Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei osallistu kodin- tai vauvanhoitoon

Vierailija
30.07.2017 |

Otsikossahan se tuli ilmi. Vauva syntyi ja minä hoidan kaiken. Mies käy töissä, todella lyhyitä päiviä. N. 2-4h kerrallaan. Minä olen alusta asti hoitanut vauvan. Mies ei herää öisin vauvan itkuun ja minä syötän vauvan aina öisin ja valvon tämän kanssa. Mies ei suostu edes viikonloppuisin aamulla heräämään vauvan kanssa koska on väsynyt. Ja niin olen minäkin. Yhden ainoan kerran kun sanoin aamulla että syötä sinä nyt, mä olen tosi väsynyt ja koitin jatkaa uniani, niin just kun olin saamassa unen päästä kiinni mies tulee tönäisemään mut hereille koska vauva itki. Aina kun vauva alkaa itkeä, hän menee nopeasti ulos tupakalle. Mies ei koskaan jaksaisi kylvettää vauvaa kanssani, vaan minun on pakotettava hänet siihen. Kun itse käyn ostoksilla, hän ei halua olla vauvan kanssa yksin vaan soittaa heti omille vanhemmilleen että tulkaa tänne. Ja sitten lykkää vauvan heidän syliinsä. Minä pesen vauvan pullot, siivoan, pesen pyykit, täytän tiskikonetta yms. Miestä ei puhtaus kiinnosta. Kerään joka päivä hänen vaatteitaan lattioilta ja kerään ympäri kämppää hänen jättämiään likaisia astioita ja laitan pöydälle jätetyt ruokatarvikkeet jääkaappiin. Olemme monesti riidelleet asiasta, mies vastaa että vaadin häneltä liikaa koska hän on työn jälkeen niin väsynyt ettei jaksa tehdä mitään. Hän istuu sohvalla mättäämässä herkkuja naamaan ja tuijottaa telkkaria. Lisäksi minä maksan vauvan kaikki jutut. Mies perustelee tämän sillä, että lapsilisät tulevat minun tililleni eli kaikki vauvan jutut siis kuuluvat minun ostettavakseni vaikka hänellä on 3x tulot kuin minulla. Hän ei juttele vauvalle, vaan selaa puhelinta tai katsoo telkkaria vauvan seurassa. Ei edes katso vauvaa päin. Tästäkin olen maininnut että vauvalle tulee jutella mutta mikään ei muutu. Muilla vastaavaa? Mitä voin tehdä kun en jaksa koko ajan aikuista miestä käskeä ja paapoa?

Kommentit (13)

1/13 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuiko käytös vauvan synnyttyä vai oliko aiemmin samanlainen?

Nythän sulla on kaksi vaihtoehtoa, joko tyydyt tilanteeseen tai asetat ehdot suhteenne jatkumiselle. Eiks niin?

Vierailija
2/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis hyi hitto..Heitä tuollainen paskakasa mäkeen. Exäni muuttui ihan samanlaiseksi kun lapsemme syntyi. Ja exä on oikeasti rikas. On aina näissä eniten tienanneiden listalla. Osti kyllä kotiin kaikki hienot pelit ja vehkeet, ruuat yms, mutta edes vaippapakettia ei saanut kaupasta tuotua. Minä ostin vähistä rahoista kaikki vaunut, korvikkeet, vaatteet yms. Jouduin pyytämään välillä vanhemmiltani rahaa vessapaperiin, kun exä ei "muistanut" tuoda sitä kaupasta. Erohan siinä tuli. Nykyään ostaa tytölle kaiken mahdollisen ja viettää hänen kanssaan aikaan. Siihenkin kesti 5 vuotta ennen kuin alkoi oikeasti olemaan lapsen elämässä läsnä ja ottamaan vastuuta. Aiemmin vei lapsen aina äidillensä, kun oli viikonloppu tapaaminen.

Lapsi on nyt 7 v.

Eroa oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan joku 20 v, joka luulee että kaikki ihmiset elättävät lapsensa pelkällä lapsilisällä. Teeppäs sille lista, ihan että mitä kaikki lapsen kulut tulee kuukaudessa, viikossa ja päivässä maksamaan. Käske laskea riittääkö yksi 95 euroa siihen.

Vierailija
4/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä lapsilisä miehen tilille ja sano että hän ostaa jatkossa lapselle kaikki. Ja tee siis lista aina että nämä ja nämä pitää tuoda. Kysyt sitten kk:n päästä että riittikö perkele?!

Vituttaa tuollaiset paskamiehet.

Vierailija
5/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta mieheltä, vaan pojalta. En kyllä edes antaisi koskea tupakanhajuisilla sormillaan vauvaan, yök.

Niin, oliko hän alusta alkaen tuollainen vätys vai vasta vauvan tultua kuvioihin?

Ehkä uusi asetelma olikin hänelle jonkinasteinen shokki. Voin kuvitella miten vaikeaa sinulla on jo vauvan hoidon suhteen, saati paapoa aikuista ihmistä siinä ohessa. Periaatteessahan teet nyt enemmän kuin yksinhuoltajana. Mieti omia voimavarojasi ja kehen tuhlaat aikaasi. Vauva nopeasti aistii kireyden ilmapiirissä, eikä huono ilmapiiri tee hyvää kellekään.

Tsemppiä!

Vierailija
6/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsi YHTEINEN päätös? Jos oli niin todella vakava keskustelu, tuo ei vetele. Miten voi 2-4h työpäivillä oööa hyvät tulot?

Mutta epäilen että ero on ainoa vaihtoehto; silloin voit keskittyä siihen oikeaan lapseen että huolehtia toisesta aikuisesta kakarasta samalla

Vierailija
7/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero. Eihän tosta mitään tule. Ei tuollaisella "miehellä" tee yhtään mitään. Mäkeen vaan. Olet niin paljon onnellisempi vauvan kanssa kaksin.

Vierailija
8/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero jos homma ei muutu.Sitten saat sentään paremmat tuet.

Vierailija
9/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Missä ammatissa saa 2-4 tunnin työllä hyvät tulot.

Vierailija
10/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4 tuntia töitä ja väsynyt?

Sinusta on nyt ikävä kyllä tullut miehesi palvelija.

Vierailija
11/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa olevan ihan pihalla tilanteesta. Jos ette pysty keskenään puhumalla parantamaan tilannetta, pyytäkää apua neuvolasta.

Vierailija
12/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova palkka noilla tunneilla. Mäkin haluun, mitä se tekee?

Vierailija
13/13 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli ihan samanlainen. Meidän tapauksessa auttoi vain ero. On todella raskasta olla yksinhuoltaja parisuhteessa, kuin yksinhuoltaja yksin. Voin kertoa että elämä helpottui ihan huomattavasti eron jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä