Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja vaatii meitä maksamaan uuden jääkaapin! Neuvoja?

Vierailija
23.07.2017 |

Tulimme reissusta perjantaina ja jääkaappi oli hajonnut, ihan lämmin, samoin pakastin oli sulanut. Eli kyseessä kaappi jossa yläosa on jääkaappi ja alaosa on pakastin. Epäilin jo aiemmin ettei pysy tasaisena lämpötila ja piti erikoista ääntä joskus.

Ilmoitin vuokranantajalle ja hän ilmoitti että tuo uuden sunnuntaina. Sanottiin että ok, pärjätään ilman siihen saakka. Eilen isäni kävi hakemassa vanhan ja vei sen kierrätykseen, hänellä on pakettiauto ja tuli muutenkin käymään meillä, niin ajattelimme että olemme avuksi ja toimitamme itse vanhan pois.

Tänään vuokranantaja tuli, ilman uutta jääkaappia ja sanoi että kannetaan ensin vanha pois. Sanoimme että veimme sen jo, jolloin hän oli ihan ihmeissään ja sanoi ettei tuo uutta tai jos tuo, niin me maksamme sen, ellemme anna vanhaa kaappia hänelle mukaan.

Hänellä ilmeisesti oli siis jo uusi peräkärryssään, mutta ei suostunut jättämään sitä kun emme suostuneet maksamaan. Jääkaappihan kuuluu vuokranantajan vastuulle. Hänen mukaansa ei jos ei saa vanhaa (rikkinäistä!) kaappia. Mitään tällaista ei aiemmin sovittu, sitten emme tietenkään olisi vieneet pois vaan olisi itse saanut raahata.

Voiko mennä näin että meidän pitää itse ostaa jääkaappi? Ja voimmeko sitten ottaa kaapin mukaan kun muutamme pois, jos olemme sen itse ostaneet? Mitä meidän kannattaa nyt vuokranantajalle ilmoittaa?

Kommentit (263)

Vierailija
241/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehelliselle normaalille ihmiselle ei siis tule ensimmäisenä mieleen, että ei saa itse hajonnutta tavaraa hävittää, koska muuten häntä epäillään huijauksesta ja jos siitä ei ole mainintaa sopimuksessa, eikä asunnon omistaja ole asiasta sanonut, kun aiheesta on keskusteltu, voi hyvin käydä noin kuin AP:lle. 

Rehelliselle normaalille ihmiselle ei tule ensimmäisenä mieleen mennä omin päin hävittämään toisen ihmisen omaisuutta, oli se miten rikki hyvänsä. Rehellinen normaaliälyinen ihminen tajuaa, että toisen omaisuuden hävittämisestä sovitaan aina omistajan kanssa yhdessä. J

Ja kyllä rehellinen normaaliälyinen ihminen tajuaa senkin, että vaikka itse kuinka rehellinen on, niin kaikki muut ihmiset eivät valitettavasti ole. Tällöin tajuaa senkin, että jollei se vuokranantaja ole sinun hyvä ystäväsi tai sukulaisesi, niin ei hän voi tietää kuinka rehellinen juuri sinä satut olemaan. Minä olen rehellinen ja normaali keski-ikäinen nainen, ja ymmärrän hyvin, että tuntemattomat ihmiset eivät sokeasti minuun luota, vaan että minunkin, kuten kaikkien muidenkin pitää se luottamus ansaita. Toisen omaisuuden hävittäminen ilman lupaa ei todellakaan herätä kauheasti luottamusta. Ei minussa ainakaan herättäisi, vaikka rehellinen ihminen olenkin.

Vierailija
242/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on typerä vuokranantaja. Vuokralaisena voit aiheuttaa niin paljon kuluja ja kustannuksia että oikein hirvittää. Nyt on tärkeintä että pistät rahahanat kiinni, yhtään vuokraa et maksa ennenkuin asia on selvillä. Tässä on vuokranantajalla vain hävittävää.

Ja sen jälkeen voit olla asunnoton, sillä monet vuokranantajat kysyvät vuokralaisesta tietoja, edellisiltä vuokranantajilta ja minulle ne ovat tärkeämmät, kuin henkilön luottotiedot.

Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on typerä vuokranantaja. Vuokralaisena voit aiheuttaa niin paljon kuluja ja kustannuksia että oikein hirvittää. Nyt on tärkeintä että pistät rahahanat kiinni, yhtään vuokraa et maksa ennenkuin asia on selvillä. Tässä on vuokranantajalla vain hävittävää.

Pitäisi olla joku rekisteri jonne kirjataan tämän tyyppiset sekopäät. Sitten kun on oikeusteitse häädetty ei tarvitsisikaan enää vuokra-asuntoja katsella.

Siinä vissiin taas joku ahne porvari. Ehdottomasti vuokranmaksu jäihin kunnes sopu syntyy. Ei todellakaan tule mitään oikeushommaa. Siihen saa olla puoli vuotta maksamatta ja tuskin kukaan vuokranantaja sellaista haluaa jonkun jääkaapin takia. Kunhan saa tässä asiat selväksi niin tietenkin maksetaan ne puuttuvat vuokrat taksi. Ehdottomasti nyt kova kovaa vasten. Tosiaan tässä pelissä ei ole kuin yksi häviäjä.

Tottakai vuokranantaja voi viedä tuon oikeuteen. Ja häviäjä, eli lähes varmasti vuokralainen tulee maksamaan kulut. Katsotaan paljonko naurattaa sitten. Kauheaa porukkaa nykyään. Onneksi on tuttu asiallinen vuokralainen.

Vierailija
244/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen jälkeen voit olla asunnoton, sillä monet vuokranantajat kysyvät vuokralaisesta tietoja, edellisiltä vuokranantajilta ja minulle ne ovat tärkeämmät, kuin henkilön luottotiedot.

Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmaksi.

Nimenomaan. Itse en haluaisi olla noin epäluotettavan ja aggressiivisen ihmisen kanssa missään tekemisissä, puhumattakaan kämpän vuokraamisesta.

Vierailija
245/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla joku rekisteri jonne kirjataan tämän tyyppiset sekopäät. Sitten kun on oikeusteitse häädetty ei tarvitsisikaan enää vuokra-asuntoja katsella.

Siinä vissiin taas joku ahne porvari. Ehdottomasti vuokranmaksu jäihin kunnes sopu syntyy. Ei todellakaan tule mitään oikeushommaa. Siihen saa olla puoli vuotta maksamatta ja tuskin kukaan vuokranantaja sellaista haluaa jonkun jääkaapin takia. Kunhan saa tässä asiat selväksi niin tietenkin maksetaan ne puuttuvat vuokrat taksi. Ehdottomasti nyt kova kovaa vasten. Tosiaan tässä pelissä ei ole kuin yksi häviäjä.

Tottakai vuokranantaja voi viedä tuon oikeuteen. Ja häviäjä, eli lähes varmasti vuokralainen tulee maksamaan kulut. Katsotaan paljonko naurattaa sitten. Kauheaa porukkaa nykyään. Onneksi on tuttu asiallinen vuokralainen.

Kyllä pistäisin sen vuokranantajan kärsimään tuossa tapauksessa. Minä kyllä jaksan kostaa vaikka kymmeniä vuosia. Aina jotain pientä, renkaat tyhjäksi, postilaatikon kansi auki vesisateessa jne. Vuokranantaja on tämän jutun pahin, vuokralainen yritti vaan auttaa ja tässä tulos. Näillä tiedoilla jo vähintään piilottaisin kalan kämppään muuttaessa.

Vierailija
246/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin puhuu vain soskupummi. Kun et maksa vuokraa, tulee merkintä ja joudut pihalle. Toisen omaisuutta EI IKINÄ hävitetä!! Sä olet vain vuokralla etkä omista mitään vuokranantajan tavaroista. Kuinka typeriä ihmiset on.

Vierailija
247/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin puhuu vain soskupummi. Kun et maksa vuokraa, tulee merkintä ja joudut pihalle. Toisen omaisuutta EI IKINÄ hävitetä!! Sä olet vain vuokralla etkä omista mitään vuokranantajan tavaroista. Kuinka typeriä ihmiset on.

Onneksi vihreät pitää meistä "soskupummeistakin" huolta. Paistaa kirjoituksestasi viha elämässä vaikeita kokeineita kohtaan. Olet ihmishirviö!

Vierailija
248/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mitä tässä ap voisi yrittää on ehdottaa vuokranantajalle että ostaa käytetyn (mutta toimivan) kaapin pois viedyn tilalle. Tähän vuokranantaja ehkä tyytyisi, varsinkin jos korvaava kaappi on suunnilleen hävinneen ikäinen ja kaltainen.

---

Tuosta provojankkaajasta sanoisin ettei hän itsekään usko pätkääkään siitä mitä täällä väittää. Kunhan hänkkii sisältöä turhaan ja mitättömään elämäänsä.

Vierailija
249/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau... 17 sivua jankattu itsestäänselvydestä...

Vierailija
250/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se yleensä luottotiedoista näkyy jos vuokralaisehdokas ei ole hoitanut asioitaan. Itse tarkistan aina vuokrantajien järjestön kautta tai pyydän vuokralaisehdokasta toimittamaan itse luottotiedot. 

Vierailija
251/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kummassa se kaappi piti raijata pois sieltä asunnosta?  Ei mene minun kaaliin.  Vaikka te nuoret ette olisi ymmärtänytkään että niin ei voi tehdä niin luulisi että isänne, joka sen kaapin vei, olisi ymmärtänyt että ensin yhteys vuokranantajaan ja sitten toimitaan yhteisymmärryksessä hänen kanssaan.   Oleellista on näet että kaapin maksaa vuokranantajan vakuutus osittain ainakin ja hänen pitää nyt antaa selitys sinne.   Vai maksaako kaapin taloyhtiö?  Onko jääkaapit sellaista omaisuutta että ne maksaa taloyhtiö???

Vierailija
252/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita uusavuttomuus keskusteluita ja mukavasti pöljiä mukana.

Vierailija
253/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten lähditte kärräämään vanhaa kaappia ensin pois? Olisitte rikkoutumisilmoituksen aikana maininneet vanhan kaapin kuljetuksesta.

Aika normaalia että vanha kaappi lähtee kun uusi tulee. On selvä vastine uudelle. Vaikka olisi omistusasunto, usein se joka toimittaa uuden, ottaa vanhan vastaankin.

Toisaalta jos tiesitte kaapin vetelevän viimeisiään, kai laitoitte sen pois päältä reissun ajaksi niin välttyy vaikkapa kosteusongelmilta?

Vierailija
254/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten lähditte kärräämään vanhaa kaappia ensin pois? Olisitte rikkoutumisilmoituksen aikana maininneet vanhan kaapin kuljetuksesta.

Aika normaalia että vanha kaappi lähtee kun uusi tulee. On selvä vastine uudelle. Vaikka olisi omistusasunto, usein se joka toimittaa uuden, ottaa vanhan vastaankin.

Toisaalta jos tiesitte kaapin vetelevän viimeisiään, kai laitoitte sen pois päältä reissun ajaksi niin välttyy vaikkapa kosteusongelmilta?

Vierailija
255/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
256/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta,,17 sivua BIG DATAA, ai ei tarvitse jääkaappia ja tajuaa että täällä on myös sika...sellaista porukkaa..

Vierailija
257/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessa tulee väistämättä mieleen ihmisten uusavuttomuus. Ei yhtään ymmärretä miten elämässä normaalisti toimitaan. Ja vielä ap:n isäkin on noin tietämätön toimintatavoista. Meille on kasvamassa totaalisen tyhmä sukupolvi.

En yhtään ihmettele, että joku kommentoija kertoi, että Kampissa kämpät tyhjillään.

Samoilla linjoilla itsekin. Vuokraan kämpän ( Hertsikka ), firmalle ja firma vastuussa, jos duunarinsa törttöilee. Aina kaikki sujunut hyvin ja vuokra tulee täsmälleen. Raksaporukkaa ovat asukit ja pyrin siihen, että ovat suomalaisia. Virolaisiakin on ollut, ei ongelmia.

Jaa, minulle tulee kyllä tätä keskustelua lukiessani mieleen, että ovatko kaikki ihmiset nykypäivänä näin kriminaaleja, että ensimmäinen ajatus ko. tapauksessa on huijausyritys.

Mä olen 44 v ja asunut koko aikuisen ikäni vuokralla. Olen hoitanut omat asiani 16 vuotiaasta asti, toimin vaativassa asiantuntijaduunissa isolla omalla budjetilla, olen itse koonnut suurimman osan nykyisen asuntoni huonekaluista jne jne eli en varmasti ole millään tavalla uusavuton tai ymmärtämätön siitä, miten elämässä toimitaan. 

Olen hyvin rehellinen ihminen ja suhtaudun kunnioituksella niin omaani kuin muiden ihmisten omaisuuteen, eikä minulle tullut AP:n viestistä mieleenikään, että olisivat myyneet vanhan kaapin ja sitten huijanneet uuden tilalle. Ystävä-/tuttavapiiriini kuuluu useita vuokralla asuvia ja myös muutama vuokranantaja (mm. oma äitini ja siskopuoleni), enkä ole ikinä kuullut, että kukaan vuokralaisista olisi toiminut näin.

Miesystäväni vuokra-asunnosta hajosi jääkaappipakastin noin kolmisen vuotta sitten. Hän soitti vuokranantajallee, joka käski käydä Gigantista hakemassa uuden ja vähentämään summan seuraavan kuukauden vuokrasta. Vanhasta kaapista ei ollut mitään puhetta. 

Missään vuokrasopimuksessani (8 kpl) ei ole koskaan ollut mainintaa kodinkoneiden hävittämisestä. Rehelliselle normaalille ihmiselle ei siis tule ensimmäisenä mieleen, että ei saa itse hajonnutta tavaraa hävittää, koska muuten häntä epäillään huijauksesta ja jos siitä ei ole mainintaa sopimuksessa, eikä asunnon omistaja ole asiasta sanonut, kun aiheesta on keskusteltu, voi hyvin käydä noin kuin AP:lle. 

Valitettavasti mitään ei taida olla tehtävissä eli jos ei vuokranantaja usko, ettekä pysty todistamaan, että vanha kaappi on kierrätyskeskukseen toimitettu, joudutte maksamaan uuden kaapin ja sen myös asuntoon jättämään, kun poismuutto aikanaan on edessä. Kalliit oppirahat ja iso harmi, mutta ei mikään maailmanloppu.

Voin ymmärtää sen, että kaikille ei tulisi tuollainen huijausyritysepäily mieleenkään (joskin täytyy huomauttaa myös ettei tarvitse olla itse epärehellinen osatakseen ajatella asiaa tuolta kantilta - riittää että elää silmät auki tässä maailmassa). Silti, vaikka kuinka puhtaat ja hyvät motiivit olisi ollut tämän asian taustalla, niin kyllä ihan normaalin ihmisen pitäisi tajuta vähintään kysyä vuokranantajalta ennen kuin lähtee heijaamaan hänen jääkaappiaan mihinkään. Miten ihmeessä ei tule edes mieleen soittaa vuokranantajalle, että me viedään tämä vanha jääkaappi pois, onko ok? Kuten monesti jo sanottu täälläkin, voi olla paljon muitakin syitä kuin huijausepäilyt, miksi vuokranantaja haluaa nähdä tai pitää vanhan jääkaappinsa. Vakuutusasiat, haluaa korjata sen omaan käyttöönsä, tai ihan vain itse omin silmin todeta että se tosiaan on hajonnut eikä ole mennyt esim. sulatus päälle ja luultu kaapin hajonneen (kyllä, tätä on tapahtunut). Vuokranantajalla todellakin on tähän täysi oikeus, kun kyse on hänen omaisuudestaan jonka hän itse omalla rahallaan joutuu korvaamaan. Luulisi että jokaisella aikuisella ihmisellä jo terve järki sanoisi, ettei sitä hävitetä noin vaan mitään sanomatta. Jos se vuokranantajalle on ok niin sitten tottakai. 

Vierailija
258/263 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte jääkaapin kiltisti kuittia vastaan. Ei sen  kummempi maksu tyhmyydestä kuin ylinopeussakot. Piruuttaan voitte lähettää maksukuitin verottajalle. Jos vuokranantaja epäilee teitä vanhan kaapin myymisestä, voitte tekin epäillä, että hän laittaa jääkaappimenot vähennyksiin. Toki kannattaa heti hankkia uusi vuokra-asunto luottamuspulan vuoksi, ja pitää huoli, että saa vuokratakuut takaisin.

Vierailija
259/263 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessa tulee väistämättä mieleen ihmisten uusavuttomuus. Ei yhtään ymmärretä miten elämässä normaalisti toimitaan. Ja vielä ap:n isäkin on noin tietämätön toimintatavoista. Meille on kasvamassa totaalisen tyhmä sukupolvi.

En yhtään ihmettele, että joku kommentoija kertoi, että Kampissa kämpät tyhjillään.

Samoilla linjoilla itsekin. Vuokraan kämpän ( Hertsikka ), firmalle ja firma vastuussa, jos duunarinsa törttöilee. Aina kaikki sujunut hyvin ja vuokra tulee täsmälleen. Raksaporukkaa ovat asukit ja pyrin siihen, että ovat suomalaisia. Virolaisiakin on ollut, ei ongelmia.

Jaa, minulle tulee kyllä tätä keskustelua lukiessani mieleen, että ovatko kaikki ihmiset nykypäivänä näin kriminaaleja, että ensimmäinen ajatus ko. tapauksessa on huijausyritys.

Mä olen 44 v ja asunut koko aikuisen ikäni vuokralla. Olen hoitanut omat asiani 16 vuotiaasta asti, toimin vaativassa asiantuntijaduunissa isolla omalla budjetilla, olen itse koonnut suurimman osan nykyisen asuntoni huonekaluista jne jne eli en varmasti ole millään tavalla uusavuton tai ymmärtämätön siitä, miten elämässä toimitaan. 

Olen hyvin rehellinen ihminen ja suhtaudun kunnioituksella niin omaani kuin muiden ihmisten omaisuuteen, eikä minulle tullut AP:n viestistä mieleenikään, että olisivat myyneet vanhan kaapin ja sitten huijanneet uuden tilalle. Ystävä-/tuttavapiiriini kuuluu useita vuokralla asuvia ja myös muutama vuokranantaja (mm. oma äitini ja siskopuoleni), enkä ole ikinä kuullut, että kukaan vuokralaisista olisi toiminut näin.

Miesystäväni vuokra-asunnosta hajosi jääkaappipakastin noin kolmisen vuotta sitten. Hän soitti vuokranantajallee, joka käski käydä Gigantista hakemassa uuden ja vähentämään summan seuraavan kuukauden vuokrasta. Vanhasta kaapista ei ollut mitään puhetta. 

Missään vuokrasopimuksessani (8 kpl) ei ole koskaan ollut mainintaa kodinkoneiden hävittämisestä. Rehelliselle normaalille ihmiselle ei siis tule ensimmäisenä mieleen, että ei saa itse hajonnutta tavaraa hävittää, koska muuten häntä epäillään huijauksesta ja jos siitä ei ole mainintaa sopimuksessa, eikä asunnon omistaja ole asiasta sanonut, kun aiheesta on keskusteltu, voi hyvin käydä noin kuin AP:lle. 

Valitettavasti mitään ei taida olla tehtävissä eli jos ei vuokranantaja usko, ettekä pysty todistamaan, että vanha kaappi on kierrätyskeskukseen toimitettu, joudutte maksamaan uuden kaapin ja sen myös asuntoon jättämään, kun poismuutto aikanaan on edessä. Kalliit oppirahat ja iso harmi, mutta ei mikään maailmanloppu.

Se on nykypäivänä ihan normaalia että omaan mokaan yritetään saada joku muu maksajaksi.

Vierailija
260/263 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on nyt vaikea saada massit pois vuokranantajalta. Itse tekisin niin että jättäisin maksamatta yhden kuun vuokran hyvityksenä vittuilusta. Sen jälkeen jos ei kaappia ala olla kämpässä niin toinen ilmainen kuukausi. Tuo LASU toimii tietenkin myös. Tärkeintä on saada nyt vuokranantaja kärsimään tilanteesta koska on toimillaan tämän aiheuttanut.

Enempää ei voikkaan jättää maksamatta kuin kaksi vuokraa. Toinen maksamaton on jo suora vuokrasuhteen purkuperuste. Vakuudesta vähennetään kaksi vuokraa ja jääkappi. Luottotiedot menee ja vuokra-asunnon saaminen jatkossa erittäin vaikeaa. Pitää olla todella typerä jos paskoo elämänsä ihan vain jääräpäisyyttään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi