V*tuttaa olla exän armoilla eron jälkeen
Itselläni on kesäloma, mutta exä kieltää ulkomaanmatkat sekä kontrolloi muutenkin menemisiä. Itse hän sai 3- ja 4-vuotiaat kuukaudeksi kanssaan lempipaikkaansa eli lapsuudenkotiinsa vanhempiensa luokse.
Nyt olisi oma kahden viikon lomani, niin en saa muuta kuin hengailla kotona ja exä soittelee monta kertaa päivässä ja kontrolloi kaikkea syömisistä alkaen. Aluksi se taas inhotti, mutta kävimme eilen ostoksilla yhdessä (ja sain kuunnella exän haukkumista taas) ja tänään olisi ollut tarkoitus mennä uudelleen ostoksille autolla yhdessä. Nyt oltiin odoteltu jo kolme tuntia hänen soittoaan ja soitin siis takaisin, niin hän tekikin oharit, siellä ei raaski mennä autolla tänään kauppaan (olisimme itse maksaneet ostokset; hän olisi kustantanut bensiinit, sillä hän ajelee muutenkin huvikseen).
Alan taas kihistä raivosta, sillä en pääse minnekään ilman hänen armopalojaan. Suutuin hänelle puhelimessa ja nyt hän ei enää vastaa lainkaan puhelimeen. Peruin omat suunnitelmani hänen vuokseen ja nyt hän peruikin taas lupauksensa ja kohta päivä on ohitse. Lisäksi mulla on todella vähän lomaa, joten jokainen päivä on kallisarvoinen. Mikä tässä mättää ja mitä mun pitäisi tehdä?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin, voiko olla tottakaan. No, mä voin olla sun selkärankasi.
Vinkki nro 1. jos ex soittaa et vastaa puhelimeen, etkä päästä sisään jos on ovella
2. ex hakee lapset silloin kun sovittu on, muuten ei kontaktia, luovuttaja voi olla joku muu kuin sinä
3. jos uhkailee, hakkaa, tms soitto poliisille ja hommaat aina jonkun kaveriksi todistamaan
4. soitto lastenvalvojalle aina, kun ei noudata sopimuksia
Et lähde exsän kanssa kauppaan, lomalle, syömään aamupalaa etkä ainakaan ulkomaille. Sinne menet silloin kun lapset on exällä. Ex-mummoihin ja muihin ei tarvitse pitää yhteyksiä, jos ovat mulkkuja.
Tänne sitten kuitti, kun asiat on hoidettu näin. Tsemppiä, pystyt kyllä.
Muuten hyviä neuvoja mutta niin kauan kuin on yhteishuoltajuus, niin jollain tapaa täytyy pitää yhteyttä. Ei tiiviisti, mutta jos nyt ei vaikka vastaa puhelimeen niin laittaa sitten viestin. Vastapuolelle on nimittäin eduksi se jos toinen kieltäytyy kaikesta yhteydenpidosta.
Jos sun exä löytää uuden, niin se jättää sinut.
Ikävää, että monet tuomitsevat AP:n ymmärtämättä lainkaan, mitä manipulatiivinen suhde tekee ihmiselle. On olemassa äärimmäisen neuvottelukyvyttömiä ja julmia ihmisiä ja AP yrittää vain luovia niin, ettei eksä alkaisi pahimmassa tapauksessa aloittaa oikeustaistelukierrettä, joka on äärimmäisen kuormittavaa ja johon voi liittyä sen henkisesti sairaan ihmisen puolelta mustamaalausta ja toisen mielenterveyden kyseenalaistamista.
Nyt on vaan AP niin, ettei sulla ole muita vaihtoehtoja kuin toimia niin kuin haluat toimia eron jälkeen. Valmistaudu seuraamuksiin tallentamalla tekstiviestejä ja puheluita (joku call record -sovellus). Hanki todisteet pahoinpitelyistä. Tallenna vaikka nauhuriin keskinäiset kohtaamisenne. Puhu perheelle ja ystäville, jotta he voivat todistaa. Kun saat todistusaineistoa eksän kontrolloivasta ja väkivaltaisesta käytöksestä, eksä ei pysty mahdollisessa oikeudenkäynnissä saamaan tahtoaan läpi. Voit myös hakea lähestymiskieltoa.
Vaikka eksäsi onkin vahva ja kontrolloiva, ei hän pysty kontrolloimaan oikeuslaitosta tai menemään lakien yläpuolelle, kunhan pystyt vaan todistamaan, kumpi suhteessa on se hankala osapuoli. Kun on ollut pitkään voimakastahtoisen ihmisen vaikutuspiirissä, voi tulla sellainen käsitys, että tämä henkilö tyyliin hallitsee koko maailmaa, mutta tämä ei ole totta.
gg kirjoitti:
Ikävää, että monet tuomitsevat AP:n ymmärtämättä lainkaan, mitä manipulatiivinen suhde tekee ihmiselle. On olemassa äärimmäisen neuvottelukyvyttömiä ja julmia ihmisiä ja AP yrittää vain luovia niin, ettei eksä alkaisi pahimmassa tapauksessa aloittaa oikeustaistelukierrettä, joka on äärimmäisen kuormittavaa ja johon voi liittyä sen henkisesti sairaan ihmisen puolelta mustamaalausta ja toisen mielenterveyden kyseenalaistamista.
Nyt on vaan AP niin, ettei sulla ole muita vaihtoehtoja kuin toimia niin kuin haluat toimia eron jälkeen. Valmistaudu seuraamuksiin tallentamalla tekstiviestejä ja puheluita (joku call record -sovellus). Hanki todisteet pahoinpitelyistä. Tallenna vaikka nauhuriin keskinäiset kohtaamisenne. Puhu perheelle ja ystäville, jotta he voivat todistaa. Kun saat todistusaineistoa eksän kontrolloivasta ja väkivaltaisesta käytöksestä, eksä ei pysty mahdollisessa oikeudenkäynnissä saamaan tahtoaan läpi. Voit myös hakea lähestymiskieltoa.
Vaikka eksäsi onkin vahva ja kontrolloiva, ei hän pysty kontrolloimaan oikeuslaitosta tai menemään lakien yläpuolelle, kunhan pystyt vaan todistamaan, kumpi suhteessa on se hankala osapuoli. Kun on ollut pitkään voimakastahtoisen ihmisen vaikutuspiirissä, voi tulla sellainen käsitys, että tämä henkilö tyyliin hallitsee koko maailmaa, mutta tämä ei ole totta.
Ymmärtäisin ap:ta paremmin,jos hän ei olisi kiinni exän auton tarpeesta ja ulkomaanmatkasta. Eli ei hän vaan oikeasti halua irti exästä.
Vierailija kirjoitti:
Harrastatteko te seksiä vielä?
Ei olla harrastettu moneen vuoteen enää. En tunne pienintäkään fyysistä vetoa häntä kohtaan. En siis yhtään mitään positiivista ainakaan. Ja ilmeisesti tunne on ollut molemminpuolinen jo lähes neljän vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä hemmetin logiikka tässä on, sulla olis varaa lähteä lasten kanssa ulkomaille muttet kykene edes kauppaan ilman exääsi? En kyllä enää ihmettele miksi ei halua päästää lapsia sun kanssa ulkomaille.
Siis ei se ole rahasta kiinni, mutta itselläni ei ole ajokorttia (en ole koskaan hankkinutkaan sellaista). Oli tarkoitus mennä joihinkin huitsin nevadassa sijaitseviin automarketteihin, joihin ei pääse muuten kuin henkilöautolla. Olen kyllä "katuviisas" ja pärjään sekä keksin keinot, mutta olisi ollut vain kaikkein käytännöllisintä käydä henkilöautolla jossain jättimarketissa ostoksilla. Asun paikassa, jossa on lähinnä ylikalliita kivijalkakauppoja.
Miten lapset ovat reagoineet isän uhkaavaan köytkseen sinua kohtaan ja arvaamattomaan käytökseen lapsia kohtaan?
Aika kuormittava,ellei jopa traumatisoiva lapsuus heillä täällä kuvailtuna. Eikä heille ole mitään apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä hemmetin logiikka tässä on, sulla olis varaa lähteä lasten kanssa ulkomaille muttet kykene edes kauppaan ilman exääsi? En kyllä enää ihmettele miksi ei halua päästää lapsia sun kanssa ulkomaille.
Siis ei se ole rahasta kiinni, mutta itselläni ei ole ajokorttia (en ole koskaan hankkinutkaan sellaista). Oli tarkoitus mennä joihinkin huitsin nevadassa sijaitseviin automarketteihin, joihin ei pääse muuten kuin henkilöautolla. Olen kyllä "katuviisas" ja pärjään sekä keksin keinot, mutta olisi ollut vain kaikkein käytännöllisintä käydä henkilöautolla jossain jättimarketissa ostoksilla. Asun paikassa, jossa on lähinnä ylikalliita kivijalkakauppoja.
Ja tietenkään ei kannatakaan hommata ajokorttia,ettet vain pystyisi olemaan itsenäinen. Nyt mäkin voin jo todeta, että olet todella yksinkertainen.
gg kirjoitti:
Tämä on niin totta, manipuloiva tyyppi saa ihmisen toimimaan epäjohdonmukaisesti ja ulkopuolisen silmiin käsittämättömästi - ja sehän on tarkoituskin. Ja tässä ketjussa sen seuraukset näkyvät kovuutena ja jopa julmuutena uhria kohtaan. On helppo huudella kun ei ole itse joutunut kohtaamaan vastaavaa.
Kannattaa tosiaan kirjata tapahtumia ylös ja pyytää todistajia mukaan.
Muista ettet ole toisen omaisuutta etkä tilivelvollinen! Itsenäisty ja ole lapsillesi rakastava äiti - jokainen teistä ansaitsee sen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olla harrastettu moneen vuoteen enää. En tunne pienintäkään fyysistä vetoa häntä kohtaan. En siis yhtään mitään positiivista ainakaan. Ja ilmeisesti tunne on ollut molemminpuolinen jo lähes neljän vuoden ajan.
Niinkuin pitää ollakin, olette eronneet. Nyt kaikki muukin elämä erilleen ja sassiin. Kuuntele mitä sinulle sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
gg kirjoitti:
Tämä on niin totta, manipuloiva tyyppi saa ihmisen toimimaan epäjohdonmukaisesti ja ulkopuolisen silmiin käsittämättömästi - ja sehän on tarkoituskin. Ja tässä ketjussa sen seuraukset näkyvät kovuutena ja jopa julmuutena uhria kohtaan. On helppo huudella kun ei ole itse joutunut kohtaamaan vastaavaa.
Muista ettet ole toisen omaisuutta etkä tilivelvollinen! Itsenäisty ja ole lapsillesi rakastava äiti - jokainen teistä ansaitsee sen!
Tässä ketjussa kovimmin sanovat juuri ne, jotka ovat itse saman kokeneet, heränneet toimimaan ja selviytyneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ap tee mitään kuitenkaan,koska se tarvii autoa ( joka on exällä) ja ulkomaanmatkan ( jonka ex maksaisi). Itsehän hän ei aio mitään hommata,että voisi roikkua edelleen exässään.
Tässä on sellainenkin aspekti, että kaipaan aikuista juttuseuraa, enkä jaksa olla niin aktiivinen sukulaisteni suuntaan. Exäni kanssa olisi mukavaa jutella tavallaan vanhasta rutiinista, vaikka hän onkin ilkeä ja oikukas sekä tekee jatkuvasti ohareita, jos olemme sopineet jotain. Mutta ei mulla oikein parempaakaan vaihtoehtoa ole. Täytynee varmaan hankkia ajokortti; se toki helpottaisi elämääni huimasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap tee mitään kuitenkaan,koska se tarvii autoa ( joka on exällä) ja ulkomaanmatkan ( jonka ex maksaisi). Itsehän hän ei aio mitään hommata,että voisi roikkua edelleen exässään.
Tässä on sellainenkin aspekti, että kaipaan aikuista juttuseuraa, enkä jaksa olla niin aktiivinen sukulaisteni suuntaan. Exäni kanssa olisi mukavaa jutella tavallaan vanhasta rutiinista, vaikka hän onkin ilkeä ja oikukas sekä tekee jatkuvasti ohareita, jos olemme sopineet jotain. Mutta ei mulla oikein parempaakaan vaihtoehtoa ole. Täytynee varmaan hankkia ajokortti; se toki helpottaisi elämääni huimasti.
Missä asut? Minäkin kaipaisin juttuseuraa.
-M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri. Hienoa. Eli et halua exääsi elämästäsi pois niin kuin arvelin. Miksi sitten kirjoitat tänne ja valitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos miehellä punttia pakottaa, niin pyllistät kuitenkin...
Ei häntä edes pakota, enkä itse suostuisi missään nimessä. Hän on seksuaalisesti täysin haluton tietääkseni. Itsehän olisin kyllä halukas, jos löytäisin rakkauden, mutta sellainen on näillä näkymin ja tässä elämäntilanteessani täysin mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Pidä sitten ihmeessä exä juttukaverina, mutta älä tule enää tänne itkemään. Ei sinulla mitään hätää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gg kirjoitti:
Tässä ketjussa kovimmin sanovat juuri ne, jotka ovat itse saman kokeneet, heränneet toimimaan ja selviytyneet.
Ja haukkuneet yksinkertaiseksi monin sanoin? Ehkä luemme eri tekstejä tai tulkitsemme eri tavoin. Kiitos kommentistasi, pitää realiteeteissa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän yksinkertainen? Miten annat sen kontrolloida sinua?
Tää on tää patjallanukkuja jolle on selitetty asiat jo sataan kertaan ja se ottaa exältä pataan edelleen kun selkäranka puuttuu. Eli todella yksinkertainen tapaus.
Ap sä itse annat sen exän astella omien ihmisoikeuksiesi yli.Kyllä 18 vuotta täyttänyt sinkku saa ihan itse päättää lähteekö lomalle ulkomaille vai ei.
Tais tulla yllätyksenä???Montako vuotta sä annat exän määräillä sua?Nautitko sä siitä?
Noh, ikävää kuulla, että olen yksinkertainen. Olen siis akateemisesti koulutettu ja ihan vastuullisissa töissä sekä ns. testiälykäs ollut ainakin testien perusteella. Tosin tunne-elämältäni olen pahasti rikki lapsuudenkokemusteni ja epäonnisten seurustelusuhteitteni vuoksi (olen kärsinyt liian paljon todella nöyryyttäviä asioita exieni taholta). Itsetuntoni hipoo nollaa ja mulla on joku kehonkuvan häiriö tms. En tiedä, miksi olen antanut vallan exälleni ja miksi hän käyttää sitä niin julmasti hyväkseen. Mutta en ole muuten yksinkertainen tietääkseni. :(
Kyllä Sinä olet yksinkertainen. Sen huomaa siitä ettet mene eteenpäin. Fiksu ihminen ois jo tehnyt rikosilmoituksen lähisuhdeväkivallasta, saanut yksinhuoltajuuden maksimielatuksin ilman tapaamisia, lähestymiskiellon, käynyt terapiassa ja hoitanut kuuppaansa kuntoon jne.
Toisaalta fiksu ihminen ois paennut vaikka lapsi kainalossa sen ekan attakin jälkeen turvakotiin eikä jäänyt miehen armoille ja nukkumaan vuosiksi patjalla.
Eli - kovin fiksu sinä et ole. Sä et vaan tajua että sulla on mahis ja valta irrottautua tuosta ja vaatia omia oikeuksia ja pitää huolta myös lasten oikeudesta elatukseen. Fiksu ihminen puolustaa lapsiaan, yksinkertainen ei.MOT: sinä et ole viisas.Sinä olet tyhmä. Sori. Akateemisuus ei älyä takaa, kuten tässäkin huomataan. Hoida ne tunnelukkosi ja pelasta lapsesi.
Itse et ole todennäköisesti ikinä ollut alistavan, väkivaltaisen, oikukkaan miehen armoilla, etkä ole alkoholisoituneen, ahdistuneen ja hieman narsistisen äidin tytär.
En niin, Olen ollut täysin narsistisen miehen armoilla, ja narsistisen psykopaatin (diaknosoidun) isän tytär. Tajusin nopeasti miehen narsistisuuden ja häivyin suhteesta. Samaten olen katkaissut suhteeni isääni täydellisesti, ja olen nykyään hyvässä suhteessa ihanan miehen kanssa. Kummallakaan meistä ei ole tarvetta millään tavalla kontrolloida toisiamme.