Avioeron tullessa onko siltä jätetyltä ihan pakko viedä ihan kaikki mitä irti lähtee?
Tässä ihmetellään erästä tapausta:
Eräs vaimo jätti miehensä ja muutti uuteen asuntoon heidän (yhteisestä) talosta.
Vei kaiken mennessään.
Ihan kaiken, astiat, kattilat, lusikat, huonekalut, matot, petivaatteet, pyyhkeet......ihan kaiken mikä irti lähti.
Yhteistä elämää takana todella todella pitkään ja yhteiset lapset.
Kai he nyt ovat lukuisten vuosien kanssa YHDESSÄ ostaneet jotain mitä olisi voinut jättää tuolle ihan inhimillisistä syistä tai yhdessä elettyjen vuosien takia.
Edes petivaatteet. Tai yhden lusikan. Tuolikin olisi varmaan ollut jätetylle tarpeellinen, vanhasta pöydästä puhumattakaan.
Onko tällainen kuinka yleistä?
Jättäjät jotka jätitte vanhan siippanne ja kotinne, kommentoikaa omaa näkemystä .
Kommentit (279)
Mies petti ja erohan siitä tuli. Otin mukaani omat tavarani sekä sellaisia mitä olin yhteiseen kotiin omasta palkastani ostellut. Mies oli viihtynyt sisustamassani kodissa oikein hyvin ja ihmetteli sitten muuton hetkellä että ai vietkö nämä kaikki. Hän ei kodin sisustukseen koskaan halunnut osallistua vaan panosti omiin harrastuksiinsa mielummin. Hänellä jäi auto,asunto ja sohva ja omat tavaransa,minä vein muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nyt vain sattuvat olemaan häikäilemättömiä , vain omaa etuaan ajattelevia käärmeitä.
Avioehdon pitäisi olla aina pakollinen. Naiseen ei pidä koskaan luottaa, missään asiassa, ikinä.
Onneksi miehiin voi... eiku...
Miehiin voikin luottaa sillä vain naisilla on käärmeen sydän. Tämän kertoo jo raamattukin.
Kerrotko sen raamatunkohdan, missä näin sanotaan, kun itse en satu muistamaan?
Syntiin lankeemus kohdassa jossa Eeva söi käärmeen kanssa kielletyn hedelmän. Olet varmasti ihmetellyt vanhaa tapaa jossa kokonaisena grillatun porsaan suuhun laitetaan omena ? Se muistuttaa ihmiskuntaa Eevasta, käärmeestä ja siitä, millainen sika nainen on.
Vierailija kirjoitti:
Mies petti ja erohan siitä tuli. Otin mukaani omat tavarani sekä sellaisia mitä olin yhteiseen kotiin omasta palkastani ostellut. Mies oli viihtynyt sisustamassani kodissa oikein hyvin ja ihmetteli sitten muuton hetkellä että ai vietkö nämä kaikki. Hän ei kodin sisustukseen koskaan halunnut osallistua vaan panosti omiin harrastuksiinsa mielummin. Hänellä jäi auto,asunto ja sohva ja omat tavaransa,minä vein muut.
Melko harvinaista että mieskin joskus pettää, sehän on aika naisellinen piirre. ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko harvinaista että mieskin joskus pettää, sehän on aika naisellinen piirre. ?
Yhdeksän kymmenestä naisesta pettää ja se viimeinenkin on uskoton.
Lähde : me naiset nro. 16/2017 galluppiin osallistui 2800 naista ikäryhmistä 25-49 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset nyt vain sattuvat olemaan häikäilemättömiä , vain omaa etuaan ajattelevia käärmeitä.
Avioehdon pitäisi olla aina pakollinen. Naiseen ei pidä koskaan luottaa, missään asiassa, ikinä.
Miehiin voikin luottaa sillä vain naisilla on käärmeen sydän. Tämän kertoo jo raamattukin.
Aivan, ja tähän kun vielä lisätään huor#htava luonne, niin pakettihan alkaa olla valmis.
Onneksi miehet eivät petä....
Hassua, mutta puuttuuko naisilta päättelykyky täysin?
Suurin osa eroista on miesten ottamia, mutta naiset eivät kykene päättelemään tästä, että ehkä heidän olisi syytä muuttaa sekä käytöstään ja toimintatapojaan ollessaan parisuhteessa?
Ryhdistäytyä ja osoittaa olevansa miehen rakkauden arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntiin lankeemus kohdassa jossa Eeva söi käärmeen kanssa kielletyn hedelmän. Olet varmasti ihmetellyt vanhaa tapaa jossa kokonaisena grillatun porsaan suuhun laitetaan omena ? Se muistuttaa ihmis
Ja Aatami oli jämäkkä eikä koskenut omenaan, siksi miehet elävät vieläkin paratiisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntiin lankeemus kohdassa jossa Eeva söi käärmeen kanssa kielletyn hedelmän. Olet varmasti ihmetellyt vanhaa tapaa jossa kokonaisena grillatun porsaan suuhun laitetaan omena ? Se muistuttaa ihmis
Luepa tuo kohta uudelleen. Siinä ei sanota, että naisella olisi käärmeen sydän. Nainen petettiin, oli siis liian luottavainen. Mutta mikä nyhverö Aatami oli, kun söi myös kielletystä hedelmästä, vaikka juuri HÄNELLE oli sanottu, ettei saa syödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, ja tähän kun vielä lisätään huor#htava luonne, niin pakettihan alkaa olla valmis.
Onneksi miehet eivät petä....
Ei mies petä, mies vaan panee.
Oho miesvihakiimanarttumällirännimätisäkkivittulimaulihan on taaa ihan viikonloppuvauhdisaan. Mammat servaa pellen mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelin tuota: MIES pettää. Tosi erikoista.
Me jaoimme tavarat tasapuolisesti, oli 2 sohvaa ja pöytää ym muut omat tietenkin kummallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntiin lankeemus kohdassa jossa Eeva söi käärmeen kanssa kielletyn hedelmän. Olet varmasti ihmetellyt vanhaa tapaa jossa kokonaisena grillatun
Väärin, sillä nainen tuhosi paratiisin ja niistä ajoista lähtien naiset ovat tehneet edelleenkin samalla tavalla.
Yks tuttu oli niin suutuksissa että laski nuppineulatkin tasan kun erosivat.
Ei mitään pimppi touhui ois?
Ihan vaan kaverin puolesta kyselen..
Ex avopuoliso kun lähti, vei suurimman osan yhteisistä tavaroista. En estellyt, annoin kaiken mitä halusi ja ostin sitten paljon paremmat tilalle vähitellen. Ei se aina ole huono juttu. Hänelle vältti kuluneet vanhat kierrätystavarat.
Vierailija kirjoitti:
Yks tuttu oli niin suutuksissa että laski nuppineulatkin tasan kun erosivat.
Minäpä tein ex akan näköisen woodoo nuken neulatyynyksi ja lahjoitin sen hänelle. Olen harvinaisen reilu mies, en pihistellyt neulojen määrässä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, mutta puuttuuko naisilta päättelykyky täysin?
Suurin osa eroista on miesten ottamia, mutta naiset eivät kykene päättelemään tästä, että ehkä 6heidän olisi syytä muuttaa sekä käytöstään ja toimintatapojaan ollessaan parisuhteessa?
Ryhdistäytyä ja osoittaa olevansa miehen rakkauden arvoinen.
Paitsi, että noin 9/10 eroista on naisen ottamia. Joten vaihdapa noi mies ja nais sanat keskenään ja lue uudelleen tekstisi. se on hyvä.
Mies jätti minut, potki pois yhteisestä talostamme, ja jouduin hankkimaan ihan kaikki uuteen kämppään, vaikka siihen yhteiseen hankitut esim huonekalut ja pyykinpesukoneet ja keittiövälineet oli minun ostamia. Että silleen. Olisin halunnut tavaroista käydä fiksun kahtiajaon, mikä kullekin akuutein, mutta ei, jokaisesta piti alkaa meuhkaamaan ja laskemaan mitä oli maksanut. 50/50 hankitun asunnon myynnistäkin sain oman vain siksi, kun asiaa hoiti välittäjä ja pankki, joka jakoi rahat tasan puoliksi kuten piti mennäkin. Ja silti minä saan edelleen kuulla, miten olin eron jälkeen rahan perään.