Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo EU:n uusi akkuasetus tuhoaa sähköautomarkkinat, sähköautoista tulee nyt oikeasti "patteriautoja" jotka ovat romua kun akusto vioittuu

Vierailija
31.08.2026 |

Ei tuossa ole mitään järkeä, kuka enää uskaltaa ostaa sähköautoa? Tulee varmasti vaikuttamaan leasing-hintoihin, koska auton arvo on mitätön sopimuksen päättyessä. Miksi EU tekee vain paskoja päätöksiä?

https://www.is.fi/autot/art-2000012241319.html

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla varaa muutaman vuoden kestävään kalliiseen autoon .

Vierailija
2/5 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vioittunut akku kärähtää helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa toimii yksi paja, joka korjaa sähköautojen akkuja. Viranomaiset puuttuivat heti kun saivat kuulla akun ongelmat voi korjata parinkymmenen tonnin sijaan parilla tonnilla. Autovalmistajat lienee älähtäneen asiasta.

Ei sähköautot tule yleistymään koskaan kun pöljät pistävät kapuloita rattaisiin sahaamalla omaa oksaansa.

Vierailija
4/5 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 40 000€ sähköauton akuston korjaaminen maksaa yli puolet sen ostohinnasta, ei autolla ole enää arvoa kuin sen romumetallin verran. Minusta tuo ei kuulosta ekologiselta, mutta mitäs minä keski-ikäinen mies näistä tiedän..

Vierailija
5/5 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko ajan ihmetellyt miksi sähköautoilun autuutta yritetään tyrkyttää meille väkisin, vaikka kaikki vähänkään ajattelevat ihmiset ymmärtävät, ettei tuote ole vielä oikeasti myyntikelpoinen. Myöskään sähköautoja varten tarvittava infra ei ole kunnossa. Nyt käytännön testaus on jätetty kuluttajille, jotka autonvalmistajien koekaniineina pistävät aikamoiset rahat tuotekehittelyyn autonvalmistajien puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi