Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex jättänyt vuokria maksamatta, sain tietää vasta nyt. Mitä voin tehdä?

Vierailija
24.07.2017 |

Eli ollaan erottu toukokuussa ja silloin mies muutti pois. Ollaan maksettu vuokra aina niin, että olen siirtänyt oman osuuteni miehelle ja hän maksaa vuokran kokonaisuudessaan. Tällä järjestelyllä ollaan menty vuosia.
Nyt tulikin kirje, jonka mukaan vuokria on rästissä maalis-huhti-toukokuulta. Kesäkuun ja heinäkuun vuokrat mä oon maksanut normaalisti.
Mä en tiedä miksi ex-mies on jättänyt maksamatta, en saanut mitään hyvää syytä, eikä hänellä ole rahaakaan, edes niitä minun osuuksia. Ja sille nyt ei enää mitään voi, mutta ongelmana on se, että mulla ei ole mitenkään varaa maksaa noita rästejä kolmelta kuukaudelta edes osissa kun summa on melkein 4000€ :/
Harmillista on, että mulla on huollettavana kaksi pientä lasta ja exää ei tietenkään kiinnosta jäädäänkö kaikki ilman kotia kohta.
Tää on nyt jopa nolo kysymys, mutta auttaako sosiaalitoimi tällaisissa asioissa? Mulla on ihan todisteet esim siitä, että exä on jättänyt vuokrat maksamatta, vaikka mä olen seurusteluaikoina hänelle vuokrista oman osuuden siirtänyt, jos sillä nyt on väliä.
Osaisiko joku neuvoa?:)

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen olisi mielestäsi pitänyt maksaa puolet vuokrasta,kun ei enää asu siellä? Kai hänellä nyt on jo oma vuokra asunnostaan.

Vierailija
2/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kai sinun on sinne sossuun nyt olla yhteyksissä.

Mielellään poliisiin myös.

Pistä se paskahousu maksamaan keinolla millä hyvänsä. Älä tunne armoa/sääliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen olisi mielestäsi pitänyt maksaa puolet vuokrasta,kun ei enää asu siellä? Kai hänellä nyt on jo oma vuokra asunnostaan.

Etkö lukenut? Mies on jättänyt vuokrat maksamatta maalis,huhti,touko, jolloin vielä asui. Mikä oli epäselvää?

Vierailija
4/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole alivuokralaisena, vaan toisena päävuokralaisena, olet vastuussa vuokrarästeistä vuokranantajalle.

Vierailija
5/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten poliisi voisi auttaa? Saamaan ehkä rahani takaisin? Onkohan poliisilla halua jotain rahariitoja setviä..

Vierailija
6/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että sait tiedon maksamattomista vuokrista vasta nyt? Aikuinen ihminen on vastuussa tekemistään sopimuksista ja sinulla on velvollisuus tarkistaa että maksut on maksettu. Viimeistään siinä vaiheessa kun eksä on muuttanut eri osoitteeseen olisi ollut aika tarkistaa että kaikki laskut on maksettu.

Ei tipu myötätuntoa.

Vierailija
7/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto, mikä tilanne! Tosi kurja juttu, AP :( Hyvä puoli tässä on se, että mies in exä.

En osaa neuvoa, mitä pitä tehdä, mutta soittaisin Kansalaisneuvontaan ja kysyisin: http://www.kansalaisneuvonta.fi/fi-FI Tuolla opastetaan, mihin tahoon tulisi ottaa yhteyttä. Poliisiin, totta kai, mutta tarvitsisit opastusta siihen, miten niiden rästien kanssa voi ja pitää toimia.

Puhelinnumero on 0295 000, ja näemmä voit soittaa vaikka heti, linja sulkeutuu vasta iltayhdeksältä.

Tsemiä!

Vierailija
8/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole alivuokralaisena, vaan toisena päävuokralaisena, olet vastuussa vuokrarästeistä vuokranantajalle.

Joo oltiin molemmat päävuokralaisia ja nyt olen yksin. Tietenkin olen vastuussa, sitä en kysynyt, vaan että mitä voin tehdä etten lennä lasten kanssa pihalle. En ole mitenkään tarkoituksella itseäni tähän tilaan ajanut, enkä olisi uskonut, että exäkään ihan vaikka lapsiensa tähden tällaista tekis, kun ennen kuitenkin osannu raha-asiat hoitaa.

Vierailija
9/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten poliisi voisi auttaa? Saamaan ehkä rahani takaisin? Onkohan poliisilla halua jotain rahariitoja setviä..

Ei ole poliisiasia, älä rasita veronmaksajia omalla tyhmyydelläsi. Mitä ole siirtänyt rahaa jollekin ukkelille, mikset maksanut suoraan vuokranantajalle puolta osuuttasi vuokrasta, daa, peiliin katso.

Vierailija
10/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusaputoimistosta jelppiä rahojen saamiseksi exältä takaisin. Muuten olet kyllä vuokravelasta vastuussa yhteisvastuullisesti, eli koko summa peritään siltä jolla rahaa on.

Vierailija
11/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitto, mikä tilanne! Tosi kurja juttu, AP :( Hyvä puoli tässä on se, että mies in exä.

En osaa neuvoa, mitä pitä tehdä, mutta soittaisin Kansalaisneuvontaan ja kysyisin: http://www.kansalaisneuvonta.fi/fi-FI Tuolla opastetaan, mihin tahoon tulisi ottaa yhteyttä. Poliisiin, totta kai, mutta tarvitsisit opastusta siihen, miten niiden rästien kanssa voi ja pitää toimia.

Puhelinnumero on 0295 000, ja näemmä voit soittaa vaikka heti, linja sulkeutuu vasta iltayhdeksältä.

Tsemiä!

Voi kiitos! Miten en itse tajunnut kansalaisneuvontaa! Kiitos tästä!:)

Vierailija
12/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan se sossusta kysyä. saisko sieltä edes lainaa?

Vierailija
13/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että sait tiedon maksamattomista vuokrista vasta nyt? Aikuinen ihminen on vastuussa tekemistään sopimuksista ja sinulla on velvollisuus tarkistaa että maksut on maksettu. Viimeistään siinä vaiheessa kun eksä on muuttanut eri osoitteeseen olisi ollut aika tarkistaa että kaikki laskut on maksettu.

Ei tipu myötätuntoa.

'Kaikki meistä tarvii jonkun itseänsä huonomman' lauloi Freukkarit aikanaan. Olisi vaikea kuvitella tilannetta, jolla sulta tippuisi myötätuntoa. Ensi kerralla voit vaikka jättää osallistumatta keskusteluun.

Vierailija
14/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oltiin molemmat päävuokralaisia ja nyt olen yksin. Tietenkin olen vastuussa, sitä en kysynyt, vaan että mitä voin tehdä etten lennä lasten kanssa pihalle. En ole mitenkään tarkoituksella itseäni tähän tilaan ajanut, enkä olisi uskonut, että exäkään ihan vaikka lapsiensa tähden tällaista tekis, kun ennen kuitenkin osannu raha-asiat hoitaa.

Maksa vuokrarästit heti, niin ette lennä pihalle. Älä maksa, niin lennätte. Siinä vaihtoehdot.

Vierailija
15/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tipu myötätuntoa.

Niin no kai tässä saa laittaa jotain myös oman tyhmyyden piikkiin, mutta kun ikinä ei ole ollut mitään ongelmia raha-asioissa, niin kai sitä vaan sokeesti luottaa. En mä olis uskonut, että exä laittaa lapsensa häätöuhan alle. Nuorempi vasta vauva. Kai tää on joku kosto minulle sitten. Paljoakaan en ole saanut miehestä irti.

Kuitenkin oltiin vuosia yhdessä, niin kuvittelin tuntevani toisen, mutta ei.

Niin ja tosiaan en tiedä onko exä pimittänyt jotain maksumuistutuksia yms, mutta mun nenän eteen tupsahti eka tänään hirveine korkoineen.

Vierailija
16/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ihan petos.

Oletteko muuten ihan terveitä ja tasapainoisia onnellisia ihmisiä, ketkä varta vasten tulette päätänne aukomaan ja retostelemaan kuinka ette tunne myötätuntoa.

Toivottavasti joskus kosahtaa omaan nilkkaanne ja saatte maistaa omaa lääkettänne.

Vierailija
17/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pitää kovaa meteliä asiasta. Pidä huoli että paskahousu exän joka ikinen tuttava, sukulainen ja läheinen tietää millainen kaveri kyseessä. Jätkä on ansainnu maineen menetyksensä.

Vierailija
18/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole poliisiasia, älä rasita veronmaksajia omalla tyhmyydelläsi. Mitä ole siirtänyt rahaa jollekin ukkelille, mikset maksanut suoraan vuokranantajalle puolta osuuttasi vuokrasta, daa, peiliin katso.

Kun tää ukkeli oli mun pitkäaikainen avomies. Herran tähden, enkai mä kenellekään tuntemattomalle siirtäisi. Jos ollaan 8vuotta maksettu vuokra yhdessä ja exä hoitanut aina moitteettomasti, niin enpä osannut tällaista olettaa.

Puhut kuin olisin napannut jonkun puolrandomin kadulta ja antanut rahaa. Näin ei tosiaan ole.

Vierailija
19/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia erotessa kannattaa omat kirjansa siirtää kiireellä pois jos vuokrakämppä. Asuntoon viimeiseksi jäänyt vastaa ja maksaa. Erotilanteeseen kannata luottaa toiseen. Minunkin ex yritti seläntakana vaihtaa lopputarkastuksen päivämäärän ja hoitaa sen yksin. Ilmeisesti olisi pyytänyt vuokravakuuden omalle tilille. Vuokranantaja ymmärsi yskän hyvin ja maksoi vakuudet omille tileillemme. Paska tilanne sinulla.jos ero tulossa niin aika sinisilmäistä luottaa.voithan kokeilla rikosilmoitusta kavalluksista jos exä tuhlaili rahat. Tuossa kuitenkin aika monta mutkaa matkassa.

Vierailija
20/71 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se nyt on poliisiasia ensinnäkin exä on varastanut ap:n osuuden vuokrarahoista itselleen koska ei ole sovitusti maksanut vuokria josta ap maksanut puolet hänen tililleen. Aivan selkeä rikos. Ei ole edes ihan pieni summa jos 3 kk vuokrista puolet. Lisäksi jättänyt sen oman osuuden vuokrasta maksamatta. AP:llä todisteena kuitit tilisiirroista miehen tilille. Eli poliisille yhteydenottoa vaan ja sitten tietty sinne vuokranantajalle myös ja kertoa mikä on tilanne. Kyllä ne sieltä vuokranantajan puoleltakin antavat varmaan maksuaikaa rästeille tällaisessa tilanteessa.