KJÄÄK!!! mitäs tämä nyt sitten on??
alkuviikosta kyselin limatulpasta kun luulen että se silloin yhtenä aamuna " tipahti" paperiin kun vessassa kävin.. oli sellanen punakeltavalkonen.. no nyt äsken kun heräsin ja kävin aamupissalla niin sieltä tuli taas klöntti, mikä oli vähän vihertävä?? uusiutuuko limatulppa vai mitäs toi nyt sitten oli?? tosin tämän päivän klöntti oli vähän löysempi kuin aikaisempi.. jos joku täst ny jotai ymmärsi, ni kiitos!!
ja sit toine kyssäri heti aamust olis et ku poitsu möyris koko illan ja yön eilen minkä hereil oli, niin tarkottaako se että hän on laskeutumassa ja jos tarkottaa niin kuinkas kauan siin voi muuten mennä et vauva laskeutuu?? yöllä kun heräsin ja yritin kääntyä niin kyllä tuntui sisäreisissä ja oikeestaan koko alavartalossa että joku olisi pahoinpidelly.. onkos se muuten siitä merkki että vauva laskeutuu kun napa alkaa taas menee kuopalleen eikä pingota ulos??
mistä sen sitten ees tietää että vauva on laskeutunut, näkyykö se heti mahan muodossa, korkeudessa yms??
hyvää huhtikuun alkua kaikille ja onnea odotukseen!!
t: oskupoitsu 36+5
Kommentit (3)
Mulla tullut omien tarkkailujen mukaan limatulppaa muutaman viikon aikana. Sisätutkimuksen jälkeen lähti sitten ilmeisesti loputkin irtoamaan ja tuli sitten runsaammin muutamana päivänä. Mulla oli aluksi vihertävän kellertävää, sitten punertavaa. Nyt ei enää ole klönttejä tullut. Jospa tässä pian pääsis synnytyspuuhiin!
Laskeutumisen yleensä kai huomaa mahan muodon muuttumisesta, eli valahtaa alas ja työntyy eteenpäin. Mulla vauva ollut välillä alempana, välillä ylempänä, kun lantio on tilava. Nyt kuitenkin kiinnittyneenä ja masu aika alhaalla. Häpyliitoksessa tuntuu myös kipua ja virtsarakkoon painaa.
Tsemppiä loppuodotukseen!
~cadavera&muru~ rv40+6
ite huomasin sen et yhtäkkiä hengittäminen oli paljon helpompaa ja tissien alla pystyi laittaa käteensä niin et jäi niin kuin " tyhjää tilaa" . ymmärsitköhän? niin ja mahan muoto sit muuttui myös, kuten aiemmin mainittiin niin se " työntyi eteen" . eka laskeutui ehkä muutama viikko ennen la ja toka 15 min ennen kuin syntyi.
limatulpasta ei sen enempää kun muut jo vastas mut esikoisen kaa tuli vaan verensekaista limaa ja tokan kaa tuli ensin kaks pientä valkosta klönttiä (siis tosi pieniä) ja sen jälkeen sitä verensekasta limaa.
mulla on molemmat limatulpat lähteneet samall kun synnytys jo käynnissä.
my_selene ja 3. neiti rv 31+5
Minulla limatulppaa valui ulos useampaan kertaan.
Veriviiruista paksua limaa tuli ehkä 4-5 wc käynnillä. Välillä isompia ja väillä pienempiä määriä. Minulla meni synnytykseen ensimmäisestä klöntistä vielä n. 3vk.
Tuo vihertävä väri vähän ihmetyttää. En tiedä kuuluko se asiaan. Yleensä vihreä tai vihertävä on tulehduksen merkki, mutta en tiedä liittyykö sellainen tähän.
Vauvan laskeutumisestä.
Kun vauva laskeutuu, sen pää kiinnittyy niin alas reitille kuin se vaan pääsee. Sen huomaa siitä, että maha tipahtaa tosi alas eikä se potki kylkiluihin oikeastaan juurikaan enää.
Minulla nyt tässä toisessa raskaudessa vauva on ollut jo muutaman viikon laskeutuneena niin että lääkärikin oikein ihmetteli, miten voi olla jo nyt noin alhaalla eli valmiina syntymään.
unsku rv 34+0