Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulet muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa asioimaan kauppaan, ravintolaan tai kahvilaan?

Vierailija
29.07.2017 |

Minua oikeasti kiinnostaisi tietää.

Kommentit (339)

Vierailija
201/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä akalla lossahteli kerran, kun sanoin, että meillä ei ole enää tänään kyseistä tuotetta.

Vierailija
202/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa ammatissa työpäivä ei pääty, ennenkuin kaikki työt on tehty. Kyllä se on ammattiliiton asia varmistaa, että työstä ja koko työajasta saa palkan.

Liittykää liittoon ja huolehtikaa oikeuksistanne!

T. Lähäri, jolle ylityö on päivittäistä, mutta siitä myös maksetaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

724eite=Vierailija]Aika monessa ammatissa työpäivä ei pääty, ennenkuin kaikki työt on tehty. Kyllä se on ammattiliiton asia varmistaa, että työstä ja koko työajasta saa palkan.

Liittykää liittoon ja huolehtikaa oikeuksistanne!

T. Lähäri, jolle ylityö on päivittäistä, mutta siitä myös maksetaan[/quote]

No eipä kiinnosta jäädä töihin yhtään ylimääräistä vaikka siitä saisikin palkkaa.

Vierailija
204/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Toisinaan tulee haettua iltaoluet viime minuuteilla. Tosin epäilen olenko ollut ongelma asiakas kuin vasta yhden kerran.  Tässäpä siitä: Noin 20:54 marssin automarkettiin sisään, kori käteen ja virvoitusjuomapinojen kautta kassalle jonoon, kello oli tässä vaiheessa 20:58. Jono eteni tahtiaan ja perääni kertyi muita asiakkaita kärryjen kanssa, osan harhaillessa kärryineen vielä tässäkin vaiheessa hyllyjen väliin.

Kassalle päästyäni en huomannut mitään outoa, mutta kassaneiti mainitsi, että "nyt kestää hiukan kauemmin, kun hän joutuu hyväksymään joka tölkin erikseen, koska kello on yli 21.00." Ymmärsin yskän ja päätin, että seuraavan kerran voin aivan hyvin mennä iltaolueni hakemaan jo 20:45.

Jos olisin ollut ainoa mattimyöhäinen kassahenkilökunnalla, eikä minulla olisi ollut mitään ongelmaa, mutta jos meitä matti- ja maijamyöhäisiä on kymmenen tai kaksikymmentä tai - käyttäen suosittua huudahdusta - herranjumala, vaikka neljäkymmentä alkaa ollakin jo ongelmia.

Vierailija
205/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mattimyöhäiset on kyllä todella ajattelemattomia. Maksettiin ylitöistä tai ei on sillä myyjällä ehkä kiire kotiin/hakemaan lapsia tms. Monesti vielä tultiin hymy naamalla "justiin vielä ehtii", ja sitten kaikessa rauhassa ostoksille. Kassallakin vielä jaaritellaan ja kaivellaan kolikkopussia kun ei ITSELLÄ ole kiire enää mihinkään.

T. Entinen kaupantäti

Vierailija
206/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus hotellin ravintolassa töissä, jossa aamiaistarjoilu loppuu 10:30 ja lounasaika alkaa 11:30. Toki jos asiakas ehti 10:29 vielä hakea pöydästä ruokaa niin ei häntä pois häädetty, koska henkilökunnalla vielä jatkui työaika samassa tilassa, mutta toki pöytien siivous oli jo täydessä vauhdissa siinä vaiheessa jotta ravintola saatiin kuntoon lounasaikaan mennessä. Paras oli kyllä se kun eräs rouva istui kello 10:45 rauhassa syömässä aamiaistaan ja alkoi valittaa, että viekää nuo siivouskärryt pois, ettekö näe että hänellä on ruokailu kesken!  

Vierailija
207/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen itse kanssa pienessä liikkeessä myyjänä, ja välillä itsekin ihmettelen että jos sulkemisaika on tyyliin vaikkapa klo 16.00, miksi ihmiset luulee että silloin vielä pidetään siitä myöhempään auki. Meillä myös myymälän ulkopuolella myytäviä tuotteita, niiden kärräämminen sisälle täytyy aloittaa jo 15-10min ennen sulkemista. Toki se on hyvä merkki ulkopuolella istuville asiakkaille, että nyt kannattaa vielä tulla jos siltä tuntuu. Silti olen pistänyt merkille, että monet vaan katsoo sieltä ja kun olet ovia laittamassa kiinni sitten tullaan sanomaan että pitäisi löytää uusi vanhan tilalle. Meilläkin aukioloajat on selkeästi ulkopuolella nähtävävissä, sekä mainoksissa ja verkkosivuilla.

Itse ajattelen että tämä on piittaamattomuutta, jos tiedetään että tämä kauppa menee nyt kiinni mutta silti tullaan vielä sisään. Ymmärrän esimerkiksi ohikulkumatkalaisia, joka ei välttämättä tiedä koko liikkeen olemassa olosta, näiden kohdalla joskus Joustan.

Meilläkin sulkemisen jälkeen lasketaan kassat, tilitettävä summat, tehdään kirjanpito. Jos nyt leikitään että sulkemisaika on tuo klo 16.00, meillä menee ylityöajaksi jo 16.15, sillä jos ovet saadaan tasalta kiinni ennen tuota keretään jo kaikki tehdä ja lähteä. Olen myös miettinyt että eikö ihmiset tätä ymmärrä, vaan luulee että lähdemme samalta kun ovet kiinni saadaan. Tottakai kaikki asiakkaat palvellaan loppuun asti ystävällisesti,siltikin.

Vierailija
208/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska huomaan jonkun aamupalalla tarvittavan jutun loppuneen tai oon tulossa reissusta ja kaapissa on valo ja paketti voita.

Vierailija
209/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työaikani loppui tänään kello 17. Pari minuuttia yli joku asiakas valitti, että pitäisi kertoa, että kohta suljetaan, kun kaikilla ei ole kelloa (!!!!!!!!!!!!!). 5 yli joku halusi vielä kysyä jotain, mikä ei mitenkään liity työhöni eikä työpaikkaani ja yksi halusi vielä käydä vessassa.

Aukioloajat lukevat ovessa ja lisäksi sulkemisesta kuulutetaan kolmella kielellä 15 ja 5 min ennen kuin suljetaan. Työaikani ovat täsmälleen samat kuin työaikkani aukioloajat (kaupassa en ole töissä) eikä ylimenevältä ajalta tule lisää palkkaa edes pyhäpäivinä.

Vierailija
210/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työaikani loppui tänään kello 17. Pari minuuttia yli joku asiakas valitti, että pitäisi kertoa, että kohta suljetaan, kun kaikilla ei ole kelloa (!!!!!!!!!!!!!). 5 yli joku halusi vielä kysyä jotain, mikä ei mitenkään liity työhöni eikä työpaikkaani ja yksi halusi vielä käydä vessassa.

Aukioloajat lukevat ovessa ja lisäksi sulkemisesta kuulutetaan kolmella kielellä 15 ja 5 min ennen kuin suljetaan. Työaikani ovat täsmälleen samat kuin työaikkani aukioloajat (kaupassa en ole töissä) eikä ylimenevältä ajalta tule lisää palkkaa edes pyhäpäivinä.

Kaikilla ei tosiaan ole kelloa. Asiakas oli oikeassa siinä, että olisi hyvä kertoa, jos pian suljetaan. Mutta saahan sitä myyjä tehdä itselleen sulkemisen hankalaksi, jos välttämättä haluaa.

Vierailija
211/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen itse kanssa pienessä liikkeessä myyjänä, ja välillä itsekin ihmettelen että jos sulkemisaika on tyyliin vaikkapa klo 16.00, miksi ihmiset luulee että silloin vielä pidetään siitä myöhempään auki. Meillä myös myymälän ulkopuolella myytäviä tuotteita, niiden kärräämminen sisälle täytyy aloittaa jo 15-10min ennen sulkemista. Toki se on hyvä merkki ulkopuolella istuville asiakkaille, että nyt kannattaa vielä tulla jos siltä tuntuu. Silti olen pistänyt merkille, että monet vaan katsoo sieltä ja kun olet ovia laittamassa kiinni sitten tullaan sanomaan että pitäisi löytää uusi vanhan tilalle. Meilläkin aukioloajat on selkeästi ulkopuolella nähtävävissä, sekä mainoksissa ja verkkosivuilla.

Itse ajattelen että tämä on piittaamattomuutta, jos tiedetään että tämä kauppa menee nyt kiinni mutta silti tullaan vielä sisään. Ymmärrän esimerkiksi ohikulkumatkalaisia, joka ei välttämättä tiedä koko liikkeen olemassa olosta, näiden kohdalla joskus Joustan.

Meilläkin sulkemisen jälkeen lasketaan kassat, tilitettävä summat, tehdään kirjanpito. Jos nyt leikitään että sulkemisaika on tuo klo 16.00, meillä menee ylityöajaksi jo 16.15, sillä jos ovet saadaan tasalta kiinni ennen tuota keretään jo kaikki tehdä ja lähteä. Olen myös miettinyt että eikö ihmiset tätä ymmärrä, vaan luulee että lähdemme samalta kun ovet kiinni saadaan. Tottakai kaikki asiakkaat palvellaan loppuun asti ystävällisesti,siltikin.

Epäilen kyllä vahvasti, että työpäivän päätteeksi tekisitte kirjanpitoa. Kirjaisitte vientejä kulutileille ja poistoja, vähentäisitte alveja ostoista, tekisitte oikaisuja, vyöryttäisitte...

Vierailija
212/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan vika ei ole se, jos ette saa tasatunnin yli menevistä lopputöistä palkkaa.

Työstä pitää maksaa palkka, asiassa ei ole mitään epäselvää. Olette vain vätyksiä jotka pörhentelevät asiakkaille, kun eivät esimiehelle uskalla.

Minä palvelen asiakkaita tasan niin kauan täysillä kun putiikki on auki. Vasta tasalta menee ovet kiinni ja alkaa lopputoimet. Ja minulle on niistä lopputoimista palkka maksettava, koska se vasta kalliiksi tulee, jos ei maksa.

Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
213/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulette sen myöhästelijöiden aiheuttaman yliajan olevan hyväksyttävää jos siitä saa palkkaa? Ei se palkka varsinkaan siinä vaiheessa paljoa auta, kun pitäisi olla jo bussissa matkalla hakemaan lasta hoidosta.

Olen töissä kaupassa, missä ei takuulla ole mikään välttämättömyys käydä enää sulkemisajan jälkeen, seuraavalla kadulla on 24h kauppa.

Yleensä huutelen varttia vaille, että pyytäisin kassalle päin. Sitten laitan oven lukkoon tasalta, mutta joskus jotkut itse ulos menevät ääliöt päästävät porukkaa sisään vielä senkin jälkeen. Jos huomaan nämä, niin ilmoitan, että kauppa on jo suljettu. Idiooteimmat alkaa silloinkin vielä kysellä että eikö täällä enää voikaan asioida. Toisinaan noita hiipijöitä löytyy myös hyllyjen väleistä haahuilemasta silloin, kun olen jo itse lähdössä takahuoneeseen.

Onneksi nyt pääsen tekemään oman alan hommia.

Vierailija
214/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistän valot sulkemisaikaan kiinni. Auttaa saamaan haahuilijat kassalle. Jotkut idiootit tulee hirveellä kiireellä pari min ennen sulkemista kysyen kauanko ollaan auki. Vastaan 2 min ja se kiire loppuu siihen. Ei edes yritetä olla nopeita.

Kun työskentelin ruokakaupassa niin huomasin että nää itsekkäät mattimyöhäiset oli aika usein samoja naamoja. Ihan v*ttuillakseen kiersivät hitaasti ja tekivät jättiostoksia vielä sulkemisajan jälkeen tullen kassalle noin vartti sulkemisen jälkeen. Täysiä mulkvisteja - kyllä elämän pitää olla pieni jos tosta jotain nautintoa saa.

Jos olisin kauppias niin en kattois yhtään näitä viime hetken rnkkariasiakkaita. Varsinkin jos olis just aina ne tietyt tyypit, niin en palvelis enää sulkemisajan jälkeen. Oppisivat olemaan.

Vierailija
215/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan vika ei ole se, jos ette saa tasatunnin yli menevistä lopputöistä palkkaa.

Työstä pitää maksaa palkka, asiassa ei ole mitään epäselvää. Olette vain vätyksiä jotka pörhentelevät asiakkaille, kun eivät esimiehelle uskalla.

Minä palvelen asiakkaita tasan niin kauan täysillä kun putiikki on auki. Vasta tasalta menee ovet kiinni ja alkaa lopputoimet. Ja minulle on niistä lopputoimista palkka maksettava, koska se vasta kalliiksi tulee, jos ei maksa.

Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia.

Tämä. Mä olen ollut ruokapuolella kolmessa ketjussa töissä ja kaikissa on maksettu palkkaa sulkemisen jälkeen, perus 15-30 minuuttia ja selvityksen jälkeen enemmänkin.

Tuo touhu, että palkanmaksu loppuu sulkemiseen on laitonta tai sitten ovien napsahtaessa lukkoon pitää lähteä saman tien kotiin. Yhteys liittoon heti!

Vierailija
216/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei tosiaan ole kelloa. Asiakas oli oikeassa siinä, että olisi hyvä kertoa, jos pian suljetaan. Mutta saahan sitä myyjä tehdä itselleen sulkemisen hankalaksi, jos välttämättä haluaa.

Mikäli aukioloajat ovessa ja kaksi koulutusta eivät riitä, niin en suoraan sanottuna usko, että kellokaan auttaisi asiaa.

Vierailija
217/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

211: En ole myyjä, vaan kulttuurialan ammattilainen, 210. Kerrottiin siis 2 kertaa, että suljetaan ja ajat lukevat myös ovessa (niin kuin kirjoitin viestissäni) ja muuallakin, ne löytyvät netistä jne.

Kaikki eivät siis osaa lukeakaan, kuten taas huomataan.

Vierailija
218/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ravintolaan tai kahvilaan muutamaa minuuttia ennen sulkemisaikaa. Kauppaan voin mennä, pidän vain huolta että olen valmis ennen kuin kauppa menee kiinni.

Vierailija
219/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, jos kauppaan menee hetkeä ennen sulkemista, jos on kuitenkin ulkona kiinnimenoon mennessä? Et sä kassaa kuitenkaan voi sulkea esim. 20.57.

Vierailija
220/339 |
30.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli aukioloajat ovessa ja kaksi koulutusta eivät riitä, niin en suoraan sanottuna usko, että kellokaan auttaisi asiaa.

Mitä se aukioloaika ovessa auttaa, jos ihminen ei tiedä, mitä kello on? Johonkin sitä aukioloaikaa pitäisi voida verrata.

Koulutuksenkaan perusteella harva tietää tarkkaan, paljonko kello on.  Perehtynyt voi toki taivaankappaleiden avulla (jos ovat näkyvissä eivätkä pilvimassan peitossa) summittaisen ajan selvittää tyyliin kello on jotain yhden ja kolmen välillä iltapäivällä/yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi