Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painon nousu?

07.10.2005 |

Miten paljon teillä on paino noussut raskauden aikana? Mulla on nyt 24 viikkoa täynnä ja painoa on tullut noin 7 kiloa. Tosin neuvolakortin mukaan vain 5 kg, mutta lihoin parin ekan kuukauden aikana ennen ekaa neuvolan punnitusta pari kiloa, koska jouduin syömään koko ajan välttääkseni pahoinvoinnin! Viime kerran neuvolapunnituksessa painoa oli tullut noin 450g/viikko, eikä siitä sanottu mitään negatiivista neuvolassa, ainakaan vielä! Pelottaa vaan, että miten korkeaksi paino nousee, kun tuo suklaakin on alkanut maistua ennen näkemättömän paljon... =)

Piippa79 (rv 25+1)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

23+5 tänään, joten ihan samoissa mennään :o)

Neuvolan terkkari ei ollut huolissaan painon kehityksestä, ihan normaalinrajoissa mennään- tämä ei ole poikkeuksellisen paljon tai vähänkään. Kaverille valitettiin liian vähäisestä painonnoususta koko raskauden ajan, kokonaisnousu oli vain 9 kg ja lapsi painoi vain 2600. Mielummin kyllä olen näin kuin tuolla alarajoilla...

Silti kyllä itseä hiukan huolettaa paljonko kokonaispainonnousu 16 viikon kuluttua mahtaa olla... oma veikkaus n. 15 kg...? Sittenhän se nähdään :o)

Vierailija
2/21 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa yhteensä 18kg. Imetysaikana lähti puolessa vuodessa 20kg. Toisessa raskaudessa 15kg, josta jäi 2 kg. Nyt rv 11 ja edellisistä poiketen paino on tippunut hieman. Edellisissä ruoka maistui alussa niin hyvin että jo ennen plussaa oli tullut kilo ja ennen neuvolaa 2-3. Eli älä pelkää kyllä ne isotkin ihrat voivat sulaa yllättävän helposti -itse en mitenkään laihduttanut- Mutta helpommalla kroppasi pääsee kun et päästä ihan överiksi. Max 500g viikossa taitaa olla suositus keskiraskaudesta eteenpäin. Alussa ei kai kuuluisi tulla niitä kiloja. Olen normaalipainoinen bmi 22-23.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi oli 18-19, joten tyytyväinen olen, että olen saanut " lihotettua" itseäni! Eka raskaus ja nyt viikkoja 24+3

Vierailija
4/21 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen paino nousi pari kuukautta vauhdilla, ja minuakin alkoin hirvittää, mihin asti oikein päädytään.. Mutta sen jälkeen painon nousu pysähtyi melkein kokonaan! Syömiseni oli mielestäni koko ajan aika samanlaista. Kaiken kaikkiaan paino nousi raskauden aikana 10 kiloa, mikä oli mielestäni juuri sopivasti. Ennen raskautta olin normaalipainon alarajoilla. Ja kerrotaan vielä sekin, että puolen vuoden imetyksen jälkeen paino oli tippunut 15 kiloa, vaikka söin minkä ehdin.

Ihmeellistä että jollekin on huomauteltu 9 kilon noususta liian pienenä! Vauvan syntymäpainoon ei äidin painonnousu käsittääkseni paljonkaan vaikuta, paitsi jos sokeriaineenvaihdunnassa on häikkää, vauva kasvaa helposti liikaa. Oma vauvani painoi 3330 g. Tutullani nousi kaikissa kolmessa raskaudessa paino vain 6 kiloa, ja lapset olivat noin 3,5-kiloisia.

Vierailija
5/21 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen siihen todella tyytyväinen. Ainakin kun vertaa ensimmäiseen raskauteen jolloin kiloja tuli n.26. En ole mitenkään tarkkaillut painoani ja syönytkin olen kuin hevonen. Luulen, että vähäisempi painonnousu johtuu liikunnan huomattavasta lisääntymisestä. Enää ei ole aikaa maata sohvalla ja istua tietokoneen ääressä koko päivää. Hyvä vaan =)

mamma rv33 tasan

Vierailija
6/21 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin vastoin -> alkupainosta , siis ekasta neuvola käynnistä -1kg ja nyt tasan 41rv

Vierailija
7/21 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on rv 30+5. Mut mihinkään muualle ei oo tullut kuin masuun.

Ei oo turvotusta eikä mitään ja en ole mielestäni ainakaan syönyt liikaa tai liian epäterveellisesti.

Sehän on kans niin yksilöllistä vissiin...

Vierailija
8/21 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleen, kun joku mainitsi että 11 kiloa on tullut vain mahaan... Minulle tuli siis se 10 kiloa, ja tunsin koko ajan itseni todella hoikaksi ja kauniiksi (ennen raskautta tunsin itseni useimmiten hiukan liian lihavaksi, niin kuin varmaan aika monet meistä, painosta riippumatta). Tuntui siltä, että vain masu on pyöristynyt, ja vanhat vaatteet vain jostain kumman syystä kiristää lanteilta ;-D Tepastelin koko kesän bikineissä ja olin mielestäni upea. Nyt kun katson valokuvia tuolta ajalta, niin huomaan, että kyllä sitä pyöreyttä on ollut vähän muuallakin kuin masussa... En silti väitä ettenkö olisi näyttänyt hyvältä, mutta selvästi minäkuva oli raskauden aikana hiukan erilainen, ei ainakaan liian realistinen.

Vierailija
9/21 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveen alhanen, painoindeksi oli n. 18 kun tulin raskaaksi. No sen jälkeen onkin tullut semmonen 9kg lisää. Ja sano se viime neuvolassa jo, että jos ensi kerrallakin on tullut yhtä paljon viikossa lisää(n.600g/vko)kuin nyt, niin pitää rupee vähän tarkkailemaan syömisiä. Ei hyvä, kun mulla on nykyään koko ajan nälkä...!

h.h. rv 20+2

Vierailija
10/21 |
08.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tullut joku 17 kg ja nyt oon 33. viikolla :(

Tätä painoa on tullut ihan alusta saakka ja jokusellakin käynnillä lisäystä on tullut palttiarallaa kilo viikossa. Siis jo keskiraskauden aikana ja olisko ollut sitä ennenkin.

Mihinhän mittoihin sitä vielä päätyy... No toivottavasti tosiaan imetys sulattaa nää ylimääräiset kilot pois. Oon oikeestaan aina ollut hoikka, joten kyllä tässä on melkoinen muutos kropallekin. Kun vielä ajattelee, että kaikki tää lisäpaino näin lyhyessä ajassa!

Mutta miten tää makeanhimo voi ollakin niin hallitsematon... :( Puhumattakaan siitä, että syyllistää itseään makeansyönnistä, kun se ei ole hyväksi vauvalle :(

Vierailija
11/21 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolassa rv 22+5 +5 kg.

Ennen raskautta olin alipainoinen, joten vatsa tuntuu jo nyt melko valtavalta ja olo kömpelöltä...

Laukkis ja Öttiäinen 24+2

Vierailija
12/21 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut neuvolantädit ovat kaikenlisäksi ihan törppöjä. Ystävälleni, joka on pieni kuin hippiäinen, sanottiin kun jonain viikkona oli tullut kilo lisää painoa, että nyt se vauvasi lilluu siellä sokeriliemessä. Tämä ystäväni joutui kuitenkin lopettamaan imetyksen kun vauva oli vasta 6kk koska hänen oma painonsa oli tippunut liian alas 45kg. Minua taas uhkailtiin että vauvasta tulee iso ja synnytys sattuu. (vauva oli 3160g)

Vierailija
13/21 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ennen raskautta alipainoiselle sanotaan neuvolassa rv. 22+5, että 5 kilossa on tullut jo liikaa!

Kyllähän se on hyvin yksilöllistä miten sitä painoa tulee, ja sellaiselle jolla p-indeksi ollut ylipainon puolella ennen raskautta ei välttämättä painoa paljon extraa tulekaan. Normaalipainoiselle (painoindeksi 19-24) taas väistämättä yleensä se 6-12 kg.

LaukkanenA:

Eli neuvolassa rv 22+5 +5 kg.

Ennen raskautta olin alipainoinen, joten vatsa tuntuu jo nyt melko valtavalta ja olo kömpelöltä...

Laukkis ja Öttiäinen 24+2

Vierailija
14/21 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ekasta nlakäynnistä yhteensä 12kg.Kait se menee vielä ihan normaalirajoissa.Hoikka / normaalipainoinen olin ennen raskautta.Muutamana kertana viikkomuutos on ollu 700g ja ylikin.Ei se terkka silti ole mitään huomauttanut.Ehkä mä ite kauhistelen niin paljo ettei se enää kehtaa alkaa valittaa ;)

Vielä ehtii tulla monta kiloa turvotusta..onhan tässä melkee pari kuukautta vielä aikaa paisua :D

Makeeta tulee syötyä kyllä liikaa sen myönnän.Pitäis varmaan välttää kun sokrurasitukseenkin jo jouduin..

Ainiin ja viikolle 23 mennessä oli tullu 6kg.

-Tiggr 32+3

Vierailija
15/21 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellasta. Esikoisesta omissa mitoissani olin 3 kk:tta synnytyksesta, ja nytkin putoaa kilon päivä vauhtia paino. Vauva nyt 2 vkoa ja -15kg mulla..

T:Neiti21+rinsessa 2 vkoa&Nea 1,5v

Vierailija
16/21 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta 59,5 kg, tänä aamuna 62,5 kg

Vierailija
17/21 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vk 29 ja painoa tullut 9kg.. :/

Vierailija
18/21 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullu nyt noin 11 kg ja viikkoja 37+5. Oon sellanen normaalivartaloinen, eli 169 cm ja 63 kg ennen raskautta. Nyt loppuviikoilla on tullu hiukan turvotusta. Jostain luin, että " suositus" painon nousulle ois joku 10-14 kg, hoikalle ois hyvä, jos kiloja tulis yli 12 ja ylipainoiselle tätä vähemmän. Mutta kaikkihan me ollaan yksilöitä. Jos on vaikkapa taipumusta turvotukseen, niin sillonhan kiloja tulee väkisinkin, ja nehän lähtee synnytyksen jälkeen. Ja kaippa hormonitkin vaikuttaa raskauden aikana toisiin erilailla. Ja toisaalta, imettäessä kilot karisee. Maitoa kait tulee paremmin, jos ei laihdu liikaa synnytyksen jälkeen ja pitää huolta riittävästä ravinnon saannista. Mä voisin hyvin kuvitella, että sitten kun laps valvottaa ja imee tissiä, niin en tajua ehkä sillon juoda ja syödä ees tarpeeks, kun oon ite niin väsyny.

Vierailija
19/21 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka raskauden aikana 13 kiloa, tosin 2 kiloa niistä tuli aivan puhtaasti turvotusta viimeisillä heinäkuun helteillä. Toka raskaudessa olin TOSI tarkka syöntien kanssa, ja liikuin PALJON, ja painoa tuli 8 kiloa. Miksi tämän tein, niin oli, että en millään meinannut saada pois niitä 5 kiloa, jotka mulle eka raskaudesta jäi! Mun täytyy sanoa, et muhun ei ole pätenyt termi " imetys laihduttaa" . Nyt noi kahdeksankin kiloa, jotka tuli, niin kovasti olen liikkunut, että kuntoon olen päässyt. Nyt kolmas raskaus vasta aivan alussa (viikkoja 12), mut luulen, et painoa on silti tullut noin 1½ kiloa. Alkuraskauden väsymys lienee syynä tähän. Kuiteskin, mun täytyy olla taasen tosi tarkka syömingeissäni ja liikkua reippaasti, et en hirmuisesti kiloja keräisi. Ja se on aivan ylimalkaisen TYLSÄÄ!! Ihana olis vain nauttia ja rentoutua välillä..

Mun bmi on 21.

Vierailija
20/21 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ehkä hieman eri juttu toi painonnousu...

ennenkun alkoin odottamaan niin painoin 58 ja nyt tällä hetkellä about 75 kiloa eli about 17 kiloa. Odotan kaksosia!!! Ihmiset ei usko kun sanon heille, että painoa on tullut lisää tuon verran, koska " ekstra" on mulla tossa masun ympärillä. Muualle ei sitä ei ole tullut.

siperoinen+ männiäiset rv.36+3