Mistä huomaa, että adhd-lääke toimii oikein?
Mulla on nyt käytössä medikinet 40mg. En tiedä auttaako keskittymiseen paljonkaan, mutta on jotenkin levollisempi olo. Helpompi hengittää. Mulla siis add, jos sillä jotain väliä.
Kommentit (11)
Itse huomasin siitä että teen asiat loppuun asti ja en unohtele asioita jatkuvasti
Vierailija kirjoitti:
Itse huomasin siitä että teen asiat loppuun asti ja en unohtele asioita jatkuvasti
Mulla on vielä vähän ongelmia näissä ja varsinkin asioiden aloittamisessa. Mutta annosta vasta nostettiin muutama päivä sitten tähän, niin ehkä vaatii vähän aikaa.
Lisää muiden kokemuksia olisi kiva kuulla.
Ap
Nostetaampa vielä, jos joku haluaisi vielä kertoa kokemuksestaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vielä vähän ongelmia näissä ja varsinkin asioiden aloittamisessa. Mutta annosta vasta nostettiin muutama päivä sitten tähän, niin ehkä vaatii vähän aikaa.
Ap[/quote
Minkä ikäinen olet ja milloin sait diagnoosin? Minkälaisia tutkimuksia tehtiin diagnoosin saamiseksi. Kiinnostaa oman tyttären puolesta, joka on menossa koulupsykologille asian tiimoilta. Onko lääkkeistä tullut haittavaikutuksia?
Minun aikuinen poikani saa lääkkeen avulla aloitettua, sekä vietyä loppuun, koulutehtäviä. Ilman lääkettä hän tuskastuu, eikä jaksa keskittyä.
Ei ap mitään add ole. Tykkää vain narkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap[/quote
Minkä ikäinen olet ja milloin sait diagnoosin? Minkälaisia tutkimuksia tehtiin diagnoosin saamiseksi. Kiinnostaa oman tyttären puolesta, joka on menossa koulupsykologille asian tiimoilta. Onko lääkkeistä tullut haittavaikutuksia?
Olen 18 ja sain diagnoosin viime talvena. Koulupsykologilla kävin monta kertaa puhumassa ja kai se teki jotain testejä siinä. Paljon kyseli asioita. Kerran äiti oli mukana. Kerran kävin lääkärillä ja sitten sain diagnoosin. Pahoinvointia on ollut vähän, mutta muuten lääke ei ole vaikuttanut oikein mitenkään.
Tyttärelläni on add. Ensimmäinen lääke oli tuo Medikinet. Se aiheutti voimakkaat haitat lääkkeen loppumisen aikaan, mutta oli lohdullista nähdä, että lapsi pystyi normaaliin elämään sen avulla. Ero oli aivan uskomaton.
Kokeiltiin useampia lääkkeitä, kunnes löytyi sopiva. Agressiivisuus on poissa, hän on oma-aloitteinen, on löytänyt kavereita ja opiskelu sujuu hyvin. Hän pystyy lukemaan kirjoja ja katsomaan elokuvia. Osallistuu ryhmätoimintaan ja toimii samassa tahdissa kuin muut.
Ennen lääkitystä mikään näistä ei onnistunut. Nykyisin tukitoimet ovat aivan minimissään. Tiesin että hän on älykäs tyttö, mutta alisuoriutui keskittymiskyvyn puutteen takia. Hän saattoi istua tunnin läksykirjan ääressä, mutta ei ollut saanut tehtyä yhtään mitään. Opettajilta tuli viestejä, että hän on omissa maailmoissaan, eikä reagoi tunneilla.
Tuosta sen huomaa