vierailija
251/261 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin kukaan ei ole pystynyt laskemaan selkänojaansa alas mun syliin, koska olen pitänyt jalkani paikallaan, niin että se penkki mihinkään liikkuisi.

Yllättävän harva muuten ymmärtää, miten paljon voimaa ihmisen jaloissa lopulta onkaan. Kokeilkaas! Seuraavan kerran kun selkänoja alkaa etupenkin urpon toimesta laskemaan, painatte vaan jaloilla vastaan. Eipä liiku mihinkään.  Edessä istuvan pitäisi painaa jalat kiinni edessään istuvan selkänojaan ja ponnistaa kuin jalkaprässissä, jotta saisi tuon lukon avattua. Siihen tuskin kukaan ryhtyy, vaikka mulkeroita ovatkin.

Vierailija
252/261 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin kukaan ei ole pystynyt laskemaan selkänojaansa alas mun syliin, koska olen pitänyt jalkani paikallaan, niin että se penkki mihinkään liikkuisi.

Yllättävän harva muuten ymmärtää, miten paljon voimaa ihmisen jaloissa lopulta onkaan. Kokeilkaas! Seuraavan kerran kun selkänoja alkaa etupenkin urpon toimesta laskemaan, painatte vaan jaloilla vastaan. Eipä liiku mihinkään.  Edessä istuvan pitäisi painaa jalat kiinni edessään istuvan selkänojaan ja ponnistaa kuin jalkaprässissä, jotta saisi tuon lukon avattua. Siihen tuskin kukaan ryhtyy, vaikka mulkeroita ovatkin.

Hyvä. Muistat sitten olla liikkumatta ja polvet tiukasti selkänojassa koko 7-12 tunnin lennon ajan, ettei edessä oleva noja tule senttiäkään alas. Pissaat vaikka pulloon ettei tarvi vessaankaan nousta.

Vierailija
253/261 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen reissuhommia ja asun ulkomailla. Penkin kallistaminen kysymättä on äärettömän moukkamaista.

Hah hah, matkustan paljon enkä ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa edessä istuva kysyy takana olevalta, että voiko penkin kallistaa. Siis oman penkin, jossa se oma peffa on. Idiootti tuollaista kysyy.  Takana istuvalla on oma tilansa. Syömisen ajaksi nostan luonnollisesti penkin kuten kuuluukin. Mutta muuten en kysy lupaa mitä omalle penkilleni saan tehdä.  

Ja ellet yhtään katso sinne taaksesi, mistä sinä tiedät, onko se toinen jo syönyt tai että hänellä ei ole juomia pöydällä? Eli tarkoitat, että kun sinä olet syönyt, rämäytät tuolisi alas piittaamatta siitä, miten toisen juomat ja ruuat lentelee.

Ymmärrän toki laskea selkänojan vasta kun tarjottimet on kerätty pois. Tämä on merkki siitä, että ruokailu on päättynyt. Kun et tuota jo äskeisestä viestistäni ymmärtänyt. Ehkä sinä et osaa tehdä muuta kuin rämäyttää tuolisi mielenosoituksellisesti alas. Itse sen sijaan osaan kallistaa tuolin selkänojaa hitaasti alas, niin että takana istuvalta ei ole ikinä lennellyt yhtään mitään minnekään. Se, että säädän penkkiäni miten minua huvittaa, ei tarkoita sitä, että meuhkaisin koneessa idiootin lailla. Osaan tehdä säädöt sivistyneesti ja käyttäytyä muutenkin lennolla sivistyneesti. Tätä samaa ei voi sanoa näistä tälle viestiketjulle kirjoittelevista, jotka eivät voi niellä sitä, että edellä istuvalla on oikeus säätää omaa selkänojaansa. Täällä ollaan lyömässä ihmisiä, oksentamassa heidän päälleen, potkimassa kuin eläimet edellä istuvaa jne. Ja kaikki vain selkänojan kallistuksen takia. Jestas mitä porukkaa.

Vierailija
254/261 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh ja pyh kirjoitti:

<3 kirjoitti:

Mieheni (191cm) edessä ollut matkustaja ei saanut penkkiään laskettua tarpeeksi taakse nukkumista varten, koska mieheni kuulemma "potki penkkiä". Edessä oleva matkustaja valitti siitä lentoemolle, huokaili kovasti, kun penkkiä ei saa taakse ja että eikö mieheni pitäisi olla exit-rivillä, koska oli pitkäjalkainen ja häiritsi muita matkustajia. Voi jössös sen edellä istujan ilmettä, kun lentoemo pahoitteli _miehelleni_ ja tarjosi meille koneesta tyhjää comfort-rivistöä. Eipä tullut mieleen silloin "käyttää

No ei teille itsellenne tullut sitten mieleen kysellä vapaita penkkejä jo lennon alussa? Näin kaikilla olis lento mennyt hyvin.  

Aa, tunnistiko valittaja itsensä ja sattui sieluun, kun valittamalla ei saanutkaan upgradea?

Ei, koska tämä oli ensimmäinen kerta, kun joku valitti mieheni pitkistä jaloista, joilla siis ei potkittu penkkiä, vaan jalkojen pituuden takia edessä istuva ei saanut penkkiään kallistettua tarpeeksi. Mieheni on ihan hyvin selvinnyt mannertenvälisilläkin ihan normaalikoneissa ja normaali-istuimilla. Tämä lento oli vielä lyhyt lento Espanjaan aamupäivällä, joten edellä istujan mukavuuskaan ei olisi välttämättä niin kärsinyt vain lievästä kallistuksesta. Ja ei, ei tule mieleen kysellä vapaita penkkejä lentokoneessa, koska se on a) junttimaista ja b) Yleensä lennoillemme on sattunut  toiset huomioonottavaa porukkaa (paitsi saksalaisia ja suomalaisia täynnä olevillä lennoilla) ja c) jos joku pyytää kauniisti meiltä (ei todellakaan lentoemon kautta), että sopiiko laskea penkkinsä, mieheni ja minä vaihdamme paikkoja, että pyytäjä saa ainakin osaksi lentoa laskettua penkkinsä. Kohteliaisuudella pääsee pitkälle.

Vierailija
255/261 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkin kallistajat voivat varata itselleen sellaisen kolmen penkin rivin ja maata siinä. Ajatelkaa muita!

Vierailija
256/261 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku laskisi penkin mun eessä, niin mä kyllä potkisin koko matkan tosi kovaa sitä penkkiä...

Vierailija
257/261 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laske itse penkkiä ennen kuin tarjottimet on kerätty pois.

Ja mistä tiedät, että takana istuva ei ole jättänyt itselleen jotain ruuista? En tiedä näistä valmismatkojen tarjottimista juurikaan, ne matkat, joilla itse säännöllisesti käyn, ovat matkoja, joilla  juomat ja ruuat ostetaan oman maun mukaan. Eli pöydälläni saattaa olla vaikkapa kaksi punaviiniä ja yksi kuohuviini, kun sinä omahyväisesti taaksesi katsomatta ajattelet, että tarjottimeni on viety, romautanpa tuolini alas, kas saan tehdä penkille mitä haluan!

Motoriikkani ei ole simpanssin tasolla, joten osaan laskea kyllä istuimeni rauhallisesti. Useiden kymmenien mannertenvälisen lentojen kokemuksella kenenkään juomat/ruoat ei ole koskaan tippunut syliin, kun olen laskenut penkin. Yhden ainoan kerran takanani istunut pitkähkö tyttö älähti, kun olin laskemassa istuimeni selkänojaa. Kello oli muistaakseni jotain 01:30 yöllä ja valot oli sammutettu matkustamosta ajat sitten. Kehotin häntä laskemaan omaansa ja toivotin hyvää yötä. Hän avautui asiasta lentoemännälle (BA), joka sanoi suunnilleen että voi voi, yritä kestää ja laskepas sinäkin selkänojasi.

Höpöhöpö

Vierailija
258/261 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku laskisi penkin mun eessä, niin mä kyllä potkisin koko matkan tosi kovaa sitä penkkiä...

Tuota lentoemännät ei taas hyvällä katso.

Vierailija
259/261 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota lentoemännät ei taas hyvällä katso.

http://www.bbc.com/autos/story/20161129-is-it-rude-to-recline-your-seat

Vierailija
260/261 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, eli voisiko joku vastata tähän: tämän arvon rouvan pikkulapsi siis nukkui vaakatasossa kahdella penkillä - miksi näiden kahden penkin selkänojien kallistaminen oli noin helvatan tärkeää tuossa tilanteessa? Kukaan ei käyttänyt koko selkänojia? 

Jotenkin koppavan oloinen tuo ko. nainen, on kuin mikäkin tärkeä julkkis, kun miehensä järjestää arvontoja Facessa. Huoh ei voisi vähempää kiinnostaa moisten elämä ja minäminäongelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi