Nyt se kateuskortti käännetään! Mistä olet kateellinen?
Täällä keskusteluissa aina vedetään kateuskortti esiin, milloin ollaan muka kateellisia bloggaajan ulkonäöstä tai tuloista ja milloin naapurin autosta. Harvemmin näistä kuitenkaan ollaan aidosti kateellisia, joten kiinnostaa, mistä sinä olet oikeasti kateellinen!
Aloitan: olen kateellinen parille ystävälle, jotka ovat nelikymppisiä kuten itsekin. He osaavat pukeutua rennosti ja urheilullisesti, mutta näyttävät aina tyylikkäiltä. Eivät yritä näyttää nuoremmilta, mutta heti päältä päin näkee, että ovat sporttisia ja ns. hyvin säilyneitä. En ole varsinaisesti kummankaan ulkonäöstä kateellinen, vaan siis siitä, että ovat niin hyvin säilyneitä ja onnistuvat näyttämään hyviltä tilanteessa kuin tilanteessa. Itse päädyn aina näyttämään vähän homssuiselta ja ikäistäni vanhemmalta, yritän sitten laittautua tai en.
Kommentit (79)
Ihana ketju. Oikeesti. Arvostan tätä rehellisyyttä. Samalla ihmiset näkee ne asiat mitä kohti niiden tulee itseki pyrkiä.
Olen todella kateellinen heille, jotka saavat haluamansa opiskelupaikan, itse kun olen rämpinyt sen haasteen kanssa jo useamman vuoden.
Olen kateellinen kauneille ihmisille, lottovoittajille ja aarteita kirpputorilta löytäville ihmisille.
Olen kateellinen kauniille ruotsalaisnaisille :( haluaisin elää samanlaista elämää kuin Solsidan Mickan. Kuulostaa Joo typerälle mutta sille olen kateellinen
En tiedä. En ole kovin kadehtivaa tyyppiä. Ehkä sellaisesta, että on sisaruksia tai tasapainoinen perhe. En voi sanoa, että olisin kateellinen mutta olisin toivonut itselleni sellaista perhettä ja sisaruksia pari.
Sisarukset olisi kyllä olleet hienoja. Joskus kuvittelen että minkälaisia he olisivat mahdollisesti olleet :) samoja piirteitä sekä tietysti "miesversio" minusta. Millainen olisi samoilla geeneillä :D
Olen kateellinen pariskunnille, jotka ovat rakastuneita toisiinsa.
Lomista. Kesä menny töitä paiskien.
Olen kateellinen ihmisille joilla on niin läheinen perhe ja/tai ystäviä, että he voivat aina luottaa heidän apuun. Lainata rahaa, väliaikainen kämppä, tehdä joku homma jota ei itse osaa, neuvoa talousasioissa...
Minua on siunattu sillä ominaisuudella, etten oikein osaa olla kateellinen. Osaan aidosti iloita toisen menestymisestä, uudesta työpaikasta, asunnosta, onnesta.
Toki joskus itsekseni mietin, että elämä voisi olla helpompaa, jos olisi varaa toteuttaa kaikki unelmansa tosta noin vaan. Että vaikka pystyisi talvilomaviikolle nyt ostamaan mieleisensä matkan. Silti elämäni on ihan perusonnellista. Raha kenties helpottaisi elämää mutta ei se onnea tuo.
Venäjän kielen taidosta. Taidosta tehdä hyvä sydämen ultraääni
olen kateellinen ja myös vihainen parille tutulleni kun heillä on pyörinnässä kolmesta viiteen naista ja flirttiä ja kiinnostusta tulee jatkuvalla syötöllä ja minuun ei ihastuta edes
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen kauniille ruotsalaisnaisille :( haluaisin elää samanlaista elämää kuin Solsidan Mickan. Kuulostaa Joo typerälle mutta sille olen kateellinen
Et ole ainoa. Leikkautin Mickan-polkkatukan ja lopputulos oli samean värinen lyhyt liru yhdistettynä pullaposkin. Kasvatin vähin äänin pois.
Olen hieman kateellinen naapurilleni, jolla on pysyvä työkyvyttömyyseläke, mutta terveystilanne muuttunut paljon paremmaksi. Hän jaksaa taas harrastaa ja reissata ja saa naapurustosta, vanhemmiltaan, ystäviltään ja sukulaisiltaan apua ihan kaikkeen. Ei tarvitse hoitaa pihaa, ei pestä ikkunoita, ei siivota, ei käydä pyörällä kaupassa. Aina on joku auttamassa, viemässä ja tuomassa. Hän voikin keskittyä salapoliisiromaaneiden lukuun pihakeinussa tai lähtee uimarannalle, kirpparille tai sukulaisten mökille saunomaan ja grillaamaan, sillä aikaa joku leikkaa hänen nurmikon ja kitkee kukkapenkit. Mulle kans tuollainen elämä.
Olen kateellinen niille joiden ei tarvi laskee joka pennosta, vaan voi hemmotella itseensäkin tai käydä ulkomailla ees joskus.
Olen kateellinen niille joilla on tiivis välittävä perhe, ja kaikki perheenjäsenet hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellisuudesta.
Ärsyttää hehkuttajat jotka iloitsevat elämästään. Ovat esim. Ostaneet kirpputorilta risan tuolin ja oman käsin entisöivät sen. Ja vaikka tuoli ei ole yhtään omaan makuuni enkä sellaista haluaisi niin toinen on vilpittömän iloinen mitä on saanut. Tai rauhoitutaan saunan jälkeen parvekkeella oluen kanssa. Julkaistaan mietelause ja kuva kedon kukkasesta ja tämä saa julkaisijan mielen harmoniaan.
Jotenkin kadehdin tuollaista itsetyytyväisyyttä suuresti.Niin ja joku facebookissa jakaa jotakin onnellisia perhekuvia koko ajan ja lastensa menestyksestä. Tosin olen ajatellut, että kulissien takana voi olla myös negaa. Yksi tuttavani aina kertoo vain hyviä asioita. Phyi :D
Eiköhän jokaisen elämässä ole myös sitä negaa. Miksi sitä negaa pitäisi korostaa ja rypeä siinä? Ainakaan missään somessa.
Indeed. Negatiiviset fiilikset jakaa mielellään jonkun kanssa kasvotusten, jotta voi peilata toisen käytöksestä/eleistä/ilmeistä sitä rypeekö negatiivisessa kenties liikaakin.
Olen kateellinen niille jotka voi saada lapsia.
Olen kateellinen ihmisille, joitten isoäiti on yhä elossa.
Tähän liittyy myös se, että lakkaa syyttelemästä sekä muita ihmisiä että itseään. Mieluummin etsii parempaa tulevaisuutta kuin syyttää muita tai itseään oman menneisyytensä pilaamisesta. Vaikka he olisivat sen pilanneetkin. Vaikka olisi kokenut karmeaa vääryyttä. Tai vaihtoehtoisesti vaikka olisi itse mokannut todella pahasti. Täysin toisarvoista sen rinnalla, että MINÄ voin kaiken muuttaa. En tietenkään silmänräpäyksessä. Mutta pikku hiljaa menemällä oikeaan suuntaan, tekemällä hyviä ja tulevaisuuteen katsovia valintoja. Kunnioittamalla itseäni. Laittamalla rajat olematta epäluuloinen tai heikompia hyväksikäyttävä. Etsimällä ympärilleni positiivisia kokemuksia ja ihmisiä, jotka kohtelevat hyvin ja tuottavat mielihyvää.