Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka olen itsekin äiti ja mulla on pieniä lapsia, mua ällöttää jos joku äiti imettää lasta ravintolassa muiden nähden kun toiset yrittävät syödä

Vierailija
25.07.2017 |

Itsekin menisin johonkin suojaisempaan paikkaan imettämään omaa lastani. En millään ilkeisi ja kehtaisi esitellä jotain niin intiimiä kuin omat paljaat rinnat täysin vieraille ihmisille.

Kyllä me äiditkin voimme paheksua tällaisia toisten äitien tapoja, aina se tuomitsija ole lapseton ihminen.

Ihan oikein tämäkin ravintola passittaa äidit johonkin vessaan imettämään lastaan. Sinne mäkin menisin ilman passittamistakin.

http://www.is.fi/perhe/art-2000005302702.html

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt provo.

Vierailija
2/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt syö ruokaa vessassa päätellen kommentistasi tai sinä et vaan käsitä että bakteereja ei näe. 

Itse pidän Ranskasta, heillä on perustuslaissa määrätty että vauva saa oikeuden syödä rintamaitoa vaikka ravintolassa. Niin kuin siihen kenenkään ällötys ylttää että lapsi saa ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsynyt provo.

Ei muuten ole. Ap

Vierailija
4/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole äiti. Typerä provo. Normaalia äitiä ja ihmistä ei vauvan ruokailu ällötä. Ja tissit ei edes näy. PISTE.

Vierailija
5/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina ihmetyttää miten imettäessä ne paljaat rinnat heiluvat kaikkien nähtävillä :D siis ilman paitaa olette nähneet jonkun imettävän?

Vierailija
6/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut yrittävät syödä. Voi heh. On se syöminen niin vaikeaa, kun niin ällöttää... Syytä ravintolaa ällöttävästä ruuasta, jos sitä on niin vaikeaa saada alas.

Vierailija
7/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mua ei häiritse. Ehkä vähän ihmettelen jos joku on ihan kunnolla rinta esillä kun en itse niin viitsisi tehdä, mutta eipä se mua haittaa.

Enkä edes tykkää lapsista, tai ole omia tekemässä.

Vierailija
8/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti.

Vierailija
9/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole äiti. Typerä provo. Normaalia äitiä ja ihmistä ei vauvan ruokailu ällötä. Ja tissit ei edes näy. PISTE.

No sulla taitaa olla aika vähän kokemusta äiti-ihmisistä. Monia äitejä näes ällöttää imetys ja monet ovat päättäneet imetyksen sijasta syöttää lastaan pulloruokinnalla. Tämäkin on normaalia vauvan ruokailua. Ja ei varmasti äidin tissit näy vieraille ihmisille.

Vierailija
10/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut nyt syö ruokaa vessassa päätellen kommentistasi tai sinä et vaan käsitä että bakteereja ei näe. 

Itse pidän Ranskasta, heillä on perustuslaissa määrätty että vauva saa oikeuden syödä rintamaitoa vaikka ravintolassa. Niin kuin siihen kenenkään ällötys ylttää että lapsi saa ruokaa. 

Eikö sen lapsen voisi ruokkia kotona ennen lähtöä, tai jos lapselle ei silloin maistu, niin pumpata maitoa pulloon ja pullosta syöttää? Ei se lapsi muutamasta pullokerrasta pilalle mene.

Vierailija
11/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina ihmetyttää miten imettäessä ne paljaat rinnat heiluvat kaikkien nähtävillä :D siis ilman paitaa olette nähneet jonkun imettävän?

Jep. Minä en ole kertaakaan elämäni aikana nähnyt kenenkään paljaita rintoja julki-imetyksessä. Nää provoilijat taas ei nää mitään muuta. On se jännää.

Vierailija
12/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla taitaa olla aika vähän kokemusta äiti-ihmisistä. Monia äitejä näes ällöttää imetys ja monet ovat päättäneet imetyksen sijasta syöttää lastaan pulloruokinnalla. Tämäkin on normaalia vauvan ruokailua. Ja ei varmasti äidin tissit näy vieraille ihmisille.

Ällöttää oman lapsen hyvinvointi ja sen edistäminen? Joo, oon kyllä kuullu näistäkin :(

Ohis

Vierailija
13/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan häirinnyt imetys missään, enkä ole juuri koskaan jäänyt tuijottamaan imetystä, jos olen sellaista nähnyt, mutta olenkin nainen ja ymmärrän, mihin tarkoitukseen rinnat on luotu.

Vierailija
14/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysvouhkausta taas. Välillä todella tuntuu että imettäminen on tärkeämpää äideille kuin sille vauvoille.

Vierailija
15/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ajattelen, että nää ravintolapöysissä ja julkisilla paikoilla imettävät ovat paskoja äitejä nimenomaan lapsilleen.

On aikamoisen epäkohteliasta sitä LASTA kohtaan, huonoa vanhemmuutta ja syvältä olevaa äitiyttä unohtaa sen lapsen tarve rauhalliseen ateriointihetkeen ja täyteen vuorovaikutukseen äidin kanssa imemisen ajan.

Eli joo, mua ei ällötä se tissi. Mutta tää asenne ja epäkunnioittavuus lasta ja äitiyttä kohtaan.

Vierailija
16/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetän ravintolapöydässä huomaamattomasti. Valitaan sellainen pöytä, että voin olla muihin selin ja vauva seinään päin. Sitten laitan vielä jonkun kevyen huivin siihen vauvan päälle. Vauva on käsivarrellani ja sen suu tississä kiinni. Tissiä ei näy ollenkaan. Siinä samalla syön ja juon itse. Jos jossain ravintolassa meidät ohjattaisiin johonkin imetystilaksi nimettyyn invavessaan imettämään, veisin omankin ruokani sinne ja siellä sitten oltais vähintään puoli tuntia ehkä tunti. Aivan hiton sama vaikka jonoa ovelle kertyisi, me vauvan kanssa siellä ruokailtaisi juuri niin kauan kuin halutaan. Vauva ei nimittäin tule kylläiseksi mistään 10 minuutin hörpystä. Siinä voi ravintola laskea, että jos vauva imee puoli tuntia ja minä ruokailen sen päälle toisen puoli tuntia, niin kuinka kauan meidän seurue pitää yhtä pöytää ja/tai vessaa varattuna?

Mikä pakko ihmisillä on kyylätä mitä toiset ravintolassa tekevät? Tullaanko ravintolaan syömään ja seurustelemaan oman pöydän ihmisten kanssa vaiko kyttäämään ympäriinsä, että saisi taas jotain aihetta mistä pöyristyä ja suutahtaa ja mieltään pahoittaa?

Vierailija
17/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä näet sen verisuonisen lettutissin kuin omassa kropassasi? Mun tissejä ei oo koskaan kukaan imettäessä nähnyt. Kurjaa, että inhoat itseäsi.

Vierailija
18/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rinnastan (:D) rintaruokinnan ravintolassa röyhtäilyyn, piereskelemiseen, hammasvälien kaivelemiseen kynnellä jne. Luonnollisia asioita kaikki ja ihan ookoo omassa rauhassa, mutta ei ole hyvien tapojen mukaista tehdä ravintolassa mitään sellaista, mikä saattaa ällöttää muita ruokailijoita ja viedä näiltä ruokahalun.

Vierailija
19/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen ihmisten toimintaa ravintoloissa ja muualla seurannut, niin kaikkihan tuijottaa vaan älyluuria. Mistä nyt yhtäkkiä on näin paljon mielensäpahoittajia löydettykin toisten rintoja kyyläämään? Tutkikaa vaan niitä puhelimianne ja lopettakaa se toisiin pöytiin töllistely.

Vierailija
20/44 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen aloittajan kanssa! Kyllä on olo vaikea eikä tiedä mihin silmänsä laittaa jos imettäjä kohdalle sattuu. Piiloon mars! Ps. Myöskin äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän