Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri, joka ravintolassa/kahvilassa haluaa aina ''maistaa pikkaisen''

Vierailija
23.07.2017 |

Joka ikinen kerta. Tuijottaa vuoronperään meidän jokaisen lautasta pitkään ja hartaasti ja joka kerta haluaa maistaa vähän. Siis kysyy ihan suoraa näin, tosin se ''vähän'' on kunnon kahmaisu mahdollisesti aika pienestäkin annoksesta. Jokaiselta pöytäseurueen jäseneltä kysyy tämän saman. Itse ei koskaan ehdota, että hänen annoksestaan saisi maistaa.

En ole keksinyt, miten kieltäytyä nätisti, joten nykyään harvemmin syön hänen kanssaan ulkona.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-tyttöystäväni ole juuri tuollainen, että piti päästä maistamaan minunkin annostani. Halusi vaan kuulemma tietää miltä eri annokset maistuvat.

Vierailija
22/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh kyllä me kavereiden kanssa useinkin jaetaan kakkupaloja ym. annoksia? Yleensä jopa niin että toinen tarjoaa ja sitten ollaan vastavuoroisia. Saa enemmän makuja samalla rahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh kyllä me kavereiden kanssa useinkin jaetaan kakkupaloja ym. annoksia? Yleensä jopa niin että toinen tarjoaa ja sitten ollaan vastavuoroisia. Saa enemmän makuja samalla rahalla.

Ööh,on vähän eri asia jakaa kakkupala, usein asiasta sovitaan jo vaikka ostettaessa ne erilaiset kakkupalat.

Mutta jos asiasta ei ole mitään sovittu, en jakaisi omaani. Ja eri asia jos joku joskus harvoin pyytää saada maistaa, kuin lähestulkoon joka kerta ja kaikkien lautasilta.

Ja vielä hieman eri asia tunkea vaikka siskon tai miehen lautaselle kuin kaverin..

Ja jakaminen on eria asia kuin ottaa vain toiselta antamatta omastaan.

Vierailija
24/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etukäteen sovittu tasapuolinen jakaminen on eri asia kuin närppiminen lusikalla toisten annoksista. 

Vierailija
25/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis miettinyt, onko muita, joita ärsyttää/ärsyttäisi tuollainen käytös? Jostakin syystä se ärsyttää minua niin paljon, että en tosiaan jaksa käydä ulkona syömässä ko. kaverin kanssa.

Ap

No saa ja pitääkin ärsyttää, tollanen käytös on niin anteeksiantamatonta, että noin käyttäytyvälle on sanottava välittömästi, että lopettaa. Jos ei usko, niin muu seurue vaihtaa pöytää, jos mahdollista.

Vierailija
26/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut, että ole hyvä, ota koko annos, minä tilaan/haen itselleni uuden. Ja sitten työnnän lautasen sen närppijän eteen ja todellakin joko haen uuden tai pyydän tarjoilijaa tuomaan minulle uuden. Kun kaveri inisee, että "halusin vain maistaa" niin minä vastaan, että en tilannut itselleni ruokaa, että sinä voit siitä maistella, joten ole hyvä,ota ihmeessä koko annos.

Uudestaan en moisen kanssa mene syömään.

Vierailija
27/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaa seuraavan kerran "saat jos minäkin saan palan omasta annoksestasi". Jos lokki kieltäytyy, kieltäydy tottakai sinäkin. Tai jos et halua vaihtaa edes pientä palaa, sanot vaan että "haluan syödä kaiken itse" tai "kannattaa ostaa oma pala, tää on tosi hyvää!"

Toisten annoksista EI syödä. Eikö teille ole opetettu minkäänlaisisa pöytätapoja kotona.

Vierailija
28/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa kuulla, etten ole ainoa, jonka mielestä tuo on ärsyttävää. Muita se ei tunnu niin haittaavan, omasta piiristäni siis, joten en ole senkään vuoksi kehdannut sanoa mitään. Usein tämä närppijä-kaveri vielä hotkaisee ensimmäisenä oman annoksensa hyvin nopeaan tahtiin ja sitten alkaa tuo muiden annosten tuijottaminen. Siis kirjaimellisesti tuijottaminen. Viimeksi söin hyvin pientä creme brulee-jälkiruokaani, josta närppijä kaapaisi reilun lusikallisen.

Ei syödä mitään eksoottisia ja harvinaisia ruokia, se on ihan se ja sama, mitä toinen syö, närppijä haluaa maistaa kaikkea. En ole mitenkään varakas, joten ulkona syöminen on aina luksusta itselleni.

Ap

Vierailija
29/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa usein tilataan eri annokset ja kun ruoka on tuotu pöytään, tutkiskellaan ja tarkistellaan ja arvioidaan ruokaa ja usein jompi kumpi kysyy, että "haluatko maistaa tästä jotain"? Siinä vaiheessa vielä täysin puhtailla ja hygieenisesti laitetaan toisen lautaselle maistiaiset (kaikista) komponenteista.

Vierailija
30/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaveripiirissä näitä, jotka ehdottaa, että tilaa sä tota ja mä tota niin maistellaan sitten toisiltamme. Oikeesti, mulla nousee oksennus kurkkuun jo ajatuksesta, että joku "maistelee" mun annosta. Olen sanonut suoraan, että tykkään syödä oman annokseni kokonaan, enkä halua myöskään maistella toisten annoksia. Joku sinnikäs on siitä huolimatta ehdotellut toistekin, mutta vastaan samalla tavalla. Tilaan tietyn annoksen, koska haluan sen annoksen. Piste. Tuollaista ihmistä en ole vielä tavannut, joka ei smalla tarjoa omastaan. Anyway, yhtä ällöä silti.

Ja kyllä olen matkustellut silti maassa, jossa ruokaa otetaan yhteiseltä isolta lautaselta kyläpaikassa. Olen kestänyt sen kun nainen, koska ruokalautasia ei ole ollut olemassa.

Vierailija
31/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jätätkö perät" tyypit ovat noiden "maistelijoiden" ohella ärsyttäviä lokkeja. Tilaan annoksen itselleni ja syön sen nälkääni kokonaan (en tilaa syötävää ellen ole nälkäinen). Jos ei ole rahaa syödä ravintolassa/kahvilassa/pikaruokalassa mitään tai tarpeeksi, ei sinne pidä lähteä armopaloja muilta kinuamaan. Eri juttu on se, jos en jaksa koko annosta jolloin itse olen toisinaan kysynyt, jaksaako joku hoidella loput. Olen tosin huomannut, että näiden lokkien kohdalla ei kannata niin tehdä, koska olettavat sen olevan aina automaattista. Jos annosten jakamisesta ei ole sovittu, niin ei tehdä eikä asiasta keskustella. Itselleni ei moinen toisten ruokien närppinen tulisi mieleenkään. Ei vaan mene joillekin muutoin perille kuin sanomalla, että haluan syödä tämän itse kokonaan, sorry, tilaa oma annos.

Vierailija
32/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kokonaan kahvilassa ja ravintolassakäynti. Olet niihin liian hieno nirppa. Missä on leikkimielesi? Kuitenkin todellisuudessa joku on kerran tai kaksi kysynyt joskus että saako ottaa palan... ei sama ihminen aina ole toisen lautasella.

Vierailija
33/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettei tipu kakkua, koska lokkeilijan suussa on todennäköisesti herpes ja syöpäläisiä.

Vierailija
34/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mikään laki sinua velvoita antamaan palaa kakustasi... sano ettet jaa sitä ja sillä selvä.

Vierailija
35/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan nyt omalla nuollulla lusikallaan toisen lautaselle menee... ei Suomessa.

Vierailija
36/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta kokonaan kahvilassa ja ravintolassakäynti. Olet niihin liian hieno nirppa. Missä on leikkimielesi? Kuitenkin todellisuudessa joku on kerran tai kaksi kysynyt joskus että saako ottaa palan... ei sama ihminen aina ole toisen lautasella.

Kiitos hyvistä nauruista!

T. Liian hieno nirppanokka - ap

Vierailija
37/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ite sille pikku pala kun kysyy, niin ei saa isoa palaa lohkaistua :) Tai jos et halua antaa niin sanot että et saa.

Vierailija
38/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna maistaa, ellei toinen anna maistaa omastaan. Käytännössä harrastan toisen lautaselta maistamista korkeintaan oman perheen kanssa - ja aina vastavuoroisesti.

Vierailija
39/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaveripiirissä näitä, jotka ehdottaa, että tilaa sä tota ja mä tota niin maistellaan sitten toisiltamme. Oikeesti, mulla nousee oksennus kurkkuun jo ajatuksesta, että joku "maistelee" mun annosta. Olen sanonut suoraan, että tykkään syödä oman annokseni kokonaan, enkä halua myöskään maistella toisten annoksia. Joku sinnikäs on siitä huolimatta ehdotellut toistekin, mutta vastaan samalla tavalla. Tilaan tietyn annoksen, koska haluan sen annoksen. Piste. Tuollaista ihmistä en ole vielä tavannut, joka ei smalla tarjoa omastaan. Anyway, yhtä ällöä silti.

Ja kyllä olen matkustellut silti maassa, jossa ruokaa otetaan yhteiseltä isolta lautaselta kyläpaikassa. Olen kestänyt sen kun nainen, koska ruokalautasia ei ole ollut olemassa.

Mulla myös tuollaisia kavereita. Yhdelle sanoinkin ihan suoraan että en tykkää oikein jakaa annoksiani, että haluan syödä vaan sen oman annoksen minkä olen tilannut. Tuon kaverin kanssa oli aika silleen läheiset välit että koin että pystyn sanoa tuon. Ja ks. kaveri kyllä tuntui ymmärtävän.

Vierailija
40/48 |
23.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vege, ollut jo vuosikymmeniä. Joskus aiemmin vegeannokset olivat ne kaikkein surkeimmat, mutta nykyään niihinkin jo panostetaan. Useimmat kaverinini syövät lihaa ja kalaa ja maitotuotteita, joten en heidän annoksiaan voisi edes maistella. Pari kaveria ovat aina innoissaan minun annoksesta, alkaa pyynnöt maistelusta. Voin toki antaa maistaa mutta onhan tuota hieman ärsyttävää, etten kyllä pääse vastavuoroisuutta harjoittamaan. Että jos ne vegeannokset innostaa, saa niitä tavan lihansyöjätkin tilata, ettei tarvi vanhan vegen eväitä vetää :)