Kun mietin mitä hyvää muut ovat tehneet eteeni että miksi olisin heille välittävä ja ystävällinen
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä provo, alan oikeasti viedä elämääni siihen suuntaan, että hei hei kusipäät joilta en saa yhtään mitään tai hei hei kiltitkin ihmiset ellen saa heiltä jotain ja hei hei käytöskukkaset, jos todellakin kaikki mitä teette on esittäää vain tapojen muodossa välittävänne, mutta sydämenne on täynnä mustaa paskaa, kuten mieleen tulee se Kaarina Suonperä.
ap
Sekä hölmö että ilkeä, nice...
Eihän mun sen takia tarvitse ilkeäksi joillekin verovirkailijoille tms alkaa. Heiltä nyt saa palvelua, mutta enpä ole vailla sitä, ja jos olen, niin sitä saa kyllä. Mutta menepä naimisiin verovirkailijapalvelun kanssa.
ap
Pitääkö sinulle ensin tehdä se palvelus? Kokeilepa itse joskus tehdä palvelus itse ensin sille toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Miksikö ihmisiä pitäisi kohdella kunnolla? Koska se on oikein. Mutta jos se ei kiinnosta, kannattaa muistaa että siitä voi olla jopa hyötyä. Esimerkkejä:
- Unohdin tehdä yhden korjauksen veroilmoitukseen ajoissa ja soitin virastoon. Puheltiin hetki, myönsin luonnollisesti että tämä johtuu siitä että huolimaton ja kysyin onko mitään keinoa tehdä vielä korjausta. Aluksi virkailija sanoi ettei voi enää mitään. Lopussa, kun olin kiittämässä avusta ja lopettamassa puhelua, virkailija sanoi että itse asiassa hän voi tehdä haluamani muutoksen melko helposti vaikka se sääntöjen vastaista onkin. En keksi muuta selitystä kuin sen että puhuin peruskohteliaasti, ja ennen kaikkea, en rähjännyt kuten moni muu asiakas tekee.
- Unohdin (niin, olen huonomuistinen) opiskellessani uusia jokavuotisen ilmoittautumisen opiskelijaksi. Menin asianmukaiseen toimistoon selvittämään asiaa. Kävi suunnilleen sama kuin edellä. Minun olisi pitänyt maksaa kohtuullinen summa myöhästyneestä uusimisesta, mutta ei sitten kuitenkaan tarvinnut.
- Oltiin vaimon kanssa ravintolassa. Oltiin hetki sitten tilattu safkat kun tarjoilija tuli kertomaan että kokki sairastui ja joutui lähtemään, mutta uusi on tulossa. Sanoi että voi mennä kolme varttia ennen kuin saadaan safkat. Tuumattiin vaimon kanssa että samapa tuo, mikäs kiire meillä, tissutellaan kevyesti odotellessa. Joku toinen saman uutisen kuullut porukka alkoi pitää kovaa kitinää ja mussutusta.
Kun saimme sapuskat tarjoilija sanoi että voimme valita mitkä tahansa jälkiruoat, talo tarjoaa. Se kitisevä, mussuttava porukka ei tätä tarjousta saanut.
Eli: jos ei muuten huvita olla ihmisiksi, tee se edes itsesi takia.
No, ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita. Ja huonoa palvelua olla tarjoamatta viivytyksestä samaa hyvitystä kaikille asiakkaille, vaikka nämä olisivatkin mulkkuja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sinulle ensin tehdä se palvelus? Kokeilepa itse joskus tehdä palvelus itse ensin sille toiselle.
Varmaan joo jos haluaa saada mut tuntemaan, että saan hänestä jotakin. Toisillahan on se tunne ilmeisesti ilman ensintullutta palvelusta, se on varmaan sitä, että heillä on ollut Jimin äiti, vai mikä sen lapsen nimi aiemmassa esimerkissä olikaan.
ap
Tuollainen kusipääravintola, jolla on eri säännöt pärstäkertoimen mukaan. Tsot tsot. Miten se ruokaviivytys oli asiakkaiden vika? Miksi heidän olisi pitänyt olla siitä vain aivan suut messingillä... Toki on aina hyvä antaa pettymykseenkin liittyvä palaute asiallisesti, mutta... Kilttimies löytänyt vaimon, ihmeellistä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, suksi vittuun.
Koska olen tuhma, et välitä minusta? Tuttua. Aivan kuin välittäisin.
ap
Ymmärrätkö ollenkaan miten paljon huomiota ja välittämistä saat muilta ihmisiltä jo tässä yhdessä ainoassa keskustelussa, saati koko elämässä? Vaikka olet vihamielinen ja katkera ja syytät kaikkia muita.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö ollenkaan miten paljon huomiota ja välittämistä saat muilta ihmisiltä jo tässä yhdessä ainoassa keskustelussa, saati koko elämässä? Vaikka olet vihamielinen ja katkera ja syytät kaikkia muita.
Millä lailla välittämistä? Aika paljon alapeukkuja ja jos joku vainoaa minua joillain tuollaisilla mene yksiöösi -viesteillä tai siis paljon ilkeämmilläkin niin jään ihan yksin siihen, siinä puolustajia on nolla. Tietysti aika moni(???) ehkä jättää laittamatta alapeukun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Näet siis ihmissuhteet jonkinnäköisenä kauppana tai panos-tuotos -vaihtona?
Entä jos muut ovat tehneet sinulle jotakin omasta mielestään hyvää, mutta se ei ole sinun "hyvä", niin et välitä heistä, niinkö? Oletat tai vaadit siis, että kaikilla olisi samat arvot kuin sinulla, eikä sinun tarvitse välittää muista ja heidän arvoistaan. Taidat myös vaatia, että muut tekevät sinun eteesi sitä hyvää riippumatta siitä, mikä heidän oma elämäntilanteensa on. Se ei kiinnosta sinua, että heiltä ei jossakin tilabteessa liikenne sinulle sinun hyväksymääsi hyvää.
Joopa joo, voihan sitä noinkin elää ihmisten kanssa …
Ei, en ajattele noin. Mutta suoraan sanottuna harvemmin näen kenenkään pn sisälle, että mitähän hyvää joku nyt mielestään on tehnyt minulle, mutt tunnen lopputuloksen, joka on joko minulle hyvä tai ei ole. Sama se on itseni ihanissa välittävissä ajatuksissa ja yhteydenotoissa ja teoissa muille päin, joissa se ei aiheuta mitään viboja eivätkä he sen takia suostu seurustelemaan kanssani, esimerkiksi.
ap
Kyllä hyvä tahto näkyy aina. Se näkyy ruumiinkielessä, toisten huomioonottamisessa, kuuntelemisessa, kaikissa valinnoissa joita ihminen tekee. Minun mielestäni meidät on laitettu tänne toisiamme auttamaan (ihminen on laumaeläin ja auttaminen on lauman elinehto), mutta ei vain palvelemaan, alistumaan tai viihdyttämään.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Näet siis ihmissuhteet jonkinnäköisenä kauppana tai panos-tuotos -vaihtona?
Entä jos muut ovat tehneet sinulle jotakin omasta mielestään hyvää, mutta se ei ole sinun "hyvä", niin et välitä heistä, niinkö? Oletat tai vaadit siis, että kaikilla olisi samat arvot kuin sinulla, eikä sinun tarvitse välittää muista ja heidän arvoistaan. Taidat myös vaatia, että muut tekevät sinun eteesi sitä hyvää riippumatta siitä, mikä heidän oma elämäntilanteensa on. Se ei kiinnosta sinua, että heiltä ei jossakin tilabteessa liikenne sinulle sinun hyväksymääsi hyvää.
Joopa joo, voihan sitä noinkin elää ihmisten kanssa …
Ei, en ajattele noin. Mutta suoraan sanottuna harvemmin näen kenenkään pn sisälle, että mitähän hyvää joku nyt mielestään on tehnyt minulle, mutt tunnen lopputuloksen, joka on joko minulle hyvä tai ei ole. Sama se on itseni ihanissa välittävissä ajatuksissa ja yhteydenotoissa ja teoissa muille päin, joissa se ei aiheuta mitään viboja eivätkä he sen takia suostu seurustelemaan kanssani, esimerkiksi.
apKyllä hyvä tahto näkyy aina. Se näkyy ruumiinkielessä, toisten huomioonottamisessa, kuuntelemisessa, kaikissa valinnoissa joita ihminen tekee. Minun mielestäni meidät on laitettu tänne toisiamme auttamaan (ihminen on laumaeläin ja auttaminen on lauman elinehto), mutta ei vain palvelemaan, alistumaan tai viihdyttämään.
Ei se näy. Muuten kukaan ei haksahtaisi narsistiin.
ap
Ja laumaeläinten toimintaan kuuluu myös metsään karkottamiset ja muut raatelut ja hierarkiat. Tyhmää jeesustella lauman rakkaudella ketään kohtaan. Eiköhän se mennyt kulloinkin vahvimman asettamien pärstäkerrointen mukaan.
ap
Minä rakastan sinua, ap. Taivaan jumalatkaan eivät voi sitä kieltää miten minä sinua rakastan. Rauha sielullesi!
Sä et voi lakata olemasta välittävä ja ystävällinen kun et ole ikinä sellainen ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sä et voi lakata olemasta välittävä ja ystävällinen kun et ole ikinä sellainen ollutkaan.
No kyllä voin. Jos luit äitiepisodistani, niin äiti onnitteli minua eräästä asiasta vierailunsa jälkeen. En vastannut. Se oli tavallaan vaikeaa, koska janoan sitä, että joku olisi minulle ystävällinen. Mutta ei pysty, kun se ihminen samalla loukkaa minua jatkuvasti.
ap
Assburger vauhdissa. Aiotko nillittää taas koko päivän vai joudutko menemään välillä töihin työkavereita ylenkatsomaan?
Sen sijaan, jos se asia, josta äitini loukkasi minua meillä olisi selvitetty siinä heti, minulla ei olisi mitään vaikeuksia iloita hänen käynnistään meillä ja kiittää onnitteluista, kysellä miten voi jne. Nyt sitä ei ole. Jos äiti istuu yksin kaksiossaan ja miettii miksi, niin en voi auttaa. Kun hän kieltäytyy olemasta ihmissuhteen osapuoli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Assburger vauhdissa. Aiotko nillittää taas koko päivän vai joudutko menemään välillä töihin työkavereita ylenkatsomaan?
:D En tajua miten ne ei muutu paremmiksi ihmisiksi vaikka katselisin niitä miten paljon hyvänsä nenänvarttani pitkin.
ap
pn=pään