Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulujen jakaminen yhteistaloudessa

Vierailija
28.07.2017 |

Mieheni kanssa meillä on hieman erimielisyyksiä yhteisten menojen kattamisesta parisuhteessa. Asunto on miehen, joten hän maksaa lainan. Meillä on myös auto, jota mies käyttää työmatkoihin ja yhteisiin reissuihin. Auto on miehen ja hän maksaa siitä kaikki kulut. Yhteiseltä tililtä maksamme vastikkeen, sähkön, netin yms. asumisen kulut. Myös ruoka ja kaikki koti tarpeet ostetaan yhteiseltä tililtä. Se mistä olemme erimieltä on miten yhteistilin rahoitus hoidetaan. Tällä hetkellä laitamme sinne saman verran rahaa, joka ei mielestäni ole reilua, koska mies tienaa enemmän. Mies tienaa noin neljä tonnia ennen veroja ja minä vähän yli kaksi tonnia ennen veroja. Mielestäni yhteiset kulut pitäisi jakaa tulojen suhteessa, joten miehen pitäisi laittaa rahaa 200 kun minä laitan 100. Miehen mielestä se ei olisi reilua, koska en maksa hänen mukaan asumisesta mitään. Minulle jää verojen jälkeen reilusti alle kaksi tonnia käteen ja maksanhan minä asumisesta, koska vastike ja kaikki asumisen kulut maksetaan yhteiseltä tililtä. Miten jakaisitte yhteiset kulut tässä tilanteessa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnosta 50/50 ja loput kulut +laskut miten on rahaa,periaatteella että kunhan on hoidettu.Miksi pitää tehdä rahasta iso asia jos kaikki voi hoitaa palkkatuloilla,niin ei pitäis olla ongelmaa

Vierailija
22/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap asuisi missään puolikkaan vastikkeen hinnalla, tai saisi kulkea ilmaiseksi autolla. Ei ole reilua, jos miehen noiden lisäksi pitää vielä maksaa juoksevistakin kuluista yli puolet. Eli nykyinen käytäntö on enemmän kuin reilu ap:ta kohtaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen asuu käytännössä ilmaiseksi ja silti pitäisi vielä maksaa vähemmän kuluttamistaan tuotteista.

En minä ainakaan tuollaiseen suostuisi.

Minä taas en suostuisi siihen, että puolisoni maksaisi minulle omistamastani asunnosta vuokraa. Meillä on parisuhde, ei vuokrasuhde, ja hän maksaa osansa vain asumisen juoksevista kuluista ja muista yhteisistä menoista. 

Vierailija
24/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon käypän vuokra-arvon mukaan puolet miehelle ja muut yhteiset kulut puoliksi. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
25/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen asuu käytännössä ilmaiseksi ja silti pitäisi vielä maksaa vähemmän kuluttamistaan tuotteista.

Minä taas en suostuisi siihen, että puolisoni maksaisi minulle omistamastani asunnosta vuokraa. Meillä on parisuhde, ei vuokrasuhde, ja hän maksaa osansa vain asumisen juoksevista kuluista ja muista yhteisistä menoista. 

Ihan vapaasti, mutta haluaisitko vielä maksaa enemmän yhteisistä menoista sillä perusteella, että tienaat enemmän?

Vierailija
26/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti, mutta haluaisitko vielä maksaa enemmän yhteisistä menoista sillä perusteella, että tienaat enemmän?

Olen maksanutkin niin aikoina, kun olen tienannut huomattavasti enemmän. Ideana on se, että puolisoilla on sama elintaso ja molemmilla esim. mahdollisuus säästää jonkin verran pahan päivän varalle. Minusta tämä on reilua. 

Vierailija
27/28 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanutkin niin aikoina, kun olen tienannut huomattavasti enemmän. Ideana on se, että puolisoilla on sama elintaso ja molemmilla esim. mahdollisuus säästää jonkin verran pahan päivän varalle. Minusta tämä on reilua. 

En toki tuomitse, mutta itse en maksajaksi ryhtyisi.

Vierailija
28/28 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa kaks tonnia enemmän... pistä mies maksaan kaikki yhteiset kulut, sitten teille jää saman verran käyttörahaa. Ja lainan lyhennys on miehen omaa säästöä. Parisuhteessa sama elintaso!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi