Kun mietin mitä hyvää muut ovat tehneet eteeni että miksi olisin heille välittävä ja ystävällinen
Kommentit (143)
Mun äiti ajatteli ainoastaan sitä, mitä tämä mun narsistinen ystäväni tarvitsi. Ja velvoitti minua toimimaan niin kuin tämä tahtoo, niin saan hyvän ystävän. Ja jos ystävä suuttui minulle, niin äidistä minun piti toimia siten, ettei tämä suutu, koska sitten olisimme niin hyviä ystäviä. Ja että ystävät toimii niin . Minä en ollut tottunut vaatimaan mitään, niin sain sitten vain antaa.
ap
Hassua miten kaikki äitihullun ympärillä on narsisteja. Itse hän on vain uniikki lumihiutale.
Enkä minä koe, että ystävyyssuhde on vaatimissuhde, kyllä ystävyys perustuu vapaahtoisuuteen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten kaikki äitihullun ympärillä on narsisteja. Itse hän on vain uniikki lumihiutale.
Mun mies ei ole. Muutenkaan kukaan elämääni noin vuoden 2006 jälkeen tullut ei ole.
ap
Sä elät menneisyydessä. Hellittelet muistoja, joissa koet tulleesi kaltoinkohdelluksi. Armoa et näytä antavan kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Sä elät menneisyydessä. Hellittelet muistoja, joissa koet tulleesi kaltoinkohdelluksi. Armoa et näytä antavan kenellekään.
Noh, elän. Koska minulle on mysteeri, miten jouduin siihen tilanteeseen, etten osannut puolustaa itseäni ja tarpeitani ja oikeuksiani tulla kuulluksi, ettei toimita vain toisen pillin mukaan samanikäistä vertaistani vastaan. En halua joutua siihen tilaan enää ikinä.
ap
Outo jankkaus. Jotenkin kirjaimellisesti ottaminen. Saman asian jankkaaminen. Kyvyttömyys tulla ihmisten kanssa toimeen. Kyvyttömyys ymmärtää sarkasmia
Mitä tulee mieleen?
Ei kyl valitettavasti aina mee näin. Kokemuksesta sanon. Välillä alkaa jotain välittämisen tapaista ilmaantua, kun itse lopettaa huomioimisen. Ne Manun illalliset...
Kyllä mä ymmärrän sarkasmia mutta minusta tässä ei ole sarkasmille nyt tilaa.
ap
Miksi kukaan haluaisi tehdä sulle hyvää kun sä mollaat muita ja räyhäät olemattomia.
Katso siis peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi tehdä sulle hyvää kun sä mollaat muita ja räyhäät olemattomia.
Katso siis peiliin.
Miten niin olemattomia??!! Mun äitini väitti mun pahuuttani komentaneen häntä, eikä se ole totta! Niin kai siitä saa suuttua, että et perkele arvostele minua ja määrittele ilkeäksi, koska en ole!! Se itse on, joka väkisin sitä muista ilman syytä, jonka voi perustella, väittää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso siis peiliin.
Miten niin olemattomia??!! Mun äitini väitti mun pahuuttani komentaneen häntä, eikä se ole totta! Niin kai siitä saa suuttua, että et perkele arvostele minua ja määrittele ilkeäksi, koska en ole!! Se itse on, joka väkisin sitä muista ilman syytä, jonka voi perustella, väittää.
ap
Sinä olet se joka väittää ilman perustelua. Sinun äitisi ei sanonut tai tehnyt mitään. Hän ehkä mielestäsi, tulkintaa mukaan ajatteli jotain. Mutta mitä? Sitä ei tiedetä
Tiedetään vain sinun pahat teot ja ajatukset
Pyysin äitiä hoitamaan lapsia kahdeksi päiväksi. Hän tuli ja samalla siivosi koko talon. Ei moittinut mistään. Kysyi mihin laittaa nämä patterit.
En jaksanut vastata ja tiuskaisin äidille. Hän MELKEIN pyöritteli silmiään.
Todella loukkaavaa minua kohtaan!
Hän ei kysellyt vain paristoista, vaan monta monta asiaa jo sitä ennen, uuvutti minut niillä kysymyksillä, kun olin jo valmiiksi väsynyt. Paristokysymys oli se, johon en enää jaksanut tai osannut myöskään vastata.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso siis peiliin.
apSinä olet se joka väittää ilman perustelua. Sinun äitisi ei sanonut tai tehnyt mitään. Hän ehkä mielestäsi, tulkintaa mukaan ajatteli jotain. Mutta mitä? Sitä ei tiedetä
Tiedetään vain sinun pahat teot ja ajatukset
Minun epäluuloni äitini hyvyyttä minua kohtaan on alkanut jo lapsena, niin pienenä, etten muista. Siksi vastuutan hänet kommunikaatiostamme ja väleistämme, varsinkin kun MINÄ tein selväksi, etten tahtonut loukata, HÄN ei. Siksi hänellä on perusteetonta JA OIKAISEMATONTA epäluuloa minua kohtaan.
ap
Ihminen, jonka ylpeys tai mikä lie muu paska estää häntä oikaisemasta lapselleen, ettei ajattele tästä pahaa, jos sillä lailla käyttäytyikin, kuin ajattelisi on minun silmissäni paha.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pyysin äitiä hoitamaan lapsia kahdeksi päiväksi. Hän tuli ja samalla siivosi koko talon. Ei moittinut mistään. Kysyi mihin laittaa nämä patterit.
Toisaalta, jos et olisi tiuskaissut, äitisi ei olisi MELKEIN pyöritellyt silmiään.
No enivei: sinun arvomaailmassasi tiuskaisu (sinun) on paljon pienempi paha kuin toisen (jonkun muun kuin sinun) melkeinsilmienpyörittely. Tuohan on täysin kohtuutonta.
Se tarkoittaa että jos joku tiuskaisee sinulle, ja sinä melkein pyörittelet silmiäsi, olet teistä kahdesta se suurempi roisto. Ajattele nyt hyvä ihminen, tuo on oikeasti täysin kohtuutonta!
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut ap. Loukkaavaa ei ollut silmienpyörittely sinänsä, vaan se, että minulle tuli äidin käytöksestä se tunne, ettei hän hyväksy minua.
ap
Kuinka niin?
Jos mulla ei ois tuolloin ollut narsistiäitiä, tai jos olisin edes tiennyt, että äiti on narsistinen, niin olisin saanut tukea olla sellainen kuin olen, hyväksyä itseni. Virheistäni oli aina sanottu kotona niin pahasti, etten yksinkertaisesti kestänyt niiden näkymistä tai osoittelua keneltäkään, joka ei ymmärrä minua, ja näkee minussa vain pahaa. Kuten vaikkapa se, etten mene pesemään jonkun keittiötä. Ei kai se pahuutta ole? En itsekään velvoittaisi ketään työskentelemään hyväkseni.
ap