Oletko joskus palannut sillalle pitkän tauon jälkeen?
Kerro tarina: minne olit menossa, miten motivoit palaamisen jne!
Kommentit (18)
Olen joo. Mun yhdellä lenkkipolulla on silta, jossa kävin eron aikaan purkamassa tuntoja ja lauleskelin joelle, ajattelin että virta vie ajatukseni miehen luo.
En pitkään aikaan pystynyt siellä kävelemään kun alkoi uusi vaihe elämässä.
Pikkuhiljaa pystyin sinne palaamaan, se suru oli jotenkin niin pinttynyt siihen paikkaan.
Haikea olo edelleen kun siellä kuljen, pitää ottaa hiljainen hetki.
Olisi kiva kuulla onko joku nuoruudessaan Pamilonkosken sillalla ollut palannut sinne. Se oli nuorison kohtauspaikka
Meillä on mökkisaarella silta. Palaan sinne aina talven jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen joo. Mun yhdellä lenkkipolulla on silta, jossa kävin eron aikaan purkamassa tuntoja ja lauleskelin joelle, ajattelin että virta vie ajatukseni miehen luo.
Olisitko sittenkin halunnut palata tämän miehen luo? Olitteko koskaan tuolla sillalla yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Onko siltaa pitkin kiva mennä, vai pitäisittekö veneellä kulkemisesta?
minulle tärkeä silta on eräs pini hämäläispaikkakunnan kyläsilta. siitä vain kerran olen kulkenut
Könnin silta Puolavalla. Palasin sinne 36 vuoden jälkeen, ja tein vanhat temput.
Olen palannut monellekin sillalle. Yleensä olen palannut sinne ylittääkseni joen, puron, tien tai vastaavan. Harvoin olen palannut sillalle pelkästään sillalle palaamisen ilosta.
Jos tässä koettaisin jonkinlaista listaa tehdä niin
1. Muulon silta
2. Ämpin silta
3. Sangin silta
...ja tietysti lukemattomat pienemmät sillat. Näille kaikille olen palannut.
Lenkilläni ylitän Heurekan sillan mennen, tullen ja palatessa. Pienempiäkin siltoja tulee eteen kohtalaisen usein. Riittääkö vastaukseksi?
Isoisän siltaa kalasatamasta mustikkamaalle käytetään niin epäkunnioittavasti että inhottaa. Nykynuorelle pelkkä ajatuskin pyörän tai skuutin taluttamisesta on vieras silloinkin ja tässä tapauksessa usein, kun on paljon väkeä ja rattaita, vaan ryysätään.
Aikanaan ko siltatyömaalla kuoli nuori rakennusmies. Huonot vibat siitä sillasta.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä mentiin Tampereella Hämeenkosken sillan yli, sinne tuli palattua viime viikolla. Motiivina oli ihan se, että piti päästä rautatieasemalta Hämeenpuistoon. Olisihan sinne voinut toista kautta kiertää, mutta Hämeentie oli suorin reitti.
Tarkoittanet Tammerkoskea ja HämeenKATUA?
Käymme miesystävän kanssa viking risteilyillä. Kävelemme aina steissiltä Katajanokalle sitä siltaa mihin on kiinnitetty paljon lukkoja.
Suhteemme on kestänyt toistakymmentä vuotta mutta ei ole tullut mieleenkään mitään lukkoa kiinnittää. Nuoruuden tahtotilat mahtipontiseen sitoutumiseen on koettu tahoillamme eikä sellaiseen ole enää tarvetta. Nyt vain kävellään, eletään ja seilataan, niin kauan kuin elämän päiviä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siltaa pitkin kiva mennä, vai pitäisittekö veneellä kulkemisesta?
Siinä oli ennen lossi. Oma viehätyksensä siinäkin oli mutta ymmärrän että vakituiset asukkaat halusivat sen sillan.
Ei tule palailtua. Poltan sillat takanani.
Piti mennä muisteleen menneitä, mutta se siltä oli romahtanut ja purettu, vieressä oli uusi rumempi silta.
Viime kesänä mentiin Tampereella Hämeenkosken sillan yli, sinne tuli palattua viime viikolla. Motiivina oli ihan se, että piti päästä rautatieasemalta Hämeenpuistoon. Olisihan sinne voinut toista kautta kiertää, mutta Hämeentie oli suorin reitti.