Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat valittavat eniten verotuksesta?

Vierailija
29.07.2017 |

Tyyliin joku Heikki Salmela joka tienaa jotain 200.000€ vuodessa ja nekin suurimmalta osin pääomatuloinna. Voi kyynel kun tuostakin jää reippaasti yli 100.000€ vuodessa kun sitten joku 5000€/kk tienaavaa rangaistaa enemmän kun ei voi palkkaansa nostaa pääomatuloina.

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiden tonnin palkasta maksetaan paljon enemmän per euro kun kahden tonnin palkasta. Rikkaan euro on alle 50 senttiä.

Siksi.

Eikö olisi paljon parempi kysymys miksi juuri sinä saat sen viisi tonnia kun se toinen saa vain kaksi tonnia? Tuskin kuitenkaan teet raskaampaa ja vaativampaa työtä.

Vierailija
122/141 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan kaikille sama veroprosentti ja katotaan kuka valittaa sitten

Tämä se olisi oikeudenmukainen ratkaisu, mutta suomessa on tapana rangaista yksilön menestyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden tonnin palkasta maksetaan paljon enemmän per euro kun kahden tonnin palkasta. Rikkaan euro on alle 50 senttiä.

Siksi.

Eikö olisi paljon parempi kysymys miksi juuri sinä saat sen viisi tonnia kun se toinen saa vain kaksi tonnia? Tuskin kuitenkaan teet raskaampaa ja vaativampaa työtä.

Ei tietenkään, kaikkien duunihan on yhtä raskasta tai vaativaa, nää liksat vaan maksetaan naaman mukaan. Vai mitä sä kuvittelit, et jollain korkeakoulutetulla olisi enemmän osaamista kun elömäm koululaisella?

Vierailija
124/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi.

Ei tietenkään, kaikkien duunihan on yhtä raskasta tai vaativaa, nää liksat vaan maksetaan naaman mukaan. Vai mitä sä kuvittelit, et jollain korkeakoulutetulla olisi enemmän osaamista kun elömäm koululaisella?

Eiku kyllä siivoajan työ on niin vaativaa että tarvis enemmän liksaa.

Vierailija
125/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ne ovat ahneita ja itsekkäitä kusipäitä. Suurin osa niistä on lisäksi tekopyhiä hurskastelijoita.

Vierailija
126/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ne ovat ahneita ja itsekkäitä kusipäitä. Suurin osa niistä on lisäksi tekopyhiä hurskastelijoita.

Ei minun mielestäni ole itsekästä käyttää omia rahojaan mihin haluaa. Se on itsekästä että o ottamassa toisen tekemän työn hedelmiä itselleen. Se on myös tekopyhää.

Vierailija
127/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun mielestäni ole itsekästä käyttää omia rahojaan mihin haluaa. Se on itsekästä että o ottamassa toisen tekemän työn hedelmiä itselleen. Se on myös tekopyhää.

Kuka sen määrittelee, kuinka paljon "hedelmiä" mistäkin työstä pitäisi tulla? Toinen tekee niska limassa oikeita töitä sen kahden tonnin eteen kun sinä taas istut mukavalla tuolilla papereita pyöritellen sen viiden tonnin eteen.

Vierailija
128/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen määrittelee, kuinka paljon "hedelmiä" mistäkin työstä pitäisi tulla? Toinen tekee niska limassa oikeita töitä sen kahden tonnin eteen kun sinä taas istut mukavalla tuolilla papereita pyöritellen sen viiden tonnin eteen.

Jokainen määrittää arvonsa itse, jos sinusta ei ole kuin kaivamaan ojaa, ja sitäkin valmistuu hyvin niukasti, ei sinulle kukaan paljoa maksa.

Jos taas olet taitava ammattimies, on sinulla palkkakin kohdallaan. Ihan sama onko työnkuva hitsaaja vai toimitusjohtaja, pätevä kaveri voi itse kertoa palkkansa.

Vierailija
129/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ovat psykopaatteja ja egotisteja.

Lol. Olisipa hykerryttävää nähdä sunkin luonteenmuutos, jos sulle pärähtäis joskus jättipotti. ;D

Vierailija
130/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo nyt on ihan lapsellista ininää maailman eriarvoisuudesta. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
131/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitten keksi muutamalle kymppitonnilla mitään käyttöä vai?

Antaisit ilomielin pois vaan tuntemattomien hyysäämiseen.?

Tässä maassa ja maailmassa on muitakin ihmisiä. Kukaan ihminen ei tarvitse mitään miljoonaomaisuuksia.

Jotenkin tuntuu että te sossut ette ymmärrä että talous ei ole nollasummapeliä. Taloudellinen aktiivisuus luo uutta rahaa ja hyvinointia kaikille. Verottamalla liikaa tapetaan taloudellinen aktiivisuus ja itseasiassa verotulot ehtyvät. Onhan se monesti jo Suomessakin nähty että laskemalla veroja valtion verotulot itseasiassa kasvaa kerrannaisvaikutusten kautta.

Vierailija
132/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan tasaveroa. Ei tarvi myöskään tulla samaa pottia kasaan kuin nyt, sillä leikata voi rutkasti.

Kaikki tuet, tt-tukea lukuunottamatta pois. Sitten kaikki kehitysapu pois, yhdistys ja kulttuurirahat ja urheilu yms pois. Tukekoon jokainen niistä tuloistaan mitä touhua haluaa. Saadaan vähän eloa rahoihin.

Terv. huolto, poliisi, armeija, infra, koulutus ok.

Mies maksaa 30000 veroja vuodessa, käteen jää 50000. Duunari/elinkeinonharjoittaja ja pitkät päivät, ei mitään sosiaaliturvaa, ei palkallisia saikkuja ei mitään, itse joutuu hankkimaan asiakkaat. Markkinahintainen vuokrakämppä, eli kukaan muu ei osallistu asumisen kustannuksiin,

7 lasta ( jos se on jonkun mielestä väärin, niin turha puhua mistään vähäosaisten avustamisesta. Miksi muiden lapsia pitää elättää ilman mitään "lapsilukurajoitusta?!)

eli kaikki menee, kädestä suuhun. Muutenkin pidämme omistamme huolta, mutta veroista päätellen valtaosa ei koe mitään vastuuta lähimmäisistään.

Tervettä? Oikein?

Minä vastustan tasavero-sanan käyttöä suhteellisesta verosta. Se on sosialistien keppihevonen jolla luodaan vastakkainasettelua että "onhan se väärin että porvarisika maksaan saman verran". Tasavero olisi että kaikki maksaa esim 1000€/kk veroa.

Vierailija
133/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitten keksi muutamalle kymppitonnilla mitään käyttöä vai?

Antaisit ilomielin pois vaan tuntemattomien hyysäämiseen.?

Tässä maassa ja maailmassa on muitakin ihmisiä. Kukaan ihminen ei tarvitse mitään miljoonaomaisuuksia.

Ei varmasti tarvikkaan, mutta olisihan se kivaa kun olisi miljoonia tuhlattavaksi asti.

Ei kukaan av-palstaakaan tarvitse, ilmankin pärjää, mutta onhan se ihan kiva?

Vierailija
134/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa verotetaan siksi niin paljon palkansaajilta, että pääomatuloverotus on liian matala korkeilla po-tuloilla. Sairaanhoito, tiestö jne. ovat täysin keskinkertaisia, vaikka verotus on kovaa, koska Suomessa on niin kummallisia menoja, joita muualla ei ole tai on huomattavasti pienempinä. Yritystuissakin Suomi on keskimääräistä anteliaampi nyt Euroopan mittakaavassa. Maataloustukia ei maksa kuin Ranska enemmän. Aluetukiin menee myös aivan liikaa, muualla ei ole olemassa maanviiljelijöiden puoluetta, joka ajaisi väkisin koko maan asuttuna pitämistä.

Vierailija
135/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen määrittelee työnantaja. Minä tienaan ihan hyviä summia ihan siitä että "teen powerpointteja ja istun kokoukissa". Kuitenkin minun innovaationi ja työ on jo nyt mitattavasti tuottanut miljoonia vuosittain, samalla kustannustaso on laskenut sadoilla tuhansilla. Eli tuotan varmasti enemmän kuin "ihan oikeita töitä tekevä".

Vierailija
136/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älkää nyt Kokoomusta kuitenkaan äänestäkö, sillä se on suurpääoman puolella. Jos on sen puolella, on pakko olla palkansaajien matalampaa verotusta vastaan.

Vierailija
137/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että olen kouluttautunut ja tehnyt ahkerasti yöitä itseni, oman perheeni sekä lähimmäisten eduksi. Minua ei kiinnosta maksaa muiden kuluja millään tavalla.

Kyllä sinä maksat, koska olet saanut ilmaisen koulutuksen yms. muuta ilmaista elämäsi varrella. Sun maksamat verot eivät ole korvamerkittyjä tiettyyn tarkoitukseen. Etkä voi valikoida, että niistä maksat veroa, mikä hyödyttää sinua. Näinhän se aina menee tunnetusti, että valikoidaan vielä itselle ne mieluisimmat.

Esim. jos ei olisi mitään sosiaalisia tulonsiirtoja, ilmaista terveydenhoitoa jne. ja koko maa olisi täynnä rikkaita kidnappaavia ja lunnaita vaativia väkivaltaisia köyhien perustamia jengejä, niin tottakai poliisia olisi silloin halukas rahoittamaan veroillaan ja suorastaan vaatisi sitä, jos olisi rikas. Mutta se ei ole näin yksinkertaista, koska vastaavasti olisi ihmisiä, jotka eivät kaipaisi poliisia, vaan tulonsiirtoja ja koulutusta. Kaikki vaatimukset "minä en halua maksaa muiden...." ovat itsekkäitä vaatimuksia. Yhteiskunnassa on otettava kaikki huomioon mahdollisimman hyvin. Muuten se menettää oikeutuksensa.

Vierailija
138/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että olen kouluttautunut ja tehnyt ahkerasti yöitä itseni, oman perheeni sekä lähimmäisten eduksi. Minua ei kiinnosta maksaa muiden kuluja millään tavalla.

Ja kukaan muu ei ole puolestasi tehnyt yhtään mitään tässä yhteiskunnassa tai maailmassa? Ei voi kuin nauraa, hyi saatana mitä porukkaa

Persuja, ne ajattelee monet juuri tuolla tavalla. Niillä on suuri ego, joka ei ole tyytyväinen.

Vierailija
139/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on näiltä kitisijöiltä pois että jollakin tuntemattomalla voi olla miljoona euroa?

Ja kuinka vaikea on ymmärtää että harmittaa, jos palkastaan joutuu maksamaan jopa yli puolet veroa - etenkin kun tietää että yritys maksaa jo työntekijästään valtiolle, josta johtuen palkka on globaalilla skaalalla muutenkin pieni?

"Miten se on pois?" Voi herranjestas sentään miten yksinkertaisia ihmisiä voi olla olemassa. Mitenköhän se on rajallisten resurssien maailmassa pois kun yksi haalii itselleen enemmän kuin suurin osa tulee koko elämänsä aikana tienaamaan? Koko kapitalistinen markkinatalous nimenomaan perustuu sille että rajalliset resurssit rajataan niiden käyttöön joilla on varaa.

Tää maailma kulkee niin kohti tuhoa... Ei mitään toivoa enää kun ihmiset kulkee täällä kuin jossain transsissa ajattelematta yhtään mitään. Helvetin luola-apinat

Vaihtoehtona Neuvostoliitto, sosialistiset itäblokin maat? Ai sorry, kaatuivat. Ihmiset näki nälkää, eikä kellään ollut mitään.

Venezuela on hieno esimerkki - ei taida ollakaan.

Kapitalistinen järjestelmä takaa jatkuvuuden. Joku ottaa riskin ja perustaa työpaikkoja eli yrityksiä. Olisitko valmis siihen itse?

Ei takaa sellainen järjestelmä, jossa maailman noin 85 rikkainta omistaa enemmän kuin maailman köyhin puolisko. Tähän tulee onneksi vielä muutos, nyt vedellään viimeisiä henkäyksiä tästä kehityksestä, sillä se on elämän jatkuvuuden kannalta kestämätön.

Vierailija
140/141 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minäminäminä, minulle kaikki ja muille ei mitään!"

Aivan. Mutta kumpi, hän joka maksaa jumalattomasti veroja, tai hän joka omasta mielstä pitää saas enemmän tukirahaa?

Se jolla on enemmän rahaa, ei ainakaan ole siinä tilaanteessa, että esim. ruoasta ja lääkkeistä joutuu arvottamaan, kummat hankkii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan