Missä iässä aloitte tätiytyä?
Näin 33-vuotiaana olen huomannut olemuksessani lievää tätiytymistä. Käsivarteni jotenkin roikkuvat ja selluliittiä on ilmestynyt. Myös leukalinja on löystynyt. Vyötärö ei erotu niin selvästi. Tämä on jännä, koska en ole lihonut, mitat ovat 170/60. En enää menisi nuoresta naisesta niinkuin 2-3 vuotta sitten.
Milloin itse huomasitte vastaavat muutokset itsessänne?
Kommentit (21)
35! Olen kyllä treenannut ahkerasti koko ikäni, mutta tuossa iässä tuntui, että ikääntymistä ei voi estää millään. Varsinaista täti-lookkia en mielestäni omaa vieläkään, vaikka olen jo 45. Ylipaino tätiyttää...
Olen 45 enkä ole tätiytynyt, mun mielestä se tarkoittaa jotain muuta kuin ulkoista vanhenemista tai lihomista. Mutta ikääntymisen merkkejä olen huomannut selvästi viimeiset pari vuotta.
Tätiydyin noin 13-vuotiaana. Löytyy lyhyttä pottatukkaa, selluliittia ja hapanta asennetta kaikkeen.
Mulla alko 50v.noi jutut kun vaihtarit tuli.
Mä olen ollut täti noin 10-vuotiaasta asti. Se on mun luontainen olomuoto.
Mietin samaa viime viikolla, kun yritin mahtua viisi vuotta vanhaan kukkamekkoon :D Mekko mahtui kyllä ihan kivasti, mutta vartalo näytti erilaiselta kuin viisi vuotta sitten. Näytin juurikin tädiltä mekossaan :D Eli ikäni 30 v.
Minä jo 24-vuotiaana. Ylipainosta johtuu.
Musta tuli täti 31 vuotiaana. ;) Siitä hetkestä kun sain ensimmäisen siskon lapsen syliini, olen kutsunut itseäni tädiksi.
Pistän vieläkin paremmaksi. Olen aina näyttänyt tädiltä. Minulla on paksut jalat ja kädet.
Ei tätiytyminen ole tuommosta.
Tätiytyminen on sitä, että alkaa suosimaan eläinkuoseja ja glitteriä vaatteissaan ja kukka(ruusu)kuvioita sisustuksessa. ;)
En ole siellä vielä, vaikka riippumista kropassa on.
N45
Vierailija kirjoitti:
Pistän vieläkin paremmaksi. Olen aina näyttänyt tädiltä. Minulla on paksut jalat ja kädet.
Olisitko enemmän sellaista emäntä sorttia?
30 jälkeen aloin huomata merkkejä. Kasvojen ilme ei ollut enää raikas tai nuori, vaan väsynyt. Olen sitä mieltä, että tätimäinen olemus tulee ylipainosta ja vaatetuksesta. Mutta silti tiedän, mitä tarkoitat ap.
28v huomasin minäkin. Huomasin myös, ettei samalla tavalla kiinnosta pukeutua huolitellusti tai meikata tarkasti. Nuorempana kiinnosti. Pukeudun siihen, mikä tuntuu mukavalle ja sattuu käteen osumaan. Meikkaan, kun jaksan eli en meikkaa. Hiuksia en enää värjää. Se kyllä olikin turhaa hommaa. Tuhota päänahkaansa myrkyillä vuosikaudet, kun omakin väri on ihan nätti. Jotkut ratkaisevat tämän käyttämällä luonnonvärejä, mutta sellaista tummaa hennaa en ole vielä löytänyt, joka värjäisi hiukseni mustaksi. Aina tukka jää punaruskeaksi. Kaveri kehui kerran, kuinka sai kampaamossa mustaksi luonnonväreillä. Minusta tukka oli valossa selvästi ruskea ja vielä epätasainen. Ja kun en sellaista halua, en värjää ollenkaan.
Kolmenkympin jälkeen aloin huomata selluliittiä erikoisissa paikoissa, kuten polvissa ja käsivarsissa. Muutuin myös jotenkin tanakaksi ilman painon lisäystä. Kasvojen raikkaus katosi pikkuhiljaa. 38-vuotiaana aloin muistuttaa tätiä, koska leikkasin lyhyen polkkatukan :)
Onkohan mun kohdalla myös peli menetetty? Mulla on yksi pieni lapsi ja näytin jo suht ok:lta eli palauduin aika hyvin synnytyksestä, mutta nyt olen uudelleen raskaana ja jotenkin alkaa tuntumaan (ja näyttämään) siltä, että se nuoruuden hehku alkaa sammumaan minussa. En tiedä sitten onko kyse vain väliaikaisesta mammautumisesta ja pikkulapsiarjen väsymyksestä vai alanko sittenkin nyt pikkuhiljaa tätiytymään. Olen 29-vuotias.
Vaikka laittautuisin, mitä nykyään tunnun jaksavan vähemmän kuin ennen, niin silti tuntuu homssuiselta. Ja kyllähän tää kroppa alkaa olla aika räjähtäneen näköinen. Ekassa raskaudessa kroppa oli solakampi ja täysin arveton ja venymätön, mutta tässä raskaudessa huomaa kyllä, että ei ole eka raskaus. Mutta pahin ja muille näkyvin on mun väsähtänyt naama, josta huokuu unenpuute.
50 v, vaihdevuodet. Vyötärö katoaa.
Mä olen ollut tätimäisen näköinen jo 19-vuotiaana. Ei ole tarvinnut stressata ikääntymistä ainakaan ulkonäön takia, kun muutun vuosi vuodelta enemmän ja enemmän koherentiksi kokonaisuudeksi.
Suolistonne vuotaa mikrobeja, oreganoöljyä naamaan, tai jotain, joka posauttaa noita mikrobeja. Suoliston seinämissä on vähintäänkin 100x enemmän mikrobeja kuin ikenissä, ja se infektio on yhtä oireeton ja näkymätön kuin suussakin. Koska mikrobit pystyvät vuotamaan ikenistä verenkiertoon, niin ne pystyvät suolestakin. Jo hampaiden harjaaminen saa aikaan pienimuotoisen sepsiksen. Kaikki limakalvot ovat riski ihmisessä, niissä on aivan tuhottomasti mikrobeja ja biofilmiä.
http://www.is.fi/terveys/art-2000005053549.html
" Karieksen lisäksi suuta uhkaa kuitenkin myös vähemmän tunnettu riski: suun ja hampaiden krooniset tulehduspesäkkeet. Reiät alkavat helposti vihloa, joten ne tulevat hoidetuiksi, mutta tulehdukset piileskelevät usein oireettomina."
" Terveys 2000 -tutkimuksessa kävi ilmi, että kun satunnaisesti väestöstä tutkimukseen mukaan valituille aikuisille tehtiin suun tutkimus, yli 60 prosentilla todettiin parodontiitiksi tulkittava hampaiden kiinnityssairaus ja liki 30 prosentilla näkyi jonkinasteisia tulehdusmuutoksia hampaiden juurten kärkialueilla.
Joskus voi käydä niin, että koko suu on yksi iso tulehduspesäke."
Siis 90%:lla aikuisilla oli tutkimuksen perusteella laaja infektio suussa! Ajatelkaa suolistoa, ja sen jalkapallokentän kokoinen limakalvo, mistä se vanhentuminen tulee! Lähdetään siitä että MINÄ tiedän jotakin, te ette tiedä MITÄÄN.
Mulla itsellä huomasin samat muutokset jo 28 v. Liikunta auttoi onneksi vähän!