Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pitkäaikaistyöttömyydestä käytännössä lainkaan palata työelämään?

Vierailija
26.07.2017 |

Ja jos voi niin niin miten se voi onnistua?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Pitkäaikaistyön olen, 2v. takana työttömyyttä. Ikääkin jo 54. Toivotonta itselleni, ehkä nuoremmilla vielä toivoa.

Vierailija
2/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Ihmeitten aika ei ole ohi, kun minäkin työllistyin. Tosin määräaikaisena, mutta nyt ansiosidonnaista riittänee eläkeikään.

Salaisuus on kouluttautuminen sellaiselle alalle, jolla on hyötyä aiemmasta työkokemuksesta, erittäin ennakkoluuloton työnhaku ja 50% palkkatuki sille samalle kunnalle, joka olisi joutunut palauttamaan "sakkona" osan minulle maksetuista 300 päivän jälkeen  maksetusta työmarkkinatuesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ensimmäisen työpaikkani 29v enkä ollut toki opiskellut siihen asti.. hurja nuoruus. Nyt 10 vuotta samassa työpaikassa, tehtävät ovat vaihtuneet matkan varrella moneen kertaan. Kiitokset ennakkoluulottomalle työnantajalleni!

Vierailija
4/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 3v työttömänä. Kouluttauduin tuona aikana uudelleen (koulutus 1 v, taustalla maisterin tutkinto). Menin töihin vuokratyöfirman kautta. Tein vuoden pätkäduunia ja nyt minut on vakinaistettu. Ihanaa kun ei taevitse enää kituuttaa ja stressata rahasta. Työyhteisö on kiva, miinuksena se että vapaa-aikaa on vähemmän ja olen iltaisin aika väsynyt.

Vierailija
5/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömäksi katsotaan henkilö, joka on ollut yli vuoden työttömänä.

Mieheni 49 v. päätyi työttömäksi, ansiosidonnaisen jälkeen hän alkoi katsella uutta työtä, yhteensä kolmen vuoden työttömyyden jälkeen löytyi paikka, joka muutettiin koeajan jälkeen vakituiseksi. Ihan tavallinen rasvakouraduunari kyseessä.

Vierailija
6/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi jos vaan on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Olen 59, joten uskon kyllä, että ei onnistu minulta. Olen ollut vajaan vuoden työtön. Ammattitaidossa ei ole vikaa, olen ollut 40v työelämässä yhtäsoittoa. No jos en pääse niin ajattelin mennä opiskelemaan, nykyäänhän on paljon mahdollisuuksia opiskella.

Vierailija
7/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin tunnen.

Vierailija
8/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viisi vuotta työttömänä. Sain juuri vakityön. Olen nelikymppinen, eli tästä duunista pidän kiinni.

Vierailija
9/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava työllistyi Uudenkaupungin autotehtaalle yli 5 vuoden työttömyyden jälkeen. 

Vierailija
10/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kolme kertaa työllistynyt 500 päivän työttömyyden jälkeen - akateemista tutkintoa vaativiin töihin. Määräaikaisiin, mutta pitkiin määräaikaisuuksiin. Viimeisin kerta oli 48v. Salaisuuteni on se, että kehitän iteäni koko ajan, se on oikeastaan helpompaa työttömänä kuin työssä. Tällä hetkellä olen siis työelämässä ja koen taantuvani siellä.

Vierailija
11/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso 25v ollut neljä vuotta työttömänä eikä koskaan palkkatyössä. Sai juuri ekan työpaikan.

Vierailija
12/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani näyttää harvinaisen heikolta, olen ollut vähän yli neljä vuotta työttömänä ja olen vasta 40v. Jos en pistä omaa firmaa pystyyn niin tuskin tulen enää ainakaan tässä maassa työllistymään.

Vierailija
13/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 vuotias, pitkän uran media-alalla tehnyt, yt-neuvotteluiden johdosta irtisanottu. Hoitoalalle kouluttautunut, te-keskuksen kehoituksesta. Sanottiin että alalla löytyy töitä ikäiselleni. En kokenut olevani alalle sopiva laisinkaan, mutta kävin koulun ja huomasin työharjoitteluissa olevani väärällä alalla. En pärjännyt missään paikoissa, tunsin olevani täysin väärällä alalla. Nyt työttömänä ja köyhänä, ihmettelen että miksi te-keskus työntää kaikki työttömät lähihoitaja opintoihin. Alalle täysin sopimattomT.

Vierailija
14/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani näyttää harvinaisen heikolta, olen ollut vähän yli neljä vuotta työttömänä ja olen vasta 40v. Jos en pistä omaa firmaa pystyyn niin tuskin tulen enää ainakaan tässä maassa työllistymään.

Minä olen 50v ja olin 3,5v työttömänä kunnes yhtäkkiä sain työtä, tosin vain kesäksi mutta nyt jo työaika tuplaantunut, jatkoa luvassa kuulemma. Olin jo ihan asennoitunut niin että eläkeikään saakka joudun työttömänä elämään mutta kohtalo päätti toisin ja olen tosi kiitollinen. Suostun kaikkiin työvuoroihin mitä esimies ehdottaa. Kaiken teen suurella ilolla :) Olin totaalisen luovuttanut jo ja viimeisenä vitsinä laitoin hakemuksen tähän yritykseen josta sitten paikka aukesi.

Vierailija
15/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea näitä positiivisia tarinoita työllistymisestä pitkän työttömyyden jälkeen! Mukavaa kesää teille kaikille! : )

Vierailija
16/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun  mies oli yhteensä viisi vuotta työttömänä, välissä vuoden työkokeilussa. Sai vakityön vuosi sitten, 28v.

Vierailija
17/17 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömäksi katsotaan henkilö, joka on ollut yli vuoden työttömänä.

Mieheni 49 v. päätyi työttömäksi, ansiosidonnaisen jälkeen hän alkoi katsella uutta työtä, yhteensä kolmen vuoden työttömyyden jälkeen löytyi paikka, joka muutettiin koeajan jälkeen vakituiseksi. Ihan tavallinen rasvakouraduunari kyseessä.

Eli siis oli ansiosidonnaisen ajan lomalla ja sitten haki töihin? Juuri tuon takia ansiosidonnaista pitäisi leikata ja rajusti.

Älä missään nimessä jää työttömyyden alkaessa lomalle ja kuvittele että olet vielä yhtä kiinnostava hakija vuoden tai parin päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän