Miksi tulet muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa asioimaan kauppaan, ravintolaan tai kahvilaan?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, jos kauppaan menee hetkeä ennen sulkemista, jos on kuitenkin ulkona kiinnimenoon mennessä? Et sä kassaa kuitenkaan voi sulkea esim. 20.57.
Mutta kun olis niin kiva laskea kassa valmiiksi jo etuajassa!!! Viis siitä, vaikka myyntiä jäisi saamatta. Eihän se ole palkkatyöläisen ongelma.
no vielä vähemmän se on asiakkaan ongelma!!!
Koska ihmisistä on tulossa typeryyden lisäksi myös itsekkäitä.
Ei voi olla totta minkälaisia ihmisperseitä löytyy, nämä minimimäärään-, minulla on oikeus- tyypit.
En ole kaupanalalla, mutta on itsestään selvää että a) jos en ole saanut haettua jotain sulkemisaikaan mennessä, en tarvitse sitä ja kärsin oman mokani, ja b) jos nyt kuitenkin syöksyn sinne kauppaan viisi vaille sulkemisajan, ostos on 1-2 täsmätuotetta, ja suoriudun ulos ajallani.
Kahvilaan ei tulisi mieleenkään mennä pönöttämään noin myöhään!
Näiden itsekkäitten paskiaisten on pakko olla provoja tai vajaita.
Vierailija kirjoitti:
211: En ole myyjä, vaan kulttuurialan ammattilainen, 210. Kerrottiin siis 2 kertaa, että suljetaan ja ajat lukevat myös ovessa (niin kuin kirjoitin viestissäni) ja muuallakin, ne löytyvät netistä jne.
Kaikki eivät siis osaa lukeakaan, kuten taas huomataan.
Myyjiä on muuallakin kuin kaupoissa. Esim. kahvilassa on kahvilamyyjiä.
Edelleenkin molemmat väitteet pitävät paikkansa: Kaikilla ei ole kelloa, ja sulkemisesta on hyvä kertoa etukäteen.
Tänään just mietin samaa.
Meillä kahvila esim sunnuntaisin suljetaan 16.00 ja pariskunta tuli 16.56 vielä kahville! "ehtiikö vielä kahvit juoda? ja sitten otetaaan cafe lattea.. Just kun olet saanut koneen puhdistettua. tänä kesänä melkein jokaisessa iltavuorossa näin käy..
wtf?
Ei kai sinne kukaan mene viikon ostoksia tekemään? Enpä oo osannut ajatella, että kaupan ollessa auki on kiellettyä käydä ostamassa maitoa/leipää/paketti makkaraa grilliin. Menee lähikaupassamme ehkä 3 minuuttia ovelta kassalle ja oon ulkona ennrn 21:00.
Tulen aukioloaikana. Aiemmin en ehtinyt,ja tulisin sulkemisajan jälkeen, en pääsisi sisään asioimaan. Kuka dorka tällaisia tietelee?
Kioskilla työskennellessäni näitä ovessa roikkujia löytyi niin avatessa kuin sulkiessa. Avaamiseen varattu 15, samoin sulkuun. Eli jos kiska aukesi klo 7.00 niin työaikani alkoi 6.45. Aamulla tämän vartin sisällä kuuluu
-avata televisiot yms. Mainoslaitteet
-keittää kahvit
-paistaa paistotuotteet
-tyhjentää pelikoneet
-tyhjentää rahanvaihtoautomaatti
-laittaa esille lööpit ja ip, sekä muut aikakusilehdet
-laittaa myyntiin veikkauksen porukkapelit.
Sulkiessa
-kaikki hyllyt täyteen
-kahvipannujen ja maitokannujen pesu
-paistotuotteiden alustojen pesu
-elintarvikkeiden päiväyksien tarkastus, alennukset seuraavan päivän tuotteista ja hävikin poisto
-lattian imurointi + pesu
-vanhat lööpit + ip lehdet pois
-kassan lasku ja tilitys
Tehdäkseni nämä työt mulla pitää olla valot päällä liikkeessä, mutta asiakkaille se oli merkki siitä että olen siellä heitä varten (?!)
Sunnuntaisin tapasin kulkea töihin 45min ennen työvuoron alkua, koska seuraavalla yhteydellä en olisi ehtinyt ajoissa. Eräänä sunnuntai aamuna olin saanut avausvuoron tylt tehtyä ja minulla oli vielä reippaasti aikaa, päätin juoda kahvin ja tyhjentää ja laskea pelikoneen rahat kaikessa rauhassa. Ovea hakkaa kuin hullu joku mies. Ei lopeta millään. Oletan, että hänellä oli jokin hätänä, joten kävin oven raosta kysymässä että mikä hätänä Yritti sanaakaan sanomatta änkeä sisään kun tiukasti estin sisäänpääsyn ja sanoin että avaan vasta 15minuutin päästä.
-Mut sulla on täällä valot päällä?!
-Niin? Tää aukee vasta 8.30 ja osoitan aukioloaikaa ovessa
-Mut sähän oot jo täällä ni kyl sä voit myydä
-No itseasiassa en voi, kun en ole vielä avannut kassaa, liike kun ei ole vielä AUKI.
-MYY NYT KUN MUL MENEE KOHT JUNA!
-Asemalla oalvelee toinen kioski joka on jo auki, voit asioida siellä.
Seuraavana sunnuntaina sama tyyppi tekemässä samaa. En reagoinut. Kolmannella kerralla olin jo oikeasti vittumainen kun menin oven taakse katsomaan ihmistä silmiin ja hörpin rauhassa aamukahvejani.
naamanorsulla kirjoitti:
Tänään just mietin samaa.
Meillä kahvila esim sunnuntaisin suljetaan 16.00 ja pariskunta tuli 16.56 vielä kahville! "ehtiikö vielä kahvit juoda? ja sitten otetaaan cafe lattea.. Just kun olet saanut koneen puhdistettua. tänä kesänä melkein jokaisessa iltavuorossa näin käy..
wtf?
Vinkki: pese kone vasta sitten, kun olet sulkenut ovet. Ei tarvitse kahdesti puhdistaa. Tuollaisessa tilanteessa voit sitten sanoa asiakkaille, että paikanpäälle ei voi jäädä enää juomaan, mutta mukaan voit ottaa.
Sumi Eemeli Vaala kirjoitti:
Ihan kiusallani. Hauska katsella kaupassa kun myyjät alkavat olla tuskaisia. Usein menen kyselemään lihatiskiltä poispakattuja tuotteita, että joutuvat hakemaan ne takaisin. Sitten jätänkin ne ostamatta.
Hiihaahihhaahhahuhhuhhuu :)
Ihanaa, että joku muukin tekee samaa. Aikanaan sain töykeää palvelua lähikaupassa. Päätin kostaa sen kunnolla. Olen nyt käynyt 2-5krt viikossa siellä 5-10min ennen sulkemisaikaa ja kierrän kauppaa tooooosi hitaasti ja valitsen tarkkaan tuotteita. Jos jotain en löydä, haen myyjän apuun. Yleensä olen kassalla 15min sulkemisajan jälkeen. Paras on, että toisinaan onnistun estämään sen töykeän myyjän aikaisempaan bussiin menon ja tiedän että seuraava menee vasta tunnin päästä.
Isäntä tykkää tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaupan/ravintolan sulkemisaika ole sama asia kuin niiden työntekijöiden työaika.
Ja sama asia aamulla, ne työntekijät ovat paikalla jo ennen sitä avaamisaikaa.
Työntekijä saa palkan työajalta. Aukioloaika on työaikaa enkä asioi kaupassa aukioloajan ulkopuolella
mua ei haittaa mattimyöhäset meijän kiskalla jos he oikeesti tulevat tekemään jotain NOPEASTI eli esim hakemaan vielä äkkiä pakettia tai ostamaan jotain pientä. mut sit ku joku tulee siinä viittävailla sulkemisaikaa lähettämään vaikka pakettia joka ei oo ees paketoitu vielä ja kaikki tiedot on vielä jossai kännykässä... sillee voi v***u nyt oikeesti. meillä on sulkemisajan jälkeen 15min vielä työaikaa josta maksetaan palkka. siis15min. siinä ajassa pitää ehtiä sulkea, viiä roskat ja laskea kassa. hyvin ehtiikin jos saa vaan kiskan kii tasan sillo ku pitääki. jos menee yli sen työajan ni siitä ei saa palkkaa kun vaan harkituissa tilanteissa. en halua ilmaseksi olla töissä. ite ku oon ollu töissä ja palvellu näitä viimehetken asiakkaita niin oon alkanu ymmärtää ite olla menemättä tekemään mitään karkkiostosta isompaa ostosta mistään just ennen sulkemisaikaa.
Sama juttu silloin, kun Heurekassa oli joku jännä näyttely. Se näyttely oli siis ollut siellä jo yli puoli vuotta ja sitten viimeisenä päivänä oli kauhea ryysis jonottamassa. Osa ei ehtinyt näyttelyyn, koska sisälle pystyy ottamaan vain rajallisen määrän ihmisiä, ja oli joku tietty aika, minkä sai olla siellä. Osalle se tuli muka yllätyksenä.
Siis hei oikeasti, jos nämä olisivat oikeasti halunneet sinne näyttelyyn, niin ei tosiaan olisi jättäneet sitä viimeisen päivän iltaan. Siinä oli tosiaan se yli puoli vuotta aikaa vierailla siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, jos kauppaan menee hetkeä ennen sulkemista, jos on kuitenkin ulkona kiinnimenoon mennessä? Et sä kassaa kuitenkaan voi sulkea esim. 20.57.
Mutta kun olis niin kiva laskea kassa valmiiksi jo etuajassa!!! Viis siitä, vaikka myyntiä jäisi saamatta. Eihän se ole palkkatyöläisen ongelma.
No kassan voi laskea valmiiksi viittä vaille ja silti palvella asiakkaat. Pitää vaan tietää miten toimia.
Oikea osoite myyjien ininälle on kauppias, ei asiakkaat. On kauppiaan vika, jos kauppaan pääsee sisälle vielä sellaiseen kellonaikaan, että myyjät joutuvat jäämään palkattomalle ja ennakoimattomalle yliajalle töihin. Kauppiaan tulisi huomioida tämä. Jos haluaa maksaa myyjille vain 21:00 asti palkkaa, olisi kaupan sulkemisajan hyvä olla siinä 20:30-20:35. Asiakkaalla ei ole mitään velvollisuutta olla tietoisia tai ottaa selvää kauppiaan ja hänen työntekijöidensä välisistä järjestelyistä palkanmaksun ja työajan suhteen. Jos kaupassa vaaditaan, että asiakkaat kunnioittavat toiminnassaan sitä, etteivät tule viittä minuuttia ennen sulkutumista kauppaan, koska myyjä-Marica joutuu jäämään 11 ylimääräiseksi palkattomaksi minuutiksi töihin, myöhästyy Temptation Islandin jaksolta, eikä ujouttaan ja arkuuttaan uskalla ottaa asiaa puheeksi työnantajansa kanssa, on nämä valistavat faktat laminoitava kaupan oveen. Asiakkaalla ei ole tiedonhankintavelvollisuutta, tai edes velvollisuutta tuntea kelloa tai osata lukea. Asiakkaiden tiedotus on kauppiaan vastuulla (ja hän tarvittaessa delegoi tiedotusta työntekijöilleen). Paskaa tiedotusta on kuitenkin se, jos ovessa lukee isolla 21:00, mutta myyjät alkavat jo 20:50 kiertelemään hyllyjen välissä ja määkimään asiakkaille, että me suljetaan ihan kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työaikani loppui tänään kello 17. Pari minuuttia yli joku asiakas valitti, että pitäisi kertoa, että kohta suljetaan, kun kaikilla ei ole kelloa (!!!!!!!!!!!!!). 5 yli joku halusi vielä kysyä jotain, mikä ei mitenkään liity työhöni eikä työpaikkaani ja yksi halusi vielä käydä vessassa.
Aukioloajat lukevat ovessa ja lisäksi sulkemisesta kuulutetaan kolmella kielellä 15 ja 5 min ennen kuin suljetaan. Työaikani ovat täsmälleen samat kuin työaikkani aukioloajat (kaupassa en ole töissä) eikä ylimenevältä ajalta tule lisää palkkaa edes pyhäpäivinä.
Kaikilla ei tosiaan ole kelloa. Asiakas oli oikeassa siinä, että olisi hyvä kertoa, jos pian suljetaan. Mutta saahan sitä myyjä tehdä itselleen sulkemisen hankalaksi, jos välttämättä haluaa.
Mikäli aukioloajat ovessa ja kaksi koulutusta eivät riitä, niin en suoraan sanottuna usko, että kellokaan auttaisi asiaa.
Mitä se aukioloaika ovessa auttaa, jos ihminen ei tiedä, mitä kello on? Johonkin sitä aukioloaikaa pitäisi voida verrata.
Koulutuksenkaan perusteella harva tietää tarkkaan, paljonko kello on. Perehtynyt voi toki taivaankappaleiden avulla (jos ovat näkyvissä eivätkä pilvimassan peitossa) summittaisen ajan selvittää tyyliin kello on jotain yhden ja kolmen välillä iltapäivällä/yöllä.
7
Kännykkää et omista? Seinäkelloja et osaa katsoa?
Taitaa olla, ettet vaan välitä, ja kun sulle sitten sanotaan että olemme sulkemassa, petyt kun sinulle kerrotaan tavallaan kelloaika.
Stadin Friidu kirjoitti:
Ihan kiusallani. Hauska katsella kaupassa kun myyjät alkavat olla tuskaisia. Usein menen kyselemään lihatiskiltä poispakattuja tuotteita, että joutuvat hakemaan ne takaisin. Sitten jätänkin ne ostamatta.
Ihanaa, että joku muukin tekee samaa. Aikanaan sain töykeää palvelua lähikaupassa. Päätin kostaa sen kunnolla. Olen nyt käynyt 2-5krt viikossa siellä 5-10min ennen sulkemisaikaa ja kierrän kauppaa tooooosi hitaasti ja valitsen tarkkaan tuotteita. Jos jotain en löydä, haen myyjän apuun. Yleensä olen kassalla 15min sulkemisajan jälkeen. Paras on, että toisinaan onnistun estämään sen töykeän myyjän aikaisempaan bussiin menon ja tiedän että seuraava menee vasta tunnin päästä.
Isäntä tykkää tyylistä.
Tällä asenteella varustettu ihminen tulee aina saamaan huonoa palvelua. Sitähän saa mitä pyytää!
Vierailija kirjoitti:
Stadin Friidu kirjoitti:
Isäntä tykkää tyylistä.Tällä asenteella varustettu ihminen tulee aina saamaan huonoa palvelua. Sitähän saa mitä pyytää!
Et ilmeisesti ole saanut syyttä töykeää palvelua? Minä kostan sellaisen aina ja pitkällä kaavalla.
Myyjille on näytettävä se kaapin paikka heti. He ovat asiakasPALVELIJOITA. Nöyriä on heidän oltava kun minä tuon rahaa heidän palkkaansa.
Isäntä sanoi samaa.
Stadin Friidu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stadin Friidu kirjoitti:
Isäntä tykkää tyylistä.Tällä asenteella varustettu ihminen tulee aina saamaan huonoa palvelua. Sitähän saa mitä pyytää!
Et ilmeisesti ole saanut syyttä töykeää palvelua? Minä kostan sellaisen aina ja pitkällä kaavalla.
Myyjille on näytettävä se kaapin paikka heti. He ovat asiakasPALVELIJOITA. Nöyriä on heidän oltava kun minä tuon rahaa heidän palkkaansa.
Isäntä sanoi samaa.
😂😂😂😂 tää oli jo aika hyvä yritys.