Maku on mennyt totaalisesti Madventures-Rikuun ja -Tunnaan, antaisivat olla jo!
En voi käsittää, miksi ei voi jättää jo julkisuutta. Madventuresilla oli aikansa, olisivat jättäneet sen siihen. Itse kunnioittaisin heitä paljon enemmän, jos olisivat tajunneet lopettaa ajoissa.
MadCook on väkisinväännettyä tylsää huttua, joista paistaa yliyrittäminen ja näiden kahden sankarin suuret kuvitelmat omasta ihmeellisyydestään.
Money talks, bullshit walks?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen "Madventures-sukupolvea", nyt 30-vuotias. Kyllä ne aikoinaan teki aika suuren vaikutuksen ja itselläkin jonkinlainen reissukärpänen puri, nimenomaan noihin kohteisiin Aasiassa ja koko reppureissaus tuntui mielenkiintoiselta. (Omat porukat ei puhu enkkua eivätkä ole käyneet Tukholmaa pidempänä) eli homma oli itselle uutta ja jännää. Tuli myös lähdettyä ja reilut pari vuotta meni "reppu selässä" yliopiston jälkeen.
Enkä ole varmasti ainoa, kylle niillä kundeilla on ollut iso vaikutus suomalaiseen y-sukupolveen, tai ainakin meihin "vanhempiin y-sukupolven edustajiin"
Heillä on ollut aina vaikutus vain epävarmoihin muodin perässä juokseviin teineihin.
Pilasivat oikeiden travellereiden maineen ja tekivät matkustamisesta suorittamista.
Me jotka olemme ennen madventuresiakin matkustelleen olemme vain säälineet teitä jotka tajusitte matkustamisen olevan mahdollista vasta, kun Riku ja Tunna sen tekivät.
Haha, aikamoista itsensä jalustalle nostamista. Minkä ikäinen olet ja miten paljon reppureissaat edelleen? Kiinnostaa. t. Toinen 30-v, joka innostui reppureissaamisesta Madventuresin myötä silloin lukioikäisenä
Vierailija kirjoitti:
Eikä välttämättä siksi että söivät koiraa, vaan miksi siitä tehtiin sellainen uhmakas eksploitaatio. Leikittiin koiran irtopäällä ja viskattiin lopulta tylysti vaan jokeen. Koira, taikka mikä tahansa eläin, olisi pitänyt valmistaa ruoaksi arvostavasti ja kunniottavasti. Nyt vuosien jälkeen tajuaa myös sen kaiken poliittisen
paasauksen, joka ei kuulu matkaohjelmiin mielestäni ollenkaan. Amerikka sitä, amerikka tätä...
Koko Yhdysvaltain jaksokin on vaan sitä että käytiin naureskelemassa ja pätemässä paikan päällä.
Hyvä kirjoitus. Paasaamisesta sen verran, että minä jätän silloin koko ohjelman ja siltä illalta koko kanavan tuotannon väliin. En siis kestä niitä "aivopieruyrittäjiä". Paasaajat sopii paremmin lahkolaisten paasaaja/saarnaajiksi, heillä niitä kuuntelijoita olettaisin riittävän.
Sisustusasioissa ohjelmia vetänyt Marko Paananen pilasi ohjelmansa ottaessaan paasaaja/saarnaaja asenteen. Pitää olla älyä jättää katsojalle päätösvalta, eikä yrittää syöttää valmista nyhtökauraa suoraan suuhun, vaan asettaa taitavasti tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te nyt jeesustelette tässä länkkäreiden teurastustavoista? Täytyy olla TOSI naiivi ja sinisilmäinen jos todella kuvittelee että Aasiassa ruuaksi tapettavia eläimiä yritettäisiin edes tappaa mahdollisimman vähällä kivulla.
Me ei olla edes samalla asteikolla jos puhutaan miten länsimaissa syötäväksi tapettavat eläimet kärsii versus Aasia. Siellä ei tippaakaan välitetä sen eläimen kärsimyksestä, ei hevon huitulaa. Täällä sentään pyritään sitä vähentämään, vaikka se ei aina onnistukaan.
Niinhän se monesti menee, että jos ihmisten elinolot on surkeat, niin saatika sitten eläinten. Hyvä mun olis mennä sinne jeesustelemaan ja kertomaan, et hei mun kissa syö paremmin kuin te ihmiset. Itseasiassa varmaan paremmin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2341 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen "Madventures-sukupolvea", nyt 30-vuotias. Kyllä ne aikoinaan teki aika suuren vaikutuksen ja itselläkin jonkinlainen reissukärpänen puri, nimenomaan noihin kohteisiin Aasiassa ja koko reppureissaus tuntui mielenkiintoiselta. (Omat porukat ei puhu enkkua eivätkä ole käyneet Tukholmaa pidempänä) eli homma oli itselle uutta ja jännää. Tuli myös lähdettyä ja reilut pari vuotta meni "reppu selässä" yliopiston jälkeen.
Enkä ole varmasti ainoa, kylle niillä kundeilla on ollut iso vaikutus suomalaiseen y-sukupolveen, tai ainakin meihin "vanhempiin y-sukupolven edustajiin" Nyt tosin meno vaikuttaa vähän väkinäiseltä, tätä madcookia en ole jaksanut katsoa yhtään jaksoa, docventures on vähän sellaista pseudo-tieteellistä lätinää subjektiivisten dokkareiden purkamista yhdellä tavalla.
Mutta kaiken kaikkiaan on pakko sanoa, että aikamoisen mediakonsernin ovat luoneet ja ovat edelläkävijöitä Suomessa. Vice on tätä Ämeriikassa tehnyt myös kovalla menestyksellä.
Muuten samaa mieltä kommentista, mutta kyllä tää reppureissaus oli jo vanha juttu ennen koko Madventuresia. Nämä vaan osuivat markkinarakoon hoksaamalla että tätä ei ole vielä Suomen tv:ssä nähty ja miten sekoilla ympäri maailmaa tuotantotiimin avustuksella ja rahoilla.
Mua ärsytti henkilökohtaisesti minkälainen hypetys tuosta reppureissaamisesta tuli kahden ekan madventuresin jälkeen. Tuttavapiirissä oli useita henkilöitä, jotka halusivat olla oman elämänsä Riku ja Tunna ja haaveiltiin reppureissuista ja maailman valloittamisesta ja haukuttiin esimerkiksi minut maanrakoon kun kävin edullisella pakettimatkalla Kanarialla (vaikka silläkin ja monella muulla matkalla kävin vaeltamassa ja maastopyöräilemässä, en vain rannalla makaamassa). Mikään muu matkailu ei ollut avartavaa jos ei lähtenyt johonkin Burmaan pelkissä alushousuissa, ilman passia ja videokameran kanssa pilveä polttamaan. Jännästi nämä paasaajat eivät koskaan nostaneet sitä ahteriaan sieltä sohvalta ja lähteneet niille upeille itämaiden reissuilleen vaan edelleen töllöttävät kotona Madventuresin uusintoja ja Madcookia.
Se ensimmäinen kirja, seikkailijan opas oli ihan ok hauskaa luettavaa. Nyt oli ilmestynyt tovi sitten joku Tunnan edelleen Madventuresin leimalla ilmestynyt filosofiakirja, missä pohdittiin menestystä ja rahaa ja mitävielä. Oli kyllä niin hirveää rahastushuttua, että hävetti lukea. Jäi kesken...
Mä en tiedä millainen hypetys siitä silloin tuli, kun taisin olla aika nuori. Mutta kyllä se mulle kipinän antoi ja matkalle lähdin, yksin. Heti alkuun tiesin, etten kyllä ole mikään hc-trävelleri. Oli reppureissaus kuinka vanha ja kulunut ja yleinen juttu tahansa, niin ei mua haittaa. Mitä jotain youtuben/instagramin/blogien matkailujuttuja katsoo, niin nykyään se pointti tuntuu olevan itsensä kuvaaminen. Jos on joku "matkailuvideo" niin siinä kuvataan lähinnä perseitä ja maisemia ylhäältä käsin. Toisaalta, itsensä kuvaaminen on muutenkin nykyään se juttu, että ymmärtäähän sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole varmasti ainoa, kylle niillä kundeilla on ollut iso vaikutus suomalaiseen y-sukupolveen, tai ainakin meihin "vanhempiin y-sukupolven edustajiin"
Heillä on ollut aina vaikutus vain epävarmoihin muodin perässä juokseviin teineihin.
Pilasivat oikeiden travellereiden maineen ja tekivät matkustamisesta suorittamista.
Me jotka olemme ennen madventuresiakin matkustelleen olemme vain säälineet teitä jotka tajusitte matkustamisen olevan mahdollista vasta, kun Riku ja Tunna sen tekivät.
:D Minustakin olisi ollut siistiä matkustaa silloin, kun ei ollut nettiä, älypuhelimia, selfietikkuja, go pro-kameroita jne. Kun kaikki ihanat paikat eivät olleet turistiloukkuja, maailma oli parempi paikka jne jne jne. Harmi, että taisin syntyä liian myöhään ollakseni original hc reppureissaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa teitä oravanpyörässä koko elämänsä olleita vaan ärsyttää, kun jotkut ovat uskaltaneet elää ja nähdä maailmaa
Tämä mielipide taisi olla suoraan Madventuresin ensimmäisen kauden ensimmäisistä jaksoista?
Hyvin ovat pojat aivopesseet yksinkertaisimmat katsojansa.
Mä oon käynyt parilla säälittävällä reissulla ja sain kyllästymiseen asti kuunnella sitä lätinää, että "pääsispä itsekin" "on sitä rahaa" "hyvähän se on tuossa elämäntilanteessa" jne. Sillon kävi mielessä, että ärsyttikö kyseisiä henkilöitä oma elämä ja oravanpyörä, vai oliko nuo sellaisia "kunhan lämpimikseen sanoin"-kommentteja. Sanomattakin selvää, että jokaisella noista kommentoijista olisi mahdollista lähteä, jos haluaisi ja ei olisi ainakaan rahasta kiinni.
Monien on vielä tänä päivänäkin vaikea tajuta, että ihmiset tykkää erilaisista asioista. Tehdä asioita eri tavalla. Tykkää matkustaa eri tavalla. Jos iltasanomissa kerrotaan, että Harri ja Kerttu myivät omaisuutensa, irtisanoutuivat ja lähtivät vuodeksi reissaamaan, niin lukekaapa niitä kommentteja. Mistä muusta ne voi kertoa kuin (tyhmyydestä) kateudesta? "Vanhemmat varmaan sponsoroi", "syntyneet kultalusikka suussa", "takas ei ole tulemista", "pitäs hoitaa velvollisuus suomalaista yhteiskuntaa kohtaan", "sinne vaan meidän verorahoilla lusmuilemaan" jne. Itse sain kuulla mitä typerämpiä kommentteja, kun lähdin 3kk reissuun. Ei paljon huvittanut kertoa asiasta muille kuin lähimmille kavereille ja perheelle. Moni tuttu ei voinut ymmärtää tapaani matkustaa ja halusivat ilmaista sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2341 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole varmasti ainoa, kylle niillä kundeilla on ollut iso vaikutus suomalaiseen y-sukupolveen, tai ainakin meihin "vanhempiin y-sukupolven edustajiin" Nyt tosin meno vaikuttaa vähän väkinäiseltä, tätä madcookia en ole jaksanut katsoa yhtään jaksoa, docventures on vähän sellaista pseudo-tieteellistä lätinää subjektiivisten dokkareiden purkamista yhdellä tavalla.
Mutta kaiken kaikkiaan on pakko sanoa, että aikamoisen mediakonsernin ovat luoneet ja ovat edelläkävijöitä Suomessa. Vice on tätä Ämeriikassa tehnyt myös kovalla menestyksellä.
Muuten samaa mieltä kommentista, mutta kyllä tää reppureissaus oli jo vanha juttu ennen koko Madventuresia. Nämä vaan osuivat markkinarakoon hoksaamalla että tätä ei ole vielä Suomen tv:ssä nähty ja miten sekoilla ympäri maailmaa tuotantotiimin avustuksella ja rahoilla.
Mua ärsytti henkilökohtaisesti minkälainen hypetys tuosta reppureissaamisesta tuli kahden ekan madventuresin jälkeen. Tuttavapiirissä oli useita henkilöitä, jotka halusivat olla oman elämänsä Riku ja Tunna ja haaveiltiin reppureissuista ja maailman valloittamisesta ja haukuttiin esimerkiksi minut maanrakoon kun kävin edullisella pakettimatkalla Kanarialla (vaikka silläkin ja monella muulla matkalla kävin vaeltamassa ja maastopyöräilemässä, en vain rannalla makaamassa). Mikään muu matkailu ei ollut avartavaa jos ei lähtenyt johonkin Burmaan pelkissä alushousuissa, ilman passia ja videokameran kanssa pilveä polttamaan. Jännästi nämä paasaajat eivät koskaan nostaneet sitä ahteriaan sieltä sohvalta ja lähteneet niille upeille itämaiden reissuilleen vaan edelleen töllöttävät kotona Madventuresin uusintoja ja Madcookia.
Se ensimmäinen kirja, seikkailijan opas oli ihan ok hauskaa luettavaa. Nyt oli ilmestynyt tovi sitten joku Tunnan edelleen Madventuresin leimalla ilmestynyt filosofiakirja, missä pohdittiin menestystä ja rahaa ja mitävielä. Oli kyllä niin hirveää rahastushuttua, että hävetti lukea. Jäi kesken...
Mä en tiedä millainen hypetys siitä silloin tuli, kun taisin olla aika nuori. Mutta kyllä se mulle kipinän antoi ja matkalle lähdin, yksin. Heti alkuun tiesin, etten kyllä ole mikään hc-trävelleri. Oli reppureissaus kuinka vanha ja kulunut ja yleinen juttu tahansa, niin ei mua haittaa. Mitä jotain youtuben/instagramin/blogien matkailujuttuja katsoo, niin nykyään se pointti tuntuu olevan itsensä kuvaaminen. Jos on joku "matkailuvideo" niin siinä kuvataan lähinnä perseitä ja maisemia ylhäältä käsin. Toisaalta, itsensä kuvaaminen on muutenkin nykyään se juttu, että ymmärtäähän sen.
Kirjaa myytiin valtavasti, mutta omassa kaveripiirissäni pienellä paikkakunnalla travellausinto ei näkynyt, eli onhan reppureissaaminen aina ollut vain pienen osan, ei todellakaan koko sukupolven juttu. Itse innostuin tulevan mieheni kanssa kyllä matkustamisesta Madventuresin myötä.
Joo olin ihan fani silloin madventuresin ekoilla kausilla. Nyt on naamat niin kuluneet eikä jaksaisi enää kuunnella sitä julistamista ja paasaamista jota. Miehistä paistaa ylimielisyys kilometrien päähän. Joskus firmaan toivottiin tyhy-päivään näitä pitämään pienimuotoinen luento niin 4000e olisi ollut hinta käväisystä.
Ei tule mitään positiivista heistä mieleen
- törkeä puhe, ei vi...u, vvv
- ylimielinen asenne
- öykkäröinti
- kaks samanlaista vätystä
- huijareita
- narskuja
- luomakunna lahjoja kaikille naisille, toisilleen ja miehille, siis omasta mielestään
- sama nuotti kaikissa rooleissa
Rantala ansaitsee erityismaininnan siitä, että onnistui tekemään kuolettavan tylsistä matkailuohjelmista viihdyttäviä, mutta on kyllä sittemmin mennyt pahasti oman osaamisalueensa ulkopuolelle. Olisi vaan pysynyt puoliläpällä tehtyjen matkailuohjelmien väsäämisessä. Homma toimi silloin kun matkailu oli pääpointti ja kannanotot tulivat siinä sivussa. Rantalan tyyli ottaa kantaa vaatii kuvamateriaalia paikan päältä, eipä hänen jutuissa paljon sisältöä ole kun niitä ei tehdä paikan päälle kolmannen maailman maissa.
boikottiin koko kaksikko kirjoitti:
Joo olin ihan fani silloin madventuresin ekoilla kausilla. Nyt on naamat niin kuluneet eikä jaksaisi enää kuunnella sitä julistamista ja paasaamista jota. Miehistä paistaa ylimielisyys kilometrien päähän. Joskus firmaan toivottiin tyhy-päivään näitä pitämään pienimuotoinen luento niin 4000e olisi ollut hinta käväisystä.
WTF? Ikäänkuin näillä tyypeillä olisi rahasta puutetta. Vaikea uskoa.
tympäsee muakin ko. tyypit.
Se "mut hei, who are we to judge" -asenne aina. Olipa kyse sitten eläinrääkkäykseksi luokiteltavasta eläinten pidosta/taposta tai vaikka jonkun afrikkalaisen heimorituaalin suorittamisesta taaperoikäiselle lapselle (kasvojen arpeuttaminen). Missä menis noilla tyypeillä raja? Kas kun eivät osallistuneet johonkin tyttöjen ympärileikkauksen katsomiseen, ja heiluttaisivat vain käsiään "who are we to judge" -henkeen.
Kaikki p*rseily tuntuu olevan ihkuu ja mielenkiintoista ja hyväksyttävää, kun sen tekee Toinen kulttuuri...
Aika on ajanut jo ohi näistä veikoista, nykyinen Madcook proggis oli kyllä riman alitus, "viihdeohjelma" ...joopa joo ja vanhoja juttuja samalla väläytellessä, ei kyllä säväytä.
Oikeata hommaa näille veljeksille olisi radiotyö haastatteluineneen tai joku muu kuin ns. huumori viihteen tekeminen mikä ei vaan toimi kuin korkeintaan silloin tällöin ja kun homma alkaa toistamaan itseään se ei naurata vaan vituttaa ja töllöstä vaihtuu kanava.
Eivät ole koskaan olleet minun makuuni.
Väsyttää ne homot. Tekisivät sitä paskaa edes omilla rahoillaan, mutta siihenkin sekoiluun tarvitaan vielä valtioltakin rahaa.
Tykkään asua hotellissa. Reppureissaminen ei oo mun juttu.
Se on ainoa työ jota ne osaa ja näköjään myy vielä, joten miksi ne lopettais. Itse en heitä katso enkä ole katsonut. Jos ei tykkää, ei tarvitse katsoa.
Joskus lukioikäisenä teininä pidin heitä ihailtavina ja madventures oli jotain josta sain inspiraatiota omaan elämään ja maailmankatsomukseen. Ekoilla kausilla niissä näkyi vähän anarkismia ja sellaista perseilyä joka oli silloin cool. Meni vuosia ja vuosia, nyt lähes kolmekymppisenä nuo kaksi ovat kuin jotain kuu-ukkoja jotka ovat seonneet omien aatteidensa saarnaamisesta. On kaarnalaivaa, start up rahoitusta pakolaisille, on vasemmistolaista sokeutta ja edelleen sama perseily, jota en voi ihailla.
Madcook on ideana ihan ok, ja sanoisin että ihan sama jos takovat elantonsa ohjelmalla, mua ei pakoteta katsomaan. Se vaan että kulttuuriin ja ruoka-aiheisiin tungetaan omia poliittisia vitsejä jotka ajavat omia agendoja: se on mautonta. Ohjelmasta saisi kelvollisen jos riku ja tunna olisivat rennompia eivätkä keksisi keskusta-vitsejä ja mitä kaikkea muuta. Liikaa yritystä, liiian päällekäyvää, liian vähän aiheista joista heillä olisi kokemusta maailmalta mutta ei halua puhua.
Kaarnaveneidea pilasi totaalisesti noiden maineen, naurettavia ja halveksittavia pellejä!