Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HBL:n Facebook-sivuilla jatkuvaa vihapuhetta suomenkielisistä

Vierailija
31.08.2026 |

Järkyttävää luettavaa. Pakkoruotsia vastustava leimataan venäjämieliseksi, vähä-älyiseksi tai historiaa tietämättömäksi. Ja oikeasti tämä pienen pieni kielivähemmistö tuohtuu siitä, ettei HUS:ssa saa hoitoa ruotsiksi tai että lapset joutuvat olemaan suomenkielisten esikoululaisten kanssa samassa tilassa. Haluaako joku kertoa minulle, miten suomenkielinen esikoulu on noin iso närkästys? Mitä muuta tämä on, ellei etnistä jaottelua? Mitäpä jos heille tarjottaisiin muutama lähi-idän ihme kouluun, niin alkaisiko suomenkieliset pikkulapset tuntua pienemmältä pahalta? Häpeällistä porukkaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sulta jotenkin pois jos ruotsinkielistä palvellaan ruotsinkielellä?

Vierailija
2/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan: suomea osaava nainen tuohtui kun PÄIVYSTYKSESSÄ ei saanut palvelua ruotsiksi. Hitto kun sitä ei saa edes kunnolliseksi suomeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se on jokaisen verorahoista pois. Tuon porukan asenne on sietämätön. Ansaitsisivat jotain ihan muuta kuin tukiaisia omaan ankkalampeen

Vierailija
4/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoruotsi maksaa tähtitieteellisiä summia. Miksi 100% pitää lukea pakolla ruotsia, kun ruotsinkielisiä on alle 6% väestöstä?  Palvelkaa itse itseänne.

Vierailija
5/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sekin suomalaisilta pois, kun ihmisiä palvellaan muilla kielillä kalliiden tulkkien kautta. Se vasta kalliiksi tuleekin, jos on pakko ottaa joka työvuoroon ruotsia osaava. Ruotsia ei osata täällä koska sille ei ole riittävää kysyntää! Vähemmistö on yksinkertaisesti niin pieni! Miksi palvelua ei saa saameksi?

Vierailija
6/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoruotsi maksaa tähtitieteellisiä summia. Miksi 100% pitää lukea pakolla ruotsia, kun ruotsinkielisiä on alle 6% väestöstä?  Palvelkaa itse itseänne.

Vain noin 4-5%, ja näistäkin suuri osa Ahvenanmaalla jossa ei ole pakko opiskella Suomea. Senkin saaren voisi vain huutokaupata ulkovalloille veroja imemästä.

Vierailija
7/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain noin 4-5%, ja näistäkin suuri osa Ahvenanmaalla jossa ei ole pakko opiskella Suomea. Senkin saaren voisi vain huutokaupata ulkovalloille veroja imemästä.

Eikä sillä ole omaa armeijaa. Voi voi, jos jotain sattuisi.

Vierailija
8/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse puhun huonoa ruotsia, mutta olen alkanut puhumaan tarhaikäiselle lapselleni ruotsia ja lukemaan ruotsinkielisiä satukirjoja. Tavoite on pistää hänet vuoden kuluttua ruotsinkieliseen eskariin ja siitä eteenpäin ruotsinkielistä koulupolkua. Ja olen siis itse tosi pakkoruotsivastainen, mutta mua ärsytti niin paljon kaikkien suomenruotsalaisten pöyristyminen siitä, että itähelsinkiläiset vanhemmat ei halua laittaa lapsiaan kouluihin, joissa kukaan ei puhu suomea. Pakkoruotsista ei päästä varmaan koskaan eroon, joten on sitten parempi alkaa prepata lasta jo pienestä pitäen puhumaan ruotsia, niin pääsee ehkä helpommalla tulevaisuudessa opiskelemaan ja koulujen rahoituskin on kunnossa, kun eihän niiltä voi mitään rahaa pois ottaa.

Vierailija
9/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomenkieliset ja ruotsinkieliset koululaiset eivät voi jakaa edes samaa pihaa ruotsinkielen tuhoutumisen pelossa, mutta se ei muka vaikuta suomenkielisiin lapsiin, jos suurin osa luokkakavereista ei puhu kunnollista suomea?

Vierailija
10/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kannata tosissaa ottaa. Täällä mustamaalataan venäjänmieliseksi jo siitäkin että sanoo ääneen että EI halua sotaa Suomeen. Länsimielinen vissiin ajattelee toisin? Mene ja tiedä

Vierailija
11/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset käy työssä Norjassa ja Ruotsissa joten myös palvelualoilla matkailu ja myynti . Ruotsin kieltä ja ENGLANTIA ON IHAN PAKKO OSATA . 

Vierailija
12/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä nyt on aika paljonkin joka on normisuomalaiselta pois:

1. pakkoruotsi koko koululaitoksen läpi, ilman että itse voisi valita mitä kieltä haluaa opiskella

2. suomalaiset tietty maksaa tämän ruotsinkielisten oman kielikuplan alusta loppuun, eikä hinta ole halpa

3. systeemiin sisältyy paitsi helpompi pääsy tiettyihin vaikeisiin yliopistoihin (esim. lääkäri, laki) niin ohituskaista tiettyihin julkisen sektorin ylempiin virkoihin joihin aivan turhaan vaaditaan kahden kielen osaamista

Noin niinkuin aluksi. Lisääkin löytyy mutta ketju kadonnee kohta joten en nyt jaksa. 

Vierailija
13/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisiakin bastardeja gigoloja kuin ranskalaisia jotka on töissä ruotsin baareissa ja puhuu ruotsia . Kuin on myös bastardeja jotka puhuu ranskaa Ranskassa , isyys testi tekemättä ja ekana naidaan ilman ehkäisyä sitten syytellään naisia . 

Vierailija
14/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei historialla perustella venäjän opiskelua? Vuoronperään Venäjä ja Ruotsi orjuutti ja hyväksikäytti suomalaisia ihan samalla tavalla. Miksei samantien opiskella venäjääkin kun ollaan niin nöyrää ja alistuvaa lammaskansaa

Vierailija
15/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset käy työssä Norjassa ja Ruotsissa joten myös palvelualoilla matkailu ja myynti . Ruotsin kieltä ja ENGLANTIA ON IHAN PAKKO OSATA . 

Miksi minun pitää osata ruotsia jos menen esim. norjaan töihin kun norjassa puhutaan norjaa eikä ruotsia?

Lisäksi kun en mene norjaan töihin niin miksi minun pitää osata kumpaakaan kieltä? Ruotsalaisten kanssa olen tehnyt ihan sujuvasti töitä englanniksi. 

Vierailija
16/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, se on jokaisen verorahoista pois. Tuon porukan asenne on sietämätön. Ansaitsisivat jotain ihan muuta kuin tukiaisia omaan ankkalampeen

Persuille betonikengät ja Suomenlahteen. Te niitä kuluja aiheutatte, vi tun ryssämieliset va ja kit. 

T. Suomenkielinen 98%  enemmistö suomalaisista

Vierailija
17/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitää osata ruotsia jos menen esim. norjaan töihin kun norjassa puhutaan norjaa eikä ruotsia?

Lisäksi kun en mene norjaan töihin niin miksi minun pitää osata kumpaakaan kieltä? Ruotsalaisten kanssa olen tehnyt ihan sujuvasti töitä englanniksi. 

Älä mene mihinkään. Pysy kaapissa. Ole hiljaa, kuole.

Vierailija
18/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kannata tosissaa ottaa. Täällä mustamaalataan venäjänmieliseksi jo siitäkin että sanoo ääneen että EI halua sotaa Suomeen. Länsimielinen vissiin ajattelee toisin? Mene ja tiedä

Kylläpä palstalla on nyt paljon venäläisiä päivystämässä tänään. 

Vierailija
19/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuille betonikengät ja Suomenlahteen. Te niitä kuluja aiheutatte, vi tun ryssämieliset va ja kit. 

T. Suomenkielinen 98%  enemmistö suomalaisista

sergei hiljaa

Vierailija
20/24 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa suomalaiset tajuaa että jokainen osattu vieras/toinen kotimainen kieli on rikkaus...

Maailma kansainvälistyy kovaa vauhtia, jollain suomella ei kovin pitkälle ja pitkään kohta enää pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi