Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulet muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa asioimaan kauppaan, ravintolaan tai kahvilaan?

Vierailija
29.07.2017 |

Minua oikeasti kiinnostaisi tietää.

Kommentit (339)

Vierailija
181/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauskaa kuulla, mitä tämän ketjun märisijät, "asiakkaalla on oikeusniinkunkönkön", itse tekisivät, jos heidän työpaikallaan joku tulisi antamaan jonkun työtehtävän ohjeella "teet tän sit heti ennen kuin lähdet kotiin" juuri työajan päättymisen aikaan.

Vierailija
182/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös vuosien asiakaspalvelukokemuksen jälkeen tullut tulokseen, että jotkut ihmisen irvikuvat tulevat tahallaan tunkemaan jalkaa oven raosta. Ilmeisesti tylsä elämä ja ainoa huvitus on ärsyttää henkilökuntaa. Niin ja selvennys, sulkemisaika on aika, jolloin hilaat ahterisi ulos liikkeestä. Kun sulkemisaika on tullut, ei liikkeessä enää pyöri näitä ihmisen irvikuvia ostamassa avomaan kurkkuja. Liike on tyhjä asiakkaista. Mutta jos koet, että minuuttia vaille sulkemista sinun on ostettava viikon ruuat, tee se, ja ole perseestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki kylän kaupat vielä menivät 9 aikaan kiinni niin hyvinkin usein (kerran viikossa) olin se mulkero joka livahti ovesta sisään 20:57. Pääsin itse töistä 9 aikaan jos usein menin aamulla muutamaa minuuttia aikaisemmin niin pääsin tuolla tavalla livahtamaan. Yritin toki aina olla nopea, ja kipitin suoraan hakemaan sen maitopurkkini tai vessapaperini ja heti kassalle, olen kyllä varma että minun pärstääni siellä monet kerrat kirottiin.

Nykyään on kyllä mukava kun kaupat ovat auki 10-11 asti niin ei tarvitse niin stressata ehtiikö.

Vierailija
184/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovi auki = kauppa auki

Ovi kiinni = kauppa kiinni

Onko tullut mieleen että ovea ei saa lukkoon niin kauan kun sisällä palloilee liian myöhäisiä asiakkaita?

Vierailija
185/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten moni jo tajunnutkin, niin ongelma on kassan ja hänen työnantajansa välinen. Ei asiakkaan tehtävä ole pohtia, että saanko tulla kauppaan vai en, jos kauppa on kerran auki. Yksi hyvä muutos voisi olla, että kassat menisivät tiks-lukkoon klo 2100. Eli kyse olisi kassojen sulkemisajasta, ei kauppojensulkemisajasta. Jos puhutaan kauppojen aukioloajan päättyvän klo 2100 niin oletus toki on, että nimenomaan kaupan ovet ovat auki tuohon asti. Kauppojen sulkemisajan kuulutuksen sijaan voisi kuuluttaa, että kassa suljetaan viidentoista minuutin kuluttua. Jos ei siihen mennessä ole maksanut niin se on oivoi.

Mutta kyse on kaupan käytännöstä, ei asiakkaiden käytännöistä. Kassahenkilöstö ei vain uskalla puhua tästä esimiestensä kanssa, joten kiukuttelevat asiakkaille.

Jos kaupan ovet suljetaan klo 21, eikö sinun järkesi sano, että sinun pitää olla silloin ulkona? Vai mistä sinä ajattelit mennä ulos?

Joo paitsi että ovet ovat auki 21 asti. Kannattaisi lukita ovet jo varttia vaille niin ei tulisi viime hetken asiakkaita. Itse en käy ostoksilla sulkemisaikaan, joten ongelma ei sinällään mua koske. Mutta ei se ole asiakkaan syy jos ovi on auki 2100 vaan ihan kaupan oma moka.

Vierailija
186/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ratkaisu taitaa olla ne pyöröovet joista pääsee vain yhteen suuntaan.

Vierailija
187/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa. Joskus olin kokkina sellaisessa hotellin ravintolassa, joka meni iltakymmeneltä kiinni so palkanmaksu loppui siihen. Ravintola oli vastaavasti auki aamukahteen. Jos ruokatilaus tuli minuuttia vaille kymmenen, se oli hoidettava loppuun asti ja samoin muut tilaukset, jotka tulivat sen siivittämänä kellosta välittämättä. Ei ollut ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun keittiön saat kiinni yhdeltä yöllä...

Vierailija
188/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan myyjä ei saa palkkaa pennin jeniä sulkemisajan jälkeen. Ja luoja varjele mitkä "mä tunnen sun pomos ja järjestän sulle potkut!"- palautteet saat asiakkaalta, jos yrität vinkata häntä poistumaan. Siinä on kuulkaa kiva viettää omaa vapaa-aikaa päätöskyvyttömän ihmisen kanssa suljetussa kaupassa. Lopulta poistuu myymälästä vakiofraasin "mä vielä vähän mietin" kanssa. Pahin tilanne on niillä, joilla on lapsi hoidossa, eikä ketään muuta avuksi. Ja toistan; siitä ei makseta, ei rahana, ei ylitöinä.

On työnantajan ja myyjän välinen asia, miten työaika määritellään, ei asiakkan. Asiakas tulee sisään, kun ovi on auki.

Vierailija
189/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken kaupassa, se on auki. Suosittelen muillekin lähtemään kauppaan nyt.

Vierailija
190/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös vuosien asiakaspalvelukokemuksen jälkeen tullut tulokseen, että jotkut ihmisen irvikuvat tulevat tahallaan tunkemaan jalkaa oven raosta. Ilmeisesti tylsä elämä ja ainoa huvitus on ärsyttää henkilökuntaa. Niin ja selvennys, sulkemisaika on aika, jolloin hilaat ahterisi ulos liikkeestä. Kun sulkemisaika on tullut, ei liikkeessä enää pyöri näitä ihmisen irvikuvia ostamassa avomaan kurkkuja. Liike on tyhjä asiakkaista. Mutta jos koet, että minuuttia vaille sulkemista sinun on ostettava viikon ruuat, tee se, ja ole perseestä. 

Nämä hankalat palvelun vaatijat ovat vappaalla olevia palveluammattilaisia, jotka kostavat näin omia traumojaan muille asiakaspalvelijoille.

Vierailija
191/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauskaa kuulla, mitä tämän ketjun märisijät, "asiakkaalla on oikeusniinkunkönkön", itse tekisivät, jos heidän työpaikallaan joku tulisi antamaan jonkun työtehtävän ohjeella "teet tän sit heti ennen kuin lähdet kotiin" juuri työajan päättymisen aikaan.

Olen saanut joskus puolen päivän jälkeen työkeikan ja lähtenyt iltakoneella ulkomaille. Mulla on tästä syystä passi aina laukussa mukana. Eihän sitä koskaan tiedä miten joutuu lähtemään työmatkoilla. Pisin yhtäjakoinen työvuoro on ollut 32 tuntia. Ei mennyt hommat ihan kuin srömsöössä ja pois päästiin vasta kuin laitos oli käynnissä.

t. insinörtti

Vierailija
192/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaupan/ravintolan sulkemisaika ole sama asia kuin niiden työntekijöiden työaika.

Ja sama asia aamulla, ne työntekijät ovat paikalla jo ennen sitä avaamisaikaa.[/quote

Meidän kaupassa on!!! Kauppa suljetaan klo 20 ja työaika ja palkanmaksu loppuu siihen. Älä yleistä asioita idiootti!

Sä siis lähdet klo 20 kotiin? Muussa tapauksessa, kukahan on se idiootti?

Vierailija
193/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas että on naisvaltainen ala. Voitteko kuvitella jonkun tehtaan/raksan lopettavan viikon työt 16:00 ja sitten omalla ajalla jäädään keräilemään työkalut jne kontteihin. Ei, vaan tietenkin ne työt lopetetaan vähän aikaisemmin ja työajalla pistetään työmaa kiinni. 

Minun mieheni on ollut sekä raksalla että korjaamolla töissä. Siellä tehtiin kyllä työtä viimeiseen minuuttiin asti. Kun työaika päättyi, kerättiin kamat pakkiin ja lähdettiin saunaan ja suihkuun. Kotiin päin lähdettiin puhtaina ja raikkaina raskaan työpäivän jälkeen puoli tuntia työajan loppumisen jälkeen..

Hyi.. mun mies lähtisi heti hikisenä ja tulisi omaan saunaan eikä jäisi johonkin kuppaiseen työpaikan saunaan :o

Vierailija
194/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen aina töissä. Joskus se vessapaperi vaan pääsee loppumaan ja lähden äkkiä kotimatkalla hakemaan sitä ennen kuin kaupat sulkevat ovensa

Vierailija
195/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on siihen oikeus. Siksi.

Vierailija
196/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä tulla minuuttia vaille, kunhan vain ostokset on mitoitettu sen mukaan, että pääsee minuutissa poiskin.

Tästäkin keskustelusta on tullut tällainen tyhmä kaupan henkilökunta vs. ihmiset -keskustelu. Ihan kuin kaupassa työskentelevä olisi jotain vakiokalustoa vailla elämää siellä kaupassa eikä oteta huomioon sitä, että he ovat vapaa-ajallaan ihan normitallaajia siinä, missä kuka muu tahansa. Ja varmasti aika monen tällaisen "paremman" minulla on oikeus -tyypin palkanmaksaja 😉

Vierailija
197/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pääsen töistä pois 21:30 ja bussi on S-Marketin pihalla 21:48. Mitä jos olisitte auki vaikka 23 aseisiin ei tarvis tästäkään keskustella.

Vierailija
198/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pääsen töistä pois 21:30 ja bussi on S-Marketin pihalla 21:48. Mitä jos olisitte auki vaikka 23 aseisiin ei tarvis tästäkään keskustella.

Mitä jos sinä kävisit kaupassa ennen työvuoroasi?

Vierailija
199/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+-0. Tällöin ihmiset parveilevat sisään 22.58. Ulkona ovat joskus 23.20. 

Vierailija
200/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiusallani. Hauska katsella kaupassa kun myyjät alkavat olla tuskaisia. Usein menen kyselemään lihatiskiltä poispakattuja tuotteita, että joutuvat hakemaan ne takaisin. Sitten jätänkin ne ostamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi