Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa hehkutetaan "kokoomuslaista unelmaa": ei kahvitaukoja, työtä 10h päivässä + iltaisin ja sunnuntaisin kotona töitä

Vierailija
29.07.2017 |

Näin! Sama systeemi kaikille työntekijöille, eikös niin?

http://www.hs.fi/ura/art-2000005296221.html

Kommentit (250)

Vierailija
241/250 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä mainitsi Reaktorin esimerkkinä, miten muka ei suosita ylitöitä, tehdään 7,5 h päiviä ja on niin auvoisaa. Siellä töissä olleena sanon että tämä on täyttä ulostepuhetta. Siellä ei tosiaan tehdä ylitöitä joista saisi palkkaa, mutta käytännössä' oletetaan että ihmiset tekevät projektinsa ylitiukoissa aikatauluissa, vaikka se veisi 20 h vuorokaudesta.

Työntekijöiden kesken on myös lapsellinen kilpailukulttuuri, jossa jokainen esittää olevansa niin kova superguru että muka tekee työnsä siinä 7,5 tunnissa. Jotkut pomot jopa ehkä naiiviuttaan uskovat että näin on, kun niin kerran sanotaan - välkymmät kyllä älyävät että se on vain firmalle erittäin hyödyllistä poikien keskenäistä kilpailua. Silti kummasti esim. klo 1-2 yöllä näkyi projektien porukkaa sisäisissä viestimissä online, ja tuopin ääressä sitten joskus puhuttiin loppuunpalamisuhasta, kun mihinkään muuhun ei ole aikaa kuin työhön, ja silti täytyy koko ajan tuntea itsensä riittämättömäksi. 

Itse vaihdoin ko. hikipajasta suurempaan, "laitosmaisempaan" it-alan yritykseen, koska mulla on perhe ja lapsia, enkä voi uhrata perhettä työlle. En varsinkaan koska olen nainen - miehillä tuntui monella onnistuvan se että mies tekee työtä vaikka kuinka paljon, naisen hoitaessa kodin ja lapset. 

Vierailija
242/250 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskeluaikoina tehnyt duunarintöitä aika paljonkin, mm. lähihoitajana työskentelin. Kyllä noista duunarintöistä maksetaan ihan just se palkka, mitä niistä kuuluu maksaa. Vastuu mitätön, työ vaatii vain monotonisuuden kestämistä, taukoja pidetään vaikka kuinka monta päivässä, päälle röökitauot. Työt jää tasan sinne työpaikalla, kun ovi suljetaan takana.

Ei ole siis vaikea kuvitella, miten hankala duunarin on tajuta jotakin muuta, kuin konkreettista työntekoa (ajetaan autoa paikasta A paikkaan B) ja ymmärtää, mitä se vaatii ja miksi siitä maksetaan.

Eniten yököttää tässä se, että naiset haukkuvat naista. Olisiko miesjohtajan ulkonäköä haukuttu?

Voi teitä kateellisia kalkkunoita..

Vai oikein lähihoitajana työskentelit, ja vastuu oli mitätön. Samoin lukemattomat tauot, sekä röökitauot. Älä ihan oikeesti viitsi, hoitajana et ainakaan ole työskennellyt, ehkä "leikkinyt" sitä olevasi.

Itse olen ihan oikea lähihoitaja, ja raskainta on vastuu monisairaista vanhuksista, kun ainoa työkavari on peukalo keskellä kämmentä oleva "leikki-lähihoitaja".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/250 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää hehkuttaa tuollaista burnout-elämää ja vanhentunutta työelämämallia. Varmaan Sipilä maksanut tuon artikkelin.

Seuraavaksi jaatkin varmaan kanssamme, millainen nykyaikainen työelämämalli oikein on johtaja/asiantuntijaorganisaatiossa. Jäämme odottamaan. 

Aloitetaan vaikka Reaktorista.

"Työpäivä on 7,5 tuntia ja ylitöihin suhtaudutaan nihkeästi."

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/suomen-parhaan-tulosresepti-ylityot-ko…

Ja on mennyt muuten aika hyvin, eikö vain?

Ohjelmistoyritys, ei logistiikkaa, valmistusta, varastointia eikä kansainvälistä verkostoa tai toimipisteitä eri aikavyöhykkeillä.

Ihan eri bisnettiä.

Älä nyt suoranaisilla valheilla argumentoi sentään. Firmalla on toimipisteet Tokiossa, New Yorkissa ja Amsterdamissa. Viimeksi kun katsoin, niin ne olivat eri aikavyöhykkeellä kuin Helsinki.

Näin on, ja työntekijöitä on pian 500.

Siksi  esim. minä kirjoitinkin tuonne aikaisemmin, että olisi kiva tietää, miten Reaktor eri maissa toimii.  Heidän projekteistaan en tiedä, miten paikallisia tai globaaleita ne ovat eli joutuvatko eri toimipisteiden ihmiset tekemään töitä yhdessä.

t. #204

Vierailija
244/250 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää hehkuttaa tuollaista burnout-elämää ja vanhentunutta työelämämallia. Varmaan Sipilä maksanut tuon artikkelin.

Seuraavaksi jaatkin varmaan kanssamme, millainen nykyaikainen työelämämalli oikein on johtaja/asiantuntijaorganisaatiossa. Jäämme odottamaan. 

Aloitetaan vaikka Reaktorista.

"Työpäivä on 7,5 tuntia ja ylitöihin suhtaudutaan nihkeästi."

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/suomen-parhaan-tulosresepti-ylityot-ko…

Ja on mennyt muuten aika hyvin, eikö vain?

Ohjelmistoyritys, ei logistiikkaa, valmistusta, varastointia eikä kansainvälistä verkostoa tai toimipisteitä eri aikavyöhykkeillä.

Ihan eri bisnettiä.

Älä nyt suoranaisilla valheilla argumentoi sentään. Firmalla on toimipisteet Tokiossa, New Yorkissa ja Amsterdamissa. Viimeksi kun katsoin, niin ne olivat eri aikavyöhykkeellä kuin Helsinki.

Näin on, ja työntekijöitä on pian 500.

Siksi  esim. minä kirjoitinkin tuonne aikaisemmin, että olisi kiva tietää, miten Reaktor eri maissa toimii.  Heidän projekteistaan en tiedä, miten paikallisia tai globaaleita ne ovat eli joutuvatko eri toimipisteiden ihmiset tekemään töitä yhdessä.

t. #204

Luepa kommentti #242

Vierailija
245/250 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen työ oli sitä kahdeksasta-neljään puurtamista jne. Nykyisessä työssä voit hieman päättää moneltako tulet töihin, samoin illalla moneltako lähdet kotiin. Ja voin sanoa, että ainakin mulle tää sopii paljon paremmin. Paljon mieluummin sit tarvittaessa tekee pidemmän päivän kun välillä voi lähteä aikaisemmin kotiin. Aamutkaan ei ole niin stressaavia, että tietyllä kellonlyömällä on oltava paikalla. Yleensä tulee lähdettyä jo ihan hyvissä ajoin töihin, mutta jos joskus sattuu aamu jolloin tuntuu ettei mikään suju, ei ole katastrofi tai en ole "myöhässä" jos menen töihin myöhemmin. Eikä tarvitse hirveällä kiireellä kiiruhtaa paikalle tiettyyn aikaan. Päiväkin sujuu paremmin kun saa rauhassa lähteä töihin. Tauot saa ja voi pitää silloin kun muutkin tai omaan tahtiin, tai jättää vaikka pitämättä jos piakkoin kuitenkin lähdössä kotiin. Mulla ainakin tällainen järjestely on ihan paras, työmotivaatio on parempi ja työnsä tekee tehokkaammin, kun itse on aikatauluistaan ja tekemisistään hieman enemmän vastuussa. Toki ymmärrän ettei tämä kaikille aloille ja kaikkiin työtehtäviin sovi, mutta ainakin kokeilemisen arvoinen idea töissä joissa vaan mahdollista.

Vierailija
246/250 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajahoi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskeluaikoina tehnyt duunarintöitä aika paljonkin, mm. lähihoitajana työskentelin. Kyllä noista duunarintöistä maksetaan ihan just se palkka, mitä niistä kuuluu maksaa. Vastuu mitätön, työ vaatii vain monotonisuuden kestämistä, taukoja pidetään vaikka kuinka monta päivässä, päälle röökitauot. Työt jää tasan sinne työpaikalla, kun ovi suljetaan takana.

Ei ole siis vaikea kuvitella, miten hankala duunarin on tajuta jotakin muuta, kuin konkreettista työntekoa (ajetaan autoa paikasta A paikkaan B) ja ymmärtää, mitä se vaatii ja miksi siitä maksetaan.

Eniten yököttää tässä se, että naiset haukkuvat naista. Olisiko miesjohtajan ulkonäköä haukuttu?

Voi teitä kateellisia kalkkunoita..

Vai oikein lähihoitajana työskentelit, ja vastuu oli mitätön. Samoin lukemattomat tauot, sekä röökitauot. Älä ihan oikeesti viitsi, hoitajana et ainakaan ole työskennellyt, ehkä "leikkinyt" sitä olevasi.

Itse olen ihan oikea lähihoitaja, ja raskainta on vastuu monisairaista vanhuksista, kun ainoa työkavari on peukalo keskellä kämmentä oleva "leikki-lähihoitaja".

Aika moni "duunarityö" sisältää vastuuta aikalailla paljon.

Vierailija
247/250 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan oikea lähihoitaja, ja raskainta on vastuu monisairaista vanhuksista, kun ainoa työkavari on peukalo keskellä kämmentä oleva "leikki-lähihoitaja".[/quote]

Aika moni "duunarityö" sisältää vastuuta aikalailla paljon.[/quote]

Monessako työssä olet vastuussa ihmisen terveydestä/ hengestä, monessako työssä oma havaintosi voi ratkaista ihmisen hengen, monessako pidät kuolevaa kädestä, saattaessasi rajan yli, moneenko työhön kuuluu "vainajan laitto"jne... Niinpä.

Vierailija
248/250 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava ihminen, joten ei todellakaan kiinnosta mitkään elämäntapaneuvot häneltä. Muutenkin paska juttu mutta monen muunkin yrittäjän elämää, ei sovellu miksikään malliksi aloille joista itselleen ei saa mitään henkilökohtaista etua vaikka tekisi töitä 24/7 kuten esim sosiaalialalle.

249/250 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihava ihminen, joten ei todellakaan kiinnosta mitkään elämäntapaneuvot häneltä. Muutenkin paska juttu mutta monen muunkin yrittäjän elämää, ei sovellu miksikään malliksi aloille joista itselleen ei saa mitään henkilökohtaista etua vaikka tekisi töitä 24/7 kuten esim sosiaalialalle.

Fiksu analyysi. Lihava. Elämäntapaneuvot? Ei saa etuja vaikka tekisi töitä 24/7. Luitkohan jutun?

Lihava nainen ja noin hyvässä asemassa. Taitaa sotia vastaan sitä jauhantaa, ettei lihava saa töitä tai ettei lihavia saa haukkua?

Vierailija
250/250 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitteko te ollenkaan tuota artikkelia?? 

Otsikko on (tottakai) tarkoituksenhakuinen, mutta kyllä itse artikkelista tuli ilmi vapaa-ajan arvostus ja muutenkin järkevä jako vapaa-ajan ja työajan välillä. Tuollaisissa positioissa se vaan menee niin, ettei työaikaa ole ja töitä on tehtävä välillä lomallakin sekä illalla. Olen itse myös johtavassa asemassa ja tämä on valintakysymys - joka korvataan kyllä palkassa. Ei tämä kaikille ole, muttei myöskään ole sellaista kuin tuossa otsikossa annetaan ymmärtää. Se kyllä tulisi teille ilmi, jos ihan totta lukisitte itse jutun myös. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi