Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondomi hajosi viime yönä, kysymyksiä jälkiehkäisystä

Vierailija
28.07.2017 |

Löytyykö kyseinen pilleri ihan vain hyllyltä vai pitääkö vuoronumeron kautta mennä selittämään tilannetta? Kuinka varmasti pilleri toimii, pääsemme apteekkiin noin seitsemäksi eli yhdynnästä aikaa alle vuorokausi? Kuukautiset loppuivat lauantaina, joten ei pitäisi olla riskialttein ajankohta. Millaisia oireita voi tulla? Olemme menossa juuri tänä iltana tapaamaan poikaystävän vanhempia, en ole tavannut heitä ennen. Ikävää jos olen sitten siellä aivan huonovointinen. Onneksi poikaystävä lupautui tulemaan ostoksille kanssani, hermostuttaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin löytyy hyllyltä, kun apteekkihenkilökunnalle kuuluu vakiosaarna. Itse olen kerran joutunut turvautumaan ja oksensin vuorokauden.

Vierailija
2/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo otat vuoronumeron ja saat sen tiskiltä. Minulle ei tullut mitään oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pyytää myyjältä, mutta ei tarvitse vuoronumeroa välttämättä jos myyjiä on osastolla ym. vapaana.

Vierailija
4/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää pyytää myyjältä, mutta ei tarvitse vuoronumeroa välttämättä jos myyjiä on osastolla ym. vapaana.

En tiedä riippuuko sitten apteekista, mutta en ainakaan saanut sellaiselta käyskentelevältä myyjältä vaan ohjasi minut vuoronumerojonoon.

Vierailija
5/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella ekalla kerralla ei oireita, kolmannella kerralla menkkojen aikana suojaamatonta seksiä, mutta ostin n. 48 h yhdynnän jälkeen varmuuden vuoksi sen.

Menkat oli vajaa 2 viikkoa myöhässä ja pari pv ennen sitä oli yhden illan selkä niiiin kipeä, että en voinut edes kävellä kunnolla. Tuntui siis tosi kovilta menkkakivuilta, jotka säteilevät selkään.

Eli taisi mennä kroppa ja kierto suht sekaisin.

Vierailija
6/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pyytää henkilökunnalta, oma miesystävä ei ainakaan mitään saarnaa saanut kun kävi hakemassa.

Ei tullut mitään oireita.

Enää en kyllä ottaisi, ellei ovulaatio sattuisi olemaan ihan ajankohtainen.

Vierailija
7/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta tuo vuorokauden kestävä oksentelu, kuinka nopeasti se alkoi? Googlailun perusteella kaikilla ei tule kovin pahoja oireita. Kuuluisinpa siihen ryhmään varsinkin kun olen menossa kylään tuntemattomille ihmisille, joihin olisi kiva tehdä vaikutus jollain muulla tavalla kuin viettämällä ilta vessassa. ap

Vierailija
8/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä riippuuko sitten apteekista, mutta en ainakaan saanut sellaiselta käyskentelevältä myyjältä vaan ohjasi minut vuoronumerojonoon.

Varmaan riippuu, itse oli Manskun isossa apteekissa Helsingissä ja näin pari kertaa silloin nuorempana (3-7 v sitten) onnistunut.

Vierailija
9/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ilmeisesti siis vuoronumerolla todennäköisimmin. Olisi kiinnostavaa vielä kuulla teidän kokemuksia toimivuudesta ja oireista. Mietin kannattaisiko ottaa se vasta kun se vierailu on ohi, toisaalta en tahtoisi ottaa isompaa riskiä... Ap

Vierailija
10/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tullut jälkiehkäisystä muita oireita kuin että rinnat kipeytyi hirveästi ja kierto meni joksikin aikaa sekaisin. Mutta toimi niinkuin piti eli raskaaksi en tullut.

Vierailija
11/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyteho heikkenee ajan kuluessa. Pilleri estää hedelmöittymeen munasolun kiinnittymisen kohdun seinämään, joten jos se ehtisi tapahtumaan, ei jälkiehkäisypilleri enää keskeytä raskautta.

Vierailija
12/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyysin apteekkihenkilökunnalta sen pillerin, en saanut saarnaa, ainoastaan juteltiin yhteensopivuudesta mun perussairauden vuoksi syömien lääkkeiden kanssa.

Mulla ei tullut yhtään paha olo, ei mennyt kierto sekasin tms.

Vierailija
13/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä seksiä noin pentuna harrastaa

Vierailija
14/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö kyseinen pilleri ihan vain hyllyltä vai pitääkö vuoronumeron kautta mennä selittämään tilannetta? Kuinka varmasti pilleri toimii, pääsemme apteekkiin noin seitsemäksi eli yhdynnästä aikaa alle vuorokausi? Kuukautiset loppuivat lauantaina, joten ei pitäisi olla riskialttein ajankohta. Millaisia oireita voi tulla? Olemme menossa juuri tänä iltana tapaamaan poikaystävän vanhempia, en ole tavannut heitä ennen. Ikävää jos olen sitten siellä aivan huonovointinen. Onneksi poikaystävä lupautui tulemaan ostoksille kanssani, hermostuttaa.

No tuohan nimenomaan on riskialttein ajankohta. Jos menkkasi ovat kestäneet normaalin 5 päivää, nyt on jo kp 11. Yleensä ovulaatio on noin kp 14, siittiöt selviää hyvin tuon ajan. Itselläni ovis on aina kp 11.

Eli sinulla saattaa hyvinkin olla jo ovulaatio. Sinuna ostaisin myös ovulaatiotestin, jotta saisin varmuuden.

Vierailija
15/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten tehdä 3 viikon päästä raskaustesti

Vierailija
16/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan siis niellä varmuuden vuoksi pillerin heti kun saan vain sen käsiini ja toivoa etten ole yksi näistä harvinaisemmista (?) tapauksista, joille on tullut kamalasti pahoinvointia. Ja olen kyllä aikuinen, enkä ensimmäinen jolle näin on käynyt. :) Kiitos muille asiallisista vastauksista! Ap

Vierailija
17/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahalta tuo vuorokauden kestävä oksentelu, kuinka nopeasti se alkoi? Googlailun perusteella kaikilla ei tule kovin pahoja oireita. Kuuluisinpa siihen ryhmään varsinkin kun olen menossa kylään tuntemattomille ihmisille, joihin olisi kiva tehdä vaikutus jollain muulla tavalla kuin viettämällä ilta vessassa. ap

Aloin oksennella pari tuntia pillerin ottamisen jälkeen, mutta olen ilmeisesti aika herkkä hormoneille, koska olen myös myöhemmin molemmat raskausajat oksentanut läpeensä, alusta loppuun. Itse jouduin näihin pillereihin turvautumaan vielä aikana, jolloin niitä piti käydä lääkäriltä saakka pyytämässä ja sain kyllä totaaliset nuhteet, vaikka tilanne oli se, että kondomi ihan täysin repesi/halkesi, kaiketi siinä rakenteessa oli jokin virhe. Lähtökohtaisesti lääkäri ja apteekkihenkilökunta tuntui ajattelevan että mitään ehkäisyä ei ollut käytetty ylipäätään.

Vierailija
18/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, ilmeisesti siis vuoronumerolla todennäköisimmin. Olisi kiinnostavaa vielä kuulla teidän kokemuksia toimivuudesta ja oireista. Mietin kannattaisiko ottaa se vasta kun se vierailu on ohi, toisaalta en tahtoisi ottaa isompaa riskiä... Ap

Itse ottaisin sen heti, koska kuten yllä joku kommentoikin niin 5 päivää kuukautisten loppumisen jälkeen (eli noin 8-10 päivää kuukautisten alkamisen jälkeen varmaan?) riski on olemassa.

Olen kerran ottanut ja mitään oireita en saanut, mutta ystäväpiirissä tuntuu olevan aika fifty-fifty. Mututuntumalla vaikuttaa siltä, että ne tuttuni, jotka reagoivat hormoneihin muutenkin herkästi (PMS, oireita e-pillereistä jne...) saavat jälkiehkäisystä oireita, muut eivät. Mutta tämä siis on vain oma havaintoni, ei mikään tieteellinen fakta. 

Vierailija
19/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin oksennella pari tuntia pillerin ottamisen jälkeen, mutta olen ilmeisesti aika herkkä hormoneille, koska olen myös myöhemmin molemmat raskausajat oksentanut läpeensä, alusta loppuun. Itse jouduin näihin pillereihin turvautumaan vielä aikana, jolloin niitä piti käydä lääkäriltä saakka pyytämässä ja sain kyllä totaaliset nuhteet, vaikka tilanne oli se, että kondomi ihan täysin repesi/halkesi, kaiketi siinä rakenteessa oli jokin virhe. Lähtökohtaisesti lääkäri ja apteekkihenkilökunta tuntui ajattelevan että mitään ehkäisyä ei ollut käytetty ylipäätään.

Todella inhottavaa tuollainen tuomitseminen, onneksi asenteet ovat tainneet muuttua jonkin verran. Muutenkin typerää laittaa koko vastuu naisen harteille tällaisessa tilanteessa. Itse en ole ikinä ollut raskaana, mutta söin aiemmassa suhteessani e-pillereitä ja niiden pahin oire taisi olla lisääntynyt ruokahalu ja sitä myötä lihominen. Ei sillä että sekään olisi ollut kivaa, kilojen karistelussa meni kauan. Tämä suhde on sen verran tuore etten vielä ole päättänyt siirrynkö taas hormonaaliseen ehkäisyyn.

Vierailija
20/24 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten puhut poikaystävästä jos olet aikuinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä