Menin tekemään ruokaa miehelle johon olen tutustunut ja se ei kutsunut minua pöytään syömään?
Siis.. ollaan tutustuttu ihan vähän aika sitten. About 2-3kk ja ollaan nähty satunnaisesti kavereiden kautta.
Puhutaan aina niitä näitä ja keskustelumme eteni sitten ruokaan.
Kerroin kuinka tykkään laittaa ruokaa ja osaan tehdä todella hyvää kanakastiketta.
No se mies sitten sanoi että, kiva, olisi kiva joskus päästä maistamaan.
Mies myös kertoi ettei itse laita ruokaa.
Sanoin puolivitsillä että voisin tulla laittamaan sulle safkaa kaappiin.
Mies sitten sanoi että hei, tule vaan innoissaan ja sovittiin päivä samalle viikolle!
Kerroin että lähetän vaikka listan mitä aineita pitää ostaa, ja huomasin jo silloin pienen hämmennyksen hänen
kasvoillaan, vaikka en osannut vielä tajuta mistä on kyse.
Lähetin tosiaan listan, ja hän osti ainekset. (ja ei ollut edes kalliita, se ruoka riittää kahdelle pvälle)
Menin hänen tykö ja oltiin hyvissä tunnelmissa , juotiin kahvia ja juteltiin ennen kuin aloin kokkaamaan.
Siinä minä sitten kokkasin ruokaa, juteltiin ja mies kehui tuoksua.
No.... Ruoka oli sitten valmis ja huikkasin miehelle.
Tuli ihan älyttömän vaivaannuttava hiljaisuus ja minä sitten sanoin, laitatko vaikka lautaset pöytään?
Se sitten otti yhden lautasen... katoin hölmistyneenä ja kysyin eikö hän minulle ota lautaista? olin myös todella nolona ja sanoin vitsillä että ''vai pitääkö minun pannusta maistella''
Oltiin todella kiusaantuneita, ja mies örähteli.
Siis mumisi! minä siinä sitten sanoin.. no siis on mulla kyllä kiireitäkin että ehkä en ehdikkään syömään.. Otin nopeasti kaikki tavarani ja häivyin hämmentyneenä .
Ei mitään kiitosta.. Ei kutsua syömään.. Minä kun luulin että olisi itsestäänselvyys että syötäisiin yhdessä ne yhdet lautaselliset ja tietty loppuruoka jää hänelle!
Niin ja olin vielä vähän ollut ihastunutkin ollut, ja kuvittelin sen olevan (ehkä) molemminpuolista..
Nyt kammoan koska tulee taas kutsu illanistujaisiin missä mun pitäisi törmätä tähän mieheen.
Pakko oli avautua, koska olen hyvin kiusaantunut vieläkin.
Kommentit (100)
Vaikka ei mitään romantiikkaa olisikaan ihmisten välillä, niin tottakai siitä nyt molemmat syö. Onpa juntti mies. Kuvitteliko hän oikeasti, että sinä menet vapaaehtoisesti tekemään hänelle ruokaa jääkaappiin? Kun näet hänet seuraavan kerran, niin ole normaalisti, mutta älä ehdoin tahdoin ala jutella hänelle.
Paljonko aikaa tämän henkilön ajattelemiseen vielä käytetään? Ohi ja seuraava!
(: No jopas. Olipas räjähdysaltis tilanne. Ehkä mies ei vaan tajunnut, mitä sanoa? Hidas sytytys tai jotain? Puhukaa nyt ihmeessä tilanne selväksi niin kuin aikuiset ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Tää kuulostaa aidolta, mutta samaan aikaan täysin uskomattomalta. Hämmentävää!
Tjaa, ei minusta. Olen törmännyt todella monta kertaa miehiin jotka ruokkivat itsensä, hakevat jopa salassa jostain grilliltä tms. ruokaa, eivätkä tarjoa mitään, kun olen ollut vaikkapa yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitte nyt vaan selvittäny asian puhumalla. Ihme draamaa.
Minähän puhuin! kun en saanut vastausta, vain muminaa, niin päättelin että vastaus on ei. Silloin sanoin että minulla onkin kiireitä ja kipakasti lähdin pois!
Kommunikointiin tulee joskus katkoja ja väärinkäsityksiä tapahtuu. Mun on myös hieman vaikea ymmärtää, miksi et selvittänyt asiaa siinä tilanteessa. Olit tietysti tyrmistynyt, mutta silti.
Minulla on eräs miespuoleinen kaveri, joka alkoi seurustelemaan kivan opiskelijatyttösen kanssa. Aina tämän tytön luona käydessään marssi suoraan jääkaapille ja teki sieltä voileivät itselleen tai otti muuta syötävää mitä nyt jääkaapissa sattui olemaan, ja söi paljon ja hyvällä halulla. Kehui että tyttö osaa laittaa niin hyvää ruokaa jne. Mutta söi sen opiskelijatytön itsekkyyttään ja ajattelemattomuuttaan melkein vararikkoon ennen kuin tajusi, että eihän sillä tytöllä ole varmaan paljon rahaa ostaa niitä ruokia, tätä siis katuvaisena selitti myöhemmin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitä onneasi, että moinen sairaalloinen pihiys tuli heti esille! Etpähän joudu tuhlaamaan moukkaan enempää aikaasi.
En millään huomannut merkkejä tuollaisesta pihiydestä kun tavattiin. Olen kyllä kiitollinen että huomasin ajoissa! Ehkä minä seuraavaksi laitan illanistujaisissa kaikille muille vieraille jotain pientä naposteltavaa , mutta jätän miehen ilman.
ap
Muistathan antaa leveän hymyn kun menet hänen ohitse tarjoillen muille. Semmoinen viekas hymy!
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ei mitään romantiikkaa olisikaan ihmisten välillä, niin tottakai siitä nyt molemmat syö. Onpa juntti mies. Kuvitteliko hän oikeasti, että sinä menet vapaaehtoisesti tekemään hänelle ruokaa jääkaappiin? Kun näet hänet seuraavan kerran, niin ole normaalisti, mutta älä ehdoin tahdoin ala jutella hänelle.
Tottakai kuvitteli, kun niin kerran sovittiin!!!!
Vierailija kirjoitti:
Olisitte nyt vaan selvittäny asian puhumalla. Ihme draamaa.
Joo.. ihan käsittämättömiä ihmisuhdetaitoja :D
Jos nyt näin kävisi (ei kyllä kävisi, koska osaan lukea ihmisiä vähän etukäteen), niin ihan vain olisin sanonut:
"Mäkin ajattelin kyllä syödä, että ota toinenkin lautanen".
Jos tässä vaiheessa mies on vielä sitä mieltä, että minähän en syö, niin siinä vaiheessa sitten tämä häipyminen. Mutta en ikinä uskoisi, että näin kävisi.
Törppö, ehkä tosi ujo mies, joka hämmentyi koko tilanteesta. Siksi kömpelehti tuolla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Taisit tunnistaa itsesi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Älä uhriudu vaan selvitä asia asiallisesti niin ei jää mitään hampaankoloon puolin eikä toisin. Taidat olla luonteeltasi aika kipakka ja ehdoton sekä helposti loukkaantuva.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on eräs miespuoleinen kaveri, joka alkoi seurustelemaan kivan opiskelijatyttösen kanssa. Aina tämän tytön luona käydessään marssi suoraan jääkaapille ja teki sieltä voileivät itselleen tai otti muuta syötävää mitä nyt jääkaapissa sattui olemaan, ja söi paljon ja hyvällä halulla. Kehui että tyttö osaa laittaa niin hyvää ruokaa jne. Mutta söi sen opiskelijatytön itsekkyyttään ja ajattelemattomuuttaan melkein vararikkoon ennen kuin tajusi, että eihän sillä tytöllä ole varmaan paljon rahaa ostaa niitä ruokia, tätä siis katuvaisena selitti myöhemmin minulle.
Miksi tyttö ei sanonut mitään? "Hei, mulla ei ole varaa ruokkia sua näin paljon."
Vierailija kirjoitti:
Lupasit laittaa hänelle safkaa kaappiin, ja hän otti tämän lupauksen kirjaimellisesti.
Tai sitten ajatteli ettei pöytää mitä kattaa tarvitse, kumpikin ottaa keittiöstä lautaselleen suoraan sen mitä syö.
Pakettiin ei kuulu käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarjoudut tekemään ruokaa, niin tietysti katat pöydänkin siinä samassa ja vieläpä tiskaatkin :)
Mutta jurvelo varmaan... niin kyllä sinäkin. Vakka kantensa valitsee tai tässä tapauksessa ei valitse.
Normaalielämässä tuollaiset menevät ihan jouhevasti.
"Hei mullekin lautanen.. ". Oisko ollu vaikeeta?
Normaalielämässä ainoa poikkeus tarinassa olísi ollut se, että olisin ottanut itse oman lautaseni niin kuin oletan muidenkin tekevän. Meillä kun itse kukin syö silloin kun parhaaksi katsoo ja vain harvoina juhlapäivinä on erikseen katettu pöytä valmiiksi.
Tosin se romanssi olisi sitten hyytynyt siihen, ja olisin jatkanut kohti uusia seikkailuja.
Onko oikeasti mielekkäämpää loukkaantua, uhriutua ja puida asiaa vauvapalstalla kuin puhua asia selväksi tuon miehen kanssa?
Jos perusasioissa on noin idioottiäijä niin ajattelepa millaista esim. seksi sen kanssa olisi ollut-sille ei varmaan tulisi mieleenkään, että naisenkin tulisi siitä touhusta saada jonkinlaista mielihyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisit tunnistaa itsesi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ei ihan. Tarkoitan, että itse en tuollaisesta moukasta jaksaisi ottaa näin suuria kierroksia. Ap on tainnut jäädä koukkuun kun jaksaa jätkästä jauhaa. Mä en jaksaisi, poistaisin numeron kännystä ja menisin eteenpäin.
Ihmettelen aina tätä pohdintaa ja veivaamista. Jos mies ei ole sopiva ja kiva, mitä sitä veivaamaan? Elämä on liian lyhyt siihen.
Siis suomalaiset miehet ovat juuri tuollaisia :D "ai siis minä käyn kaupassa.. Ai siis sinulle pitäisi kaataa maitoa... Öö siis ota mitä haluat kaapista..."
Mies on taatusti täysjuntti, mutta silti ymmärrän häntä hiukan. Jos tarjoudut tekemään ruokaa kaappin se ei tarkoita sitä että sinut on kutsuttu yhteiselle aterialle. Miksi pitää käyttää tuollaisia omituisia kieroiluteitä? Sano mitä tarkoitat ja anna toiselle mahdollisuus haluta samaa tai kieltäytyä.
Ihan tavissettiä. Lähes kaikki mun miehet on käyttäytyneet samoin. Minäminäminä ensin. Tämä viimeisin on saanut suuni loksahtamaan auki. Avaa mulle ovet, päästää menemään ensimmäisenä, ottaa molemmille ruokailuvälineet esiin ja sanoo, että ota sinä ensin niin paljon kuin haluat. On muutenkin kultainen, suloinen mies <3