Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondomi hajosi viime yönä, kysymyksiä jälkiehkäisystä

Vierailija
28.07.2017 |

Löytyykö kyseinen pilleri ihan vain hyllyltä vai pitääkö vuoronumeron kautta mennä selittämään tilannetta? Kuinka varmasti pilleri toimii, pääsemme apteekkiin noin seitsemäksi eli yhdynnästä aikaa alle vuorokausi? Kuukautiset loppuivat lauantaina, joten ei pitäisi olla riskialttein ajankohta. Millaisia oireita voi tulla? Olemme menossa juuri tänä iltana tapaamaan poikaystävän vanhempia, en ole tavannut heitä ennen. Ikävää jos olen sitten siellä aivan huonovointinen. Onneksi poikaystävä lupautui tulemaan ostoksille kanssani, hermostuttaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ilmeisesti siis vuoronumerolla todennäköisimmin. Olisi kiinnostavaa vielä kuulla teidän kokemuksia toimivuudesta ja oireista. Mietin kannattaisiko ottaa se vasta kun se vierailu on ohi, toisaalta en tahtoisi ottaa isompaa riskiä... Ap

Itse ottaisin sen heti, koska kuten yllä joku kommentoikin niin 5 päivää kuukautisten loppumisen jälkeen (eli noin 8-10 päivää kuukautisten alkamisen jälkeen varmaan?) riski on olemassa.

Olen kerran ottanut ja mitään oireita en saanut, mutta ystäväpiirissä tuntuu olevan aika fifty-fifty. Mututuntumalla vaikuttaa siltä, että ne tuttuni, jotka reagoivat hormoneihin muutenkin herkästi (PMS, oireita e-pillereistä jne...) saavat jälkiehkäisystä oireita, muut eivät. Mutta tämä siis on vain oma havaintoni, ei mikään tieteellinen fakta. 

Kiitos kommentistasi, olen nyt päättänyt ottaa sen heti. Mielummin mahdollisesti huono ensivaikutelma kylässä kuin raskaus. Kuulemma vanhemmat ovat rentoja ihmisiä, joten turhaan riskeeraan. E-pillerit eivät aikoinaan mitään järkyttäviä oireita minulle aiheuttaneet, joten viestisi vähän tsemppasi. 

Vierailija
22/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten puhut poikaystävästä jos olet aikuinen?

Niin, olisin voinut kirjoittaa miesystäväkin. Olemme kahdenkympin puolivälissä. En nyt tiedä miksi iälläni on tässä edes väliä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti lääkäri ja apteekkihenkilökunta tuntui ajattelevan että mitään ehkäisyä ei ollut käytetty ylipäätään.

Kävin itse hakemassa je-pillerin apteekista, ja apteekkari siinä kyseli että pitäisikö varata lääkäriin aika, että onko ehkäisyasiat kunnossa. Sanoin vain että juuri sieltä tässä tulinkin, ja ostan vain varmuudeksi je-pillerin lääkekaappiin koska lopetimme juuri pillerini... "Aijaa, no sehän on hyvä." Joo.

On se varmaan vieläkin siellä kaapissa, vanhaksi mennyt varmasti kyllä ajat sitten kun ei ole vieläkään ollut tarvetta.

Vierailija
24/24 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Ajattelin vain kertoa, etten kokenut kuin pientä päänsärkyä. Ihan vain siksi kirjoitin lopun jutulle jos tätä jonain päivänä päätyy lukemaan joku samassa tilanteessa. Toki pitää nyt vahtia jos silti olisi raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän