Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pomo käski meikata

Vierailija
26.07.2017 |

Nukuin aamulla vahingossa pommiin ja oli kiirelähtö töihin joten en kerennyt meikata kuten yleensä. Paikan omistaja tuli myöhemmin päivällä töihin ja kysyi olenko sairas vai miksi näytän tuollaiselta. Sanoin että oli kiire aamulla. Noh, siihen hän sanoi että käy laittaa vähän ripsari niin et näytä tuolta..
Tuntui hiukan pahalta. En edes ole asiakaspalvelutöissä vaan aivan satunnaisesti joudun näkemään asiakkaita ja teen työtäni itsenäisesti.
Olen itse 25v nainen ja pomoni on keski-ikäinen mies.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yuhf kirjoitti:

Pomo ostaa meikit ja Meikkaus työaikana.

Voi varmaan korvata sillä kotona meikkaamisella av-palstalle kirjoittelun työaikana.

Tämä tapahtui eilen ja minulla on vapaa päivä tänään.

En usko että pomoa haittaa jos meikkaan työajalla kun käski kesken töitä meikkaamaan.

Hiukan loukkaannuin tuosta tilanteesta kun muutama työkaveriin oli kuulemassa. Mietin vain että pitäiskö kiusallisen sanoa pomolle että jos vaatii minua meikkaamaan niin pyydän myös korvaamaan meikit, kun en edes yleensä vapaapäivinä meikkaa vaan töihin. Koska tiedä niis että olen aika kamalan näköinen ilman meikkiä, tummat silmänaluset ja epätasainen iho, joten en ihmettele että luuli minua sairaaksi. Mutta olen vasta parina viimevuona uskaltautunut ihmisten ilmoille ilman meikkiä ja nyt kävi näin että osui arkaan paikkaan tuo kommentti :(

Ap

Olisit sanonut että olet huonovointinen,väsynyt ja varmaan tulossa kipeäksi.

Sitten olisit lähtenyt kotiin "huilaamaan" pariksi päiväksi,samaa olisit sitten voinut käyttää tarpeen vaatiessa.

Vierailija
42/47 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se v ituttaa kun luulee palkanneensa kivan näköisen pirkon ja se osoittuukin suohirviöksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onhan pieni mahdollisuus että on vain törttö pomo, joka ei ole ajatellut kuinka sanomiset voi ottaa. Tarkoittanut vain että työaikaa voi käyttää halutessaan meikkaamiseenkin, jos tottunut näkeen meikattuna. Eikä välttämättä tajua edes kuinka törkeältä kuulostaa vaikka yrittänyt olla "ystävällinen". On noita melkein yhtä älykkäitä kommentteja tullut itsekin möläytettyä, jonka merkitys itsellekin vasta avautunut kun ajatellut tarkemmin että mitä tuli sanottua. Hyvää tarkoittaen vahingossa töksäyttää väärillä sanavalinnoilla kauheen sammakon. tulee ne jarlan pormestari stripit mieleen.

Vierailija
44/47 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ois oarasta, että työajalla saisi meikata. Olen laiska aamuisin laittamaan mitään muuta, kuin vähän sutaisemaan ripsaria. Aamuisin mahdollisimman nopeaa vain töihin. Mutta jos siellä saisi tosiaan aikaa käyttää meikkaamiseen, niin mähän tulisin suoraan sängystä vaan töihin ja laittautuisin siellä.

Ja jos ei kelpaa, niin turha pomon valittaa jos joskus näytän pummilta :)

Vierailija
45/47 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran kävi niin, että en kerinnyt laittamaan ripsaria enkä meikkaamaan kulmiani töihin lähtiessäni. Ripsari oli ainoa meikki kulmakynän lisäksi, mitä käytin kaksvitosena. Olen ihan olmiripsi lähes-albino. Työkaverini, ikäiseni mies, kauhistui aamulla minut nähdessään, ja sanoi, että mitä ihmettä minulle on tapahtunut, kun olen todella sairaan näköinen.

Sönkötin siihen sitten hämmentyneenä jotain, että joo, vähän väsyttää ehkä. Työkaverini sanoi yhä järkyttyneellä äänellä, että olen todella kuumeisen ja sairaan näköinen, ja minun on lähdettävä heti kotiin toipumaan. Hän kyllä sanoo pomolle. No, minä sitten olin oikeasti niin nolona ulkonäöstäni, kun se olikin herättänyt niin paljon huomiota, että lähdin kotiin toipumaan. Laitoin pomolle viestin, että olen sairaana. Ja häneltä sainkin viestin, että joo niin oli "Mikolta" kuullutkin, toivu rauhassa.

Pidin sitten pari päivää saikkua. Tuossa työpaikassa en enää näyttäytynyt ilman ripsaria.

Mutta tässä ihan hyvä vinkki kaikille lintsareille.

Vierailija
46/47 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työnantajalla on täysi oikeus olettaa työntekijöiltään tiettyä lookkia. Eli tietynlaiset työvaatteet ja huoliteltu olemus, hiukset nätisti ja harva suomalainen on huoliteltu täysin meikittä. Jos ei näihin ehtoihin suostu, niin voi vaihtaa työpaikkaa vapaasti.

Sanaa "huoliteltu" käytetään täysin mielivaltaisesti. Yhdelle se tarkoittaa täyttä meikkausta, toiselle siistiä olemusta. Omaan silmääni harva suomalainen osaa meikata niin, että näyttäisi huolitellulta. Jossain kosmetiikkakaupassa ymmärrän meikkausvaatimuksen, kun pyritään mainostamaan tuotteita, mutta käytännössä missään muussa työssä se ei ole asia, johon työnantajalla pitäisi olla sananvaltaa, kunhan työntekijä on siisti.

Vierailija
47/47 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa tökerö kommentti. Ymmärrän kyllä pomosi hämmästyksen, sillä moni luonnostaan väritön suomalainen näyttää kevyessäkin meikissä aika erilaiselta, ja jos on tuntenut jonkun useita vuosia eikä ole koskaan nähnyt tätä ilman meikkiä, voivat ehostamattomat kasvot tosiaan näyttää sairailta tai väsyneiltä. Vaaleassa ihossa tummat silmänaluset erottuvat, ja kovin vaaleat kulmat sekä ripset luovat kieltämättä sairaan vaikutelman.

Minulle kävi näin yhden läheisimmästä ystävistäni kanssa. Olimme tunteneet varmaan viisi vuotta ennen kuin näin hänet ensimmäisen kerran luonnontilassa. Yllätys varmasti näkyi kasvoiltani, vaikka en tietenkään olisi halunnut kaverin sitä huomaavan. Kaverini on luonnonkaunis eikä meikkaa mitenkään vahvasti. Hän on vain todella vaalea, mistä syystä kontrasti meikatun ja luonnollisen lookin välillä oli hätkähdyttävä.

Kyse on myös tottumuksesta. Jos joku, joka ei koskaan meikkaa, yhtäkkiä tulisikin muokattuna töihin, kiinnittäisi tähän samalla tavalla huomiota. Joka tapauksessa pomo toimi tökerösti. Ymmärrän, jos pomo toivoo työntekijöiltään siistiä ja huoliteltua olemusta, mutta meikkaaminen, sen ilmeisestä ulkomuotoa piristävästä vaikutuksesta huolimatta, on asia, jota ei voi tiettyjä palveluammatteja lukuun ottamatta edellyttää.

Missä palveluammatissa edellytetään meikkaamista?!?