Miksiköhän Tukholma ja Riikan välillä kulkee laiva joka päivä, mutta Suomessa hikisesti tehdään yksi risteily kesässä?
Onko jotain oleellista eroa, että tuo kannattaa ympäri vuoden Ruotsiin, mutta ei Suomeen?
Kommentit (24)
Lähtisimme varmasti Helsinki -Riika -risteilylle! Voisi tuoda myös uusia turisteja Helsinkiin.
Luulisis tosiaan matkustajia riittävän. Reitti voisi poiketa vielä Kuresaaren sataman kautta Saarenmaalla, joten sinnekin pääsisi kätevästi. Kesäsesonkina olisi tastusti matkustajia Riikaan ja Jurmalan rannoille.
Kiinnostaa, että mikä alapeukututtaa siinä, jos lähdettäis risteilylle ja Helsinkiin tulisi turisteja?
No nythän tosiaan on tuo testiristeily ja varmasti tulee kohta vakinaistumaan.
Hki-tallinna risteilyt kuihtuu varmasti olemattomiin, kun ei kannata enää viinaa tallinnasta roudata.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain oleellista eroa, että tuo kannattaa ympäri vuoden Ruotsiin, mutta ei Suomeen?
Ajattelin, että Tukholma on lähempänä Riikaa kuin Helsinki, mutta matka näyttää aika samalta. No, Helsinki on puolet pienempi kuin Tukholma ja meiltä on niin lyhyt matka Tallinnaan, että Tukholman reitti epäilemättä vetää hyvin.
Lähtisin kyllä heti käymään, jos vakioreitti avattaisiin edes viikonloppulähtönä.
Niille, jotka luulevat kaljarallin edelleen olevan suurin kannustin risteilylle, erehtyvät. Kävisivät katsomassa, miten vähän kaljakärryjä vedetään takavuosiin verrattuna.
Olisko se syy, että Riikaan pääsee Tallinnasta bussilla ja Tallinnaan on lyhyt matka Helsingistä. Tukholmasta taas on Tallinnaan yhtä pitkä matka kuin Riikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisko se syy, että Riikaan pääsee Tallinnasta bussilla ja Tallinnaan on lyhyt matka Helsingistä. Tukholmasta taas on Tallinnaan yhtä pitkä matka kuin Riikaan.
Veikkaanpa että juuri tämä on syy. Ainakaan itse en lähtisi risteilemään Riikaan Saarenmaata kiertäen. Nopeammin, kätevämmin ja todennäköisesti edullisemminkin pääsee Tallinnan kautta koukaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko se syy, että Riikaan pääsee Tallinnasta bussilla ja Tallinnaan on lyhyt matka Helsingistä. Tukholmasta taas on Tallinnaan yhtä pitkä matka kuin Riikaan.
Veikkaanpa että juuri tämä on syy. Ainakaan itse en lähtisi risteilemään Riikaan Saarenmaata kiertäen. Nopeammin, kätevämmin ja todennäköisesti edullisemminkin pääsee Tallinnan kautta koukaten.
Saarenmaan itäpuoleltako ei mahdu laiva menemään?
Voi kiesus teidän kanssanne.
Autolauttojen oikea tarkoitus ja liiketoimintamalli ei ole kuskata ihmisiä ostamaan olutta ja viinaa. Idea on kuljettaa autoja, ja vielä tarkemmin ottaen rekkoja.
Riiasta Helsinkiin ei ole tarvetta kuljettaa rekkoja mutta Tukholmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Voi kiesus teidän kanssanne.
Autolauttojen oikea tarkoitus ja liiketoimintamalli ei ole kuskata ihmisiä ostamaan olutta ja viinaa. Idea on kuljettaa autoja, ja vielä tarkemmin ottaen rekkoja.
Riiasta Helsinkiin ei ole tarvetta kuljettaa rekkoja mutta Tukholmaan on.
Laivojen tarkoitus on kuskata suomalaiset hakemaan viinaa halvemmista maista.
Mä niiiin toivon että tuo koeristeily oli menestys ja ensi kesänä aloitetaan varsinainen risteilyliikenne Riikaan. Tahtoo!
Menee liian kauan kun pitää kiertää saaret.
Kauanko kestää risteillä Hki-Riika -väli?
Lentäen Riikaan halvalla tunnissa ja autolla Tallinnasta parissa tunnissa
Vierailija kirjoitti:
Kauanko kestää risteillä Hki-Riika -väli?
No se koeristeily lähti klo 16 aikaan Hgistä su ja palaa huomenna, hmm, johonkin aikaan. Oliko puoliltapäivin vai iltapäivällä?
No höh maissa ollaan 8 tuntia. Ei paljon kannata risteillen mennä. Kannattaa ottaa halpa lento, kestää tunnin ja saa olla perillä niin monta päivää kun haluaa.
Turku-Riika risteilylle lähtisin heti.