Pomo käski meikata
Nukuin aamulla vahingossa pommiin ja oli kiirelähtö töihin joten en kerennyt meikata kuten yleensä. Paikan omistaja tuli myöhemmin päivällä töihin ja kysyi olenko sairas vai miksi näytän tuollaiselta. Sanoin että oli kiire aamulla. Noh, siihen hän sanoi että käy laittaa vähän ripsari niin et näytä tuolta..
Tuntui hiukan pahalta. En edes ole asiakaspalvelutöissä vaan aivan satunnaisesti joudun näkemään asiakkaita ja teen työtäni itsenäisesti.
Olen itse 25v nainen ja pomoni on keski-ikäinen mies.
Kommentit (47)
Kyllä oli tökerösti sanottu, ap. Ei mikään järjen jättiläinen tuo pomosi.
En tekisi sinun asemassasi tapahtuneesta numeroa enkä enää palaisi siihen. Pomot nyt ovat usein aika törppöjä oli ala mikä tahansa. Tämä kokemasi sai sinut näkemään, että pomosi on hölmö. Nyt osaat varautua hänen hölmöyteeensä jatkossa etkä enää hämmästy seuraavalla kerralla, kun hän latelee sammakoita.
Sinä toki voit olla meikittä jatkossakin, jos työsopimuksessa tm. työpaikkasi ohjeistuksessa ei mainita mitään meikkaamisesta.
Kyllähän se miehiltäkin siisti look vaaditaan monissa töissä. Ainakin itse ostan vaatteita ja kenkiä, joita yksinomaan käytän töissä yli tuhannella eurolla vuodessa. Partakoneen teriä menee varmasti enemmän kuin työttömillä ja parturissakin on käytävä useammin. En tiedä onko tämä kulttuurisidonnainen juttu sitten, että meikkauksesta tehdään valtava haaste, suuressa naapurimaassamme ei mennä viemään roskia pihalle ilman meikkiä...
Vierailija kirjoitti:
Missä yrityksessä palkataan pärstäkertoimella? Minä tulisin viikon tuon jälkeen ilman meikkiä töihin.
Jokaisessa.
Ap, olisit sanonut, että milloin hän itse tekee niille potkukelkan jäljille jotain? Että tekee pahaa katsella ja työ kärsii.
Pomo myös sitten maksaa nämä meikit palkan päälle, jos hän niitä työssä vaatii.
Työajan alkuun myös tunti meikkausaikaa.
Helvetti mitä sovinisti paskoja liki kaikki työnantajat ovat.
Täällä ilmeisesti siivoojat ja tarjoustalon mammat alapeukuttaa viestejä joissa kerrotaan työnantajan määräävän ulkoisesta olemuksesta? On työpaikkoja joissa et voi pitää pieruverkkareita ja crocseja ja naama kiiltäen / tukka paskasena. Emäntä-look sopii korkeintaan omalle takapihalle. Ette näe esim. Marimekolla tai Finnairilla seinästä repäistyjä työntekijöitä. Ugh!
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilmeisesti siivoojat ja tarjoustalon mammat alapeukuttaa viestejä joissa kerrotaan työnantajan määräävän ulkoisesta olemuksesta? On työpaikkoja joissa et voi pitää pieruverkkareita ja crocseja ja naama kiiltäen / tukka paskasena. Emäntä-look sopii korkeintaan omalle takapihalle. Ette näe esim. Marimekolla tai Finnairilla seinästä repäistyjä työntekijöitä. Ugh!
Ja meillä pomo olettaa, että on minihame, stringit ja kunnon vakopaita, että rinnat näkyy.
Pitäisikö vaihtaa työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
On työpaikkoja joissa et voi pitää pieruverkkareita ja crocseja ja naama kiiltäen / tukka paskasena. Ugh!
Sama asia on kulkea ilman meikkiä?
Käsittämätöntä.
En ainakaan osta meikkiä sitä varten, että rikkaat eri merkkien omistajat tahkovat lisää rahaa sillä, että ovat saaneet ihmiset aivopestyä, etteivät he kelpaa ilman näitä kalliita tuotteita.
Vielä parempi jos näyttää venäläiseltä ilotytöltä ja hommaa perseimplantit.
Että naamassa on vika jos ei ole valokynää ja pakkelia. En meikkaa ja olen ihan puhdas ja siisti.
Vierailija kirjoitti:
Nyyh nyyh. Miksi olet ruma? Laihduttaakin varmaan voisit.
Niin, hänellä on mahdollisuuksia, voi laihduttaa ja meikata, jopa leikkauttaa rumuuden pois. Sinä sen sijaan ei pelasta mikään, olet inhottava, jätettä. Hyi! 🤢
Wellness kirjoitti:
Itse ainakin vaadin alaisiltani siistiä pukeutumista ja kauniita meikattuja kasvoja.
Vaaditko myös miehiltä kauniisti meikattuja kasvoja?
Minäkin kerran hätkähdin kun näin nättikasvoisen tutun ekan kerran ilman meikkiä. En meinannut ensin tuntea. Vaalea tyttö joten naama oli aivan haljun ja sairaan näköinen. Aivan eri näköinen. Toivottavasti ei huomannut hätkädystäni, tietenkään en mitään sanonut. Saattoi olla että pomosi siis vain niin häkeltyi että sanoi tuon spontaanisti ja ehkä katui jälkikäteen. Mutta olihan se nyt tökerösti sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Itse alapeukutan, koska meikittömyys ei tarkoita että ihminen olisi seinästä revityn näköinen. Siistityt kulmat ja hiukset kiinni sekä puhtaat vaatteet ovat itselleni riittäneet tähän saakka. Myös aspahommia olen tehnyt. Näin olen ollut myös useissa työhaastatteluissa.
En ole meikannut, vaikka pomo on sitä pyytänyt.
Minun esiMies ei tykännyt kampauksestani kun leikkautin pitkät hiukset polkkaan. Tämän otti esiin kehityskeskusteluissa. Kuulemma kannattaisi kasvattaa takaisin, eikö olisi helpompi pitää monenlaisia kampauksia. Vaatteet ja kengät kuulemma olivat miellyttävät. Hajusteitakin voisin käyttää toisenlaisia (käytän hajusteetonta koska allergiaperhe).
Mitä tein? Otin lopputilin. Korkeakoulututkinnolla luulisi että koron ja hiustenpituudella ei olisi enää merkitystä, olin asiantuntijatehtävässä. Uuteen työpaikkaan kysyttiin heti seuraavalla viikolla kun kävi ilmi että olen "vapaa".
Jälkeenpäin ajateltuna olin tyhmän ylpeä. Olisi pitänyt vetää oikeuteen. Mutta työssä oli kaikenlaista lyttäämistä ja tuo oli vain kruunu kaikelle mitätöimiselle ja uudistusten jarruttelulle, että en kaivannut enää taistelua vaan rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työnantajalla on täysi oikeus olettaa työntekijöiltään tiettyä lookkia. Eli tietynlaiset työvaatteet ja huoliteltu olemus, hiukset nätisti ja harva suomalainen on huoliteltu täysin meikittä. Jos ei näihin ehtoihin suostu, niin voi vaihtaa työpaikkaa vapaasti.
No ehkäpä joo, mutta tuollaiset ehdot pitäisi sitten mainita jo työsopimuksessa... Että tietää mihin on menossa. Kyllä ihminen voi olla huoliteltu ja siisti ilman, että työntää mitään ylimääräisiä maaleja pärstäänsä. Meikki ei tee ihmisestä huolitellumpaa, ainoastaan meikatumman.
No sitten lätkit sitä ripsaria naamaan tai lähdet kävelemään, työhön on varmaan muitakin tulijoita jos ei kiinnosta antaa parastaan työpaikalle
H*lvetin ällöttävää itsekkyyttä ja laiskuutta. Ei mikään ihme että nykyään on vaikea löytää työntekijää kun millään ei mene päähän se fakta etttä jos pomo jotain määrää, niin myös tehdään. Ei asiat toimi mitenkään muuten
Vierailija kirjoitti:
Nukuin aamulla vahingossa pommiin ja oli kiirelähtö töihin joten en kerennyt meikata kuten yleensä. Paikan omistaja tuli myöhemmin päivällä töihin ja kysyi olenko sairas vai miksi näytän tuollaiselta. Sanoin että oli kiire aamulla. Noh, siihen hän sanoi että käy laittaa vähän ripsari niin et näytä tuolta..
Tuntui hiukan pahalta. En edes ole asiakaspalvelutöissä vaan aivan satunnaisesti joudun näkemään asiakkaita ja teen työtäni itsenäisesti.
Olen itse 25v nainen ja pomoni on keski-ikäinen mies.
Keski-ikäiset miehet keskimäärin ottaen tuskin puhuessaan työpaikalla alaisilleen käyttävät sellaisia puhekielisiä lyhennesanoja kuin 'ripsari' ja harvat miehet hokaavat koko sanaa muutenkaan. Tyypillinen keski-ikäinen mieshän ei puheessa edes erota edes sanoja 'mekko' tai 'hame' toisistaan.
Todennäköisimmin pomosi olisi antanut sinulle vain vakavan varoituksen myöhästymisestä,ellei suoraan jo loparit.
Näin siis, jos tuo 'työpaikka' olisi ollut jossain todellisuudessa, eikä pelkästään sinun mielikuvituksessasi ja provossasi.
Sitäpaitsi ihohan on jokaisen ihmisen ominta aluetta,eikä kukaan siis voi käskeä ketään meikkaamaan ja onhan sitäpaitsi myös niitä ihmisiä, jotka jonkun oman esim. ihoallergiansa takia eivät paljon eivätkä ainakaan kovin usein uskalla meikatakaan .
Kysyit kai, että onhan meikkaus vähintäänkin suositeltavaa myös työpaikan ukoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meillä pomo olettaa, että on minihame, stringit ja kunnon vakopaita, että rinnat näkyy.
Pitäisikö vaihtaa työpaikkaa?
No ilotalossa varmaan on pukeutumiskoodi tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse alapeukutan, koska meikittömyys ei tarkoita että ihminen olisi seinästä revityn näköinen. Siistityt kulmat ja hiukset kiinni sekä puhtaat vaatteet ovat itselleni riittäneet tähän saakka. Myös aspahommia olen tehnyt. Näin olen ollut myös useissa työhaastatteluissa.
Kyllä se 99% varmuudella tarkoittaa seinästä repäistyä. Varsinkin jos henkilö on yli 25v.
Itse ainakin vaadin alaisiltani siistiä pukeutumista ja kauniita meikattuja kasvoja. En asiasta huomauttele vaan jos huomaan etteivät asiat ole kuosissa niin siirto varaston puolelle ja piha-alueen kunnossapitoon. Siitä he vähin äänin sitten joko irtisanoutuvat tai alkaa itsestään huolehtiminen kiinnostaa.
Kyseessä toki tunnettu hyvinvointialan yritys. Ei kaikkialla toimisi mutta meillä näin.