Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisille, jotka eivät lihoa raskauden aikana ei tule myöskään raskausarpia eikä venyvää vatsanahkaa..

Vierailija
23.07.2017 |

Olkaa iloisia, jotka ette ole lihoneet, kuin muutaman kilon.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Omat raskausarvet ovat karvojen alla piilossa.

Vierailija
2/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin jokaisessa raskaudessa 15kg mutta raskausarpia ei löydy. On ihan sattumaa, kenelle niitä tulee.

Vierailija
4/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahka ei roiku mutta arpia tuli kun maha laskeutui viikolla 37. Se todella repäisi alavatsan yhdessä yössä. Mutta ei ole enää pahannäköinen muutaman vuoden jälkeen.

Vierailija
5/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joo. Ihan kudostyypistä tuo on kiinni. Mä sain painoa raskauden aikana reilu 20kg ja ei tullut yhtään raskausarpia ja vatsa palautui tosi hyvin. Sitten olen nähnyt niitä, jotka sai painoa vähän ja silti iho roikkuu ja on arpinen.

Vierailija
6/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh! Olen aina ollut hoikka, enkä raskausaikana kerännyt ylimääräisiä kiloja. Mutta sain kyllä raskausarvet ja vatsanahka venyi niin etten pömppistä ole saanut mihinkään muutaman vuoden salitreenilläkään. Ikävä murentaa teoriasi, mutta raskausarvet johtuu kudosten tyypistä ei ylipainosta. Monella joilla on raskausarpia, on myös yliliikkuvat nivelet, eli "liika venyminen" on kudoksista kiinni. Tietynlainen ominaisuus ihmisellä, niin kuin likinäkö.

Vierailija
7/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just joo. Ihan kudostyypistä tuo on kiinni. Mä sain painoa raskauden aikana reilu 20kg ja ei tullut yhtään raskausarpia ja vatsa palautui tosi hyvin. Sitten olen nähnyt niitä, jotka sai painoa vähän ja silti iho roikkuu ja on arpinen.

samoin

Vierailija
8/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekat raskausarvet n. 11-vuotiaana, kun alkoi rinnat kasvamaan vauhdilla ja pyöristyin muutaman kilon muutenkin.

Vierailija
9/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin eikä tullut raskausarpia.

Vierailija
10/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä on raskauden aikainen lihominen? Raskauden aikana paino lisääntyy koska kropan sisällä kiertävän veren määrä lisääntyy, rinnat kasvaa (voisi kuvitella että rasvaa aika pitkälti) kropan sisällä on myös lapsi, lapsivesi ja istukka, nekin painaa monta kiloa. Vähintään 7 kiloa pitää tulla painoa lisää, ja ne sitten yleensä synnytyksessä ja siitä lähipäivinä poistuu kehosta. Jos sen lisäksi on tullut ylimääräistä läskiä niin se on sitten eri asia.

Mitä tulee raskausarpiin, niin raskausmaha on toisilla isompi ja toisilla pienenpi kropan rakenteen mukaan, ja toisaalta, ihon ominaisuudet on eri ihmisillä erilaisia, toisilla se iho repeää helpommin venyessä kuin toisilla. Vatsanahkahan venyy joka tapauksessa, se että palautuuko se vai ei, on taas eri asia, nuorilla varmasti palautuu paremmin kuin vanhoilla, on se eri asia tehdä lapsi parikymppisenä kuin nelikymppisenä lähellä vaihdevuosia.

Se että jos ylimääräistä läskiä tulee normaalia enemmän, ei tarkoita sitä että se läski olisi mahassa, vaan kyllä se tulee muualle kehoon, se lapsihan on venyttänyt sen mahannahkan, ei siihen päälle kerry juuri mitään rasvaa.

Vierailija
11/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko F-kupin utareetkin ?

Vierailija
12/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpöhöpö

Vierailija
13/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarpia, tai paremminkin venymisarpia tai kasvuarpia, tulee nopean kasvamisen seurauksena. Iho ei pysy kasvussa mukana ja verinahka alkaa repeilemään. Siksi tätä tapahtuu monille jo murrosiässä (kasvupyrähdyksrt ja naiselliset muodot). Raskaus, lihominen ja nopea lihaskasvu ovat yleisimpiä syitä.

Se, tuleeko ihmiselle näitä arpia ja kuinka paljon, riippuu ihmisen geeneistä. Joitakin on siunattu joustavammalla iholla ja verinahkalla kuin toisia. Itsellä hyvin kireä iho, joten arpia löytyy vähän joka paikasta vaikka en ole koskaan ollut edes raskaana.

Ihon palautuminen takaisin entisiin mittoihin raskaudesta tai lihavuudesta riippuu myös geeneistä. Toisilla palautuu toisilla ei. Siinä ei ole raskaufen aikaisella lihomisella mitään tekemistä. Tottakai paljon raskauden aikana lihonut on alttiimpi löysälle nahkalle kuin vähemmän lihonut, mutta vaikka hoikaksi jäisi, voi nahkaa jäädä.

Tähän nahkan roikkumiseen ei ole mitään muuta tehtävissä kuin kirurgin veitsi.

Vierailija
14/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lihoin jokaisessa raskaudessa 15kg mutta raskausarpia ei löydy. On ihan sattumaa, kenelle niitä tulee.

Minä "lihoin" yli 20 kg, mutta ainoat arvet tulivat reisiin ja perseeseen. Tosin suurin osa niistäkin oli tullut jo aiemmin.

Vierailija
15/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin raskauden aikana paino nousi n. 25 kg (söin kahden edestä, lapsetkin olivat isoja, n. nelikiloisia, terveitä), ei yhtään raskausarpea ja vatsa palautui hyvin nopeasti, samoin löytöpaino Kumpaakin lastani imetin kauan, 11 kk ja 13 kk, rintani eivät roiku, gynekologini aina sanoo, ettei minulla ole rinnoissani rasvaa, vaan kudosta, joka kuulema on helppo tutkia, minulla on c-kupin rinnat. Olen 62-vuotias.

Vierailija
16/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin ennen synnytystä 20 kg enemmän kuin normaalipaino. Ei tullut arpia, kudostyyppi siis ratkaisee. Maha ja paino on palautunut entiselleen reilussa vuodessa laihduttamatta ja treenaamatta. Olkaa armollisia itsellenne, ei maailmaa kaada muutama muutos kehossa (mullakin on kyllä niitäkin, toisissa kohdissa kehoa).

Vierailija
17/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla naisista on raskausarpia, vaikkei lapsia. Ihotyypistä on kysymys eli raskausarpia voi tulla jo murrosikäisenä.

Onneksi sinulla on paksu virtahevon nahka.

Vierailija
18/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän, että aloittaja on oikeassa. Vain hoikat säilyvät hyvänä eikä rinnoista tule mitään patalappuja, mutta jos lihoaa 15-20kg niin ei ole enää kaunis mistään.

M 37

Vierailija
19/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko F-kupin utareetkin ?

Mullako? No ei todellakaan. Ennen raskautta b-kupit ja raskauden lopussa ja imetyksen alkuvaiheessa c-kupit. Ovat jälleen b-kupit, vaikka imetän vielä. Paino on myös nykyisin sama kuin ennen raskautta eli ei jäänyt "raskauskiloja". Mutta olihan se tukalaa, kun oli semmoinen tankki raskauden lopulla. Olin tosi turvonut. Synnytyksen jälkeen lähti heti noin 8kg ja kahden kuukauden sisällä oli jo lähtenyt 18kg ja loput pari kiloa puolen vuoden sisällä. Ja ei edes tarvinut tehdä mitään sen eteen. Jotkut vain saavat paljon painoa raskaana. Mun äidillä ja siskolla oli sama juttu.

Vierailija
20/42 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarpia voi tulla kelle tahansa, myös hoikille ja synnyttömille. Ja myös miehille.