Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.5 kiukkuava taapero, väsynyt äiti ja makaava mies

Vierailija
31.07.2017 |

Eli tilanne seuraava
Lapsi on 1.5 vuotias, kaikkeen kelpaa vain äiti ja äiti ! Menin sitten päivällä wc/ulos/lähden kauppaan mitä vaan että häviän silmistä, seuraa kunnon hysteeri itku! Vaikka isänsä jää hänen kanssaan. Kun olemme lapsen kanssa kaksin päivällä ja menen wc, ei ole tätä samaa ongelmaa, tuntuu siis että silloin vain kun jää isänsä kanssa 🤔 voiko Tämä johtua siitä että minä olen tämän 1.5 vuoden aikana ollut "pääsääntöinen hoitaja", huolehtinut ruuat, pesut, vaipanvaihdot,nukutukset ja lohdutukset. Mies tekee jos pyydän, muutoin makaa sohvalla ja selaa puhelinta, ei Katso lasta vaikka lapsi suoraan hakee isänsä huomiota ja jouduin Tällöin sanomaan että katsoo lasta.. alan olla väsynyt ja tuntuu pahalta jättää lapsi kun jää aina huutamaan 🙁🙁 kokemuksia?neuvoja?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi, tuo parisuhteen ja ihmisyyden huipentuma! : )  jaxuhalit!!!

Vierailija
2/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä kai muuta, kuin vaatia miestä osallistumaan enemmän ja antamaan sinulle aikaa ilman lasta. Voisivat vaikka lähteä leikkipuistoon tai kärryttelemään, jospa lapsi ei kaipaisi niin paljon sun perääsi, kun olisi muutakin ihmeteltävää ja uudet maisemat.

Kelpaako lapselle muut läheiset aikuiset, mummot/kummit? Eli onko "vika" miehessä vai lapsessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet joka päivä kävelylle ja lapsi jää miehen kanssa kaksin. Viikon päästä se on lapselle jo ihan normi juttu.

Vierailija
4/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei pääsääntöinen huoltaja ei tajua lapsen huomion hakua... itse olen kysyny pariin kertaan, että olet ollut poissa lähes koko päivä hänen elämästään, onko se puhelin nyt tällä hetkellä todella tärkeä?

Aika nopeasti alkoi ymmärtämään, ettei puhelin ole yhtä tärkeä kuin lapsensa.

Vierailija
5/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa lasta välinpitämättömästi, jotta lapselle ei kelpaisikaan muu kuin äiti -> voi luistaa vastuusta sillä verukkeella että lapsi ei "viihdy" hänen kanssaan. Ihan vanha kikka näillä vastuun laistajilla. 

Vierailija
6/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaikka sanoisit sille miehelle, että tekee asioita? Syöttää lasta, vaihtaa vaippaa jne. Onko mies ollut vain siinä tollona, että ei kiinnosta, vai oletko vain automaattisesti hoitanut kaiken? Miksi näin?

Vierailija
7/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen isän sitten lapsellesi valitsit?

Vierailija
8/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tota, se on vähän tuo ikä. Ei siinä isässä sen ihmeemmin vikaa ole. Voit toki huikata että hei paatko puhelimen pois ja oo ton lapsen kanssa mut sinne kauppaan ym sun täytyy vaan lähteä itkun saattelemana. Mä oon lähteny monta vuotta ja aina tuntuu yhtä ikävältä.. 8 veekin tahtoisi vielä joka reissuun mukaan mut joo, tietty munkin mies käyttää joskus puhelinta... Ai se syy onkin siinä....

Vierailija
9/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistoa, toistoa ja toistoa. Eli päivittäin lähdet esim. lenkille, jne...

Tiedätkö muuten miksi koirat nuolevat pallejaa? Ihan samasta syystä mies tekee noin, koska voi ja on voinut. Anna miehelle ja lapselle tilaa luoda suhde.

Vierailija
10/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

isässä vika, hänen pitäisi oma-aloitteisesti saada lapsi viihtymään seurassaan.

Mutta mulle tuli ensin mieleen tuosta hysteerisestä itkusta, että ehkä se isä on tehnyt sille lapselle jotain inhottavaa, esim huutanut tai ollut ilkeä, tai ihan vaan ollut välinpitämätön eikä ota kontaktia lapseen.

Vierailija
11/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mulle tuli ensin mieleen tuosta hysteerisestä itkusta, että ehkä se isä on tehnyt sille lapselle jotain inhottavaa, esim huutanut tai ollut ilkeä, tai ihan vaan ollut välinpitämätön eikä ota kontaktia lapseen.

Höpö höpö. Eroahdistusta ja ihan normaalia.

Vierailija
12/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eroahdistus normaalia, pölhö.

Vierailija
13/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ohi,ei hätää.Täällä taapero 2,3vee ja oli tuohon aikaan ihan samanlaista.Paljon ulkoilua niin taaperolta luulot pois ja liiat energiat.Ukosta en nyt osaa sanoa mitään....

Vierailija
14/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Kuuluu tuohon ikään.

Vierailija
15/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ei pääsääntöinen huoltaja ei tajua lapsen huomion hakua... itse olen kysyny pariin kertaan, että olet ollut poissa lähes koko päivä hänen elämästään, onko se puhelin nyt tällä hetkellä todella tärkeä?

Aika nopeasti alkoi ymmärtämään, ettei puhelin ole yhtä tärkeä kuin lapsensa.

Tämä! Eli keskustele miehen kanssa asiallisesti, älä mäkätä. Siten että hän itse oivaltaa, miltä lapsesta tuntuu kilpailla huomiosta kännykän kanssa.

Tämä on ihan hyvä muistutus meille kaikille!!

Vierailija
16/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten äiti on ominut lapsen automaattisesti itselleen ja menee heti väliin, jos lapsi vähänkin inahtaa tai hänen mielestään isä ei tee kaikkea tismalleen niin kuin äidin ohjekirjassa sanotaan. Myös vanhemmuus on kahden kauppaa, jossa pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisi miettiä olisiko kummassakin vikaa.

Vierailija
17/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ohi,ei hätää.Täällä taapero 2,3vee ja oli tuohon aikaan ihan samanlaista.Paljon ulkoilua niin taaperolta luulot pois ja liiat energiat.Ukosta en nyt osaa sanoa mitään....

Nyt kiinnostaa että mitkä luulot pois?

Vierailija
18/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ja kuuluu juurikin tuohon ikään. Parempi, että sinä menet kertaamaan peruskäytöstavat mikä on kypsää keskustelua ja mikä ei.

Vierailija
19/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen 1,5v kaksosista on kesäloman aikana leimaantunut isäänsä niin, että en kelpaa enää edes vaipanvaihtajaksi ja itku tulee aina kun isä lähtee pois kotoa. Itku loppuu heti kun isä katoaa näkyvistä ja lapsi palaa heti ns normaaliksi. Olen kuitenkin ollut lasten kanssa kotona koko ajan enkä tietääkseni ole heitä sinä aikana pahoinpidellyt tai traumatisoinut, joten oletan tämän olevan normaalia ja ohimenevää.

Vierailija
20/31 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on usein lapselle se ykkönen. Ollut aikojen alusta ja tulee olemaan.

Meillä muksut itkee kummankin perään ja on aina tahtomassa mukaan, nukutaankin usein samassa kasassa, nisäkkäitä kun ollaan.

Vastuuta isälle jos vaivaa mut et sinä tuosta iästä pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi