Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi feminismiä ymmärretään tahallaan niin väärin?

Vierailija
28.07.2017 |

Olen feministi ja en ymmärrä miksi se on niin halveksuttavaa monen mielestä. Onko taustalla puhdas naisviha? Ja miksi jokainen ei ole feministi, etenkin nainen? https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… tässä on hyvin tiivistetty miten itse koen feminismin. Mutta miksi feminismiin yhdistetään niin paljon negatiivista ajattelua? Itse koen että miesten asiat ovat yhtä tärkeitä ja kuinka typerä täytyy olla että luulee feminismin tavoitteen olevan se, että naiset nousisivat jotenkin miesten "yläpuolelle"?

Kommentit (842)

Vierailija
221/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"19. Feminismi ei tarkoita sitä, että nostaisit naiset miesten yläpuolelle, polttaisit rintaliivejä tai vihaisit miehiä – nämä kliseet ovat mielestäsi naurettavia"

Miksi sitten monet julkifeministit toimivat eikä kukaan nosta äläkkää?!

Etenkin nuoret naiset voivat julistaa hyvin miesvihamielisiä ja/tai yleistäviä juttuja eikä kukaan puutu niihin.

Kun kaikilta miehiltä Oulussa kiellettiin osallistuminen tapahtumaan, koska ulkomaalaiset miehet oli häiriköineet naisia, missä oli otsikot, tasa-arvovaltuutettu ja feministit? Entä asevelvollisuus? Yks räikeimpiä tasa-arvoon liittyviä kysymyksiä, jota pyritään vaan lykkäämään ja hyssyttelemään viimeiseen asti. Feministit ehdottavat "naisrauhaa" rikoslakiin lähisuhdeväkivaltaan liittyen, vaikka törkeämpi lähisuhdeväkivalta kohdistuu yleisemmin miehiin. Miksi se uudistus ei voisi olla sukupuolineutraali, kysyn vaan.

Esimerkkejä on loputtomiin... kaikki me tiedetään niitä.

Ja tuolla listalla mainitaan kuinka pitäis arvostaa esim Sofi Oksasta, mut en mitenkään pysty sen jälkeen miten se tuon cheek-elastinen-ym kohun aiheutti ja hoiti. Oli edesvastuutonta syytellä ja antaa ymmärtää, että kyse oli suuremmasta kuin loppujen lopuksi olikaan -en arvosta!

Mitkä helvetin julkifeministit??? Kaikki ihmiset jotka eivät ole sovinisteja ovat feministejä, eikä sitä tarvitse missään julkistaa tai salata. 

Feminismi on sitä että ajattelee että miehet ja naiset ovat saman arvoisia ihmisiä. Sovinistit ajattelee että mies on parempi ja arvokkaampi kuin nainen koska miehellä on erilainen värkki jalkovälissä ja isommat lihakset jne.

Vierailija
222/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu Tiina Rosenbergin ajatuksiin miessukupuolesta niin ymmärrät mikä feminismissä on pielessä. Tiina on toki vain yksi ihminen mutta näkyvästi ollut esillä eikä ainoa lajiaan.

En tutustunut edes Ap:n linkkiin, mutta mielestäni vastauksesi tiivistää hyvin ongelman. On olemassa joku ääripään tyyppi, ja sen takia kaikki leimataan. Suurin osa feministeistä haluaa tasa-arvoa, ei mitään naisten ylivaltaa, mutta muutamien yksilöiden takia koko ajatus lynkataan.

Nimenomaan ääripäät leimaavat joukon. Lisätään Rosenbergin jatkoksi Anne "Tulta munille" Moilanen.

Nevöhööd kummastakaan. Silti 45 vuotta femistininä. Ei minua voi tulla kukaan yksittäinen ihminen leimaamaan miksikään, olen edelleen sitä mieltä että ihmisarvoa ei määritä sukupuolielin. Eiköhän 99,9% naisista ole sitä mieltä että nainen ja mies on yhtä arvokas ihmisenä ja luultavasti lähes yhtä moni mies. Aika vähän sovinisteja varmaan Suomessa enää on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustu Tiina Rosenbergin ajatuksiin miessukupuolesta niin ymmärrät mikä feminismissä on pielessä. Tiina on toki vain yksi ihminen mutta näkyvästi ollut esillä eikä ainoa lajiaan.

En tutustunut edes Ap:n linkkiin, mutta mielestäni vastauksesi tiivistää hyvin ongelman. On olemassa joku ääripään tyyppi, ja sen takia kaikki leimataan. Suurin osa feministeistä haluaa tasa-arvoa, ei mitään naisten ylivaltaa, mutta muutamien yksilöiden takia koko ajatus lynkataan.

Valhe. Propagandaa.

Kaikki suurimmat feministi-järjestöt ovat seksistisiä. Valtion tasa-arvoyksikkö on seksistinen, ja täysin tekopyhä jo pelkästään 100% naisjäsentensä takia. Missä ovat sukupuolikiintiöt nyt?

Oikeaan tasa-arvoon uskova feminist, on harvinainen poikkeus. Niitäkin toki on, mutta kuten esim Nais-asiaunionistakin helposti näkee, ovat poikkeus sääntöön.

Feministijärjestöt on kärpäsen paska suomalaisista naisista, eikä ne liity itse feminismiin mitenkään, kunhan ovat ottaneet sellaisen nimen järjestölleen. Feminismi tarkoittaa sitä että miehet ja naiset ovat ihmisenä yhtä arvokkaita. Oletko oikeasti sitä mieltä että suurin osa naisista on Suomessa sovinisteja? Ja miehistä?

Vierailija
224/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvihaa ja sitä, että nykyajan "uuden aallon" feministit puolustavat niin kummallisia asioita (esim islam, transihmiset yms). Uskoakseni molemmat tekevät hallaa feminismi sanalle, siis nämä "uudet" feministit joilla ei ole mitään tekemistä oikean feminismin kanssa, sekä myös miehet jotka vihaavat naisia. Sitten on vielä sovinistiämmätkin, jotka naureskelevat naisten oikeuksille ja menevät kaikessa miesten puolelle.. Eli vääristelijöitä ja vihaajia löytyy.

Minä olen aina ollut feministi ihan äidinmaidon kautta, en ymmärrä miksi nainen olisi huonompi ihminen kuin mies, en millään. Mutta en jaksa myöskään kuunnella mitään paasausta asiasta, enkä fanaattisia kiihkoilijoita pilluhatuissa yms vastenmielistä.

Elän vain itse niin, ettei minua miehet pääse pompottelemaan, mutta en koskaan pukisi pinkkiä vaginaa päähäni ja lähtisi marssimaan transien puolesta tms ällöttävää,

Vierailija
225/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ihmisiä minulle, kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet, oikeudet ja velvollisuudet. Feminismi vaan sattuu olemaan nykyään suuri vitsi monilta osin. Miksi edes puhuisit feminismistä suomessa?

Eli olet itsekin feministi etkä sovinisti?

Miltä osin se että naiset ja miehet ovat yhtä arvokkaita ihmisinä on vitsi?

Vierailija
226/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan mielummin väkivaltaista piereskelyä kuin ryhdyn feministiksi.

Muuten uskon kyllä miesten ja naisten väliseen tasa-arvoon.

Vierailija
227/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvihaa ja sitä, että nykyajan "uuden aallon" feministit puolustavat niin kummallisia asioita (esim islam, transihmiset yms). Uskoakseni molemmat tekevät hallaa feminismi sanalle, siis nämä "uudet" feministit joilla ei ole mitään tekemistä oikean feminismin kanssa, sekä myös miehet jotka vihaavat naisia. Sitten on vielä sovinistiämmätkin, jotka naureskelevat naisten oikeuksille ja menevät kaikessa miesten puolelle.. Eli vääristelijöitä ja vihaajia löytyy.

Minä olen aina ollut feministi ihan äidinmaidon kautta, en ymmärrä miksi nainen olisi huonompi ihminen kuin mies, en millään. Mutta en jaksa myöskään kuunnella mitään paasausta asiasta, enkä fanaattisia kiihkoilijoita pilluhatuissa yms vastenmielistä.

Elän vain itse niin, ettei minua miehet pääse pompottelemaan, mutta en koskaan pukisi pinkkiä vaginaa päähäni ja lähtisi marssimaan transien puolesta tms ällöttävää,

Mitä transihmiset ovat sinulle tehneet?

Vierailija
228/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ryhmäidentiteetti "naiset" (tai miehet) on luotaantyöntävä. Yksilöitä me ennen kaikkea olemme. 

Ymmärräthän, että yksilö ei ikinä pärjää ryhmittymää vastaan? Ryhmittymä voi olla miehet tai muualta tulleet. Jälkimmäisten saattelemana olisi paras olla olematta yksilö, sillä he ovat tiivis ryhmä.

Vierailija
229/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. En edes kehtaa sanoa olevani feministi, koska itsekin oksennan esim. monelle Everyday Feminism -sivun artikkelille ja en kestä sekopäisiä feminatseja.

Voin mielelläni sanoa kannattavani tasa-arvoa, mutta tosiaan valitettavasti en halua feministiksi leimautua äännekkäiden femistien takia, jotka ovat monesta asiasta varsin eri mieltä kuin minä.

Eli olet sovinisti jonka mielestä mies on parempi ihminen kuin nainen?

Joku tuollainen sivu on joku ihan tuntematon 99,9% ihmisistä, joten miksi sen perusteella pitäisi tehdä jotain päätelmiä yhtään mistään?

Vierailija
230/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan mielummin väkivaltaista piereskelyä kuin ryhdyn feministiksi.

Muuten uskon kyllä miesten ja naisten väliseen tasa-arvoon.

Jos uskot tasa-arvoon olet feministi, halusit tai et. Jos et usko olet sovinisti. Tasan kaksi vaihtoehtoa on olemassa. Se on vähän kuin väittäisit että voi olla vähän raskaana kun väität että et ole feministi etkä sovinisti, se on joko tai.

Vierailija
231/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän kuin persujen kanssa. Joidenkin mielestä on vain muutamia äänekkäitä yksilöitä, jotka pilaa maineen. Osan mielestä ongelma on, että muut eivät tarpeeksi selvästi irtisanoudu äänekkään vähemmistön toimista. Osa taas ajattelee, että kyse ole vähemmistöstä vaan lähes kaikista siinä porukassa.

Vierailija
232/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3536913/mies-mita-keinoja-haluaisit-mie…

Tässä miesten tasokasta keskustelua miesten syrjäytymisen ehkäisystä. Joopa joo, naisten vika ja naisten korjattava tämäkin.

Vierailija
233/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap ja muut "kiltit" feministit.

Katsokaa vähän feministien videoita youtubesta. Sen jälkeen päätelkää miksi kukaan täysjärkinen haluaa olla feministi.

Miksi pitää edes olla jonkun aatteen kannattaja?

Ole oma itsesi ja kohtele muita kuin haluaisir itseäsi kohdeltavan. Tähän tuskin on lisättävää...

Ei se ole mikään aate, vaan mielipide siitä että ovatko vai eivätkö ole, mies ja nainen saman arvoisia ihmisenä. Olet joko feministi tai sovinisti, kuten olet joko vasenkätinen tai oikeakätinen, ei sekään ole mikään aate. 

Ja ei, en katso mitään videoita, en katso mistään muustakaan mikä on päivänselvä asia, en katso videoita oikeakätisyydestä vaikka olen oikeakätinen.

Vierailija
234/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valhe. Propagandaa.

Kaikki suurimmat feministi-järjestöt ovat seksistisiä. Valtion tasa-arvoyksikkö on seksistinen, ja täysin tekopyhä jo pelkästään 100% naisjäsentensä takia. Missä ovat sukupuolikiintiöt nyt?

Oikeaan tasa-arvoon uskova feminist, on harvinainen poikkeus. Niitäkin toki on, mutta kuten esim Nais-asiaunionistakin helposti näkee, ovat poikkeus sääntöön.

Feministijärjestöt on kärpäsen paska suomalaisista naisista, eikä ne liity itse feminismiin mitenkään, kunhan ovat ottaneet sellaisen nimen järjestölleen. Feminismi tarkoittaa sitä että miehet ja naiset ovat ihmisenä yhtä arvokkaita. Oletko oikeasti sitä mieltä että suurin osa naisista on Suomessa sovinisteja? Ja miehistä?

Feministijärjestöt eivät liity feminismiin mitenkään? Eikö tuo ole jo sinustakin vähän liian paksua?

Vierailija
235/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ihmisiä minulle, kaikilla pitäisi olla samat mahdollisuudet, oikeudet ja velvollisuudet. Feminismi vaan sattuu olemaan nykyään suuri vitsi monilta osin. Miksi edes puhuisit feminismistä suomessa?

Miksei Suomessa saisi puhua feminismistä, anteeksi mitä?

Naiset kohtaavat paljon seksismiä, esim. tytöttelyä ja seksuaalista ahdistelua. Naispoliittikkojen ym. ulkonäöstä ja ylipainosta keskustellaan eri tyyliin kuin miesten.

Yhäkin työelämässä naiset ovat alakynnessä. Koulutuksellani miesten keskiarvopalkka on n. 600-700 e suurempi kuin naisilla ja miehiä huomattavasti enemmän johtotehtävissä (nälyy palkassa).

Naiset ovat äityisvapaalla ja hoitavat ne lapset + synnyttävät, kyllä se näkyy työelämässö negatiivisesti.

Pojat taas pärjäävät huonommin koulussa, feminismi yleisesti ajaa tasa-arvoa.

Feminismi kuuluu ns. "rumille" naisille, jotka eivät pärjää miesten kanssa. Tästä he ovat suivaantuneet ja alkavat syyttää miehiä ongelmistaan. Feminismi vahvistaa itseään, sillä kääntymisen jälkeen feministit pärjäävät entistä huonommin miesten kanssa, mikä lisää heidän tuntemaansa vihaa miehiä kohtaan. Käänteisesti verrannollinen tilanne on mies, joka ei pärjää naisten kanssa ja tämän seurauksena alkaa syyttää ja leimata naisia.

Näin asiat vain menevät, tykkäsit siitä taikka et. Ja esim. ap:n avauksesta on helposti todettavissa, että hän ei pärjää miesten kanssa, koska on päätynyt feministiksi. Huomautettakoon vielä, että tasa-arvon kanssa feminismillä ei ole mitään tekemistä. Jopa termit "miesviha" ja "piilotettu miesviha" kuvaavat feminismiä paremmin kuin "pyrkimys tasa-arvoon".

Niinhän sä luulet. Miten monen suomalaisen feministin kanssa olet viettänyt aikaa?

99,99% suomalaisista naisista on feministejä, joten varmaan aika monen :D Ja suurin osa miehistäkin. Hyvin harva suomalainen on enää sovinisti.

Vierailija
236/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valhe. Propagandaa.

Feministijärjestöt eivät liity feminismiin mitenkään? Eikö tuo ole jo sinustakin vähän liian paksua?

Ei. 99,99% suomalaisista naisista on feministejä eivätkä he kuulu mihinkään järjestöön sen takia. Suuri osa heistä on myös äitejä, eivätkä he kuulu mihikään äitijärjestöönkään, myöskään sovinistit eivät kuulu mihinkään järjestöön yleensä, ei myöskään koiran omistajan koirajärjestöön tai kissan omistajat kissajärjestöön. Hyvin pieni prosentti eläkeläisistä kuuluu eläkeläisjärjestöön. 

Itse feminismi on kuvaava sana, kuin vaikka väri vihreä. On olemassa vihreä puolue, mutta se ei sinänsä liity väriin vihreä, se on vain kuvaamassa sitä että puolueessa on paljon ihmisiä jotka tykkää luonnosta joka enimmäkseen on vihreä väriltään, ainakin kesällä. 

Vierailija
237/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä transihmiset ovat sinulle tehneet?

Henkilökohtaisesti vieneet naistenvessat.

Muutoin vieneet naisten missikisat, naisten urheilun jne. On jo todettu tutkimuksin, että miehen keho on silti miehen keho, vaikka lääkkeillä yrittäisi hillitä. Tasot ovat naisten urheiluun silti liian korkealla. Onneksi tähän on nyt puututtu ja miehiä suljettu pois naisten urheilusta.

Eli transihmiset ovat varastaneet sinulta omistamiasi naistenvessoja? Muuten en oikein ymmärrä, miten olet ne voinut "henkilökohtaisesti" menettää.

Naisten missikisat? Siinäpä feministeille rakas instituutio :D

Transnaiset ovat muuten saaneet (tietyin reunaehdoin) kilpailla naisten sarjassa olympialaisissa jo vuodesta 2004. Mainitse ihmeessä yksikin olympiamitalin voittanut transnainen.

Vierailija
238/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"19. Feminismi ei tarkoita sitä, että nostaisit naiset miesten yläpuolelle, polttaisit rintaliivejä tai vihaisit miehiä – nämä kliseet ovat mielestäsi naurettavia"

Miksi sitten monet julkifeministit toimivat eikä kukaan nosta äläkkää?!

Etenkin nuoret naiset voivat julistaa hyvin miesvihamielisiä ja/tai yleistäviä juttuja eikä kukaan puutu niihin.

Kun kaikilta miehiltä Oulussa kiellettiin osallistuminen tapahtumaan, koska ulkomaalaiset miehet oli häiriköineet naisia, missä oli otsikot, tasa-arvovaltuutettu ja feministit? Entä asevelvollisuus? Yks räikeimpiä tasa-arvoon liittyviä kysymyksiä, jota pyritään vaan lykkäämään ja hyssyttelemään viimeiseen asti. Feministit ehdottavat "naisrauhaa" rikoslakiin lähisuhdeväkivaltaan liittyen, vaikka törkeämpi lähisuhdeväkivalta kohdistuu yleisemmin miehiin. Miksi se uudistus ei voisi olla sukupuolineutraali, kysyn vaan.

Esimerkkejä on loputtomiin... kaikki me tiedetään niitä.

Ja tuolla listalla mainitaan kuinka pitäis arvostaa esim Sofi Oksasta, mut en mitenkään pysty sen jälkeen miten se tuon cheek-elastinen-ym kohun aiheutti ja hoiti. Oli edesvastuutonta syytellä ja antaa ymmärtää, että kyse oli suuremmasta kuin loppujen lopuksi olikaan -en arvosta!

Mitkä helvetin julkifeministit??? Kaikki ihmiset jotka eivät ole sovinisteja ovat feministejä, eikä sitä tarvitse missään julkistaa tai salata. 

Feminismi on sitä että ajattelee että miehet ja naiset ovat saman arvoisia ihmisiä. Sovinistit ajattelee että mies on parempi ja arvokkaampi kuin nainen koska miehellä on erilainen värkki jalkovälissä ja isommat lihakset jne.

Juuri tuo ehdottomuus ja yksisilmäisyys on yksi syistä miksi moni ei edes halua ymmärtää feminismiä. Määritelmiä on monia, riippuu ihan siitä minkä aikakauden ja mielipiteen määritelmiä halutaan uskoa. On aika paljon muitakin feministiksi julistautuvaa kuin sinä. Osa heistä määrittelee feminismin ja sovinismin erilailla. Miksi juuri se sinun kannattama määritelmä olisi ainoa oikea? Ja pitääkö ylipäätään olla feministi voidakseen määritellä mitä feminismi on?

Vierailija
239/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen feministi ja en ymmärrä miksi se on niin halveksuttavaa monen mielestä. Onko taustalla puhdas naisviha? Ja miksi jokainen ei ole feministi, etenkin nainen? https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… tässä on hyvin tiivistetty miten itse koen feminismin. Mutta miksi feminismiin yhdistetään niin paljon negatiivista ajattelua? Itse koen että miesten asiat ovat yhtä tärkeitä ja kuinka typerä täytyy olla että luulee feminismin tavoitteen olevan se, että naiset nousisivat jotenkin miesten "yläpuolelle"?

En oikein usko tähän naisviha väittämään - suomalainen perusmies ei vihaa naisia. Meillä (miehillä) on omat äitimme, sisaremme ja tyttäremme, sekä vaimomme, tyttöystävämme ja naisystävät. Feminismin ongelmana on, että feminismi ylevistä periaatteistaan huolimatta näyttäytyy vahingollisena aatteena miehille. Syynä on sen politisoitunut viholliskuva, joka on ikipaha miessukupuoli. 

Mielestäni länsimainen nyky-feminismi näkyy "loistokkuudessaan" hyvin feministi Cassie Jayen dokumentissa The Red Pill (2016). Kerrottakoon että dokumentin tehtyään dokumentaristi Jayen irtisanoutui nyky-feminismistä juurikin sen totalitäärisen ja yksipuolisen tasa-arvokäsityksen takia. Tämä tasa-arvokäsitys on politisoitunutta ja sen takia suuret joukot poikia ja miehiä kärsivät länsimaisissa yhteiskunnissa.

Tietyllä tapaa länsimainen feminismi seisoo miesten oikeuksien edessä ja väittää ettei miehillä ole tällaista oikeutta  tasa-arvoon. Ei tuomita virallisesti poikien ympärileikkausta vaan väheksytään sen esille tuomista. Myöskään miesten kokemaa lähisuhdeväkivaltaa ei feministiset järjestöt tuomitse vaan korostavat vain toiseen sukupuoleen suunnattua väkivaltaa - pyritään estämään sellaisen tutkimista jne.

Feminismi pyrkii koko ajan valtaamaan tasa-arvokäsitteen. Se pyrkii määrittelemään mitä on "oikea" tasa-arvo. Miesten osa tässä määrityksessä on aina maksajan ja syntisäkin rooli - johtuen tästä epämääräisestä viholliskuvasta "patriarkaatti". Tämän hetken näkyvä feminismi ei ole tasa-arvoa, se on pelkkä vallananastusjärjestö, jonka tehtävänä on saada lisää poliittista ja taloudellista vaikutusvaltaa. Tällaiseen johtopäätökseen myös Cassie Jayen tuli dokumentin tehtyään.

Mikään tuosta ei pidä paikkaansa.

Olet joko feminsti tai sovinisti. Sinun mielestäsi miehet ja naiset ovat yhtä arvokkaita ihmisinä, tai sitten pidät miehiä arvokkaampina.

Kaikki tuollaiset höpöhöpö- jutut ei liity oikeasti feminismiin millään tavalla.

Naiset ovat aina rakastaneet miehiään, veljiään, poikiaan ja isiään, ja rakastavat yhä, jopa niitä jotka ovat väkivaltaisia naisia kohtaan.

Normaaleille miehille feminismi ei "näyttäydy" yhtään minään muuna kuin sukupuolten tasa-arvona. Vain jotkut itsekin hörhöt seuraa jotain hörhöfeministijuttuja vähän kuin jotkut hörhöt seuraa jotain uusnatsijuttuja.

Vierailija
240/842 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Onkohan olemassa jotain "järkifemimismi"-yhdistystä. Omasta mielestäni miehiinkin kohdistuu monia epäkohtia, esim. juuri asevelvollisuus on ihan käsittämätöntä syrjintää. Tai se, että isät sivutaan helposti huonompana vanhempana huoltajuuskiistoissa (olkoonkin että liian useissa tapauksissa isät sysäävät turhan ison osan vanhemman vastuusta nimenomaan äidille, kuten omassakin parisuhteessa..). yksi mitä en ymmärrä on poikien ympärileikkaus. Tai se, että pojan olisi pakko olla "karski" ollakseen hyvä poika.

Ap

Feminismi tarkoittaa sitä että nostetaan nainen tasa-arvoiseen asemaan miehen kanssa. Jos pitäisi nostaa mies tasa-arvoiseen asemaan naisen kanssa, niin sille pitäisi keksiä oma nimi. Tai sitten tyytyä vaan ihan siihen perus tasa-arvo nimitykseen.

Ei miestä voi enempää nostaa, ne saisivat tippua muutaman pykälän alaspäin arvoasteikolla ja nainen nousta, että päästäisiin tasa-arvoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi