Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua miten kukaan voi syödä sika-nauta jauhelihaa. En ole vielä ruokaa keksinyt missä se maistuisi hyvälle

Vierailija
28.07.2017 |

Ihan järkyttävän makuista, vaikka miten maustaisi. Lisäksi jo paistaessa sitkeää, naudan jauheliha kun menee ihan muruksi pannulla. Lisäksi sikanaudasta irtoaa niin paljon rasvaa ja nesteitä, että liha suunnilleen keittyy siinä pannulla.

Aina silloin tällöin haksahdan ostamaan jos saa tosi halvalla ja joka ikinen kerta muistan syödessä, ettei kannata sitä euroa säästää.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näköjään ymmärrä hyvän päälle.

Vierailija
2/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikkoon, perunakeittoon ja lasagneen sitä nyt ainakin pistän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkoruokiin sopii hyvin, antaa sopivaa mehevyyttä, naudan jauheliha liian kuivaa.

Vierailija
4/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikkoon.

Vierailija
5/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sopii ruokiin joihin toivotaan mehevyyttä. Joka paikkaan ei aina sovi rasvattomin liha. Nämä on näitä juttuja mitä oppii kun tekee enemmän ruokaa.

Vierailija
6/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyihin ruokiin sika-nauta nyt on ehdoton. Sinä et näemmä osaa jauhelihaa edes paistaa jos sitä kerran lihasnesteissä keittelet ja varmaan käytät vielä niitä muovipannuja.

Vierailija
7/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika nauta säilyke suoraan purkista leivän päälle, ja hyvää on, tulee vatta täyteeeeeen.

Vierailija
8/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri jauhelihat eri tarkoituksiin kuten joku jo totesikin.

Vierailija
9/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen.

Elämäni aikana olen yhden kerran ostanut vahingossa sika-nautaa ja siitä tuli niin pahaa että kun pakastin annokset niin ne on odottaneet minua pakastimessa jo varmaan 1-2 vuotta. Vaikka ei olisi enää mitään syötävää jäljellä niin en silti halua koskea niihin.

Vierailija
10/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun paistaa jauhelihan riittävän kuumalla pannulla, ei nesteitä irtoa niin paljoa. Tottakai rasvaa tulee, mutta ei liemeksi asti.

Lihapullat ja uuniruuat tulevat todella kuiviksi jos niihin laittaa pelkkää nautaa.

Vierailija
11/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ostetaankin varmasti pitkälti sen takia että se on halvempaa nautajauhelihaan verrattuna.

Vierailija
12/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikkoon.

Kaalilaatikkoon laitoin viimeksi ja koko laatikko lillui rasvassa, uskalsin laittaa, koska en pysty itse kaalia syömään paljon tai tulee maha kipeäksi. Se sian maku vain oli aivan järkyttävä tuossakin ruoassa.

ap

Vierailija
13/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikkoon.

Kaalilaatikkoon laitoin viimeksi ja koko laatikko lillui rasvassa, uskalsin laittaa, koska en pysty itse kaalia syömään paljon tai tulee maha kipeäksi. Se sian maku vain oli aivan järkyttävä tuossakin ruoassa.

ap

Miten sä se lihan sinne laitoit, kun ihan lillui rasvassa???

Vierailija
14/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun paistaa jauhelihan riittävän kuumalla pannulla, ei nesteitä irtoa niin paljoa. Tottakai rasvaa tulee, mutta ei liemeksi asti.

Lihapullat ja uuniruuat tulevat todella kuiviksi jos niihin laittaa pelkkää nautaa.

En tiedä mitä sikanautaa sä paistelet, mutta kyllä mulla tulee ihan aina hillittömästi nestettä, vaikka on kuuma pannu. En ole vielä kuivua lihapullia tai pihvejä tehnyt, vaikka nautaa aina käytänkin. Sitäkin on eri rasvaprosenteilla.

ap

Vierailija
15/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalilaatikkoon.

ap

Inhosi sikanautaa kohtaan taitaa tulla siitä, kun et osaa laittaa ruokaa

Vierailija
16/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävään osaan esimerkiksi perinteisiä italialaisia reseptejä tulee molempia lihoja. Suomalaisilla on vain se ongelma, että he kuvittelevat hyvää ruokaa syntyvän niin että jauheliha paistetaan pannulla ja eikun ääntä kohti. Esimerkiksi mainitsemani kansa hauduttaa jauhelihakastiketta monia tunteja. Kehotan kokeilemaan. Vain fileet pikapaistetaan. Vika ei ole sikanaudassa vaan kokissa.

Vierailija
17/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä sikanautaa sä paistelet, mutta kyllä mulla tulee ihan aina hillittömästi nestettä, vaikka on kuuma pannu. En ole vielä kuivua lihapullia tai pihvejä tehnyt, vaikka nautaa aina käytänkin. Sitäkin on eri rasvaprosenteilla.

ap

Taidan olla poikkeuksellisen rasvakammoinen. Itse en ole rasvaa saanut sikanaudasta irti kuin ehkä puoli ruokalusikallista per 400g pakkaus. Sitä en kutsuisi vielä hillittömäksi määräksi. Ja ihan normaalia kaupasta saatavaa jauhelihaa paistan.

Vierailija
18/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävän makuista, vaikka miten maustaisi. Lisäksi jo paistaessa sitkeää, naudan jauheliha kun menee ihan muruksi pannulla. Lisäksi sikanaudasta irtoaa niin paljon rasvaa ja nesteitä, että liha suunnilleen keittyy siinä pannulla.

Aina silloin tällöin haksahdan ostamaan jos saa tosi halvalla ja joka ikinen kerta muistan syödessä, ettei kannata sitä euroa säästää.

Hyviä ruokaehdotuksia edellä. Teet sen virheen, että ostatsen "tosi halvalla". Usein itse ostan lihat paloina ja jauhan sen itse, nam.

Vierailija
19/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistajassa vika tai määrä liioiteltu, jos mistään lihasta saa irtoamaan hillittömän määrän nestettä tai ruuat lilluvat rasvassa. Vaikka paistaisi jauhelihan voissa, ei rasvaa tule lilluvaksi asti ellei nyt ihan paketillista rasvaa pistä.

Vierailija
20/55 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras jauhelihakeitto ja kaalikääryleet tulee juurikin siitä 17% (rasvaprosentin) sika-nauta jauhelihasta.