Jouluruokakassi vähävaraiselle
Haluaisin tänä jouluna hankkia jouluruokakassit esimerkiksi kahdelle vähävaraiselle perheelle. Mitä näihin kannattaisi laittaa? Mitä haluaisit vähävaraisena / jos olisit vähävarainen. Ajattelin noin 60 euroa/kassi. Ja ennen kuin joku ennättää, en halua ostaa lahjakortteja.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joulusyötävä kelpaa ja muukin ruoka.
Tätä vähän mietin, että ihan perus jouluruokia ja jotain, mistä on iloa vaikka pidemmällekin vai sitten jotain erikoisempaa jouluruokaa? Kala ym. on kuitenkin aika kallista
-ap
Vierailija kirjoitti:
Voitko ottaa köyhän mukaan kauppaan ja antaa hänen itse valita?
No sekin varmaan onnistuisi.
-ap
Jos jouluruokaa, niin saajalla pitää olla etukäteen, siis reilusti ennen joulua, tieto mitä on tulossa, jottei kertyisi ylenmäärin esim. laatikoita tai glögiä tms.
En itse erityisemmin tykkää saada juurikin glögiä joululahjaksi, kun siinä käy niin, että joulun glögit on jo kotiin ostettu, ja lahjaglögi on sitten ylimääräinen ja jää kaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse jos olisin se köyhä haluaisin mielummin rahana ja saisi käydä yksin ostoksilla , kiusallinen tilanne että on maksaja mukana.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto, pastapussit, säilyke punajuuri, pavut ym.
Hyvinkin perinteistä jouluruokaa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jos olisin se köyhä haluaisin mielummin rahana ja saisi käydä yksin ostoksilla , kiusallinen tilanne että on maksaja mukana.
En halua antaa rahaa/lahjakorttia. Tarkoitus on kuitenkin, että se pääasiassa siihen jouluruokaan siis menisi, esimerkiksi jollekin lapsiperheelle, jolla ei muuten olisi oikein joulua pöydässä. Enkä tarkoita että jokainen vähävarainen käyttäisi rahat johonkin muuhun, mutta kaikenlaisia väärinkäyttäjiäkin aina on.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan: tomaattimurska, keksit, saaristolaisleipä, risottoriisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin perinteistä jouluruokaa joo.
Joulun jälkeen koittaa arki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua antaa rahaa/lahjakorttia. Tarkoitus on kuitenkin, että se pääasiassa siihen jouluruokaan siis menisi, esimerkiksi jollekin lapsiperheelle, jolla ei muuten olisi oikein joulua pöydässä. Enkä tarkoita että jokainen vähävarainen käyttäisi rahat johonkin muuhun, mutta kaikenlaisia väärinkäyttäjiäkin aina on.
Voisiko pyytää ostoslistaa josta voit valita ?
Riisiä, punajuuri- ja suolakurkkusäilyke, omenoita, juustoa, lihaleikkele, luumuja, sipulia, porkkanoita.
Vein kerran seurakuntaan kolme 50 euron lahjakorttia, kun radiossa oli ollut sellaisesta mahdollisuudesta puhetta. Vähän ihmetytti, kun virkailija vaikutti jotenkin tietämättömältä koko keräyksestä ja vain otti kortit haltuunsa. Mitään tositetta lahjoituksesta en saanut, eli periaatteessa mikään ei todista lahjakorttien koskaan saapuneenkaan sinne. Kai sitten tällainen käytäntö seurakunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko pyytää ostoslistaa josta voit valita ?
Tää on hyvä idea!
-ap
Torttutaikinaa ja luumuhilloa
Kahvia, teetä
Paketti tai pari kinkkusiivuja
Juureslaatikot
Kotikaljaa, maitojauhetta
Riisiä
Säilykehedelmiä ja rahkaa
Ei sillä 60e ihmeitä saa mutta esim. tämmöiset perusainekset, mulle kelpaisi vähävaraisena.
-maitoa
-kahvia
-kalaa (jos ei allergioita)
-kinkkua
-muutama laatikko (peruna, porkkana esim)
-lapsille vaikka muroja, vähän jouluherkkuja
-fazerin sininen rasia
Onko sinun mahdollista saada tietoosi ruokakassin saajan toiveita? Ruokavalioita ja makumieltymyksiä on monenlaisia.
Kaikkea mahdollista! Kyllä kelpaa.