Miksi rikkaat valittavat eniten verotuksesta?
Tyyliin joku Heikki Salmela joka tienaa jotain 200.000€ vuodessa ja nekin suurimmalta osin pääomatuloinna. Voi kyynel kun tuostakin jää reippaasti yli 100.000€ vuodessa kun sitten joku 5000€/kk tienaavaa rangaistaa enemmän kun ei voi palkkaansa nostaa pääomatuloina.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että olen kouluttautunut ja tehnyt ahkerasti yöitä itseni, oman perheeni sekä lähimmäisten eduksi. Minua ei kiinnosta maksaa muiden kuluja millään tavalla.
Ja kukaan muu ei ole puolestasi tehnyt yhtään mitään tässä yhteiskunnassa tai maailmassa? Ei voi kuin nauraa, hyi saatana mitä porukkaa
Kyllä varmasti onkin, mutta kyse onkin verojen suuruudesta. Ei mene minun oikeustajuuni että joutuu maksamaan 50% veroa. Pitäisi olla maksimi euromääräinen summa esim 1500€ kuussa
Tajuatko sä saatanan urpo että tälläkin hetkellä tuolla kehitysmaissa elää lapsia jotka elättää itsensä tonkimalla kaatopaikoilla roskia? Siihen se sinunkin hyvinvointisi perustuu, läskimaha. Ja vielä lisää pitäis saada, tarviiko mökille uuden terassin vai mersuun uudet vanteet?
No lahjoitapa omaisuutesi sinne?
Muiden rahoja tuntuu olevan niin helppo aina jaella. Tällaiset kommentit osoittaa että lasten hankintaan pitäisi olla tietyt vaatimukset
Mä tulen tällä hetkellä niin vähällä rahalla toimeen että varmaan 99% teistä idioottilampaista rupeaisi itkemään jos pitäisi yrittää samaa.
Miksi pitäisi? Haluan olla ahkera, kehittää itseäni työn ohella ja menestyä. Pieni roti vain progressiiviseen verotukseen niin olisin tyytyväinen
Progressiiivisenverotuksen ei kuulukaan olla "reilua" niin että köyhä ja rikas maksavat saman verran. Sitä paitsi Suomi on jo hyvin lähellä tasaverotusta kun vain valtion vero on progressiivinen.
Progressiivinen verotus onkin täysi vääryys. Tasaverollakin parempituloinen maksaisi enemmän. Voitaisi laittaa tasaveroksi vaikka 20%. Tonnin tuloilla maksat 200€ ja 100000€ tuloissa 20000€. Tämä jos mikä olisi reilua
Paljonkohan pitäisi tasaveroprosentin olla että nykyiset verotulot säilyisivät?
Olisi kyllä reilumpi malli tuo
Mielipidekysymys. Esimerkiksi itse maksan ihan mielelläni veroja suuremmalla prosentilla kuin joku takuueläkkeellä kituuttava vanhus tai pienituloinen lähihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että olen kouluttautunut ja tehnyt ahkerasti yöitä itseni, oman perheeni sekä lähimmäisten eduksi. Minua ei kiinnosta maksaa muiden kuluja millään tavalla.
Ja kukaan muu ei ole puolestasi tehnyt yhtään mitään tässä yhteiskunnassa tai maailmassa? Ei voi kuin nauraa, hyi saatana mitä porukkaa
Kyllä varmasti onkin, mutta kyse onkin verojen suuruudesta. Ei mene minun oikeustajuuni että joutuu maksamaan 50% veroa. Pitäisi olla maksimi euromääräinen summa esim 1500€ kuussa
Tajuatko sä saatanan urpo että tälläkin hetkellä tuolla kehitysmaissa elää lapsia jotka elättää itsensä tonkimalla kaatopaikoilla roskia? Siihen se sinunkin hyvinvointisi perustuu, läskimaha. Ja vielä lisää pitäis saada, tarviiko mökille uuden terassin vai mersuun uudet vanteet?
No lahjoitapa omaisuutesi sinne?
Muiden rahoja tuntuu olevan niin helppo aina jaella. Tällaiset kommentit osoittaa että lasten hankintaan pitäisi olla tietyt vaatimukset
Mä tulen tällä hetkellä niin vähällä rahalla toimeen että varmaan 99% teistä idioottilampaista rupeaisi itkemään jos pitäisi yrittää samaa.
Miksi pitäisi? Haluan olla ahkera, kehittää itseäni työn ohella ja menestyä. Pieni roti vain progressiiviseen verotukseen niin olisin tyytyväinen
Progressiiivisenverotuksen ei kuulukaan olla "reilua" niin että köyhä ja rikas maksavat saman verran. Sitä paitsi Suomi on jo hyvin lähellä tasaverotusta kun vain valtion vero on progressiivinen.
Progressiivinen verotus onkin täysi vääryys. Tasaverollakin parempituloinen maksaisi enemmän. Voitaisi laittaa tasaveroksi vaikka 20%. Tonnin tuloilla maksat 200€ ja 100000€ tuloissa 20000€. Tämä jos mikä olisi reilua
Mielipidekysymys. Esimerkiksi itse maksan ihan mielelläni veroja suuremmalla prosentilla kuin joku takuueläkkeellä kituuttava vanhus tai pienituloinen lähihoitaja.
No voi enemmän maksaa mutta ottaisin kyllä mieluusti vähän enemmän palkastani itselle. Nyt veroihin menee 2900€/kk. Tuosta itselle vaikka 1000 lisää niin voi maksaa asuntolainaa nopeammin tai vaihtaa kivempaan taloon...
Eli kivempi asunto on tärkeämpi kuin vähäosaisten auttaminen?
Ei tarvii rikkaiden ulista veroista kun korjataan tämä systeemi niin, että toisten työstä ei saa loisia. Yritysten omistus ja hallinta työntekijöille, omistajaa ei tarvita mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii rikkaiden ulista veroista kun korjataan tämä systeemi niin, että toisten työstä ei saa loisia. Yritysten omistus ja hallinta työntekijöille, omistajaa ei tarvita mihinkään.
Tuotahan on kokeiltu. Olisiko kaikista johtamaan yritystä? Kuinkahan moni työntekijä olisi valmis panttaamaan kotinsa jos yrityksellä menisi huonosti? Olla nostamatta palkkaa ekat vuodet?
Kaikille muillekin ulisijoille sanotaan, että vaihda toiseen työhön, jos nykyinen ei kelpaa. Rikkaat voivat yhtä hyvin mennä sinne varastoon tai siivousfirmaan töihin. Mutta eivät taida mennä, miksiköhän. Ja ihmeellinen tuo varastomieskommentti, en todellakaan usko, että verotuksen jälkeen jää n. 1500 kuussa käteen nettona, mikä taas jää perusvarastomiehelle verojen jälkeen.
Yhteiskuntarauhan ja turvallisen elinympäristön vuoksi maksan mielelläni veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä sitten keksi muutamalle kymppitonnilla mitään käyttöä vai?
Antaisit ilomielin pois vaan tuntemattomien hyysäämiseen.?
Tässä maassa ja maailmassa on muitakin ihmisiä. Kukaan ihminen ei tarvitse mitään miljoonaomaisuuksia.
Kyllä minä ainakin tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille muillekin ulisijoille sanotaan, että vaihda toiseen työhön, jos nykyinen ei kelpaa. Rikkaat voivat yhtä hyvin mennä sinne varastoon tai siivousfirmaan töihin. Mutta eivät taida mennä, miksiköhän. Ja ihmeellinen tuo varastomieskommentti, en todellakaan usko, että verotuksen jälkeen jää n. 1500 kuussa käteen nettona, mikä taas jää perusvarastomiehelle verojen jälkeen.
Niinpä, en ole koskaan ymmärtänyt näitä Hese Salmeloita ja Wahlrooseja, jotka inisevät lehdessä että haluavat lisää rahaa ja jonkun muun pitäisi sitä heille tehdä. Menisivät töihin niin ei tarvii perkele valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan on kokeiltu. Olisiko kaikista johtamaan yritystä? Kuinkahan moni työntekijä olisi valmis panttaamaan kotinsa jos yrityksellä menisi huonosti? Olla nostamatta palkkaa ekat vuodet?
Tämä. Pitäisi saada itselle enemmän rahaa ja rikkailta enemmän pois. Mitä tahansa kunhan ei itse tarvitse luopua mistään, vaikka ollaankin niin köyhien puolella. Ei tulisi mieleenkään ottaa itseltä enemmän pois.
Mistä näitä tekopyhiä loisia tulee? työttömät ulisemassa, että köyhille pitää antaa enemmän rikkailta. :D
Itsehän he eivät toki ole valmiita luopumaan mistään, jotta voisivat tukea oikeasti köyhiä.
Siis sekä oikeistolaiset että vasemmistolaiset valittavat loisista. Oikeistolaiset valittavat, että työttömät loisii muiden työllä, vasemmistolaiset valittavat, että rikkaat kapitalistit loisivat työntekijöidensä luomalla pääomalla.
Kumpi on sitten oikeassa? Vasemmistolaiset, koska työttömät loisivat vain olosuhteiden pakosta, jotka kapitalismi on aiheuttanut. Kapitalistien ja elinkeinoelämän etu on, että Suomessa on mahdollisimman paljon köyhiä työttömiä, jotta nämä voidaan palkata heikoilla ehdoilla tai jopa palkatta. Ja kuka sen palkattoman orjan elatuksen silloin kustantaa? Me veronmaksajat. Progressiivista verotusta tarvitaan, koska kapitalistinen tuotantojärjestelmä ei jaa hyvinvointia oikeudenmukaisesti. Ja tästä epäoikeudenmukaisuudesta johtuu monet ongelmat ja tarve mm. valtion myöntämiin tulonsiirtoihin.
Jos oikeistolaiset haluaisivat todella ratkaista työttömien loisimisen ongelman, he luopuisivat kapitaalin määrittämästä talousjärjestelmästä, jossa omistava luokka sanelee sen miten hyvinvointia jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, en ole koskaan ymmärtänyt näitä Hese Salmeloita ja Wahlrooseja, jotka inisevät lehdessä että haluavat lisää rahaa ja jonkun muun pitäisi sitä heille tehdä. Menisivät töihin niin ei tarvii perkele valittaa.
Nallehan johtaa sampoa ja on mm. Nordean hallitukses. Kyllä siinä sarkaa riittää.
Itse oon varastomies, omistan silti 350ke omakotitalon ja 100ke osakesalkun jota kerrytän kokoajan. Joten älkää vitun köyhät ulisko, tehkää itse elämästänne parempi. Minä en teidän loisimistanne halua kustantaa.
Väsyikö sosialistit vai rupesko hävettämään?
Kannatan tasaveroa. Ei tarvi myöskään tulla samaa pottia kasaan kuin nyt, sillä leikata voi rutkasti.
Kaikki tuet, tt-tukea lukuunottamatta pois. Sitten kaikki kehitysapu pois, yhdistys ja kulttuurirahat ja urheilu yms pois. Tukekoon jokainen niistä tuloistaan mitä touhua haluaa. Saadaan vähän eloa rahoihin.
Terv. huolto, poliisi, armeija, infra, koulutus ok.
Mies maksaa 30000 veroja vuodessa, käteen jää 50000. Duunari/elinkeinonharjoittaja ja pitkät päivät, ei mitään sosiaaliturvaa, ei palkallisia saikkuja ei mitään, itse joutuu hankkimaan asiakkaat. Markkinahintainen vuokrakämppä, eli kukaan muu ei osallistu asumisen kustannuksiin,
7 lasta ( jos se on jonkun mielestä väärin, niin turha puhua mistään vähäosaisten avustamisesta. Miksi muiden lapsia pitää elättää ilman mitään "lapsilukurajoitusta?!)
eli kaikki menee, kädestä suuhun. Muutenkin pidämme omistamme huolta, mutta veroista päätellen valtaosa ei koe mitään vastuuta lähimmäisistään.
Tervettä? Oikein?
Vierailija kirjoitti:
... eli kaikki menee, kädestä suuhun. Muutenkin pidämme omistamme huolta, mutta veroista päätellen valtaosa ei koe mitään vastuuta lähimmäisistään.
Tervettä? Oikein?
Viitsinkö edes lisätä, että yhtään ilmaista ateriaa ei ole vielä saatu.
Ei päivähoitoa, lapset toistaiseksi kotikoulussa.
Julkista terveydenhoitoa on kyllä käytetty.
Mutta ylipäätään, kuka edes tietää mitä mikäkin maksaa oikeasti, kun veroilla rahoitetaan. ?Kaikille on tuttua puheet ilmaisista siitä ja tästä, joukkoliikenteestä, kouluista jne, vaikkei mitään ilmaista ole olemassakaan.
Tosin on muitakin asioita, jotka tarvitsisi korjata samalla, jottei mene pieleen. Esim. tuotannon palkat. Nämä varmaan nousis sillä, että ostettaisiin suomalaista tuotantoa todellisella hinnalla. Mutta tällä hetkellä edes ne jotka itse työskentelee tuotannossa ja palvelualoilla eivät suostu maksamaan tuotteesta kotimaista hintaa, vaan polkevat omia palkkojaan.
Ja kyllä varmaan suurta joukkoa rikkaita ja hyvätuloisia voi totuudenmukaisesti syyttää ahneudesta. Ehkä olisi enemmän painoarvoa sanomisilla, jos ei olisi toinen käsi siellä rikkaamman lompakossa samaan aikaan kun syyttää. ?!
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää siksi että hyvistä tuloista syyllistetään. Juuri nyt itketään lehdissä että köyhillä ei ole varaa pitää lemmikkejä. Ei hitto pitäisikö nekin muiden maksaa???
Köyhät ulisee samalla kun itsellä menee 2700€/kk pelkkiin veroihin.
Olen köyhä, sairas ja yksinäinen. Lemmikki olisi ihana seuralainen, mutta minulla ei ole varaa sen pitoon ja siksi en ole sellaista hankkinut. En myöskään ole sitä mieltä, että kenenkään olisi se minulle kustannettava. Siitä olisi minulle kyllä paljon hyötyä. Olisin onnellinen, jos minulla olisi varaa sekä ruokaan ja lääkkeisiin, nyt joudun valitsemaan, kumpaa ostan.
Vierailija kirjoitti:
Saan työttömyyskorvausta sen 518 euroa ja siitä osa menee vielä huonommassa jamassa olevien kaverieni auttamiseen.
Jos rahaa olis ollut paljon jo pitemmän aikaa ja olisin jo ostanut kaiken haluamani, ei, ei sillä muutamalla kymppitonnilla tosiaan olisi enää väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan työttömyyskorvausta sen 518 euroa ja siitä osa menee vielä huonommassa jamassa olevien kaverieni auttamiseen.
Jos rahaa olis ollut paljon jo pitemmän aikaa ja olisin jo ostanut kaiken haluamani, ei, ei sillä muutamalla kymppitonnilla tosiaan olisi enää väliä.
Se on niin helppo sanoa muitten rahoista ettei niillä niin oo väliä. Luuletko että ne muutamat kymppitonnit tulee vaan tilille ilman kovaa työtä, painetta ja stressiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niin helppo sanoa muitten rahoista ettei niillä niin oo väliä. Luuletko että ne muutamat kymppitonnit tulee vaan tilille ilman kovaa työtä, painetta ja stressiä?
Stressiä toisi sekin, jos eläisi rikkaana maassa, jossa ei ole sosiaaliturvaa ja joutuisi asumaan tarkasti vartioidulla alueella aitojen takana.